بازدید 29784
سه هزار و دویست‌ و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سوال روزنامه اصولگرا از میرسلیم درباره «آقازاده» / حسین راغفر: خودِ دولت عامل گرانی افزایش نرخ دلار بوده، چون با کسری بودجه مواجه است/رییس مرکز ملی فضای مجازی: اگر «متا» نامه ما را جواب ندهد، مقدمه‌ای برای مجوز قانونی انسداد اینستاگرام است /نماینده سابق مجلس: به زنان شُل حجاب احسنت می‌گویم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: آغاز مالیات‌ستانی از اشخاص دارای بیش از ۵۰ خانه خالی / پورابراهیمی: دولت به راحتی می‌تواند در جامعه آرامش ایجاد کند / بسیاری از بانک‌ها ضمانت بازنشسته‌ها را قبول ندارند / مخبر: می‌توانیم به مردم زمین دهیم تا خودشان مسکن بسازند... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 17 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

حسین راغفر: خودِ دولت عامل گرانی افزایش نرخ دلار بوده، چون با کسری بودجه مواجه است
حسین راغفر درباره التهابات بازار ارز و دلایل افزایش نرخ دلار اظهار داشت: قطعا دولت عامل گرانی نرخ ارز است و دولت هر صبح به بانک‌ها و صرافی‌ها اعلام می‌کند که امروز نرخ دلار و نرخ ارز چقدر باشد و چقدر بفروشند. وی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه دولت به دلیل کسری بودجه نسبت به افزایش نرخ ارز اقدام کرده‌ است، ادامه داد: به نظر می‌رسد، دولت توان اداره امور را ندارد و اعضای آن ناکارآمد هستند. از سوی دیگر، منافع عده‌ای سودجو و غارتگر در این میان بوده و منافع آنها در این وضعیت و گرانی ارز است. این کارشناس اقتصادی درباره افزایش نرخ ارز در حالی که دولت مدعی است، برنامه‌های ضد تورمی را به اجرا می‌رساند، گفت: رییس دولت سیزدهم خط قرمز دولت را دو موضوع مطرح و اعلام کرده، یکی از آنها موضوع تورم و مهار افزایش نرخ تورم و دیگری کاهش ارزش پول ملی است و تیم اقتصادی این دولت عنوان کردند که این دو موضوع خط قرمز دولت بوده، اما می‌بینیم که نرخ دلار در ۶ الی ۷ ماه گذشته ۱۱ هزار تومان افزایش یافته است. به معنای دیگر، تنها در این مدت بیش از ۴۰ درصد بر قیمت دلار اضافه شد و خودِ دولت هم عامل گرانی افزایش نرخ دلار بوده، چون با کسری بودجه مواجه است.

رییس مرکز ملی فضای مجازی: اگر «متا» نامه ما را جواب ندهد، مقدمه‌ای برای مجوز قانونی انسداد اینستاگرام است
ابوالحسن فیروزآبادی رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: بستن اینستاگرام فعلا به خاطر شرایط امنیتی بوده، ولی ادامه آن نیاز به مجوز قانونی دارد. مجوز قانونی یا باید طبق روال در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه صادر شود یا یک قاضی یا یک مرجع عالی ماننده شورای عالی فضای مجازی یا شورای عالی امنیت ملی درخواست آن را بدهد. تا الان چنین مجوزی در هیچ جا به تصویب نرسیده است. آن چیزی که منجر به محدودسازی دسترسی به پیام رسان های متا شده، درخواست شورای امنیت کشور بوده و به شرایط خاص امنیتی کشور برمی گردد.

سردار جلالی: امروز در پایان حوادث اخیر قرار داریم
سردار جلالی با بیان اینکه امروز در پایان حوادث اخیر قرار داریم، افزود: باید دشمنان را به درستی شناخت. امروز آمریکا دشمن اول ماست. نادیده گرفتن راهبردهای دشمن در شکل‌گیری اغتشاشات اخیر ساده انگارانه است. وی با اشاره با حوادث اخیر کشور، نادیده گرفتن راهبردهای دشمن در شکل‌گیری اغتشاشات را ساده انگارانه توصیف کرد و گفت: منکر ضعف‌ها و کاستی‌ها نیستیم، اما ستون اصلی حل این مسائل، راهبردهای دشمن علیه ملت ایران است. وی ادامه داد: دشمن در کشور ما با بهره گیری از رسانه‌های مدرن و شبکه‌های اجتماعی به دنبال تغییر در ارزش‌های ملی و خانوادگی است و با این راهبرد، یک فرایند تغییر را دنبال می‌کند.

نماینده سابق مجلس: به زنان شُل حجاب احسنت می‌گویم
محسن کوهکن: زنانی که حجاب از سر برداشته اند دو دسته می‌شوند: یک دسته شالی روی گردنشان انداخته‌اند که خب این افراد که کشف حجاب کرده‌اند پس باید پرسید این شال یا روسری که دور گردنشان است، برای چیست؟ حتی شما دیده‌اید همین خانم‌های «شل‌حجاب» وقتی خارج از کشور کاملا حجاب ندارند، زمانی که به زیارت می‌روند، حجابشان کامل است. این‌ها پالس‌های مثبتی است و نشان می‌دهد اعتقاداتی دارند. اگر قبلا از کنار این زنان که موهایشان پیداست، رد می‌شدیم و به ذهنمان خطور می‌کرد که او را ارشاد کنیم، اما اکنون وقتی از کنارشان رد می‌شویم به آن‌ها احسنت می‌گوییم که با وجود اینکه برخی کشف حجاب کرده‌اند، اما شما همین روسری را هم دارید و این نشان از اعتقاد شما به حجاب است.

افشاگری نماینده مجلس درباره «دسترسی بدون‌ محدودیت مسئولان و نمایندگان به اینترنت»
معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه مسئولان بدون هیچ محدودیتی به فضای مجازی دسترسی دارند، گفت: متاسفانه هیچ قرینه ای مبنی بر اینکه بخواهند محدودیت ها را بردارند دیده نمی شود. وی در مورد فیلترینگ فضای مجازی گفت: در شرایط خاص به لحاظ امنیتی وقتی دسترسی مردم را محدود می کنیم، مردم شاید برای مدت کوتاهی بپذیرند ولی وقتی آن شرایط مرتفع می شود علی القاعده باید این فضا برای مردم ایجاد شود تا بتوانند از ظرفیت های فضای مجازی استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: یک سوال واضح که هیچ کس جواب نمی دهد این است" اگر بناست استفاده مردم به هر دلیل محدود شود علی القاعده نمایندگان مردم باید بر این موضوع اولی باشند. ما می بینیم مسئولان و نمایندگان دسترسی دارند و هیچ محدودیتی ندارند و برای مردم این دسترسی نیست و این بی عدالتی است که مردم را ناراحت کرده است.

عباس عبدی: از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است
عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار بحران نمایندگی سیاسی شدیم، اما کسانی که باید می‌شنیدند، گوش نکردند. در نهایت اعتراضات اخیر نشان داد که واقعیت متصلب‌تر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت. نادیده گرفتن واقعیت بیش از آنکه موجب تغییری مطلوب در واقعیت شود، نوعی خودفریبی است. از همان انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸ به خوبی روشن بود که ماجرا تمام شده است، مگر آنکه تدبیری اندیشیده شود. اینکه در تهران آرای خالص مشارکت‌کنندگان در انتخابات به حدود ۱۸درصد برسد، یعنی که پایتخت کشور پاسخ منفی و روشنی را به این دعوت داده است.

روزنامه فرهیختگان: آقای میرسلیم! چرا ایده «۵ تا ۱۰ روز» را برای آقازاده مطرح نکردید؟


روزنامه فرهیختگان نوشت: اظهاراتی که اخیرا از مصطفی میرسلیم درباره اعدام زودهنگام دستگیرشدگان ناآرامی‌ها منتشر شد، مجددا باعث یادآوری ماجراهای اخیر درباره پسرش و اتفاقات بعد از دستگیری او شد. خود میرسلیم ماجرای فرزندش را این‌طور روایت کرده: «مهدی (پسر میرسلیم) را ظاهرا پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدیدنظر و قطعی شدن حکم در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد. هنگام دستگیری او، با اطلاعاتی که مأموران امنیتی به من دادند متوجه مسائلی که او را گرفتار کرده بود شدم و فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از این وضعیت نجات دهم.»

میرسلیم همچنین می‌گوید برای جلوگیری از هرگونه شائبه و شبهه، در هیچ‌ یک از مراحل بازداشت و بازجویی و محاکمه و تجدیدنظر دخالتی نکرده است. او درمورد فرآیند فریب خوردن پسرش گفته: «منافقین با شناسایی و سوءاستفاده از نقطه‌ضعف مهدی او را شکار کرده و به دام انداخته و سعی کردند از او اطلاعاتی به‌دست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه‌بندی شده بوده، موفقیتی جز به دام انداختن او به‌ دست نیاوردند. نقطه‌ضعف مهدی از بدو تولد با او بوده و این مساله هم جسمی است و هم روحی. من و مادرش هم بسیار تلاش کردیم تا این نقاط ضعف بر شخصیت او تاثیر نگذارد و او بتواند به‌تدریج که رشد می‌کند، بدون احساس ضعف و عادی به تحصیل و زندگی اجتماعی بپردازد و تا حدود زیادی هم موفق بودیم. فرزندم بسیار عاطفی و ساده‌لوح و سست‌‌اراده است. این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتی نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است.

من به‌عنوان پدرش، حتی بعد از پنجاه سال ابا دارم که بگویم او ضعیف است تا مبادا به شخصیت او اهانت شود، ولی واقعیت همین است و اکنون اغلب کسانی که با این پرونده سروکار داشته‌اند، این نقاط‌ ضعف را به‌خوبی می‌دانند. همچنین برخی از هم‌بندی‌های او در هنگام مرخصی به من گفتند که دیگران، مهدی را وادار به بیگاری کرده و از او اخاذی می‌کنند و بدتر از همه به مناسبت شرکت در رأی‌گیری و انتخابات ریاست‌جمهوری به او اهانت می‌کردند. اینها نمونه‌هایی بود از آنچه در زندان رخ می‌داد و وقتی یقین به صحت گزارش‌ها پیدا کردم و برایم محرز شد که از طرف هم‌بندی‌هایش ظلمی رخ داده، در نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه سوال کردم که آیا منظور از پنج سال حبس، زندان توأم با تحقیر و توهین و اخاذی است؟ ایشان هم بزرگواری کردند و جواب دادند.»

میرسلیم همچنین این‌طور ادامه می‌‌دهد که به‌نظر او «دستگاه قضا باید این نکته را درنظر بگیرد که زندان، مجازات مناسبی برای فردی با این شرایط ضعیف نیست؛ آن هم زندانی که در شرایط کنونی امکان طبقه‌بندی زندانیان در آن به نحو شایسته وجود ندارد.» بعد می‌گوید این سخنانش نه برای مبرا کردن فرزند و نه برای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی است، چون از مشکلات کار آنها به‌خوبی آگاه و امیدوار است بتوانند هرچه زودتر و بهتر اصلاحات بنیادین را در قوه قضائیه به ثمر برسانند. همان‌طور که در سخنان میرسلیم دیده می‌شود و در جایی می‌گوید فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل[جرم پسر] شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از این وضعیت نجات دهم. این درحالی مطرح می‌شود که میرسلیم این تنبیه مختصر را در سخنان اخیری که از او منتشر شد، برای دیگر دستگیرشدگان جایز ندانسته و خواستار اعدام در فاصله زمانی پنج تا ده روز شده است. اینچنین تفاوت عمل و گفتار در سخنان مصطفی میرسلیم، جز تشویش افکار عمومی چیزی به همراه نخواهد داشت. او حتی پیش از اظهارنظر درباره اعدام‌ اخیر باید این را درن ظر می‌گرفت که در موضوعی که خود به آن مبتلا بوده (محرز شدن ارتباط فرزند با منافقین) حداقل نظری خلاف عملکرد خود ندهد تا این چنین با آرامش افکار عمومی بازی نکند.

مخبر: می‌توانیم به مردم زمین دهیم تا خودشان مسکن بسازند
محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور درباره اقدامات دولت برای تامین مالی ساخت مسکن، گفت: اینکه مسکن ساخته شود یا بسازیم با یکدیگر تفاوت دارد؛ دولت باید بخشی را بسازد و بخشی دیگر نیز باید ساخته شود، ما می‌توانیم به مردم زمین دهیم تا خودشان مسکن بسازند زیرا در قشری از مردم این ظرفیت وجود دارد. عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: تامین مالی مناسب برای همه روش‌های ساخت مسکن در بانک مرکزی تدوین شده و امیدواریم آثار آن سریع‌تر مشخص شود. معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا الزامی برای تامین مالی ساخت مسکن وجود دارد، گفت: بله؛ زیرا مصوبه دولت است.

بسیاری از بانک ها ضمانت بازنشسته ها را قبول ندارند
سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسیر سخت دریافت تسهیلات خرد بانکی از سیستم بانکی، گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی می گوید که دریافت تسهیلات تا صد میلیون تومان هیچ گونه ضامنی نیاز ندارد اما بانک ها از متقاضیان دریافت وام، سه ضامن با گواهی کسر از حقوق می‌خواهند. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در زمینه تضامین بانکی سلیقه ای عمل می‌شود، در حالی که باید با یک ضامن تسهیلات خرد پرداخت شود، عنوان کرد: در شرایطی که باید جوانان را در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به فرزند آوری تشویق کنیم و برای این منظور تسهیلاتی در نظر گرفته شده است متاسفانه شاهد سنگ اندازی بانک ها در این مسیر هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از بانک در روز‌هایی خاص اقدام به تشکیل پرونده برای متقاضیان دریافت تسهیلات می‌کنند که این روند نیز قابل قبول نیست و بانک‌ها باید در تمام روز‌های کاری خود خدمات لازم را ارائه نمایند، ادامه داد: بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از تسهیلات دریافتی متقاضیان در حساب بانکی آن‌ها مصدود می‌شود، در حالی که این موضوع قانونی نیست. وی با بیان اینکه شنیده می‌شود بانک‌ها ضامن بازنشسته و بالای ۶۰ سال را قبول نمی‌کنند و این موضوع مسیر سخت دریافت تسهیلات خرد را دشوارتر نیز می‌کند، گفت: مگر چه تعداد کارمند رسمی در کشور وجود دارد که تمامی بانک‌ها اولویت اخذ ضامن خود را دریافت کسر از حقوق کارمند رسمی دولت قرار داده اند؟

پورابراهیمی: دولت به راحتی می‌تواند در جامعه آرامش ایجاد کند
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در شرایط تورمی کالای ارزان به مردم داده شود، گفت: باید سفره مردم خط قرمز نظام باشد لذا دولت با تکمیل زیرساخت ها، نسبت به ارائه کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی (کالابرگ الکترونیکی) اقدام کند. وی با این توضیح که بخشی از قانون مربوط به تغییر در نحوه تخصیص ارز ترجیحی اجرا و بخشی هم اجرا نشده است، توضیح داد: قسمت مربوط به باز توزیع و پایگاه جامع ایرانیان به درستی اجرا نشده و دولت روش پرداخت یارانه نقدی را در پیش گرفت که در آن پرداخت ها و تعداد خانوارها مشخص است؛ این یعنی دولت بازتوزیع را به روش دیگر متفاوت از مصوبه مجلس اجرا کرد؛ آن هم با این ادعا که زیرساخت ندارد؛ حال اینکه زیرساخت به راحتی قابل حل است. دولت به راحتی می‌تواند آرامشی در جامعه ایجاد کرده و عین تجربه کارت سوخت را دنبال کند.

آغاز مالیات‌ستانی از اشخاص دارای بیش از ۵۰ خانه خالی
رئیس سازمان مالیاتی در خصوص ارائه اطلاعات براساس تعداد خانه‌های خالی اشخاص گفت: در اجرای قانون هیچ گونه ترتیبات این چنین پیش بینی نشده است. در قانون هر کسی خانه خالی دارد باید مالیات بپردازد. ما تابع اطلاعاتی هستیم که وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌کند. اگر اولویت آن‌ها بر اساس ترتیبات قانونی ارائه اطلاعات افراد دارای بیشترین خانه خالی است سازمان امور مالیاتی اقدامات بعدی را پیگیری خواهد کرد. در حال حاضر سه مجموعه اطلاعات از اشخاص حقوقی که بیش از ۵۰ خانه خالی داشته‌اند را ارائه کردند و سازمان پیگیر مطالبه مالیات آن‌هاست. منظور گفت: همچنان منتظریم وزارت راه و شهرسازی اطلاعات ویرایش شده خانه‌های سال ۱۴۰۰ را به ما بدهند. تیر ماه بیش از ۵۰۰ هزار رکورد به ما اعلام شد، اما اعتراضات زیادی صورت گرفت و همچنان منتظر دریافت اطلاعات ویرایش شده هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۰۳
آقای مخبر ، برای تحویل گرفتن زمین به کجا مراجعه کنیم؟ دیگه خدا وکیلی این یکی را انجام بده ، همش حرف و وعده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
یک قطعه زمین 400 متری دو بر نما در منطقه شمیران تهران برای شما در نظر گرفه شده . هرچه سریعتر مراجعه بفرمائید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
چقدر شما ساده و خوش خیال هستید

یعنی واقعا به قول و قرار های مخبر و این دولت اعتماد

دارید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
یک قطعه تو شمیران بود دیر اعلام آمادگی کردید دادن به انسیه خانم
تهران که داره بارون میاد و هوا مطبوعه .
چرا به بهانه آلودگی هوا ؛ مدارس و دانشگاه ها رو فردا و پس فردا و پسون فردا رو تعطیل کردید ؟!!!!!!!!!!!
جناب اقتصاد دان!! کاهش تورم یک شبه اتفاق نمی افتد آن هم کشوری که 50 سال هست تورم دو رقمی دارد و باید روش مدیریت اقتصاد کلان عوض شود و وقتی تورم به نرم جهانی رسید آن وقت دلار بالا نمی رود دوم هم اینکه این دولت بنا ندارد چند سال ارز را سرکوب کند و بعد فنر آن را تخلیه کند و اقتصاد را نابود کند بلکه هر سال بر اساس تورم نرخ دلار را تعیین می کند
حتما فرمول تععین نرخ ارزها درجهان را بلد هستی؟!!
تورم 40 درصدی ایران و تورم 10 درصدی امریکا می شود افزایش 30 درصدی نرخ دلار برای امسال و الان هم مقداری بالاتر رفته به خاطر دلایل مختلف ولی تا آخر سال به نرخ اصلی 33 الی 35 برمی گردد
وقتی در خیابان قدم می زنم و حال و هوای دختران و پسران جوان را در شرایط ایجاد شده فعلی می بینم
برای سیاستگزاران فرهنگی کشور بیشتر تأسف می خورم که چه می شد همین آزادی ها را از سال ها قبل در جامعه نهادینه می کردند تا این همه تبعات برای کشور ایجاد نشود
جامعه ما نیاز به دگرگونی های اساسی در همه امور کشور دارد
جواب ساده هست چون کار آن فرزند ایشون نیاز به بررسی و کنکاش هست چون خفا بوده اما در آشوب و وسط خیابان وقتی کسی تیزی می کشد یا گلوله در می کند جلوی چشم همه یا دوربین ها یا آتش می زند نیازی به 10 روز هم نیست بررسی شود یکی دو روز هم زیادی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
ببخشید مثبت دادم.
عجب جانبداری بی منطقی شما کردیطرف با گروه منافین در ارتباط بوده هزار کار کرده و نکرده اتفاق افتاده که به ضرر امنیت کشور بوده بعد شما یک حرف چرت می یای می زنی نکنه خود بابا میرسلیمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
ایشون به کشور خیانت کرده و با منافقین بوده شما با منافقین باشی جزو متهمین امنیتی حساب میشی و اعدام میشی تقاضایی بنده اعدام پسر میرسلیم است نه من بلکه اکثر مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
پس اون مداحی که علنی هفت‌تیر کشید چی؟
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
جناب میرسلیم این همه کبرا صغرا چیده تا از اون 5 سال نصفش رو تخفیف بگیره بعد هم مدعی شده این افراد نباید زندانی بشن . خوب بلده
اخبار این صفحه ادم رو به یاد یک جامعه بلبشویی میندازه که قدرتمندان فقط به فکر رفاه و امنیت خودشان هستند و مردم هم به هیچ انگاشته میشوند.
وقتی بی حجاب گسترده شود فقط به همین ختم نخواهد شد و قبلا در کشورهای دیگر ثابت شده که به سمت خیانت زوجین و طلاق سوق داده خواهد شد و الان در برخی از این کشورها در هر دو مورد بالای 50 درصد رسیده و بالاترین آمار خودکشی و افسردگی در جهان را دارند چون نهاد خانواده را تخریب کردن و از همین بی حجابی هم شروع شد و کشور ایران هم تا قبل آمدن زنان در جامعه به شکل افراطی برای کار یا با حجاب تر که بودن یا کمتر پوشش زننده بود زندگی ها کمتر نابود می شد یا بی اخلاقی های اجتماعی ولی الان همه چیز گویا هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
آخه نیست که ما از این چیزا نداشتیم تا حالا
آمارخیانت و طلاق که احتیاج به گفتن نداره. کافیه دور و بر خودتو نگاه کنی .
!!!تو همین سه ماهه هم حداقل 100 نفر خودکشی کردن
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
دوست غزیز نمیدونم کجا سیر میکنی الان میزان طلاق کشور 50 درصد هستش. از بعضی کشورهای بی حیا و لخت اروپایی هم بیشتره تازه. یکم با علم حرکت کنید نه طوطی وار بدون فکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
توصیه می کنم برای یکبار هم که شده تشریف ببرید خارج از کشور را ببینید و بعد نظر بدهید ، از روی داستانها یا فیلمها در مورد کلیت خارج ، نظر ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
رفتارهای خانوادگیتو نباید بیاید منتشر کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
تابناک خجالت بکش نظرم را منتشر کن یا نظرات خاص را منتشر نکن آن هم با انواع و اقسام توهین ها
سرعت رشد دلار و عبور از مرز 40 تومن بیشتر نشان دهنده عدم کنترل دولت بر اوضاع است تا اینکه بخواهد عمدا گران کند.
آقای نماینده با کالابرگ نمی توانید آرامش را به مردم برگردانید مردم توان پرداخت اجاره و خرید دارو، گوشت و ... را ندارند!
تا حالا مدعی ساخت مسکن بودن حالا میخوان تو بیابون به مردم زمین بدن!!
جناب میرسلیم چیزی را که برای خود و پسر خود نادرست می دانید برای فرزندان این آب و خاک هم نادرست بدانید البته از کلام شما آشکار است که مردم را رعیت و خود را ارباب می پندارید.
وقتی نقدینگی کشور 700 تریلیون تومن بود دلار یک قیمت داشت. وقتی این نقدینگی به 7000 تریلیون تومن تا بهار می رسد یعنی ده برابر می شود و در این مدت نه تنها درامد ارزی ایران زیادتر نشده بلکه کمتر شده نتیجه اینکه قیمت دلار باید ده برابر شود. هر کس غیر از این گفت یا کارشناس سهمیه ایی است یا مقامات هست و به صرفه نیست واقعیت را بگوید. مخلص شما کارشناس غیر سهمیه ای که سی سال پیش برای تحصیلات تکمیلی درازمون بورس خارج از کشور شرکت کرد و با رتبه دوم علمی و رتبه چهارم زبان خارجی در کشور صلاحیت علمی را کسب کرد ولی از سوی همفکران دوران طلایی ها نامه دریافت کرد که صلاحیت علمی را کسب کردید ولی صلاحیت مکتبی را احراز نکردید. او هم خدا را شکر کرد که در برابر بی عدالتی راه حبشه را نشان داده بود. رفت حبشه و بدون منت کارشناس شد. اگر قبول ان تضییع مسلم حق و پذیرفتن ان بی عدالتی مسلم و رفتن به حبشه بی وطنی است ما با افتخار بی وطن هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
اسم بردن از واژه سهمیه ای و غیر سهمیه ای نشانه یک بیماری است چون:
آیا کسی که در بهترین کشورهایی خارجی که کنکوری در آن وجود ندارد مدرک گرفته چه تفاوتی با کسی دارد که با سهمیه وارد بهترین دانشگاه ایران شده است
ثانیا مگر کسی که با سهمیه وارد دانشگاه شود کیلویی به او نمره می دهند و اتفاقا اگر استادی بفهمد که دانشجو از نوع سهمیه ای است از روی لج نسبت به او سخت گیری می کند
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
دوست عزیز ۱۳۴۴. از سهمیه اسم نبریم. شما بفرمایید برای کسی که رتبه کنکور او ۷۶ هزار بوده و توانسته با سهمیه جای کسی در رشته ای بنشیند که رتبه علمی ان در کنکور ۳ رقمی بوده چه اسمی باید گذاشت. بعد هم چه کسی یه شما گفته در خارج از ایران کنکور وجود ندارد. در امریکا و کانادا برای رفتن به رشته های پزشکی و حقوق و .... یک دانش اموز و دانشجو باید چندین کنکور بدهد. تنها تفاوتش با ایران این هست که متمرکز و در یک روز برگزار نمیشود. در زول سالهای تحصیل باید همیشه در حاا ترزیابی از طریق ازمونهای جامع کشوری بود.
میر سلیم که نشان داد نه میر است و نه سلیم بهتر است سکوت و بازنشستگی سیاسی را دنبال کند.
در تایید تحلیل عبدی باید گفت مسئولینی که از این موضوع غافل بودند و سرمست از پیروزی ظاهری، باید تاوان بی بصیرتی خود را بدهند.
مسئولین مردم را خودی نمدانند تا از اینترنت براحتی استفاده کنند و خود را تافته جدابافته می دانند ولی اعتراضات اخیر نشان داد مسئولین چقدر از واقعیات جامعه غافلند!!
استفاده نمایندگان از اینترنت نامحدود و در مقابل محدود کردن اینترنت برای مردم نشانگر نسبت ناچیز آنها با نمایندگی مردم است!
حسین راغفر: خودِ دولت عامل گرانی افزایش نرخ دلار بوده چرا که با کسری بودجه مواجه است جناب زاغفر کاملا درست فرمودید
نماینده سابق مجلس: به زنان شُل حجاب احسنت می‌گویم
محسن کوهکن: زنانی که حجاب از سر برداشته اند دو دسته می‌شوند. یک دسته شالی روی گردنشان انداخته‌اند که خب این افراد که کشف حجاب کرده‌اند پس باید پرسید این شال یا روسری که دور گردنشان است برای چیست؟ جناب کوهکن ان شال ورسری بردور گردن بانوان شل حجاب باب اعتقاد نیست بلکه از ترس ماموران هست که اگر گیردادن ویا درسرکوچه وخیابان مستقر هستند سریع ان شال را برسرش بندازد تا ازشر برخورد تند ماموران درامان باشد
عباس عبدی: از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است جناب عبدی این حماعت استقبال کم مردم درانتخابات را برگردن اصلاحات انداختند وخودشان را مبرا از هرگونه اشتباهات میدانند تازه ازهمه مهمتر بااین 18درصد رای مارش پیروزی هم نواحتند
روزنامه فرهیختگان: آقای میرسلیم! چرا ایده «۵ تا ۱۰ روز» را برای آقازاده مطرح نکردید؟ یک متدین با شرف نیست از این اقای میرسلیم بپرسد جرم بچه تو بیشتر هست با جرم جوانانی که شعار دادند؟ فرزند تو عملا درکمپ منافقین بوده وشما برای مبرا ساختند فرزنداتان انرا خول وچل معرفی کردی وحتی طاقت بیگاری درزندان را نداشتی برای رئیس دستگاه قضا نامه نوشتی اونوقت برای جوانان این کشور رسیدگی 5-10روزه واعدام را مطالبه میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
میلیون ها لایک
دلار بالای 40 تومن!!!! قرار بود دولت دلار رو به برجام و تحریم و ... گره نزنه!!!!!
فرق اقتصاد ژاپن و المان در همین امر به نظر ساده یعنی کنترل کسری بودجه و ایجاد مزیت و ارزش افزوده و کنترل بانکها هست. کشوری که تنها مزیت قابل رقابت ان در دنیا امروز نفت وگاز ان هست و سیاست گذاران اصلی بهانه تحریم و نخریدن ان را به راحتی به رقبا و دوستان خوش خط و خال دادند نمی تواند انتظار داشته باشد که با ادعای دانش بنیانی فرزندان مقامات در کانادا و امریکا و انگلیس و وین ! بتواند با اقتصادهای دانش بنیادی مانند ژاپن و المان که هیچ حتی با همین ترکیه و ویتنام و چین و قطر و .... رقابت کند و قدرت پولش تثبیت بماند. محال هست.
نقدینگی تا بهار به 7 هزار تریلیون تومن میرسد. برای اینکه دولت و بانک مرکزی بتوانند قیمت دلار را در حدود 60 تا 70 تومن تثبیت کنند باید درامد ارزی امسال به صد میلیارد دلار برسد. هر اندازه از این میزان کمتر باشد تثبیت قیمت در 60 تومن مشکل تر و هر اندازه بیشتر باشد امید به تثبیت در 60 تومن و 50 تومن بیشتر هست. روی همین حساب اگر بانک مرکزی بخواهد قیمت دلار را برای سال اینده 40 تومن تثبیت کند یا باید قیمت نفت به بشکه ای سیصد دلار برسد و یا روابط با امریکا و غرب بطور اساسی بصورتی که سرمایه گذاری انها و تحریم انها حل شود زیاد شود. می دانیم که تقریبا با این سیاستگذاری های دوستان طرفدار نگاه به شرق غیر ممکن است. خلاصه اینکه اقتصاد یک علم هست و زبان ساده ای هم دارد. فلان استاد می گوید که دولت گران کرده. یا خود روسای بانک مرکزی می گویند دلار داریم ولی نمی دانیم چرا دلار گران می شود. در اقتصاد مهمترین چیز توازن هست. نمی توان نقذینگی را سالی 40 درصد افزایش داد و از انطرف با دنیا سر دعوا داشت و بعد گفت چرا قیمت ارز ایران سقوط می کند. اگر می بینید که چین 16 درصد رشد نقدینگی دارد ولی پولش تثبیت هست بدلیل این است که سالی 10 درصد رشد واقعی اقتصادی برای دهها سال داشته. البته راه حل این هست که کسری بودجه و بانکهای خصوصی و شبکه بانکی کنترل شود. ولی گفتن ان ساده هست. در سیستمی که همه کارشناسان واقعی یا علم سالار را خانه نشین یا فراری دادیم و می خواهیم با کارشناسان فله ای و سهمیه ای که معدل 19.99 در ارشد و دکترای اقتصاد داشتند مسایل را حل کنیم نتیجه همین می شود.



مخلص شما کارشناس غیر سهمیه ای که سی سال پیش برای تحصیلات تکمیلی درازمون بورس خارج از کشور شرکت کرد و با رتبه دوم علمی و رتبه چهارم زبان خارجی در کشور صلاحیت علمی را کسب کرد ولی از سوی همفکران دوران طلایی ها نامه دریافت کرد که صلاحیت علمی را کسب کردید ولی با وجود خدمت مقدس سربازی زمان جنگ در دشت عباس صلاحیت مکتبی را احراز نکردید. او هم خدا را شکر کرد که در برابر بی عدالتی راه حبشه را نشان داده بود. رفت حبشه و بدون منت کارشناس شد. اگر قبول ان تضییع مسلم حق و پذیرفتن ان بی عدالتی مسلم و رفتن به حبشه از سوی یاران بی وطنی است ما با افتخار بی وطن هستیم.

فرق اقتصاد ژاپن و المان در همین امر به نظر ساده یعنی کنترل کسری بودجه و ایجاد مزیت و ارزش افزوده و کنترل بانکها هست. کشوری که تنها مزیت قابل رقابت ان در دنیا امروز نفت وگاز ان هست و سیاست گذاران اصلی بهانه تحریم و نخریدن ان را به راحتی به رقبا و دوستان خوش خط و خال دادند نمی تواند انتظار داشته باشد که با ادعای دانش بنیانی فرزندان مقامات در کانادا و امریکا و انگلیس و وین ! بتواند با اقتصادهای دانش بنیادی مانند ژاپن و المان که هیچ حتی با همین ترکیه و ویتنام و چین و قطر و .... رقابت کند و قدرت پولش تثبیت بماند. محال هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
با این حساب و تفکر شما که نمی دانم کی یادت داده ژاپن یا امریکا که دوبرابر اقتصادشان بدهی دارند باید الان تورم 1000درصدی داشته باشند چون نمی توانند بیشتر صادرات کنند و حتی آمریکا کسری تجاری در صادرات دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
هفت هزار تریلیون تومان نقدینگی!!
این عدد رو از کجا آوردی؟
جناب فیروز ابادی . شما چرا !؟ شما دنبال مجوز قانونی گرفتن اخه! نمی خواد بابا قطع ش کن !
آقای مخبر لطفا دستور بفرمائید منابع طبیعی استان البرز ۱۳هزار متر مربع زمین شخصی ما را که با اسناد و مدارک در شهرستان طالقان در تملک ما بوده و قریب ۱۵سال تصرف کرده و لم یزرع باقی گذاشته به ما برگرداند منتظر اوامر شما هستیم
تابناک، خیلی محافظه کار شدی، نظرات را پخش نمی کنی! بیشتر مشتری هات به سوی رویداد 24 به عنوان خبرگزاری باز رفته اند، منم رفتم خداحافظ تابناک! سلام رویداد
اقای کوهکن ! واقعا همین جوری ایی یا ادا در میاری ! ؟ نمیدونستیم دستی ازدور بر منطق و فلسفه دارین ! تبریک بر این همه فهم
آقای رییسی کشور با چند بحران بزرگ روبرو خواهد شد
۱_ بحران نابودی پول ملی به طوری که دولت مجبور خواهد شد دست به چاپ کاغذ بدون پشتوانه بزنه
۲_ بحران گرانی مواد غذایی به طوری سیب زمینی و پیاز طی یک هفته سه برابر شد و شما خیر نشدی
۴_ به فلاکت افتادن قشر کارمند به طوری حداقل حقوق ۵۰ میلیون کفاف زندگی رو نخواهد داد
۴_ سایه جنگ داخلی و خارجی هر لحظه کشور رو تهدید خواهد کرد
۵_ وضعیت اینطور ادامه پیدا کنه یه عده به خون یه عده تشنه خواهد شد .کشور به سوی تجزیه پیش خواهد رفت
کمتر از سه ماه سکه از ۱۲ میلیون رسیده به ۱۹ میلیون آیا فکر کرده ای این ملت به چه امیدی به زندگی امید داشته باشند آیا به فکر ازدواج دهه ۸۰ هم هستی یا فقط به فکر حفظ قدرت خودت هستی
کمی به شعارها انتخاباتی خودت فکر کن ، حفظ ارزش پول ملی مهمترین شعارت بود ، ولله قسم هر روز ریاست جمهوری تو مساوی با پر پر شدن هزاران جوان این کشور
اقا خودتان می‌فرمایید نماینده مردم باید این و آن شود . مگر اینها نماینده مردم هستند . کل ارای نمایندگان مجلس به اندازه ده تای اول دوره قبل نیستند تازه دوره قبل هم تحریم بود .
اینا رو ول کن. فقط خواستم یه تشکر ویژه ای از آقای رییسی و وزیر محترم صمت ایشون بکنم که با تدبیر و تفکر ویژه خودشون و با حذف قرعه کشی خودرو ( که از سال پیش ذکر میشد و نشان از ناکارامدی دولت قبلی بود!) و با فروش خودرو در بورس باعث شدن که خودرو سازها که قبلا هر دو ماه 500 دستگاه برای قرعه کشی میذاشتن، الان هفتگی همین مقدار رو برای بورس بذارن! و به هر قیمتی که به مراد قیمتی خودشون برسن!! البته به خاطر این تدبیر قابل تقدیر، باعث ثبات بازار خودرو شدن!! و مردم قدردان ایشون هستند!!!!
واقعا وقتی نظرات این اساتید! اقتصاد مانند اقای زاغفر یا مومنی را که تازه دوستداران و دانشجویان انها می گویند که واقعا نابعه هستند می شنویم متوجه می شویم چرا وضع اقتصاد کشور این هست. اقای راغفر بارها و بارها مانند یک خبرنگار طرفدار محبوبیت می گوید که نرخ ارز باید چنین شود و چنان شود و مثلا دولتها هستند که قیمت ریال را سقوط می دهند. واقعا کسی که اقتصاد خوانده و استاد هست می گوید نرخ ارز باید فلان شود و از باید استفاده می کند دیگر حرفی باقی نمی ماند. البته اینبار اقای راغفر کمی علمی تر صحبت کرده و گفت دولتها با کسری بودجه مسبب سقوط ارزش پول ملی هستند. ولی نمی فرماید مگر این دولتها از احمدی نژاد تا روجانی و ریسی اگر می توانستند که دلار زیاد به بازار تزریق کنند فکر می کنید نمی کردند؟ راحت مانند احمدی نژاد دلار نفتی را به بازار تزریق می کرد تا بگوید هنر من بوده و مردم را ساکت کند. ولی دیکر نفت و فروش ان نمی تواند این بی علمی و بی دانشی مدیران را بپوشاند. تازه به دنیای واقعی اقتصاد خوش امدید. امکان ندارد که فقط با شعار دانش بنیان و مقابله با کسری بودجه و ... بتوان ارزش یک پول را تثبیت کرد. انچه نیاز هست ایجاد ارزش افزوده و بهره وری در یک اقتصاد هست که متاسفانه در این اقتصاد که توسط بی دانشها برای حداقل چهل سال اخیر اداره می شود حتی نمی دانند ارزش افزوده واقعی یا دانش بنیان واقعی به چه معناست و فکر می کنند با شعار و تعریف می توان به ان رسید. تمام تفاوت یک کشور توسعه یافته و در حال توسعه و در حال عقبگرد همین دوری و نزدیکی به مفهوم ارزش افزوده و اهمیت روابط بین الملل هست. می بینید که روسیه پوتین متوجه نشد و چه بلایی سرش دارد می اید ولی چین بسیار تلاش می کند که از این هدف منحرف نشود ولو تمام کمال و در عمل با امریکا و غرب همکاری کند و بی خیال تایوان حیثیتی برای چین شود!
با کمال وقاحت طرفدارن دولت رییسی بخصوص رئیس نالایق بانک مرکزی دلار ۳۹ هزار تومان رو از افتخارات دولت میدانتد ؟؟ و میگویند روحانی دلار ۴ هزار تومانی رو ۲۵هزار تومان تحویل داد
۱_ اولا دولت روحانی دلار ۴۲۰۰ تومانی رو به ۲۵۰۰ هم رساند ولی کاسبان تحریم اجازه ادامه این روند رو ندادن
۲_ دولت روحانی ۴ سال کامل تورم ۵۰ درصدی محمود رو به ۹درصد رساند ولی باز هم کاسبان تحریم برای نابودی دولت روحانی از هیچ کاری دست نکشیدن از موشک پرانی روز بعد از برجام ، تا آتش زدن آن در مجلس ،
در دولت روحانی سال ۹۷ پاداش پایان خدمت معلم حدود ۵ پراید ۲۲ میلیونی میشد ولی حالا پادش او یک پراید هم نمیشه ، پس بفهمید با ملت و جامعه فرهنگی چه خیانتی که نکردین جناب رییسی .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
اول برو اقتصاد یاد بگیر بعد بیا و از آن دولت طرفداری کن! عددها هم لطف کن درست بدهید
تا به 6 کلاسه هم برسیم که سواد رسانه ای پایین باشد از همان هایی یاد گرفتی....!
متا مگه تو همه کشورها نماینده داره که اگه جواب نده مجوز قانونی برای بستنش می ده
تورم یکساله دولت انقلابی جناب رییسی از جنگ جهانی دوم بی سابقه ار هست ؟؟ واقعا دست مریزاد به دولت ۶ کلاسه
اظهارات یک مسئول در باب بستن و باز کردن اینستاگرام شبیه قصه مردی است که مادرش را به دوش گرفت و روانه بازار شد. دوستی او را دید و علت آن را سوال کرد و او گفت می خواهم مادرم را لبفروشم. گفت مرد حسابی مگر کسی مادرش را می فروشد گفت قیمتی می گویم کسی نخرد. وقتی دلتان می خواهد چرا بهانه تراشی می کنید و قیمت را بالا می برید؟
آقای کوهکن میدانید اگر فردا حجاب اجباری برداشته شود همون شل حجابهایی که می‌فرمایید دوباره با میل خودشون شال و میندازن روی سرشون .این نتیجه مداخلات بی دلیل در همه شئون مردم است.
فکر نمی کردن که با یکدست شدن قدرت در دست اصولگرایان و یا به اصطلاح انقلابی ها چنین کشور دچار بحران مشروعیت بشه، متاسفانه آنها فکر می‌کردند دوران ماه عسل آنها با انتخاب رییسی و قالیباف و کامل شد بخصوص که قوه قضائیه که قبلا دست آنها بود .ولی باید فکر میکردن که اگه بخ اهند ۸۰ درصد افکار جامعه رو منزوی کنند چه بلایی سر کشور میاد ، اولا کشور به شدت آسیب پذیر می‌شود، به طوری که وقتی تمام منتقدین ن داخلی تهدید بشن امثال بی بی سی و ...میدان دار خواهند شد پس تا دیر نشده رفراندوم برگزار کنید تا کشور بیش از این آسیب نبینه
اینستاگرام را مسدود کنید اصلا اینترنت و ببندید شاید دیگه فرصت نشه .تکنولوژی‌هایی تو راهه که جای اینترنت و پر می‌کنه.در ضمن با فیلترینگ نون و آب غذا و مسکن و دارو هم تامین میشود
وقتی نفت بین ۶۰ الی ۷۰ دلار بوده امسال برای ما و سال دیگه رو ۸۵ دلار میخوایم تو بودجه ببندیم، یعنی پیشا پیش میگیم تورم جدید. نمیدونم این مسخره بازی چند صد سال باید تکرار بشه
از آقایانی همچون علم الهی و صدیقی و ... درخواست دارم برای یک بار هم که شده حرف نزدن رو امتحان کنن شاید سکوت شما جواب بهتری بدهد
مشکل این مردم معیشت رانته فساده تبعیض چرا ما باید ۴۲۰ هزار واحد پولمون با یک واحد پول اروپا برابر باشه؟
چرا دو خودرو ساز باید تصمیم بگیرن مردم چه ماشینی با چه قیمتی سوار شن مگر نه این دو کارخونه برای روزای سخت بود؟
چرا ۹۰ هزار میلیارد تومن تو کارخونه فولاد گم میشه!!
چرا نماینده ها و مسئولین تو تمام پلتفرم ها اونم آمریکایی حضور دارند اما همین شبکه های مجازی برای مردم سم و گمراه کنندس؟
چرا استخدام ها وام ها واعضای یارانه های کلان به عده ای خاص میرسه؟
چرا هنوز اعتراضات بپایان نرسیده بجای آنکه حرف مردم شنیده بشه دنبال خودی و غریبه میگردین؟
بخدا مردم خسته شدن برسید به داد این مردم تا دیر نشده
"رییس مرکز ملی فضای مجازی: اگر «متا» نامه ما را جواب ندهد، مقدمه‌ای برای مجوز قانونی انسداد اینستاگرام است"
جمع کنید این خیمه شب بازی را. متا اصلا نامه شما را باز هم نمی کند.
به مردم زمین واگذار کنید تا به دلخواه خودشان بسازند.زندگی در دخمه های چند طبقه غیر استاندار جان و روح مردم را به خطر می‌اندازد
مگر حکم پسر میرسلیم محاربه نیست؟
چرا با بستن اینترنت همین آب باریکه درآمد مردم رو میگیرید؟؟؟؟؟ دیگه ما چی داریم؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
اینترنت داخلی خوبه
از داشتن مسئولینی مثل میر سلیم واقعا احساس خجالت میکنم
بعضی ها برای بچه شون مدرسه خوب پیدا نکردند، خودشون براش مدرسه ساختند. خب تو هم زندون خوب برا بچه ات پیدا نکردی یکی براش میساختی که به طفل معصوم ظلم نشه
بسياري از بانكها ضمانت بازنشستگان را قبول ندارند !!
----------------
آقا لطفي بازنشسته دولت به مغازه اكبر آقا سوپري كه مي رسد مي گويد :
-- مش اكبر ! قربون دستت شك و شكلاتي ، أب نباتي يك چيزي به من بده كه داره حالم بد ميشه ، شدم خيس عرق و بدنم مثل بيد داره ميلرزه ! ... دارم از بانك ميام ! ...خدا از سر بانكها نگذره كه از سر من بازنشسته و عليل هم نميگذرند » !!
آقا لطفي مثل اين كه اوقاتش خيلي تلخ است و بد جوري سگرمه هاش هم تو هم !
-- آقا لطف الله بد نباشه ، خداي نكرده طوري شده ؟ .
آقا لطفي ، مي نشيند يكي از چند أب نباتي كه اكبر آقا سوپري بهش مي دهد در دهان ميگذارد و مثل اين كه با خودش حرف مي زند :
--- بابا جان ! دست از سر من بر دارين ، من بازنشسته ام ... مگه حقوقم در ماه چه قدره ؟ ... هي ضامن اين بشو ، هي ضامن اون بشو ... ميگم بابا جان ! ... پدر من ! من بازنشسته ام ،... وانگهي معلوم نيست كه اداره به من گواهي حقوقي بدهد ، آخه گواهي حقوقي سقف داره ، ميگه بانك گفته : عيب نداره ، فيش حقوقي هم بياره كافيه ، الله اكبر ! » !!
اكبر آقا سوپري ميگه :
-- لطفي جان از پس ِ « نه » هيچ چيز بر نمي اد ، يك نه بگو خودت را خلاص كن ! ضامن هيچ كس نشو ، ولو اين كه من باشم !!
آقا لطفي به حالت چمباتمه نشسته و دو دستش را مثل ماتم زده به سرش گذاشته و سرش را به پايين انداخته ، همانطور كه دهانش ملچ ملچ مي كند ، مي گويد :
-- قربونتم ، همين كار را كرده ام ، ميدوني چي شده ، خيلي از قوم و خويش ها و دوستان و آشنايان و همسايه ها ازم قهر كردن و جواب سلامم را نمي دهند ! ... چرا ؟ چون رودرواسي گذاشتم كنار ضامنشان نشدم ! ...خب ، حق دارم كه ضامن نشم ، خدا شاهده تا حالا چه درد سر ها كه روي همين ضامن شدن نكشيده ام ! به عنوان ضامن چه قدر كه اقساط ديگران پرداخت نكرده ام » !!
آقا لطفي مثل فنر يك باره از جا بلند مي شود و محكمم مي كوبد به پشت دست چپش و مي گويد :
-- بشكنه دستي كه نمك نداره ! ... بهش ميگم برادر ، حالا من ثواب كردم ، كبابم نكن ، ضامنت شدم ، سر موقع اقساط را بپرداز ، مگه حقوق من چه قدره ؟ مگه بيشتر از ران ملخي هست !! چرا بايد از حقوقم كسر بشه و يا بانك هي چپ و راست بهم زنگ بزنه كه بيا بانك كه ضامني ، بايد از ناراحتي يقه خودم را پاره كنم » !! ...
اكبر آقا سوپري يك ليوان آب به دستش مي دهد و مي گويد :
-- آقا لطفي ، حالا خودت را ناراحت نكن ، خداي نكرده سنكوپ ميكني !
أقا لطفي ليوان أب را سر مي كشد و يواش مي گويد :
-- سلام الله علي الحسين » ! و بعد به حالت زار و درمانده مي گويد :
-- ميدوني بي انصاف چه گفت ؟ ... نه كه حالا غريبه بود ، پسر عموي عيال بود ... يعني پسر ِ پسر عموي عيال بود ! ... تا بهش گفتم ، اقساطت را بپرداز تا بانك هي به من زنگ نزنه ، چند تا قسط دنبال هستي كه نپرداختي ، نه گذاشت و نه برداشت ، گفت : « مي خواستي ضامنم نشي ، بي خود كردي كه ضامن شدي .» ..بي انصاف ! ...بفرما اين هم مزد دستم حالا خوب شد ؟ » !! آ
آقا لطفي از جا بلند مي شود دو سه تا شيريني كه در دستش هست مي گذارد توي جيب و ميگويد :
-- بايد يك نامه بنويسم ! بگم باباجان ، بانكها ديگه دست از سر ما بازنشسته ها بردارند ، توقع نداشته باشند كه ما ضامن اين و آن بشويم و به دردسر بيفتيم ، ... البته ضامنم نشويم همه دلخور ، همه ناراحت ، همه قهر ... ميدوني چند تا از دوست و آشنا و قوم و خويش ديگه جواب سلامم را نميدن ؟ چون گفتم كه نميتونم ضامن بشم ، چون ضامن چند نفر هستم ! ... اما مگه قبول ميكنن » ؟
آقا لطفي از پله مغازه اكبر آقا سوپري پايين مي رود و مي گويد :
-- نميدونم بايد به كجا نامه بنويسم و از بانك ها شكايت كنم ! ... خدا از سر تقصيرات بانك نگذره كه
كه از سر صنار حقوق من هم نمي گذرند ، ... اكبر آقا ! قربونتم ، حساب اين چند تا شيريني داشته باش
تا بيام تسويه حساب كنم » !!
عزیز ام الفساد مملکت بانک های خصوصی هستند که عمدتا هم به نهاد ها و بنیاد ها تعلق دارند و کار خلق بول توسط انها صورت میگیرد نطفه این کار در زمان احمدی نژاد بسته شد
پسر میر سلیم ژن برتر داده درست نیست با مردم عادی مقایسه بشه
اظهارات میرسلیم وقتی عجیب تر می شود که کنار سوابقِ تأیید صلاحیت او به عنوان رجل سیاسی و مذهبی در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان قرار گیرد.
چطور ممکن است یک رجلِ سیاسی، این ابتدائیات را نداند؟ و اصولا فردی که حتی این مسایل ابتدایی را نمی داند چرا برای ورود به عرصه های پیچیده نمایندگی مجلس یا انتخابات ریاست جمهوری اقدام می کند؟
لطفا یکی به دولت ۱۳م و راغفر توضیح بده تورم همان کاهش ارزش پول است. دو موضوع جدا نیست یکی است.
مگراینستاگرام همین الان مسدود نیست؟یعنی چی مسدود خواهدشد؟
می توانیم به مردم زمین بدهیم تا خودشان مسکن بسازند
این نتیجه دوسال تلاش و زحمت دولت برای عملی ساختن ابجاد چهار میلیون مسکن است
احتمالا دوسال بعد آقای مخبر می فرمایند می توانیم مجوز به ملت بدهیم تا خودشان زمین تهیه کنند و مسکن بسازند
این که اشکالی ندارد اهل دانش و خرد از همان تخست هم این وعده سر خرمن را جدی نگرفتند اما مسئله این است که در همه کارها همین طور عمل می کنید
رطب خورده کی تواند کند منع رطب اینترنت مردم فیلتر اینترنت نمایندگان مجلس آزاد ؟؟!!!!!!
وقتی یکی مثل "میرسلیم" نماینده مردم در مجلس باشه واقعا ما چه انتظاری داریم که جامعه درست بشه
آقای میرسلیم، شما که حتی نتوانستید فرزند خودتان را درست بار بیاورید چطور برای فرزندان مردم نسخه می پیچیدید. پول توجیبی بهش نمی دادید یا غذای کافی نمی خورد. یا اینها را گفتید تا در مجازاتش تخفیف بگیرید؟
آقای کوهکن وقتی زنی که حجاب ندارد با روسری به زیارت میرود یعنی اینقدر درک دارد که بداند چه چیزی را کجا انتخاب کند . انتخاب درست برای زمانها و مکانها مهمتر است یا اجبار .
گرانی ارز فقط و فقط از سوی دولت انجام میشه و همه دولت ها انجام دادند بخاطر تامبن منابع مالیشون و حل کسر بودجه ..و اونایی هم که میدونند میخاد گرون بشه میرن جلو جلئو میخرند
جناب مخبر بخدا من زمين هم از خودمه فقط بذاريد خودم بسازمش
پور ابراهیمی جنابعالی چندین دوره است در مجلس لانه کرده ای تز های بی خاصیت اقتصادی می دهی هیچکدام هم نتیجه بخش نبوده آیا خسته نشدی از این همه حرفهای شعاری .
شما ببینید از حدود 300 نفر نماینده یکی لو داده که محدودیتی برای اینترنت آقایون وجود نداره.این صداقت و شفافیت مسئولین منو کشته !!!!! چشم و دل ملت روشن.
من نمیدونم توی ذهن این رییسی چه میگذره!
چرا اینقدر فشار معیشتی به مردم میاره؟
چرا مردم را توی این وضعیت گرانی های سرسام آور رها کرده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
به ناهار فکر می کنه
میر سلیم مشتی نمونه خروار است
جالب اینجاست که ایشان سالها وزیر این مملکت بوده
متاسفم برای کشورم
جناب میرسلیم چه خبر از هیات مدیره خودروسازان؟ خبری ازتون نیست اونجا.
همگی دست مریزاد!!!!!!!!!!!!!!
خسته نباشید!!!!
تافته های جدا بافته یعنی مسؤلان و خاندانشون یکی برای بچه‌های مردم درخواست اعدام ظرف ۵ تا ۱۰ روز می کنه ولی برای..... خودش که ارتباط با منافقین داشته رو حتی ۵ سال زندان رو هم می خواد ماست مالی کنه. یا اون یکی میگه بابام رو شکنجه میدن تو زندان بهش چای نمیدن......
محمد مخبر: ما می‌توانیم به مردم زمین دهیم تا خودشان مسکن بسازند ....مگر همینا رو چند سال قبل احمدی نژاد نگفت و نهایتا عملیاتی هم نشد. چرا دولتیون در ایران مردم را ابله تصور می کنند. جناب مخبر دزفولی حرف زدن که پیشکش، حداقل حرف نزنید.
محمدرضا احمدی:
آقای کوهکن بی خیال حجاب شو دنبال هموار کردن مشکلات اورست واری باش که قرار نیست هیچ وقت تمام شود. دلار مسکن کار درآمد زندگی. همانطوری که این همه اختلاسگر و دزد بیت المال و رشوه خوار و رانت خوار جواب خدا را می دهند بی حجاب ها هم جواب خدا را خواهند داد
خدا بعضی وقتها فکر کردن را از بعضی ها میگیرد منجمله أقای میر سلیم اینها زبانشان در کنترل خودشان نیست
من زمانی که زنهای چادری را در خیابان می بینم براشون کلی دعا می کنم و بهترین های خدا در دنیا و اخرت را براشون طلب میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
باشه
انسداد اینستاگرام !!!!!!!!
وای وای وای
متا بدبخت شد !!!!!!!!!!!!
رئیس مرکز فضای مجازی
پس حالا چرا اینستا بستس؟اون چیزی که قانون دارد برعکسش عمل میکنید .اینستا قانون نداره که
روزنامه فرهیختگان: آقای میرسلیم! چرا ایده «۵ تا ۱۰ روز» را برای آقازاده مطرح نکردید؟

حالا بگین این دولت اومده تبعیض رو برداره
آقازاده که باشی هر کار می تونی بکنی
دقیقا اقای راغفر درست فرودن خد دولت فعلی وقبلیاش جه چیی و چه اصوالگرا به خاطر کسری بوجه مسبب گران کردن ارز بودن و هستن.به عبارتی مردم باید تاوان کسری بودجه را بدهند
فرق است بين فردي كه در خيابان جوون مردم رو باقمه وچاقو ميكشه وباايجادرعب ووحشت مردم رو ميترسونه با كسي كه اينچنين اقدامي انجام نداده.پس حكم قضايي بايد براشون فرق داشته باشه.
سلام اقای مخبر
استان مرکزی هرستان زرندیه شهر پرندک اداره راه وشهرسازی شما زمین های خریداری قانونی مردم از شهرداری را غصب نموده است لطفا در وهله اول کارتان و احراز حسن نیت زمین های مسکونی خود مردم را به مردم برگردانید تا بتوانند خانه های خودشان را بسازند قابل ذکر است انچنان سناریو را در این منطقه محروم طراحی فرمودهاند که بین دستگاههای مختلف اداری و قضایی با حدود سه سال پیگیری هنوز به جایی نرسیدهایم لطفا مستقیم پی گیری فرمایید استاندار مربوطه علیرغم دستور پیگیری توان پیگیری ندارند
به آدم‌های شل‌مغز چی باید گفت؟
جلوی بی حجابی را بگیرید ا همه مملکت بی حجاب شده
فرزندان آقایان که در خارج کشور هستن در کشور هم که جرم می کنند مبرا میشوند
این دولت و دولت های قبلی با بی کفایتی در اداره کشور، اعتقادات مردم رو هم از بین بردن
ماه قبل اجاره بهای یک ماه یک خانواده را پرداخت کردم سه میلیون تومان، خانواده ابرومندی که دوستی معرفی کرد. خانواده ای چهارنفره با دو فرزند خردسال و مرد توانخواه خانواده که در بستر اینترنت و اینستاگرام با تخصصی که در حوزه گرافیک دارد و لیسانس گرافیک است کار می کرد. حالا دو سه ماهی هست درآمد ندارد و چون تحت پوشش بهزیستی هستند مخارج خورد و خدراک اندک انها تآمین می شود. یک خانوده بسیار ابرومند و تحصیل کرده که مادر جوان خانواده پناه برده به معلم قدیمی ش تا آوراه کوچه ها نشود. از ایم ماه هم کرایه اش 4 میلیون تومان شده. این یک داستان کوچک یکی از خانواده ها و جوانان دهه پنجاهی و دهه شصتی است که تشکیل خانواده داده اند و حالا باید با خجالت و شرمندگی این خانواده را حفظ نمایند. این یک خانواده از هزاران خانواده است که با فکر و خلاقیت و تخصص خود برای خودش شغل ایجاد کرده و حالا
مشکل تورم و نظام پولی این است که دولت به بانک مرکزی چسبیده است و باید کاری کرد که بانک مرکزی مستقل و دولت یکی از مشتریان بانک مرکزی باشد
بانک مرکزی در مقابل سرمایه و دارایی مردم هم مسولیت اخلاقی و هم مسئولیت شرعی دارد تا بخاطر ولخرجی و ندانم کاری دولت سرمایه های مردم را نابود نکند
دولت اگر کسری بودجه دارد به مردم چه ارتباطی دارد که باید از سرمایه های آنها برداشت و مصرف و ندانم کاری های دولت شود و باعث رشد نقدینگی شود
خیر سرمان دولت درست کرده ایم منفعت ببریم بلای جانمان شده است
نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان تام مردم باید از بانک مرکزی حساب بکشند که با اجازه چه کسی افزایش نقدینگی تورم زا و خرج کسری های بودجه دولت می کند
دولت باید برود خودش مشکلش را با خودش حل و از جیب مردم مایه نگذارد
تورم و کاهش ارزش پول ملی را باید از چشم بانک مرکزی دید و اگر مرتبط با دولت است باید از بانک مرکزی پرسید که چرا چنین اجازه ای داده است
نهاد بانک مرکزی باید مستقل و برگرفته از کارشناسان خبره اقتصادی باشد و مجلس در این زمینه باید وظیفه مهمی ایفا کند و برای همیشه این بند و بساط اتصال بانک مرکزی و دولت را برچیند
البته اگر بتوان به مجلس امیدی داشت که ...
اصل پایستگی باید در بانک مرکزی ظهور پیدا کند تا از شر تورم خلاص شد
ما در اصل پایستگی داشتیم که مثلا الکترون ها نه از بین می روند و نه ایجاد می شوند و فقط از جسمی به جسم دیگر منتقل و باعث بارهای منفی و یا مثبت می شوند
در بانک مرکزی هم نباید ریال ایجاد شود باید اگر ارز و دلاری وارد کشور می شود تبدیل شود یعنی دلار دریافت و مابه ازای آن از ریال های موجود به دولت داده شود (و یا بالعکس) و نباید بخاطر آن ریالی جدید ایجاد و یا چاپ شود
برخی ها اعتقاد دارند که بخاطر ارزی که وارد کشور شده است محصول جدید تولید و باید به ازای آن ریال جدید تولید شود و ظاهرا این موضوع در ایران جواب نمی دهد و باید تا مدت مدیدی اصل پایستگی را اجرا کرد و بانک مرکزی زیر بار موضوع چاپ پول جدید نرود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر