بازدید 4009

رویترز: احتمال افزایش ابتلا به کرونا در روستاهای چین

رویترز در گزارشی با اشاره به سال نو در چین نوشت: مناطق روستایی چین احتمالاً با مسافرانی که به زادگاه و روستاهای خود سفر می کنند، شاهد افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 16 December 2022


به گزارش تابناک از ایسنا، با نزدیک شدن به سال نو چینی و افزایش سفرهای افراد به زادگاه‌هایشان و مناطق حومه شهر، مقامات چین امروز (جمعه) برنامه‌هایی فوری برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ در مناطق روستایی و حومه شهر تنظیم کردند.

این برنامه‌ها به این دلیل تنظیم شده که برای اولین بار از زمان شیوع کووید۱۹ در چین، دولت این کشور برخی محدودیت های کرونایی را کنار گذاشته و محدودیت های سفر را نیز کاهش داده است.

مقامات چین تاکنون سیاست «کووید صفر» را به منظور جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ انتخاب کرده بودند، با این حال اخیرا این راهکار را تغییر داده و تا حد زیادی محدودیت های کرونایی را کاهش داده‌اند.

در حالی که این کاهش محدودیت های کرونایی رضایت مردم را در پی داشته اما این نگرانی را نیز به وجود آورده که این کشور هنوز برای موج های احتمالی شیوع این بیماری و ضربه هایی که افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ می تواند بر بخش های مختلف آن وارد کند، آماده نیست.

به گزارش رویترز، چین روز گذشته ۲۱۵۷ مورد جدید علامت دار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را گزارش کرد در حالی که این آمار روز قبل از آن ۲۰۰۰ مورد ابتلا بوده است.

با این حال، کارشناسان اعلام کرده اند که ممکن است آمار اصلی مبتلایان روزانه به کووید ۱۹ در چین از این تعداد نیز بالاتر باشد، زیرا انجام تست های کووید۱۹ در این کشور کاهش یافته است.

سال نو چینی که از تاریخ ۲۲ ژانویه آغاز می شود، نگرانی هایی را در مورد افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور به وجود می آورد.

مناطق روستایی چین احتمالاً با مسافرانی که به زادگاه و روستاهای خود سفر می کنند، شاهد افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین امروز اعلام کرد: در حال افزایش تزریق واکسن و ساخت داروهای ضروری و کیت های آزمایش کووید ۱۹ در مناطق روستایی است. همچنین کمیسیون ملی بهداشت چین به مسافران نیز توصیه کرده که تماس با بستگان مسن خود را تا حد امکان کاهش دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر