بازدید 2856

تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا اواسط هفته

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی پنج روز آینده را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 16 December 2022

به گزارش «تابناک»، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جمعه (۲۵ آذرماه) در شرق استان‌های لرستان و خوزستان، جنوب همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس، برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و شرق تهران و همچنین در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و در سواحل شمالی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه شنبه (۲۶ آذرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می‌یابد و غرب دریای خزر مواج است، گفت: همچنین در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و کرمان، برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و ارتفاعات تهران بارش باران و در ارتفاعات برف انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و ابرناکی و در ارتفاعات رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: دوشنبه (۲۸ آذرماه) فقط در جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار است.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه (۲۹ آذرماه) در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد یادآور شد: به تدریج از اوایل شب در شرق اردبیل و گیلان نیز ابرناکی، کاهش دما و بارش انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود.

بنابر اظهارات رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت و در روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ۲۶ آذر ماه ابری با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز (۲۵ آذرماه) شهرکرد با دمای ۳- درجه سانتیگراد و فردا(۲۶ آذر) کرمان با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان