بازدید 14473

حمید فرخ‌نژاد نمایش کدام فیلم‌ها را معلق کرد؟

مهاجرت حمید فرخ‌نژاد به آمریکا و اپوزیسیون شدن این بازیگر در آن سوی مرزها، اکران و سرمایه برخی آثار در نوبت نمایش را به خطر انداخته است. 
کد خبر: ۱۱۵۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 30 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از برترین ها، در حقیقت این اعتراضات که در حدود سه ماه اخیر و در واکنش به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور به نمایش گذاشته شده، به نظر می‌رسد که فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را از دور نمایش و حتی بازنمایش خارج خواهد کرد. در این مطلب نگاهی داریم به فیلم‌ها و سریال‌هایی که بعد از رفتار‌ این بازیگر در چند روز اخیر به احتمال زیاد کنار گذاشته خواهند شد…

ملاقات با جادوگر

"ملاقات با جادوگر" به تهیه‌کنندگی حمید اعتباریان که در سال ۹۸ جلوی دوربین رفت و به دلیل کرونا اکران آن به تعویق افتاد یکی از این آثار است. البته مانی حقیقی نیز در این فیلم ایفای نقش کرده و موضع‌گیری‌های او نیز آینده کاری این بازیگر و کارگردان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. کارگردانی این فیلم را بهرام بهرامیان بر عهده گرفته است. از ساخته‌های او می‌توان به فیلم‌های پریناز، آل، آینه شمعدون و مشق عشق اشاره کرد. این فیلم در ژانر کمدی و طنز تهیه و تولید شد و نویسنده این اثر کسی نیست جز فیلم‌نامه‌نویس و طنزپرداز مشهور کشورمان امیرمهدی ژوله. او نویسندگی فیلم‌هایی مثل خوب بد جلف، هزار پا و سونامی را بر عهده داشته است و در حوزه بازیگری هم نقش‌هایی را ایفا کرده که این فیلم نیز از این قاعده مستثنی نیست و امیر مهدی ژوله در آن به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کند. از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی می توان به مانی حقیقی، نسیم ادبی، هستی مهدوی، علیرضا خمسه، حمید بهرامیان ( بردار بهرام بهرامیان و بازیگر افتخاری)، امیرحسین شریعت‌مداری و سپیده مرادپور اشاره کرد.

زنبور کارگر

"زنبور کارگر" ساخته افشین صادقی دیگر فیلم محصول سال ۹۸ است که با بازی حمید فرخ‌نژاد در انتظار اکران بود. سعید نعمت‌الله فیلمنامه را براساس طرحی از افشین صادقی نوشته و روزبه رایگا فیلمبرداری این اثر را انجام داده است. در خلاصه این فیلم آمده است: «بیوک که سال ها پیش زنش را به دلیل اهمال پزشکی از دست داده است، در نزاعی کشته می‌شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است. در این میان تنها شاهد، دوست دختر قاتل است…» حمید فرخ نژاد، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، حسین مهری، علیرضا آرا، مارال فرجاد، مجید نوروزی، ستایش موسوی، داریوش سلیمی، علی اولیایی و پگاه آهنگرانی گروه بازیگران این درام اجتماعی را تشکیل می دهند.

سقوط

وضعیت پخش سریال نمایش‌خانگی "سقوط" به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری هم با بازی فرخ‌نژاد نامشخص است. این سریال جزو کارهایی است که در نمایش‌خانگی بی‌سر و صدا پیش رفت و اگر حواشیِ حمید فرخ‌نژاد پیش نمی‌آمد هیچ‌کسی متوجه ساخت این اثر نمی‌شد. شاید تا مادامی که عواملش برای گرفتن مجوز به سمت «ساترا» می‌رفتند این بی‌خبری ادامه داشت. اما آیا این سریال مجوز ساخت داشته است؟ سریالی که در رسانه‌ها با همکاری مشترک محمدحسین مهدویان و سجاد پهلوان‌زاده مطرح شد یک کاری امنیتی است. بسیاری در صفحات‌شان نوشتند فرخ‌نژاد برای چندمین بار در این سریال نقش مأمور امنیتی را بازی کرده است. کاری که در کشور عراق فیلمبرداری شده و بی‌سر و صدا پیش رفت. حتی در زمانی که بحثِ فصل دوم «زخم‌کاری» پیش آمد، مهدویان پاسخِ شفافی نداد آیا قرار است فصل دوم این سریال را بسازد و یا سراغِ مجموعه‌ای دیگر خواهد رفت. 

پالایشگاه

حمید فرخ‌نژاد برای بازی در فیلم "پالایشگاه" محصول بنیاد سینمایی فارابی به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و کارگردانی مهرداد خوشبخت نیز قرار داد بسته بود که با سواستفاده از اقدام آماتور تهیه‌کننده، اصل قرارداد را به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تلکه‌گیری کرد و از کشور گریخت. «پالایشگاه» روایتگر روزهای ابتدای جنگ است. قصه فیلم درباره جابجایی تمام تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس است. در این فیلم سعی شده جدا از دلاوری رزمندگان به بحث توانایی علمی رزمندگان هم اشاره شود؛ موضوعی که در اکثر تولیدات دفاع مقدسی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. بانیپال شومون، امیر دلاوری، الهام ناجی، یاسیم نصیری، عبدالرضا نصاری و... از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در این کنار جمعی از بازیگران بومی آبادان هم حضور دارند. این کار از جمله تولیداتی است که در آن سخت‌افزار فراوانی وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان