بازدید 4702

شهید سلیمانی به عراقی ها وفادار بود

یکی از مسئولان ارشد اتحادیه میهنی کردستان عراق با اشاره به نقش سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق گفت که شهید سلیمانی به دوستان خود در عراق وفادار بود.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 02 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آلاء طالبانی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکشنبه) در اظهاراتی با ستایش از شهیدان سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که شهید قاسم سلیمانی به دوستان خود در عراق وفادار بود تا جایی که جلال طالبانی، رئیس جمهور فقید عراق را تا تهران همراهی کرد.

آلاء طالبانی گفت که سردار شهید سلیمانی برای عیادت جلال طالبانی به بیمارستان رفت و در آخر هم پس از درگذشت وی برای تسلیت به شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق آمد.

به گفته عضو برجسته اتحادیه میهنی کردستان عراق، شهیدان المهندس و سلیمانی نقش مهمی در ساخت رهبران اهل سنت و کرد و شیعه داشتند.

وی تصریح کرد که شهید ابومهدی المهندس به دنبال ایجاد توافقات سیاسی در عراق بود و بهترین شاهد بر این امر میانجیگری میان احزاب شیعه و کرد در موضوع تخصیص بودجه برای نیروهای پیشمرگه بود.

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی کاروان حامل سهپبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق را حین یک سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد مورد هدف تروریستی قرار داد و آنها را پس از عمری مجاهدت در مبارزه با تروریسم، به شهادت رساند.

در پی این اقدام تروریستی، در کنار شعله ورتر شدن آتش خشم و انتقام جویی اقیانوس ملت ایران از تروریسم دولتی آمریکا، حزن و اندوه سراسر ایران را فرا گرفت و حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر