بازدید 23892
رئیس کل بانک مرکزی در نشست خبری پاسخ داد:

چرا مردم کاهش تورم را حس نمی‌کنند؟ چون تورم هنوز بالاست و راضی نیستیم!

صالح آبادی گفت: از این تورم راضی نیستیم و باید کاهش پیدا کند. تورم سه عامل داشته است؛ نقدینگی، عوامل عرضه و عوامل انتظاراتی که همه آن‌ها نقش دارند؛ هرچند نصف این تورم به اصلاحات مربوط به افزایش ۵۷ درصدی حقوق ها، یارانه‌های جدید و تغییر تعرفه گمرکی بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 18 December 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، امروز در نشست خبری در پاسخ به این که با توجه به ایام پایانی سال، آیا چاپ پول افزایش پیدا نمی کند، اظهار داشت: در هشت ماهه نقدینگی ۲۰.۲ درصد افزایش داشته است، ما با دولت در هماهنگی کامل هستیم، اگر دولت در جایی نیاز به نقدینگی برای پرداخت حقوق داشته باشد، باید از هزینه هایش کم کند. این در حالی است که یکسری از هزینه‌های دولت اجتناب ناپذیر است و باید پرداخت کند و یکسری از هزینه‌ها هم اجتناب ناپذیر نیست؛ بنابراین، اگر هزینه اجتناب ناپذیری ندارد، باید از آن بخش کم کرده و در جای دیگری استفاده کند.

دولت همچنین از محل انتشار اوراق هم می‌تواند تامین مالی کند. خط قرمز ما با دولت این است که نقدینگی را کنترل کنیم؛ لذا این حتما مدنظر ما قرار می‌گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به تغییر نرخ دستمزد‌ها نیز گفت: این تغییرات در چارچوبی که دولت تعیین خواهد کرد، اصلاح خواهد شد؛ نگاه این است که کنترل تورم مدنظر باشد. صالح‌آبادی گفت: آثار تورمی مردمی‌سازی یارانه‌ها ۱۰ تا ۱۲ درصد بود و ۷ درصد تورم به افزایش دستمزد و حدود ۵ درصد تورم به تغییر مبنای تعرفه‌های گمرکی مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کل تورم ماهانه در شهریور ماه ۲.۶ درصد بوده است، اظهار داشت: پرسیده شده که چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟ این نکته بسیار مهمی است، چون هنوز تورم بالاست. درست است که تورم دوازده ماهه مصرف کننده ۵۹.۳ به ۳۹.۹ درصد رسیده، ولی هنوز هم تورم ۴۰ درصدی، تورم پایینی نیست و بالاست و باید این هم کاهش پیدا کند؛ بنابراین، روند رشد تورم در کشور ما کاهش پیدا کرده، ولی هنوز تورم در کشورمان بالاست و ما از این تورم راضی نیستیم و باید کاهش پیدا کند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، تورم سه عامل داشته است؛ نقدینگی، عوامل عرضه و عوامل انتظاراتی، که همه این عوامل نقش دارد؛ هرچند نصف این ارقام تورم به اصلاحات حقوق ها، یارانه‌ها و تعرفه ارزی گمرکی بوده است.

چرا مردم کاهش تورم را حس نمی کنند؟ چون تورم هنوز بالاست و راضی نیستیم!

وی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ ارز غیررسمی را قبول نداریم و باید تعدیل شود، اظهار داشت: ناآرامی‌ها تنها دلیل افزایش قیمت ارز نیست. به تازگی برخی رسانه‌ها از طرف من اعلام کردند که علت افزایش نرخ ارز ناآرامی‌ها بوده است. بله؛ من گفتم که ناآرامی‌ها بر نوسانات همه بازارها از جمله بازار ارز تاثیرگذار بود، ولی تنها عامل نبوده است.

صالح آبادی گفت: بازار‌های مختلف ارز داریم، به گونه‌ای که در سامانه نیما واردات رسمی کشور تامین مالی و ارزی صورت می‌گیرد و ارز مورد نیاز به خوبی تأمین می‌شود. همچنین بازار متشکل ارزی را داریم که با قوت کار کرده و اسکناس ارزی را تامین می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار دیگری هم به نام بازار غیررسمی داریم که معاملات حواله، اسکناس و یا بعضاً فردایی در آن صورت می‌گیرد، گفت: آنچه به عنوان نرخ غیررسمی یاد می‌شود، بازاری است که عمق آن دقیق مشخص نیست. حتی در معاملات فردایی، اساسا ارزی معامله نمی‌شود و به نوعی شرط‌‌بندی روی نرخ است و در حقیقت مابه‌التفاوت ارز به صورت ریال مبادله می‌شود و حجم بسیار پایینی دارد.

صالح‌آبادی تاکید کرد: آنچه تقاضای ارز تجاری را مشخص می‌کند، سامانه نیماست که آمار قابل قبولی دارد. تا الان ۳۲.۱ میلیارد دلار در سامانه نیما معامله شده که نسبت به ۱۹.۶ میلیارد دلار معاملات سال گذشته، ۶۴.۵ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: ۴۶.۵ میلیارد دلار تامین ارز از ابتدای سال داشتیم. این در حالی است که از آغاز سال ۲.۱ میلیارد دلار در بازار متشکل معامله شده است؛ بنابراین در بخش واردات کالا ۴۶.۵ میلیارد دلار تامین ارز شده و در بخش اسکناس نیز ۲.۱ میلیارد دلار معامله شده است.

عالی‌ترین مقام سیاست‌گذاری پولی کشور با اشاره به اینکه منکر نرخ‌های غیررسمی نیستیم، گفت: در ماه‌های اخیر با همکاری سایر نهادها اقدامات خوبی صورت گرفته؛ اما باید توجه شود که بازار غیر رسمی محدود و غیرشفاف است و بازار نیما است که نیازهای اصلی کشور را تامین می‌کند؛ بنابراین، باید متوجه باشیم چه چیزی را تحلیل می‌کنیم. در بازار ارز اعم از حواله و اسکناس نیازهای کشور به خوبی در حال تامین است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: البته برخی منتقدان می‌گویند آقای صالح آبادی چرا فقط اطلاعات بازار نیما را ارائه می‌کند؛ بله! بازاری که باید مورد توجه قرار بگیرد، بازار نیماست که هم شفاف است و هم حجم معاملات بسیار بیشتری نسبت به بازار غیررسمی دارد و از سوی دیگر، عواملی مانند قاچاق و تقاضای خروج سرمایه بر آن اثرگذار است.

پیگیر آزادسازی دلارهای بلوکه شده در کره هستیم

صالح آبادی در پاسخ به سوالی درباره منابع بلوکه شده ایران اظهار داشت: آزادسازی دلار‌های ایران در کره جنوبی، موضوعی است که در حال پیگیری است و رفت و آمد‌های منطقه‌ای هم داشته‌ایم. تاکید داریم که روی اصل موضوع توافق وجود دارد منتهی در بحث حساب‌های مقصد بحث داریم، به گونه‌ای که در آغاز این حساب‌ها دچار تغییر شده بود. پول باید از حساب‌های کره به حساب‌هایی منتقل شود تا بتوان به شکل مطلوبی برای نیاز‌های کشور استفاده شود.

وی افزود: ۱.۶ میلیارد دلار از منابعی که غیرقابل استفاده بود، امسال استفاده شد. این درحالی است که این رقم سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۹۸
جناب مدیر آمارهاتون فقط به درد تبلیغات می خورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
نخیر جناب آقای رضا آمارهیشان به درد خودشان میخوره
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
کدوم کاهش تورم منظورشون هست تو ده روز ۲۵ درصد رفته رو دلار تاچند وقت دیگه آثار اون مشهود میشه تو کل جامعه
شما كه از تورم بالا راضي نيستيد . رئيس جمهور هم كه راضي نيست . مردم هم كه راضي نيستند . پس بفرماييد كي راضي هست ؟! ضمناً وظيفه چه كسي هست كه با سياست هاي پولي و مالي و ... تورم را كنترل كند ؟
پاسخ ها
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
بابای تورم راضی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
بانک های که پول ها رو در دست دارند و ملک و خانه خرید و فروش می کنند .. کجای دنیا .....
hvhn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
ببخشید کدام افزایش 57 درصدی حقوق؟ مگه 10 درصد بیشتر بودهع؟
مگر ساله اولتون هست که تورم بالا دارین؟ چطور 4 دهه هر سال تورم 2 رقمی داشتین و هیچوقت نتونستین هیچ کاری انجام بدین؟
تورم کاهشی شده؟ نظام آموزشی بد باعث شده آمارتون خوب نباشه یا اینکه زبونم لال آمارسازی کردید که بعید می‌دونم چون ما مسلمان هستیم و فریب گناه است
حتما شما هم‌ مثل زارع پور وزیر ارتباطات کاره ای نیستی؟! کلا کابینه کاره ای نیستن!
جل الخالق!
چون فقط دروغ میگن وامار دروغ منتشر میکنن
افزایش حقوق کارگران اینقدر اثر گذار نیست چون از محل چاپ پول نیست اما افزایش حقوق کارمندان اگر از محل چاپ پول باشد یا حتی نفت اثر گذار هست شما فقط و فقط نقدینگی را از محل دلالی بکش بیرون آن هم با مالیات بر دلالی آن هم با نرخ های سنگین 100 درصد به بالا وقتی تورم بالا داریم قول بهت می دم اگر نقدینگی بیشتر از این هم شود تورم کم می شود و باز اگر این پول ها را با هدایت به تولید انجام دهید باز من بهت قول می دهم رفاه مردم ایران ظرف 10 الی 20 سال دو الی سه برابر فعلی خواهد شد و اقتصاد نوظهور می شوید
منتهی مرد می خواهد و این کارها را انجام دهد که بلند مدت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
حقوق کارمندها که خودش تعیین می کند ایراد ندارد گیرش کارگران است حقوق کارگران را بالا نبرید سال دیگه شما پشت آن صندلی نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
استاد عزیر تورم کارگر و کارمند نمی شناسه یه علمی هم توی دنیا هست اسمش علم اقتصاد است بد نیست یه سری به کتابهاش برنی
افزایش ۵۷درصدی حقوق کجاست ۱۰درصد اول سال ۱۰ درصد هم از اول ابان جمعا ۲۰درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
فکر کنم حقوق شما بالای 50 میلیون است که 10 درصد اعمال شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
تریبون دست رئیس بانک مرکزی است و برایش هم مهم نیست که کسی باور نکند .برای کسی میگوید که او را بر این مسند نشانده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
اشتباهی فکر نکن من بازنشسته ام با حقوق ۹تومن
می فرمایید مردم کاهش تورم را حس نمی کنن آقای محترم چون در واقع کاهش تورم نداریم و به جای ا هزاران آمار دروغین داریم
دلار وقتی داره میره بالا چه جوری میخواد ارزانی بشه به شور ملت توهین نکنید مسولین محترم
من که خودم بازاری هستم میفهمم چقدر آمار هایی که میدم دروغه
سلام. حرف زدن در باره تورم که تا حالا فایده‌ای نداشته است. و تورم کار خودش را می کند. ولی در باره یک مسئله دیگر می گویم شاید با هم فکری بقیه این مشکل حل شود. من سال 91 یک واحد اداری در مجتمع تجاری ابریشم واقع در چهاراه ولیعصر که متعلق به شهرداری است خریدم بدون پارکینگ بعد 11 سال دوندگی توسط خریداران سند واحدها آماده شده است ولی چون اداره ثبت طبق قوانین جدید باید واحدهای تجاری واداری دارای پارکینگ باشند به شهرداری اجازه نقل وانتقال نمی دهد وشهرداری در فروردین واوایل اردیبهشت 1401 بدون اعلان قیمت به خریداران اعلان کرد هر کس پارکینگ می خواهد بیاید درخواست بدهد. واکثر واحدها تقاضا دادند وبعد از پنج شش ماه قیمت بالایی اعلان کردند وگفتند چون تقاضا داده اید اجبارن باید پارکینگ ها را بخرید وحق انصراف ندارید وسند نمی زنیم وآش خالست. من از حقوقدانها و وکلا می پرسم آیا کار شهرداری تهران کلاه برداری نیست. ومن اینقدر پول ندارم تکلیف من چیست. آیا این ظلم نیست. نارضایتی عمومی در اثر ظلم دستگاهای اجرایی بوجود می آید.
چون جوکه
صحت خواب
صحیح است
صحیح است
کاهش تورم؟!!!!! مگه داریم؟
نمیشه یه متخصص اقتصادی از خارج بیاریم با اختیارات تام که احدی از مسئولین نتونن در کارش دخالت کنن؟
اقای رٸیس بانک مرگزی حالتان خوب است؟؟؟؟؟؟
به جایی رسیدیم که وقتی مسئولین یک وعده ای میدهند
مردم قطعا اعلام میکنند که عکسش اتفاق می افتد
کاهش قیمت دلار ===> افزایش سراسام اور دلار
کنترل تورم ===> رشد تورم
ساخت مسکن===>نساختن مسکن
پیشرفت کشور====>در جازدن کشور
حمایت از دهکهای پایین====> له کردن دهکهای پایین
خدا شاهده ما هم راضی به زحمات شما نیستیم هنوز بدنبال 7 میلیارد کره هستند که انهم جلو جلو خرج شده است
هنوز بالاست؟ تورم داره ساعت به ساعت بیشتر میشه . از کدام قصابی گوشت مفتی بهتون میدن که فشار لحظه به لحظه و خرد شدن مسئولین خانواده ها را درک نمیکنید؟ بخدا کمرمون شکست......
بله راضی نیستن اخه فقط تورم ۵۰۰ درصدی بدردشون میخوره تا کسری بودجه شاید جبران بشه
مردم چرا بايد كاهش تورم را حس كنند
وقتي هر ساعت قيمت دلار و مسكن و خودرو و خوراك و پوشاك و زندگي كردن بالا مي ره
و ارزش ريال مثل يخ آب مي شه؟
این بازار مرد میدان میخواد طرف اسمش میومد بازار 200 میریخت اینو کسی جدی نمیگیره از روزی که صحبت کرده دلار 2500 رفته روش
چرا مردم كاهش تورم را حس نمي كنند ؟
--------------
--- آقا نعمت من كه حس نمي كنم ، شما حس مي كني ؟ ... كاهش تورم را عرض مي كنم !
... اي ي ي برادر ! به شتر گفتن كه خدا پسري بهت بده ، گفت : من بار ِ خودم به بارَم هست !!
حالا حكايت ماست ، بنده دارم هر روز اجناس را گرونتر از ديروز مي خرم ، حالا مي خواد اعلام كنند كه تورم ٥/ درصد هست يا ٨٠ درصد !! ... برام فرقي نميكنه ، هر روز گرانتر از ديروز ! ... ملتفتي برادر ؟
شما ها این امار ها از کجا می ارین؟
آقای صالح آبادی مملکت ما فقط باید با کشورها تجارت داشته باشیم ودادو ستتد ولطف کنید شما دیگه طرح پیاده نکنید مردم بیچاره شدن با این طرح وپیشنهادهای شما
ایکاش من هم مثل تو صد ملیون حقوق می گرفتم!
برو آقا استعفا بده اینقدر با این آمار دروغ مردم را نا راحت نکن .
این اماری که میدین برای بیسوادها ممکنه باورکنند ولی کسانیکه سواد دارن به شما میخندند دست از مسخره بازی بردارید دلار24 تحویل گرفتین شده 40تومن تورم هم که 200درصدی شده کارمند بازنشسته چه کند با 10 درصد افزایش حقوق .زن وبچه فکرمیکنند من بازنشسته بی عرضه هستم نمیدانند که مقصر مدیران اقتصادی دولت بی عرضه هستن
به دلیل نارضایتی مسئولان از نرخ تورم ، بدینوسیله ما مردم از مسئولان عذر خواهی میکنیم شاید راضی شوند...
اینقدرچراپاس میدین به همدیگر..میتونین مشکلات اقتصادی ملت راحل کنیدیانه...درغیراینصورت جایگزین کن...استعفا بده.....ملت رابیچاره کردین بااین دلارچعل تومن...مردم به نون شبشون محتاجند...
تا دیروز می گفتید تا دلار ها ازاد نشه کشتی کره جنوبی رو ازاد نمی کنیم پس چی شد؟
قطر 200 میلیارد دلار خرج جام جهانیش کره اینا دنبال 7 8 میلیارد کره هستن تا همه مشکلات کشور رو حل کنن
اونم چی از عراق نمیتونن پولشون رو بگیرن بعد از کره متحد امیرا میخوان بگیرن
قسمت آخر خیلی جالبه هنوز دنبال کره هستند
قابل قبول نیست
نرخ ارز در بازار آزاد معیار تمام مبادلات است و قیمت خیلی از کالاها مثل خودرو در بازار آزاد بر اساس نرخ ارز در بازار آزاد است
تا وقتی که خودتان را فریب دهید نمیتوانید مشکل را شناسایی کرده و حل کنید
کسیهست از آقای رئیسی بپرسد این قطار پیشرفت که می فرمایند کجاست چرا ما نمی بینیم. نکنه فقط قطار هست ولی ریل ساخته نشده.
کاهش؟ راجع به چی حرف میزنین ایا مردم رو فاقد درک میدانید هر روز اجناس دارن گرونترمیشن ازخودرو تا مایحتاج معمولی
چرا بدون کارشناسی به قول خودتون حقوق ها رو افزایش دادید .که باعث بشه این درصد تورم به وجود بیاد
چرا بدون کارشناسی به قول خودتون حقوق ها رو افزایش دادید .که باعث بشه این درصد تورم به وجود بیاد
ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
رو که نیست !
تورم دیگه بچه بازی شده دیگه کار از تورم رد شده عزیر دلار ۴۰ تومنی وسکه ۲۰ میلیونی حابا تا صبح فریاد بزن تورم میاد پایین لاین . . . . نو .نو .....
و برای هزارمین بار: آزادی دلارهای کره....!!!
آقا این بیسواد را عوض کنید یک فرد لایقی را بگذارید به خدا ضرر نمی‌کنید.
جناب صالح ابادی شما واردات بسیاری از کالاها را ممنوع کرده اید که تامین انها روانه بازار قاچاق شده است به قولی ۳۰ درصد واردات کشور بصورت قاچاق و با ارز ازاد صورت میگیرد شما که نمیتوانید چنین داستانی را در نظر نگیرید همچنین بلاخره خروج سرمایه چه بصورت معقول مثلا برای هزینه تحصیل و چه نامعقول که مهاجرت است هم وجود دارد اگر هم فاصله نیما و ازاد زیاد شود مجدد همه چیز قاچاق میشود پس کمی معقول باشید و حقیقت ارز تک نرخی را صرف نظر از رقم ان بپذیرید و خودتان و مردم را دچار مخمصمه نکنید
برای اینکه مردم دارند زندگی میکنند وروز به روز افزایش تورم را با گوشت وپوست واستخوان خود لمس میکنند. ولی شمادر اتاق های عریض وطویل مدیرتی با آمار وارقام خود ساخته روزگار میگذرانید. دغدغه افزایش اجاره وگرانی مایحتاج وحقوف ثابت ندارید
ولمون کنین بابا تو رو خدا
گذشت آن موقع که بازی با کلمات کار ساز بود.مردم آگاه شده اند.
مردم باید از مسئولین عذرخواهی کنند که باعث ناراحتی و عدم رضایت آنها شده اند
متاسفانه جمعی بیسواد و کم سواد اما متعهد کنار هم دارند گندمیزنندبه اقتصاد کشور ، متاسفانه اقتصاد کشور بشدت به سیاست ( سوال برانگیز ما) متصل شده ، و متاسفانه متخصصین جایشان را به متعهدین داده اند و قطار پیشرفت ( در خیال مسئولین ) ( همان پسرفت حقیقی در نگاه مردم و متخصصین ) به سرعت و بدون ترمز درحال حرکت است
من قانع شدم شما رو نمیدونم
مدیران عزیز، گرانی پدر مردم را در آورده.
یامشکل را حل کنید یا اعلام کنید حل نشدنی است .
تورم فقط در دفتر رئیس جمهور و اطرافیان کاهش یافته !!!
آنهم فقط برای تبلیغ خودشان !
این رو نگی چی بگی تماشاچی؟
اقای رییسی لطفا رییس بانک مرکزی که بی لیاقت است عوض کنید ما بازنستگان دیگر توان زندگی نداریم
آخه کجا حقوق ها ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده چرا دروغ میگین ?!!!!
بودن یا نبودن ایشون در جایگاه بانک مرکزی ‌واقعا تفاوتی داره ؟
دولت باید تورم را در اولین فرصت به 600درصد برساند آنگاه ماه بعد اعلام کند تورم هر ماه یا ثابت خواهد بود یا کمی کاهشی هم خواهد گردید و این موفقیت را جشن بگیرد.
حداقل با مردم رو راست باشید واضح بگید نمی خواهیم اوضاع اقتصادی درست شود
الان همتی همین حرفها و زده بود آقای رضایی بعنوان اقتصاد دان جه جوابی می داد ؟
نقدینگی در هشت ماه ۲۰ درصد افزایش،یافته است میدانید یعنی چه ؟ یعنی طی بیش،از ۴ دهه رقم نقدینگی کم کم افزایش یافته و به عددابتدای امسال رسیده است . افزایش،نقدینگی طی ۸ ماه اول امسال به تنهایی حدود یک پنجم جمع نقدینگی چهل سال گذشته بوده است !!! بعد این را به عنو ان لابد دستاورد!!!! به مردم‌معرفی می کنند .
جای شما بودم فقط سکوت میکردم...
اینا فقط بلدن با کلمات بازی کنند
تورم با نیست ، خیلی خیلی خیلی بالاست
من از طرف خودم و مردم از شما عذرخواهی می کنم
این آقاهم مثل بقیه مسئولین دلسوز همیشه دچارتوهم هستن یعنی تقصیر خودشون هم نیست چون دستشون تو خرج نیست این بنده خداها چون ازکله صبح تا نصف شب سرکارن دیگه وقت نمیکنن برن چیزی بخرن خبرازهیچی هم ندارن فکرمیکنن همه چی داره میاد پایین بایدیه روز مرخصی بگیرن برن توبازار یه دوری بزنن ببینن چه خبره
حالش خوب نیست آها کاهش قیمت طلا ومسکن ماشین روغن قوطی 365هزاری یا قیمت لوازم خانگی وجدانن بسه مگه از کجا حرف میزنین مردم از آفریقا هم خبر دارن تخم مرغ چنده شده شانه صد هزار یک میلیون ریال کجایین
پیاز کیلویی ۲۰ هزار تومان کجایش کاهش تورم است افزایش قیمت کالا ها یعنی کاهش ارزش پول خودرو که دیگر ماندگار شد در خاطره ها
دلایل برای حفظ جایگاه کاملا منطقیست!!اما شعور مردم بیش از اینهاست!!!تورم برای شما یک دست آویز شغلیست و هیچ تاثیر منفی در زندگی و رفاه شما نخواهد داشت ولی کمر مردم خرد شده شما هم هی عدد و ممیز کم زیاد کنید و نمودار بکشید و هزاران نطق و توجیه
کدام کاهش تورم؟؟؟؟؟؟
به غیر از اقای ریسی و کابینه اش و مجلس مجیز گویش هیچ کس این قطار پیشرفت و تورم نزولی را نمی فهمد
اقای رضایی با مدرک دکتری اقتصاد و معدل ۱۹ در انتخابات ریاست جمهوری راه حل ارائه میکرد چرا الان سکوت کرده
اقای محترم میفرمایید چرا مردم کاهش تورم را حس نمیکنند مگرخود شما این کاهش را حس میکنی شرایط بگونه ای است که وقتی اسکناس ارز در داخل کشور کم تزریق شود ویا پولدارها اسکناس های رایج ذرکشور را با پولی که دارند جمع اوری میکنند این حالت عرضه را نسبت به تقاضا کم میکند بخش اول قیمت ارز را بالا میبرد وبلافاصله بازار بانوسان ارز باعث افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز ملت میشود وهیچ کس جمله کاهش تورم را نه درک میکند ونه باور دارد بخش دوم وقتی ملت توان خرید بدلیل تزریق کم ان در بازار بدنبال خرید طلا میروند حالا اقای رییس خودت کاهش تورم باور داری حداقل یکروز در خیابان بدنبال خرید کالای ضروری خانه ات ودر دو ویا سه خیابان دوسه کالا را بخرید متوجه مشکل مردم میشود
چون وارث مدیران بیلیاقت دیروزیم و امروزی ها هم عرضه ندارند. آقای محسن رضایی نکند ۲ سال دیگه دلیل بتراشی که این شد و آن شد.
قرار بود پول ایران رتبه ارزهای مهم بین المللی را بدست بیاره.
خودگویی و خود خندی...عجب مرد هنرمندی
عربستان روزی یک میلیارد دلار نفت میفروشه، ما هم ۴ ساله اقتصادمون لنگ ۷ میلیارد دلار بدهی کره جنوبی
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
عزیزم اونا مصرف نمی کنند و تباه نمی کنند و صادر می کنند شما سالی 250 میلیارد دلار انرژی مصرف می کنید و خروجی اش هم رشد اقتصادی صفر است اگر این قوم بی کاره دولتی،خصولتی و حتی قسمت ناکارامد خصوصی را بنشانند در خانه و به انها حقوق بیکاری بدهند وضع مملکت بهتر می شود 30 شرکت با حداکثر 500 هزار نفر کارکن 90 درصد ثروت مملکت را خلق می کنند بقیه هم وقت می گزرانند و حقوق می گیرند این کل اقتصاد ماست
وقتی قحط الرجال هست و آدم بیسوادی را بر سر کار میاورند بجای حل مسئله صورت مسئله را طوری تغییر میدهد که مرغ پخته در داخل دیگ از خنده ریسه میرود. حکایت رئیس بانک مرکزی است و کسی هم نیامد به این علامه بلاهت بگوید اولا قبل از پرداخت 57 درصد قیمتها پرواز کرده بودند ثانیا 57 درصدی که از آن دم میزنی سقف حقوق واجد شرایطها را به 5500000 هزار تومان رساند که همان هم شاید کمتر از پول توجیبی بچه های تو و امثال تو باشه ثالثا اگر انصاف داشتی میگفتی دلیل آن مسئولیت داشتن بیسوادانی هست که این شرایط بوجود آمده
اینا دیگه کی هستند الان ما مقصر هستیم کاهش رو حس نمی کنیم
یک سوال چر کشورهای جنگ زده سوریه و افغانستان و عراق چنین تورم هایی ندارند
بابا بی انصاف نباش دیگه مگه این تورم چیشه که راضی نیستی!
مگركاهشي هم داشتيم؟
شما هر موقع مشکل مرغ و تخم مرغو حل کردین آن موقع مشکلات اساسی را نیز حل خواهید کرد
چون کاهش پیدا نکرده بلکه شدیدا بالا رفته!خیلی عجیبه از ذلر و طلا ومسکن و کرایه ماشین و گوشت ومرغ و....شدی بالا رفته چرا بایستی حس کاهش تورم کنیم! مگر بیمار روانی هستیم
دکترجان شما هم از دولت مردان کارکشته کشور یادگرفتی سورنا را از سرگشادبزنی ؟
عزیزدل من این حناها دیگر پیش مردم رنگ ندارد داداش!!!
دلار29 تا 30هزارتومانی شده 40هزارتومان
مرغ و گوشت هم چنان است
راستی این یک هفته آمار داری سیب زمینی و انواع پیاز قیمتش دو برابر شده؟
هزینه های مسکن و تحصیلات فرزندان هم که سر به فلک کشید.
شما با کدام علم آمار حساب کردی که تورم کاهشی است؟
دولت مردمی باید بی تبعیض و عالمانه مردم دار باشد
---
لطفا برای حل مشکلات جانکاه ده ها میلیون از اکثریت بی بضاعت ملت ، عالمانه و قانون مند و ضابطه مند و عادلانه و عالمانه فکری بکنیم .
با تشخیص برنامه های درست و با روشهای علمی ضابطه مند و قانونمند و شرعی بی هیچ گونه تبعیض و با نهایت صداقت و امانت داری و از خود گذشتگی باید برنامه ریزی بنماییم .
برای حفظ عزت و آبرو و سلامتی و امنیت روحی و روانی و اخلاقی این ده ها ملیون هم وطن که همه چیز را باخته اند بجای صدقه خور کردن آنان ؛ محض رضای خدا با این همه ثروتهای طبیعی که خدا در کشور در اختیارمان گذاشته است باید با جدیت تمام و پیش از این که فرصت از دستمان برود و همه چیز را ببازیم؛ با تدبیر و تهیه ی برنامه های کار آمد بی وقفه تلاش کنیم .
با این همه ثروتهای کلان گران بهای خدا داده ی موجود در جای جای کشور با روی آوردن صادقانه و ضابطه مند به اقتصاد مقاومتی عدالت محور خود کفا و شتاب در رهایی بخشیدن به اقتصاد خویش از یوغ و اسارت دلار آمریکا و خروج از برنامه نسخه پیچیهای مکتب انسان ستیز اقتصاد سرمایه داری غرب باید اولویت اول دولت مردم گرا باشد .
اگر خواهان پیروزی شکست ناپذیر هستیم باید عزت و رفاه مشروع اکثریت ملت را محض رضای خدا با اقدامهای صادقانه ی همیشگی تامین و تضمین کنیم تا خداوند مطابق با وعده ی تخلف ناپذیر خود یاری و پیروزی و عزت ما را در دنیا و رستگاری ما را در آخرت تامین و تضمین کند .
چرا مردم کاهش تورم را حس نمی‌کنند؟ چون داره بسرعت بالا میره
آخه این چه سوالیه جناب رییس
برای اینکه امثال شماها رئیسید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل