بازدید 5316

چه نوع درب اتوماتیکی مناسب فضاهای تجاری است؟

هنگامی که صاحبان املاک تجاری نسبت به خرید درب‎ های اتوماتیک برای ساختمان‎های خود اقدام می‎کنند، ممکن است فقط مدل های محبوب را در نظر بگیرند. درب‎های کشویی و متحرک میزان تقاضا و نصب زیادی را به خود اختصاص داده اند اما همیشه نیازهای ورودی ساختمان را برآورده نمی‎کنند. به این ترتیب، آشنایی با گزینه های دیگر (در بازار) می‎تواند مفید باشد و به انتخاب درست شما کمک کند. به این ترتیب از همان ابتدا مطمئن می‎شوید که تصمیم درستی گرفته ‎اید.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 22 December 2022

چه نوع درب اتوماتیکی مناسب فضاهای تجاری است؟

درب اتوماتیک محصول سبک زندگی مدرن در صنعت ساخت و ساز است. هدف از هوشمندسازی زندگی و تکنولوژی محور، فراهم کردن امکانات برای زندگی آسان اما به صورت کنترل شده است. این دو موضوع در طراحی انواع درب های اتوماتیک مد نظر قرار گرفته‎اند. رفت و آمد افراد در هر مکان به راحتی امکان پذیر است و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‎شود.

درب اتوماتیک چیست؟

بدون شک ایده ساخت درب اتوماتیک نمادی از تکنولوژی هوش مصنوعی است. حرکت، باز و بسته شدن این درب با استفاده از انرژی برق انجام می‌شود که نیروی لازم را برای موتور الکتریکی فراهم می‎کند. باز و بسته شدن درب نیز توسط سنسورهای هوشمند برنامه ریزی شده، انجام می‎شود. اطلاعات از طریق چشمی دریافت و پردازش می شوند، در نتیجه منجر به حرکت درب خواهد شد. در زمان حرکت، نیروی انسانی هیچگونه دخالتی ندارد.

تمام حرکات به صورت تمام اتوماتیک و برنامه ریزی شده انجام می‎شوند. به طور مثال درب چه مقدار باز شود، ورود برای افراد خاص انجام شود یا خیر، چند بار در روز درب باز و بسته شود. نصب درب‎های اتوماتیک برای مجتمع‎های تجاری جزو یکی از امکانات ضروری می‎باشد. سوال اینجاست که درب مناسب برای فضاهای تجاری چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

چه نوع درب اتوماتیکی مناسب فضاهای تجاری است؟

از درب اتوماتیک شیشه ای در اکثر فضاهای تجاری استفاده می شود.

انواع درب های اتوماتیک، تنوع در طراحی و ساخت

طراحی و ساخت انواع درب اتوماتیک منحصر به یک یا چند مورد محدود نیست. بلکه فناوری در کنار ایده پردازی، نوآوری و طرح های متنوع تقاضا را بیش از پیش افزایش داده است. این درب ها به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند:

  1. درب اتوماتیک شیشه ای: بدنه اصلی آن از انواع شیشه ساخته می‎شود که خود به انواع دیگری تقسیم می‎شود:

  • درب شیشه ای اتوماتیک لولایی

  • درب شیشه ای اتوماتیک چرخان

  • درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی

  • درب شیشه ای اتوماتیک کشویی یا اسلاید

  • درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره یا منحنی

  1. درب های اتوماتیک پارکینگی: بدنه به صورت کامل فلزی است و در زمان جمع شدن به دور یک میله می‎پیچد. امنیت این نوع درب بسیار زیاد است، علاوه بر پارکینگ برای مغازه ها و همچنین واحد های تجاری مختلف کاربرد دارد.

انتخاب درب اتوماتیک ایده آل برای واحد های تجاری

زمانی که صحبت از انتخاب درب برای فضای تجاری می‎شود مطمئناً گزینه ایده آل، خرید درب اتوماتیک است. البته می‎توان انواع درب های معرفی شده را برای واحدهای تجاری انتخاب کرد. انتخاب باید هوشمندانه باشد، گزینه‎ها را محدود کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اولین موضوع این است که در فضای تجاری تعدد رفت و آمد ها در هر ساعت، بسیار زیاد است. تعداد افرادی که به صورت همزمان خارج یا داخل می‎شوند خارج از شمارش می‎باشد. بنابراین درب‎های اتوماتیک در ابعاد مختلف قابل ساخت هستند. تجهیزات این نوع درب‎ها باید دوام بالایی داشته باشند تا قطعات آن بر اثر کارکرد زیاد در طول شبانه روز، دچار استهلاک نشوند و تعمیر درب اتوماتیک هزینه زیادی را به شما تحمیل نکند.

نکته دیگر اینکه زیبایی و نمای بیرونی واحدهای تجاری فوق العاده مهم است. بنابراین انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای گزینه ای بهتر و زیباتر است و می تواند نمای فوق العاده ای را ایجاد کند. گزینه‎های زیادی برای انتخاب در این سبک، پیش رویتان قرار دارد. با ما همراه باشید تا انواع درب های اتوماتیک شیشه‎ای که مناسب فضای تجاری هستند را معرفی کنیم.

چه نوع درب اتوماتیکی مناسب فضاهای تجاری است؟

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ (Sliding)

از درب های اتوماتیک شیشه ای پر استفاده می توان درب کشویی یا اسلایدینگ را نام برد. این نوع درب‎ با توجه به درخواست مشتری به صورت یک لنگه یا دو لنگه ساخته می‎شود. تمام بدنه شیشه‎ای و فرم آن فلز (استیل یا فولاد گالوانیزه) است. بدنه با کمک ریل و غلطک حرکت کرده و مسیر را باز می‎کند. این نوع درب تنها در زمان ورود یا خروج افراد، باز و بسته می‎شود.

حسگر یا چشمی که در بالای درب قرار دارد فرمان را ارسال کرده و درب باز می‌شود. به دلیل نوع طراحی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. دورتادور درب به وسیله لاستیک یا درزگیرهای مخصوص پوشیده شده است تا مانع هدررفت انرژی و ورود گردوخاک به محیط داخل ساختمان شود. برای فضاهای تجاری که ورودی بزرگی دارند می‎توانید بیش از یک درب نصب کنید. ناگفته نماند که می‎توانید سرعت حرکت درب را تنظیم کنید. حتی می‎توان آنها را به سیستم‌ شناسایی افراد تجهیز کرد.

درب تلسکوپی (Telescopicبا قابلیت های منحصر به فرد

شاید به جرأت می‌توان گفت یکی از گزینه های مناسب از انواع درب اتوماتیک شیشه ای، درب تلسکوپی است. درب تلسکوپی همانند درب‎های کشویی به صورت خطی حرکت می‌کند. اما در نوع تلسکوپی چهار لنگه درب قادر به باز شدن است.قدرت باز شوندگی آنها با اصطکاک کم (30%) بهتر از درب‎های کشویی است. برای فضاهای محدود با عرض کم نیز قابلیت نصب دارد. حرکت آن آرام است و با کمک چرخ‎های پلیمری انجام می‌شود.

سرعت حرکت و باز شدن بال اول (لنگه اول) دو برابر بال دوم است. بال سوم آن ثابت است و دو بال دیگر بر روی آن سر می‎خورند. سیستم ضد برخورد با افراد را دارد، یعنی اگر فرد در وسط آن بایستد بسته نخواهد شد. مانع هدر رفت انرژی شده و از ورود گرد و غبار ممانعت می‎کند. دارای سیستم قفل الکترونیکی با استفاده از هنگرها است. این نوع درب به صورت دو لنگه و چهار لنگه طراحی می‎شود.

درب اتوماتیک شیشه‌ای گردان (Revolving)، سبکی متفاوت در طراحی

شاید یکی از طرح‎های زیبای کلاسیک درب اتوماتیک شیشه‎ای، درب اتوماتیک گردان باشد. البته قیمت زیادی را به خود اختصاص داده است. داخل محفظه نیز بال‎های طراحی شده‎اند که دارای دو، سه یا چهار باله است. این باله‎ها بر روی یک خط قرار گرفته و حرکت آنها به صورت اتوماتیک انجام می‎شود. می‎توان تعداد دفعات باز شدن و سرعت چرخش را کنترل کرد. همچنین می‎توان به گونه‎ای تنظیم کرد که فقط باز یا بسته شود، یعنی افراد تنها وارد یا خارج شوند.

درب های اتوماتیک منحنی و مثلثی، طراحی متفاوت برای انتخاب هاب خاص

درب اتوماتیک کشویی فقط از لحاظ طراحی و ساخت بدنه با سایر درب‎ها تفاوت دارد. درب شیشه‎ای منحنی به صورت قوس دار ساخته می‌شود که نیم دایره نیز گفته می‎شود. خط ریل آن نیز به صورت منحنی است.

نوع دیگر نیز به صورت مثلث ساخته شده است. به این صورت که دو لنگه درب بر روی دو خط شکسته یا زاویه دار قرار می‌گیرند که یکدیگر را قطع می‎کنند. یعنی محل برخورد دو لنگه درب، شبیه زاویه مثلث است.

سخن پایانی

انتخاب درب اتوماتیک مناسب برای ساختمان های تجاری می‎تواند به اندازه کافی چالش برانگیز باشد. بنابراین بهتر است برای انتخاب درب مناسب با متخصصین در این زمینه مشورت نمایید.

شرکت ایمن پاد سپهر تولیدکننده انواع درب های اتوماتیک است. همچنین نماینده انحصاری شرکت گیلگن سوئیس در ایران است.

شرکت ایمن پاد سپهر دارای پروانه بهره برداری از وزارت صمت می‎باشد. این شرکت در ساخت انواع درب‎های اتوماتیک برای مراکز مختلف تجاری، اداری، بیمارستانی، ساختمان‎های مسکونی و... فعالیت دارد. انواع درب‎ها را در ابعاد و اندازه‎های استاندارد و حتی با توجه به سفارش مشتری تولید می‌کند. کارشناسان شرکت در زمینه ارائه مشاوره تخصصی قبل از ثبت سفارش، مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار می‎دهند. آنها به شما کمک می‎کنند تا انتخاب عالی ای را داشته باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست