بازدید 15079
۱

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس یزد؛ چرا؟

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس پنج شهرستان استان یزد و از جمله مرکز استان به دلیل آلودگی هوا در روز دوشنبه، موجب سردرگمی خانواده‌ها شد به گونه‌ای که برخی از دانش‌آموزان پس از حضور در مدارس از تعطیلی آن مطلع شدند!
کد خبر: ۱۱۵۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 02 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ساعت ۲۳ و ۱۷ دقیقه یکشنبه شب پیامی در کانال ایتای اداره کل آموزش و پرورش مبنی بر تعطیلی مدارس پنج شهرستان استان بعلت آلودگی هوا منتشر شد و در دیگر کانالها و گروهها بازتاب یافت و پس از آن در حالیکه ساعت از نیمه شب گذشته بود در رسانه های رسمی منتشر شد.

در این خبر آمده بود: بر اساس تصمیم گیری کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان یزد، به دلیل افزایش آلاینده های جوی در بخش گسترده‌ای از استان یزد، فعالیت مدارس ابتدایی پنج شهرستان برای روزهای دوشنبه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

صبح روز دوشنبه شمار قابل توجهی از دانش آموزان عازم مدرسه شدند، برخی از آنها پس از حضور در مدرسه از تعطیلی کلاس های خود مطلع شدند، برخی از آنها از نیمه راه بازگشتند و برخی هم پس از آماده شدن برای عزیمت به مدرسه در درب خانه های خود، به منزل برگشتند!

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس بعلت آلودگی هوا یا شرایط جوی، سابقه چندین باره دارد و در سالهای گذشته نیز این اتفاق رخ داده بود.

خانواده های زیادی همان شب تلاش کردند تا از صحت یا سقم تعطیلی مدارس فرزندان خود مطلع شوند و لذا گوشی همراه بسیاری از خبرنگاران به صدا در آمد و پیامهای زیادی دریافت شد که خبرنگاران بعلت دریافت دیرهنگام و نصف شبی، صبح روز بعد رویت کردند!

اینکه چرا کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا استان یزد اعلام تصمیم برای تعطیلی مدارس را به دقیقه ۹۰ و زمانی که اغلب خانواده ها و دانش آموزان در خواب هستند موکول می کند را باید اعضای همین گروه پاسخ دهند.

آلودگی هوا در استان و شهر یزد فقط مربوط به روز دوشنبه نبود و چندین روز بود که شهر یزد از آلودگی شدید هوا رنج میبرد به گونه ای که دیروز /یکشنبه/ نیز کودکستانها و پیش دبستانی ها در برخی نقاط استان تعطیل شده بودند پس میشد که تعطیلی مدارس در روز دوشنبه را زودتر اعلام کرد.

هواشناسی استان هم از ماندگاری آلودگی هوا تا روز چهارشنبه خبر داده بود پس اینکه چرا تعطیلی مدارس و غیر حضوری شدن آنها باید در اواخر شب اعلام شود سوالی است که خانواده ها منتظر پاسخ آن هستند.

استان یزد ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱
خیلی از مسئولان یزد بی تفاوت هستند...استاندار یزد که نمونه کشور شدید جوابگو باشید؟؟؟؟
خود من فرزندم صبح سرما پیاده رفته مدرسه انجا متوجه شده تعطیلههههه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست