بازدید 212704

تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل / چه کشورهایی رای مثبت، منفی و ممتنع دادند؟

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. تصمیم گیری درباره این پیش نویس به نظر ۵۴ عضو اکوسوک بستگی داشت و نیازی به رای مثبت اکثریت اعضا نبود، بلکه برای تصویب این پیش نویس یا هر پیشنهاد دیگری در این نشست، فقط کافی است تعداد آرای موافقان بیشتر از مخالفان باشد.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ 14 December 2022

تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل/ چه کشورهایی رای مثبت، منفی و ممتنع دادند؟

بین الملل تابناک: قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید 

اعتراض گروه دوستان حامی منشور ملل متحد
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۲۰:۴۳

گروه دوستان منشور ملل متحد شامل ۱۹ کشور از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در نشست بررسی قطعنامه سیاسی آمریکا برای خاتمه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، نسبت به نقض منشور ملل متحد و آیین کار شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) که کمیسیون مقام زن زیرمجموعه آن است، اعتراض کردند.

گروه دوستان حامی منشور ملل متحد در نشست بررسی پیش نویس قطعنامه E/۲۰۲۳/L.۴ با عنوان «خاتمه عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن ۲۰۲۶-۲۰۲۲» در شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) در نیویورک، اعلام کرد: این اقدام که عملا منجر به محروم کردن یک دولت عضو از اعمال حقوق اولیه خود برای مشارکت در یک ارگان منتخب ملل متحد است را رویه ای خطرناک می‌داند.

این گروه تصریح کرد: درحالی که سازمان ملل متحد بر فراگیری و شمولیت مشارکت همه کشورهای عضو از همه نقاط جغرافیایی تاکید دارد، محروم کردن یک عضو (جمهوری اسلامی ایران) را که با رای اکوسوک و پس از تایید اولیه گروه جغرافیایی آسیا- اقیانوسیه انتخاب شده است، غیرقانونی می داند.

گروه دوستان حامی منشور ملل متحد، اتهامات صورت گرفته علیه ایران برای توجیه خاتمه عضویت کشورمان در این کمیسیون را رد و اعلام کرد که اساسا معیارهای عضویت در این کمیسیون کاملا فنی و تخصصی بوده و مبتنی بر تجربه، تخصص و دانش هر کشور عضو است و بنابراین نسبت به سیاسی کردن نهادهای تخصصی و فنی سازمان ملل از طریق انحراف آن به برنامه های سیاسی مد نظر برخی از کشورها هشدار می دهد.

این گروه، با وجود علم به فشار سیاسی آمریکا بر ۵۴ کشورهای عضو اکوسوک، از کشورها خواست تا از ایجاد این رویه ناصواب در محروم کردن یک کشور عضو و منتخب در اعمال حقوق ناشی از عضویت در سازمان ملل خودداری کنند.

یادآور می شود گروه دوستان حامی منشور ملل متحد، در نامه ای جداگانه به تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۲ آذرماه ۱۴۰۱) خطاب به رئیس اکوسوک و پیش از برگزاری نشست بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران که درخواست توزیع آن بین اعضای اکوسوک نیز شده بود، از کشورهای عضو اکوسوک خواسته بود که به قطعنامه آمریکا رای منفی دهند.

متن سخنرانی مشترک گروه دوستان حامی منشور ملل متحد در نشست بررسی قطعنامه آمریکا علیه ایران به شرح زیر است:

خانم رئیس،

۱-جمهوری بولیواری ونزوئلا این افتخار را دارد که به نمایندگی از گروه دوستان حامی منشور سازمان ملل متحد صحبت کند.

خانم رئیس،

۲- از زمان تأسیس گروه دوستان بیش از یک سال پیش، ما به طور پیوسته از چندجانبه گرایی حمایت کرده و با اقدامات یکجانبه از هر نوع مخالفت کرده ایم، زیرا این اقدامات را در تضاد با منافع جامعه بین المللی و ستون های اصلی آن، به ویژه بر خلاف اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد می دانیم.

۳-پایبندی به اصولی که سنگ بنای چندجانبه گرایی تلقی می شوند، که سازمان ملل بر آن استوار است و اساس حقوق بین الملل امروزی را تشکیل می دهند، از جمله اصول فراگیر بودن، برابری دولت ها در عضویت و مشارکت معنادار در همه مجامع بین المللی، نمایندگی در کلیه نهادهای بین المللی توسط همه کشورها به طور مساوی، متناسب و بر اساس توزیع جغرافیایی از تمام مناطق جهان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

۴-در این زمینه، تفسیر نادرست و خودسرانه مفاد منشور ملل متحد، و همچنین قواعد آئین کار مربوطه ارگان های اصلی آن، نه تنها منجر به حمایت از چندجانبه گرایی نمی گردد، بلکه خطر تضعیف منشور را نیز به دنبال دارد و روابط بین الملل را نیز تضعیف میکند، در حالی که یک رویه خطرناک را نیز ایجاد خواهد کرد.

۵-به علاوه، چنانچه قدرت سیاسی به خصوص در داخل سازمان ملل، از جمله با منع کشورهای عضو از اعمال حق اساسی خود در عضویت، بر حاکمیت قانون برتری یابد، سیستم بین المللی از قبل تضعیف شده، نه تنها به طور قابل توجهی در معرض خطر قرار می گیرد، بلکه دوباره متلاشی می شود. ما تصویر واضحی از شکست جامعه ملل داریم که باید تک تک ملت های صلح طلب را از تکرار آن نگران کند.

۶-ما معتقدیم هیچ مقرره ای برای خاتمه عضویت یک کشور عضو اکوسوک یا عضوی از کمیسیون های کارکردی آن که به درستی انتخاب شده اند و از تأیید گروه های جغرافیایی منطقه ای مربوطه برخوردارند، در مقررات داخلی سازمان ملل متحد که توسط خود دولت ها نوشته شده است پیش بینی نشده است. ماده ۱۴۰ آیین‌نامه داخلی مجمع عمومی، در مورد «انتخابات ارگان‌های اصلی»، صراحتاً و صرفاً به «توقف داوطلبانه» عضویت در شورا توسط دولت‌های منتخب توجه می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که در صورت تصمیم یکی از اعضاء به خاتمه عضویت خود در شورا قبل از پایان دوره عضویتش به صورت داوطلبانه، چه اقدامات بعدی باید انجام شود.

خانم رئیس،

۷-گروه معتقد است که این نوع اقدامات برای سیاسی کردن کار ارگانهای فنی و تخصصی سازمان ملل متحد، به ویژه اکوسوک، که عمدتاً با مسائل توسعه ای سروکار دارند، صرفاً بر اساس ادعاهایی که نه این نهاد تایید کرده است و نه مربوط به مأموریت آن است، نه تنها نامناسب بلکه تحقیرآمیز است.

۸-علاوه بر این، طبق بخش پنجم قطعنامه ۵۵۷ C (XVIII) شورای اقتصادی و اجتماعی در مورد عضویت، تنها معیار عضویت در کمیسیون‌های کارکردی اکوسوک، داشتن «علاقه به خدمت در کمیسیون» و برخوردار بودن از «گسترده‌ترین دانش، تجربه و تخصص ممکن» توسط کشورهای عضو است. تلاش‌های کنونی برای ارائه این قطعنامه بدون شک سابقه ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد که بر خلاف آیین کار اکوسوک، همچنین شرح وظایف آن و کمیسیون های کارکردی آن و در تضاد با اصول و اهداف منشور ملل متحد می باشد و سایر کشورهای عضو با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و سنت‌های مختلف که علاقه‌مند به خدمت در کمیسیون‌ها نیز هستند را از مشارکت در فعالیت‌های یکی از کمیسیون‌های اکوسوک محروم می‌کند.

۹-در پایان، گروه دوستان از کشورهای عضو اکوسوک می‌خواهد که از ایجاد سابقه جدیدی در کار شورا که به طور واضح عملکرد حرفه‌ای و فنی آن را به سمت برنامه‌های سیاسی منحرف می‌کند و مانع از بهره مندی کامل یک عضو منتخب از حق عضویت خود در یکی از کمیسیون های کارکردی می‌شود، خودداری کنند.

مخالفت روسیه، چین، سوریه، پاکستان، بلاروس
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۲۰:۴۱

کشورهای روسیه، چین، سوریه، پاکستان، بلاروس در سخنانی با اقدام آمریکا مخالفت کردند.

روسیه پیشنهاد حضور مشاور حقوقی در این نشست را داد که نظر دهد آیا اقدام آمریکا بر اساس آیین کار شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) و قانونی است که این پیشنهاد به تصویب نرسید.

نماینده روسیه گفت که مکانیزمی برای لغو عضویت کشورها از کمیسیون مقام زن سازمان ملل وجود ندارد و پیشنهاد داد پیش از رای‌گیری در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، جنبه‌های حقوقی چنین اقدامی را بررسی کند.

نماینده روسیه اظهار داشت که مطمئن است در ایران تحقیقات جامع و کاملی درباره کشته شدن مهسا امینی انجام شده است.

وی تصریح کرد: به یاد نمی آورم که هرگز در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل درباره سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز در فرانسه و انگلیس جلسه‌ای برگزار شده باشد. یا بعد از کشته شدن جرج فلوید در آمریکا چنین جلسه‌ای برگزار شود.

نماینده روسیه از پیشنهاد دهندگان قطعنامه ضد ایرانی باری لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل خواست که اول از همه وضع خودشان را بهبود ببخشند.

چه کشورهایی به قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن رأی مخالف دادند؟ 

کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند.

تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل/ چه کشورهایی رای مثبت، منفی و ممتنع دادند؟

این نشست به ریاست خانم "لاشزارا اسووا " ( Lachezara Stoeva ) رئیس شورای اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) سفیر و نماینده بلغارستان در سازمان ملل برگزار شد که ابتدا پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی آمریکا یعنی قطعنامه E/۲۰۲۳/L.۴ با نام «پایان دادن به عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن برای باقی دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۶ عضویت آن» ذیل دستورکار ۱۹(a) پیشرفت زنان در اکوسوک از سوی سفیر و نماینده آمریکا ارائه شد و سپس کشورها و همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کردند. پس از پایان سخنرانی ها، درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای گیری شد.

تصمیم گیری درباره این پیش نویس به نظر ۵۴ عضو اکوسوک بستگی داشت و نیازی به رای مثبت اکثریت اعضا نبود، بلکه برای تصویب این پیش نویس یا هر پیشنهاد دیگری در این نشست، فقط کافی است تعداد آرای موافقان بیشتر از مخالفان باشد. رای ممتنع کشورها به منزله عدم حضور در نشست است.

کمیسیون مقام زن، نهادی زیرمجموعه اکوسوک است که از سال ۱۹۴۶ تلاش می‌کند در حوزه چالش‌ها و مشکلات زنان، راهگشا باشد و جمهوری اسلامی ایران از طریق انتخاباتی شفاف و دموکراتیک و با حمایت گروه آسیا و اقیانوسیه و با رای اکثریت اعضای اکوسوک به عضویت آن درآمده است.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (Economic and Social Council) به نام اکوسوک(ECOSOC) یکی از شش رکن اصلی سازمان ملل بوده و مسئولیت رسیدگی به امور اجتماعی، اقتصادی و امور مرتبط با کارگزاری های تخصصی سازمان ملل را بر عهده دارد.

هم اکنون اکوسوک دارای ۵۴ عضو است و آخرین بار جمهوری اسلامی ایران از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، سه سال به عضویت آن انتخاب شده بود که دوره اش سال گذشته به پایان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰۶
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۶۸
دنیای امروز یک دهکده است.
هر خانه یک کشور.
این قدر نزدیک.
این یعنی آمریکا همچنان قدرت بلامنازع است و هر چیزی علیه هر کشور دیگر می تواند تصویب کند.
این قدر در رفتارهای اشتباه زیاده روی کردیم که هرچه به زحمت بافتیم رشته شد !
پاسخ ها
جواد
| United States of America |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
شما یه توضیح میدی که اصلا این کمیسیون مقام زن چی هست؟ تا بعد در مورد رشته های پنبه شده صحبت کنیم!!!
اگه سر قضيه خانم اميني ، يه عذر خواهي كوچييك انجام ميدادن الان اين همه هزينه نميداديم ،فشارهاي بيروني اين همه گرفتاريهاي اخير همه محصول بي تدبيري مسولين هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
فکر می کنی عذرخواهی دختر مردم رو زنده می کنه یه دختر جوان مرده تو حرف از عذرخواهی می زنی
عجب اتفاقی بزرگ رخ داده با ۲۹رای موافق رای به اخراج از کمسیون مقام زن در سازمان ملل داده اند .جالبه آن ۱۶کشور هم از سر ناچاری رای ممتنع داده آند
الان نمی دانیم خوشحال باشیم یا ناراحت.چرا کل دنیا غیر از روسیه و چین مقابل ما هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
هیچکدوم از کشورهایی که رای مثبت دادن مستقل نیستن همه شون وابسته به آمریکان و تحت فشار آمریکا رای مثبت دادن
Nim
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
داداش خوابی ها همون چین هم بر ضد ایران چند روز پیش کار کرد

روسیهه هم که از قدیم معلومه چیه الانم گرفتار جنگ و تحریمه
نمایشی مضحک که با کارگردانی امریکا و رژیم صهیونستی اجرا شد و بیش از پیش حقانیت ما را برای جهان اشکار کرد و نشان دهنده معیارهای دوگانه و بازیچه بودن مجامع جهانی در دستان استکبار برای اعمال فشار بر کشورها و حکومتهایی که زیر بار نوکری و اطاعت از آن نمی روند این حرکت بیش از هر چیز ابروی سارمان ملل به عنوانی نهادی مستقل را برد بدون شک این قبیل حرکات مذبوحانه خللی در اراده ملت مسلمان ایران در نیل به آرمانها و اهداف بلندشان ایجاد نمیکند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
یعنی پس با حساب کتاب شما ، بقیه کشورها پوست هویج هستن و آمریکا مالک کل کره زمینه و هرررررکاری دلش بخاد انجام میده و بقیه کشورهای کره زمین گوش ب فرمان امریکا هسنن
واقعا که برا مغز امثال شما متاسفم ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
تا الآن 16 بار شده که حقانیت ما برای جهان آشکار شده از انرژی هسته ای، موشک، ماهواره و پهپاد گرفته تا ممانعت از دخالت در امور داخلی و مدیریت اغتشاش و شورش ها، ولی نمی دونم چرا این حقانیت کاری برامون نمی کنه. امریکایی که این قدر ناحق هست چرا با یه لایحه کلی کشور رو همراه خودش می کنه؟ مگه این کشورها چقدر کم هوش و نادون هستند که باید هر بار حقانیت مون رو بهشون نشون بدیم؟ شاید مشکل بینایی دارند، شاید امریکا کورشون کرده؟
mohamad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
خدا بهت عقل بده
عظما
| United States of America |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
نوکری روسیه و چین کمونیست چطوره؟حقانیت برای کدوم جهان؟ همونا که اکثریت مخالف؟!
می دونید چه ضرر و زیانی برای کشور ما خواهد بود؟
شما چه می دانید که این کمسیون چقدر در امور بین المللی مهم بود و چه اختیاراتی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
هیچی سند 2030 را می نوشتند
جواد
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
یکم توضیح میدید اصلا این کمیسیون چی هست و ما چی از دست دادیم؟
مگه همه دنیا غربه؟دوستان ما عمان و نیکاراگوئه و ونزوئلا
فردا حاج حسین کیهانی تیتر می زند گشت ارشاد را با شدت بیشتر راه اندازی کنید و تنگه هرمز را ببندید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
حسین اقا خودش یک تنه تنگه هرمز رو می بنده
از کمیسیون مقام مرد چی ؟
عوضش موشک داریم
پاسخ ها
حرف حساب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
اگر نداشته باشیم.مانند جنگ جهانی اول و دوم ۹ میلیون مردم از .گرسنگی خودشان را مییخورند
از زمین و آسمون می باره واسه این مملکت!
حالا این سازمان کارش چی بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
بعداً متوجه میشی
ان شاءالله مثل همیشه آمریکای جهانخوار خواروذلیل خواهد شد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
مثل همیشه؟؟؟؟؟
دقیقا مثل کی؟؟؟؟
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
زمانش کی هست حالت خوشه
آمریکا که دهها میلیون زن ایرانی رو به شدیدترین شکل تحریم کرده و برای خیلیهاشون مشکلات بسیار جدی پدید آورده صحبت از حقوق زنان میکنه! همون آمریکایی که با جنگهایی که مستقیم یا غیرمستقیم در خاورمیانه راه انداخت صدها هزار زن و دختر رو کشت! این قدرت رسانه هاست که یک حکومتی با اینهمه جنایت علیه زنان رو بعنوان مدافع حقوق زنان نشون میدن! انقدر روی مسائل کوجکتر حقوق زنان مثل بحث پوشش متمرکز میشن که مسائل مهمتر مثل حق زنده ماندن و نیازهای اولیه زنان مثل غذا و مسکن مناسب رو به حاشیه میبرن! در واقع الان خیلیها فکر میکنن مثلا حق برخورداری از غذای مناسب جزو حقوق بشر نیست اما حق آزادی پوشش جزو حقوق بشره!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
ناشناس واقا جواد شما که مخالف امریکا هستید چرا عکس پروفایل هردو نفرتان پرچم امریکاست دوم گشت ناارشاد ابروی ایران وبرد
آمریکای جنایتکار دم از تمدن و حقوق زنان میزنم در حالی که یک سوم زندانیان زن جهان در زندان های آمریکاست. جنایاتی که در حق زنان در سوریه و عراق و یمن و فلسطین و ...... توسط داعش آمریکایی ایجاد کردید از یاد هیچ انسان باشرفی فراموش نمیشه.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
.یک سوم زندانیان زن جهان در زندان های آمریکاست ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! این آمارهای عجیب و غریب رو از کجاها درمیارید؟
باید تنگه هرمز رو ببندیم و نفتکش کشورهایی رو که رای مثبت به اخراج ما دادن مصادره کنیم و بقیه رو بذاریم رد شن از تنگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
شریعتمداری خودتی !!! کره جنوبی رای مثبت داد. هفت میلیارد پول ایران هم پیششه و نمیده. اگر قدرت اول منطقه جرات داره نگاه چپ به کشتی های کره ای کنه. بستن تنگه پیشکش.
کمیسیون بدون الزام آوری و تشریفاتی است
زن ایرانی همچنان پیشرفت میکند در علم و ورزش و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
خب انشالله کیه این کار خیریه انجام میشه من که شک دارم
در اقدام متقابل اگر سفارت انگلیس از سفیر به کاردار کاهش داده شود یک تودهنی به امریکا وانگلیس جنایت کار می باشد والا باید منتطر حرکت های بعدی آنها باشیم
پس نتیجه می گیریم که سازمان ملل متحد یک ساختار دیکتاتوری و کینه‌توزی علیه دول ضعیف و مستقل از سیاست‌های غرب است، امیدوارم مسؤلان از آن پی تی هم خارج شده تا سیلی متقابل رو ایران به آنها بنوازد یا حداقل با آزمایش هسته‌ای خرسندی و شیرینی این پیروزی را به دشمنان هر چه زودتر تلخ کند
پاسخ ها
شوهرعمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
وی پی انتو خاموش کن به گناه نیفتی دلاور
سازمان ملل کجااست سازمان امریکاست
رفراندوم لطفا
یاد عضویت ایران در تجارت جهانی افتادم که سالها آمریکا مخالفت میکرد . آخرش هم که موافقت کرد و عضو تجارت جهانی شدیم هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
توی ایران هیچ چیز ازاد نیست تجارت جهانی یعنی صادرات و واردات با کمترین تعرفه ولی هرچی میاد توی ایرا تعرفه اش ۲۰۰ درصدی است دیگر تجارت جهانی معنی ندارد
کشورهایی که رای مثبت دادن عمدتا یک تعداد کشور کوچک اروپایی مثل دانمارک و مونته نگرو و یه تعداد کشور کوچک افریقایی و آمریکای لاتین مثل پاناما و بنین هستند که هر چی آمریکا بگه مجبورند از ترس تروریسم اقتصادی انجام بدن و توان مخالفت ندارند. جمعیت همشون روی هم اندازه شهر پکن یا گوانجوی چین هم نمیشه. نظر و رای اینها نه بازتاب دهنده خواست واقعی خودشونه و نه اساسا در جایگاهی هستند که خودشون را نماینده جامعه جهانی بدونند چون از نظر دموکراتیک در. اقلیت مطلق هستند.

در سیستم قانون جنگل کنونی که این سازمان ها صهیونیست ها و آمریکا به گروگان گرفتند کشورهای مستقل باید راه خودشون را برن و خودشون را قوی کنند تا جلوی تجاوزها و دست اندازی این زورگویان و ابرتروریسم بین المللی آمریکا را بگیرند.

این اسراییل با تک تیرانداز به سر شیرین ابوعاقله خبرنگار با جلیقه مشخص شلیک کرد. در این شورا چه کار می کنه؟ این آمریکا پلیسش سالی ۱۵۰۰ نفر را در خیابان ها اعدام صحرایی می کنه (فقط در هفت ماهه اول امسال پلیس آمریکا ۷۰۰ نفر را کشته). اینها در این شورا چه می کنند؟
اینکه اینن کمیسیون تشریفاتی است درست
ولی چرا اینقدر متحدانمان کم هستند
بهتر نیست مسئولین به جای شعار دادن قبول کنیم اشتباه کردیم و از اقای ظریف حلال بودی بطلبیم
این اخراج بسیار مشکوک و خطرناک هست و قطعا شروع یک پروسه برنامه ریزی شده هست.
الان خوبه یابد
ایران بایستی من بعد تمام قد پشت روسیه بایستد و حتی موشک های قوی تری در اختیار روسیه بگذارد تا اوکراین آزاد شود ، تمام این اغتشاشات و تمامی این قطعنامه ها بخاطر این است که در این جنگ ایران از روسیه حمایت کرد وگرنه خود غربی ها هیچ ‌پشیزی برای حقوق زن قائل نیستند . دوم . آن دو خبرنگار صهیونیستی که جاسوسی شان اثبات شده بایستی در دادگاه محاکمه شوند و حکم شان بایستی چنان باشد که غربی ها بفهمند دیگر جرات فضولی در امور سرزمینی یک کشور اهورایی را نکنند . سوم : طرح حجاب و حمایت از خانواده بایستی با قوت اجرایی بشود . اما سخن من با معاندین نظام اسلامی که در خارج هستند من بعد حواستان باشد که دچار تیر غیب نشوید
پاسخ ها
فرزاد بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
بسیار عالی حرف زدید ممنونم از شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
جدی؟
جالبه ،کشورهایی که حقوق زنان در اونجا محو شده،به قطعنامه رأی مثبت دادن
محبوبیت ما در دنیا به شدت کاهش پیدا کرده
این قطعنامه های بی ارزش را به دشمنی و ناحق در مورد ایران تصویب می‌کنند
پاسخ ها
اوهوی دشت
| United States of America |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
این قطنامه ها بی ارزش نیستند زیرا که قطعا مه دوره ی احمدی نژاد بی ارزش نشدند
خوب که چی این کشورهای کوجولو رواز کجا پیدا کردن
منظور از،پایان دادن به عضویت ایران همون اخراج هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
نه گفتن برو مرخصی اجباری بدون حقوق
بهتر شد جایی که اسراییل و آمریکا و و انگلیس برای زن مقام قایل باشن معلومه چه افتضاحیه
مرگ بر دیکتاتور جهانی امربکا.
وقتی جمهوری اسلامی به زنان بی حجاب خائن روبدهدهمین اتفاق می افتد
دل نشین بود
روی رآی مثبت من هم حساب کنید
کشورهایی که رای مثبت دادن که دشمنی شان رو نشان دادن و باید دید کدام کشورها بی طرف ماندن ۱۶کشور رو باید ببینیم و اگه از کشورهای بودن که خودشان رو دوست ایران میدانن مسئولان کشورمان باید از همین کشورها که خودشان رو دوست ایران میدانن و بی طرف میشینن کنار دوری کنن و قطع رابطه چون کشورهای دوست که با رای منفی به این بخشنامه دادن ثابت کردن و دشمنان هم که حظور خود و نیت خودشان را نشان دادن اما آن کشورها که خودشان رو دوست میدانن و رای منفی به این بخشنامه ندادن خیانت کردن چون بار ای دادن میتونستن این آمار رو برعکس کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
داداش ما با همه قطع رابطه کریم نه اونا اگه کشوری هم مونده شما بفرماین تا نسخه اونارو هم بپیچونیم تا ما بمونیمو کره شمالیو کارهای نیمه تمام
سازمان ملل یک سازما ن بی خاصیت است و عصویت دراصل ان هم ارزشی ندارد. این سازمان فقط می تواند ابراز تاسف کند و هیچ کاری دیگر نمی تواند انجام دهد. البته کارکنان ان در سراسر چهان به قاچاق مواد محدر قاچاق انسان و میراث فرهنگی و اشیای عتیقه و اسلحه جاسوسی اشتغال دارند و این تنها کار بسیاری از انهاست و در تمام سالیانی که این سازمان ایجاد شده فقط به تعداد کمتر از انگشتان دست روزهای بدون جنگ در جهاان وجود داشته و این نشانه به خاصیت بودن و ابزار بودن این سارمان است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
خب انصراف بدید اینکه مشکلی نیس . هست؟ خیلی عالیه کلللللی هم تو بیت المال صرفه جوی میشه دیگه مسئولای ما با خوانواده هاشون مجبورن نمشن هیییی برن نیویورک میرن قم همین بغله
اینکه در متن قطعنامه آمریکا چه نوشته شده است را سانسور کردید چرا؟ و اینکه چرا بیشتر کشورها بر ضد ایران رای داده اند؟
متاسفانه ما یک رسانه مستقل نداریم که بیطرفانه به این موضوعات بپردازد چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
این بیشتر کشورها صرفا یک اسمه. جمعیت اینها روی هم 10 درصد هم نمیشه و جمعیتشون از یک استان چین هم کمتره. اینها معرف کل جامعه جهانی نیستند. بیخودی بزرگشون نکنید. آخه مثلا بنین یا پاناما یا مونته نگرو اصلا کی هستند که رای اونها چی باشه؟ نمی خوان ما در سازمانشون باشیم به درک. این سازمان های صهیونیستی تا به حال چه غلطی کردن؟
مطمئنا تو هیچ کشوری به اندازه ایران به زن بها و ارزش داده نشده و نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
عجب! اینو شما میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
عجب من نمیدونستم
مگه مهمه کلا ایران را از سازمان ملل بیرون کنند مگه فرقی داره فقط هزینه ها کم میشه و لازم نیست هرسال رئیس جمهور برای نطق کوبنده بره نیویورک
سازمان ملل بود ابزار
چرخ آن است بدست استکبار
آمریکا مانند یک امپریالیسم جهانی دارد دست پا می‌زند که خودش را از منجلابی که درست کرده نجات بدهد اما نمی‌داند خودش دارد قرق می‌شود این هم توسط کشوری بزرگ وتمدن ساز بنام ایران حالا آنقدر دست و پا بزن تا نابود شوی به فضل الهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
ما ملت خوباییم قانع و کم توقع تنها خواستمون از خداوند متعال نابودی همه انسانها ست بجز اونایی که با ما هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
فرمول نابود کردن آمریکارو به روسیه هم بدین تا اینقد تو اوکراین تحقیر نشه
ایران باید دنبال ایجاد سازمان ملل کشورهای اسیایی باشد و از سازمان ملل امریکایی خارج شود .
خدالعنت کندمزدوران فارسی زبان خارج ازکشور مثل سازمان مجاهدین ورجبی وعلینژادهای کثیف که برای کشورفقط مشکل درست میکنندواینقدر بدی دولت وملت ایرانو میگن که کانادا هم برای ماآدم شده.ولانه منافقین ووطن فروشها ودزدها شده لعنت بر.مریم رجبی هاومسیح کثیفها
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
مگه خوبی هم داریم که فقط بدیهامون رو میگن
خوبیها روتوبگوتاماهم بدونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
واقعا این دو نفر باعث این همه اتفاق شدن؟ بیکاری ،تعطیلی بعضی از شرکتهای بزرگ صنعتی. گرونی.دزدی های میلیارد دلاری . فقر.رانت .استخدامهای سفارشی .رفتن نخبه ها بخاطر نداشتن جای مهر روی پیشونی.فروش اندام داخلی بدن برای امرار معاش .الودگی هوا تو شهرهای مهم صنعتی کشور که بجای تعطیلی انها مدارس و دانشگاهها که باعث رشد جامعه هستن تعطیل میشه. نه داداشم اشکال تو مدیریته نه چیز و کس دیگه برای یبارم که شده تیر تو چشم خودمون رو هم ببینیم
البته آن در دنیایی امروز که اکثر کشورها مانند قلاده به گردن ارباب هستند بیش از این انتظار نباید داشت حتی اگر در سازمان ملل تصمیم بگیرند که کشور و ملتی به نام ایران و ایرانی نباشد این ,,,, های کثیف به آن رای خواهند داد پس ما باید با وحدت خود حافظ دین و کشور و ملت خود باشیم اگر بعضی ها تا امروز درس نگرفتند بفهمند که دنیا با ما چکار خواهد کرد به هوش و به گوش و مقتدرانه در راه اعتلای وطن جانانه گام برداریم و یک نکته به وزارت دیپلماسی آن دسته کشورهایی که رای مثبت دادند اگر سفیری دارند احضار و حتی اخراج چون در قلب کشور ما سفارت دارند آنهم برای ضربه زدن ما نه برای حسن همکاری
خخخخخه خودشان در ایران آشوب درست می کنند یا مردم و ازجمله زنان را تحریم می کنند بعد ادعای حقوق بشر برای زنان دارند خخخخه
این سازمان وابسته که اکثرا کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند ایران آنجا برای چی عضو بوده؟!!

همان بهتر که نباشیم در این طور جاها همانند آزانس هسته ای که بیشتر سیاسی کاری هستند و هزینه بر برای کشور های غیر همسو و کم کم دنیای جدید رخ خواهد داد که غربی ها کمترین نقش در آن خواهند داشت
سازمان ملل نگید... بگید سازمان گانگسترها به پدر خواندگی امریکا....
لیبی یونان ژاپن کره جنوبی رای مثبت دادند !
تآسف به حال سازمان ملل که شده بازیچه سیاست های امپریالیستی آمریکا جالب هست در این جلسه کشور اسرائیل میشود مدعی آزادی زنان
کامنت هارو باز کنید مردم عزیزم رای بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
تابناک هم شده شعبه دوم کره شمالی ،هرکس مجیز بگه کامنتشو میزاره
بیشترین حمایت از جامعه زنان راو ارزش و اعتبار به مقام زنان ودختران رادین مبین اسلام برای زنان ودختران قائل شده است درمقام واهمیت دادن به زن وخانواده همین بس که دوتا ازسوره های قرآن کریم به نام زنان است (سوره مبارکه مریم وکوثر سوره نساء نیز بنام همه زنان است)کشورهایی که موافق بالغو عضویت ایران دراین کنوانسیون (آکوستیک)وکشورهای ممتنع عمدتاً نماینده مردم وکشور خویش نبودند بلکه نمایندگان وآلات دست شیطان
بی عدالتی در دنیا موج میزند آیا حقوق زنان در بیشتر کشورها در نظر گرفته میشه
خاک بر سر سازمان مللی که بازیچه دست امریکا اروپایی ها شده است سالیانه هزاران زن سیاه پوست در امریکا به بهانه های واهی کشته میشوند ولی غربی ها کورند ونمی بینند در عربستان از ۱۶۰ اعدامی امسال ۱۵ نفر زن و کودک در بین انها بوده اند پس کجایند سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری یا غربی ها احمقند یا بازی سیاسی راه انداخته اند چون چند ماه پیش شیرین ابو اغله به دست صهیونیستهای جنایتکار کشته شد پس چرا این سازمانها لال مونی گرفتند
مگه نظر ما هم مهم هست ؟
دوستان و دشمنان ایران در این رای گیری معلوم بود، یک دونه کشور صنعتی و پیشرفته در سمت موافقان ایران نبود، جرا؟ حتی ژاپن و کره جنوبی که یه زمانی ارتباط خوبی با ما داشتن به این قطعنامه رای مثبت دادن، یک جای سیاست خارجی لنگ میزنه و به این ضرر منافع ملی ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
شما نگاه کنید تمام دادگاههای خانواده حکم به نفع زنان می‌دهند و علیه مردان بعد جوک قضیه این هست ایران می شود آدم بد
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
ژاپن و کره مستعمره آمریکا هستند.
متاسفم برای سزمان ملل و کشورهای مزدور امریکا،من اگر بجای مسئولین کشورم بودم به کلی از سازمان ملل خارج می شدم
خوب به درک، سازمانی که وسط نژاد پرست ترین بی نژاد عالم باشه ، میخوام نباشه، کلش فرمودم هااااا
جا اینکه تلاش کنن تو بزرگترین و شلوغترین قاره دنیا خودشون یه واقعیشو راه بندازن، نشستن ببینن یه مشت .. چیه نظرشون
واقعا دستشان درد نکند ۰ بالاخره یک ارگان بین المملی از حقوق زنان ایران حمایت کرد۰
سازمان ملل کدام .....ه؟؟؟
ملاک حقوق زن حکم خداست نه غربیهای لامذهب و بی دین و جاهل
نااگاه کسی است که دل به حقوق بشر سازمان ملل جاهل و دور از معنویت و انسانیت ببندد
باعث تاسف است که نویسند این موضوع مهم بی محتوا و گنگ توضیح داده خلاصه موضوع پیچانده
چه کشورای تاثیر گذاری رای مخالف دادن!!
خوشحالم
ایران بیچاره به چه روزی افتاده
چرا این همه دروغ می گویید اسامی صاحبان رای را ذکر نمی کنید و دروغ می گوبید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
تو جدول همه ارا نوشته شده
عجب چین وروسیه درصف مخالفان ایران وموافقان امریکا؟؟؟!!!!
خوب بود نظر موافقان را هم می نوشتید
کاش به جای سازمان ملل اسمش رو بزارن سازمان منحل
اصلا مهم نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
برات مهم نبود کامنت نمیذاشتی
مردم ما باید قاضی حفظ حقوق زن باشند. اگر مردم چنین نظر نداشته باشند،‌ عضویت در این شورا چه فایده داره!!
به حول قوه الهی جمهوری اسلامی قدرتمندتر از گذشته به مسیر صحیح خود ادامه خواهد داد، انشاالله
شما که قلم بدست هستید و خود را آزاد و فرهنگی میدانید فقط نظرات مورد پسند خود را منتشر میکنید
آمریکا تا میتونه کمیسیون بگیره
جوجه رو آخر پائیز میشمارن
سقوطش نزدیکه
امریکا کثیف ترین کشور دم از حقوق زنان میزنه مسخره هست.
اگر ما ملت ایران یک پارچه باشیم و دروغگویی این کشورهایی که ناامنی در کشور خودشون هست و می خواهند برای ما هم دیکته کنند قبول نکنیم هیچ کسی نمی تواند دخالت کنه هر چی تصویب کنه میشه مثل دوران حکومت ترامپ که یک دفعه سر مردم از کاخ و مجلس درآمد
کشوری که بیشترین زندانی زن را در جهان دارند، می آید از زنان در ایران حمایت می کند!
کشوری که تنها جنايتکار اتمی دنیا است، دیگران را بخاطر ترس از اشاعه سلاح هسته‌ای تحریم می کند!
کشوری که به اعتراف خود شان القاعده و داعش را بوجود آورده و از سازمان تروریستی مجاهدین خلق، حمایت می کند، کشور های دیگر را متهم به حمایت از تروریسم می کند.
کشوری که در جهان دیکتاتوری به وجود آورده و وجود هیچ مخالفی را یا حتی وجود هیچ کشور مستقلی را تحمل نمی کند، از آزادی و دمکراسی دم می زند.
خدایا در چه جهانی زندگی می کنیم؟
به جهنم که اخراج کردند.این کمسیونها ایجاد شدند تا آرامش را در جهان جاری کنند .نه اینکه به فرمان آمریکا حرکت کنند.دیکتاتور جهان شده آمریکا.قدرت داره و کاملا سواستفاده می کنه.
منظورم این نیست که در ایران حقوق زنان داره رعایت می شه.ولی یعنی چه اخراج به دستور امریکا؟ هموطنان مقیم آمریکا بی تقصیر نیستند.نمی دانید آن دسته از پناهنده های فراری از کشورعلیه ایران چه فعالیتی می کنند.مدام تظاهرات و بیانیه و ایمیل به سناتورهای تاثیرگذار.طرف ایران خلاف کرده انداختنش زندان.ازاد شده و الان پناهنده است در آمریکا.جریان راه انداخته علیه کشور.خنده داره.
ازمقام زن چه می خواهند که جمهوری اسلامی دران ناتوان بوده ایا با تحصیل وکار وتلاش زن مخالف بوده ؟ازاینکه جمهوری اسلامی نمی خواد زن مسلمان برهنگی وهرزگی برخلاف دین وفرهنگ وسنتش داشته باشه باید حذف بشه ...
اهورایی رو خوب اومدی
واقعا تاثیر گذار بود
از نظر غربی ها مقام زن یعنی برهنگی که مردها بتوانند راحت لذت ببرن و هر کشوری که جلوی برهنگی زنان را بگیره به مقام زن احترام نگذاشته است
دیگه هیچ چی برام مهم نیست۰مردم ازاین همه عدالت وبرابری
چه مضحک ، از این حذف ، معلومه‌ در چه دنیایی مسخره ای زندگی می کنیم‌ ، ۶۰درصد تا ۱۰۰درصد زنانشان تحت تجاوز جنسی هستن اونوقت ما حذف میشیم معلومه
جامون اونجا نیست ... و‌چقدر از جمهوری اسلامی ایران‌ خوشم‌ میاد که‌ جلوشون‌ کم‌ نمیاره میخوان‌ ما کرنش کنیم که دین ما به ما یاد داده‌ کرنش فقط در برابر خدا وبرای خدا ، همین وبس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
چند درصد از چند؟ مگه تا حالا آمریکا بودی؟ فکرنکنم تا حالا از احمد آباد مستوفی جلوتر رفته باشی
آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو
فقط اسم کشور های موافق جمهوری اسلامی رو بخونید، حتی یدونه از فرزندان مسئولین به این ۸تا کشور مهاجرت نکردند
فقط راهش اینه که خلیج همیشه فارس ایران را آسفالت کنند و تنگه هرمز را هم با یه درب آهنی ببندند تا ببینیم دیگه اینها چی میگند
قبلا نظر ارسال کردم منتشر نکردید گله کردم حال که در انتشار مطالب عدالت را رعایت میکنید وظیفه دانستم تا از شما تشکر کنم
وزات خارجه ونناینده سازنان ملل ما امارهای ان خانم امریکایی شبکه خبر اخیراپخش کردبفرستند برای رییس سازمان ودفاع کنند.
تمام اینایی که رای منفی دادند و طرف غرب و آمریکا هستند همونهایی هستند که برای نابودی یک کشور لازم است و و با داشتن اینها باید در این نقطه تاریک از ایران باشیم
به رای ها نگاه کنید سرتونواززیر برف دربیارین واقعیت گراباشین بااینکه همه نظرات نشرنمیشه واونایی که خوششون نمیاد منتشر نمی کنند بازم میشه فهمید اکثری چه می گن.گرچه نظر منم چاپ نمیشه
کانادا و آمریکا ظلم به سرخپوستان
اروپا ظلم به قاره افریقا
رژیم کثیف غاصب ظلام به فلسطین و ترور خبرنگار، قاتلان صبرا وشتیلا
پس کبک هستند سرشان زیر برف است آنها شب را روز و روز را شب می دانند اینها احمق تر جانوران کرخ زمینند
تا خیانت ایرانیانی مانند علی نژادها و امثال او به کشور و ملیت خودشون هست از این قطعنامه ها هم هست
تمام مقررات و پروتکل ها و اینطورکمیسیونها در سازمان ملل ،ساز و کار کدخدا است و ما ضمن اینکه باید مستقل باشیم باید سعی کنیم تریبونها را از دست ندهیم ،فعلا ظلم حاکم است
به نظر من دوران زوال و فروپاشی آمریکا نزدیکه ، اصلا ما در این کمیسیون زن عضو نباشیم بهتره والا ،،، ایران ما به زن و مقام زن اهمیت میده برید فیلم برخورد پلیس آمریکا و فرانسه کثیفبا زنها را ببینید ، جالبه اینا ما را از این گروه حذف میکنن گور پدر همشون ، ایران عشقه
اگر تو شهادت مهسا امینی میومدن یه معذرت خواهی کوچیک از مردم و زنان ملت عزیزمون میکردن،این مسایل برای کشورمان پیش نیومد که الان بگین کاری آمریکاست یا غیره...
همیشه درجهان جرات و جسارت داشتن بزرگان کشورمان ولی هیچوقت جسارت معذرت خواهی نداشتن حیف از این بزرگان و دولت مردان
متاسفم برای کسانی که ملعبه این بازی شدن
خوب حذف کنند
اون عزیزی که میگه عوضش موشک داریم معلوم هیچی نمیدونی باید یه داعش بیادیادت بده فرقش چیه
اینها همش زیرسر اشغالهایی مثل مسیح علینژاد وطن فروشه که دربدرافتادن دنبال سران کشورهای دشمن که ایران رابیشتر تحریم کنید از مجامع بینالمللی حذف کنید خاک برسرشان.
غریب وطن،بینواوطن،بی کس وطن
فدای سرمون
چونان اوضاع کشور رو گره زدن که حتی با دندون هم نمیتونن بازش کنند،وای از این وضعی که برای ما مردم درست کردین فقط باید به حال خانواده‌ام ون خون گریه کنیم که در آینده چه به سرشان خواهد آمد ،ما که هیچ چند صبای بیشتر نیستیم و سکته میکنیم از دست ظالمان خدا نشناس این حکومتیان که سفره ما مردم بیگناه رو خالی کردند و شرمنده زن و بچهامون،دلار ۴۰ هزاری افسانه بود اما،امروز همان قیمت هم نمیفروشند به امید ۵۰ ۶۰ چه بسا ۱۰۰ هزار تومان یعنی نابودی مطلق ایرانمان و مرگ تدریجی مردم مظلوممان
خدا را شکر که اینها ایران را از مقام زن بیرون کردن
ازماست که برماست.
با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
حقوق بشری که زیر نظر آمریکای جهانخوار باشد وتحت فشار عده ای از مفسدین فراری ایران نظر خروج ایران از کمسیون حمایت از زن باشد به درد فراریهای فاسد خارج نشین می خورد حقوق زن مسلمان را قرآن تعیین کرده است،درود بر رهبر آزاده ایران جانم به فدای رهبر اسلامی ایران
مرگ بر استکبار جهانی
ما ملت امام حسینیم
قابل توجه رئیس جمهورمحترماقای دکتررییسی

حدود ۹ ماه ازسال ۱۴۰۱ میگذرد، ۹همت برای متناسب سازی بازنشستگان کشوری و ۵ همت برای همسانسازی بازنشستگان لشگری دربودجه سال ۱۴۰۱ بند(ی)وبند(و)تعیین اعتبارشده که طبق سالهای گذشته میبایست ازابتدای سال ۱۴۰۱ اجراء میگردید!؟
لطفا"بفرمائیدمعاون محترم شمااقای دکترمیرکاظمی درسازمان برنامه وبودجه چکارمیکنندوچراتوجهی به قانونی که تعیین اعتبارشده بی تفاوت هستند،وتوجهی به معیشت حدودا"دوملیون وپانصدهزاربازنشسته کشوری ولشگری ندارند!؟
اینک ۹ ماه ازسال ۱۴۰۱ میگذردوخبری ازاجرای همسانسازی نیست!؟
لطفا"دستوراکیدصادرفرمائیداین مهم هرچندناچیزدرروزهای اتی اجرائی گردد.

باسپاس
بازنشستگان کشوری ولشگری
من که. نفهمیدم اگه امریکا بده چرا همه میرررررن امریکا...اگربده چچرا شمایی که به مردم میگیین بده ولی خودتون ساکن.
اینها فقط بخاطر بی تدبیری رییس جمهوره
اگر ی خورده سواد سیاسی داشته باشید میفهمین که حرکت بسیار بسیار جدی و خطر ناک‌هستش ابو سه ماهه گل آلود کردن دیروزم تور انداختن مسولا لطفا حواستون باشه
فقط تورو خدا یه نگاه به مثبت و منفی کامنتها بندازید متوجه میشید که طرز فکر بیش از ۸۰ درصد از مردم چیه...پرچم دست کیه....
ایشالله اثرات این تحریم ها رو خیلی زود تو زندگی ما آدمای معمولی میبینیم ،اون بالاییها که روشون تاثیر نمیزاره بدبخت ماها....
به امید نوک سوزن تفکر.....
مقام زن چیه دیگه؟؟!!! احتمالا همون لخت کردن زن و نمایشش توخیابونها وصداوسیماو... است. داداشای سازمان ملل ماهمون مقام زن ومادر فداکار وباحیا محجبه وچادری ودوستدارفرزند وپایبند به اصول اخلاقی وزندگی رامی خوایم. خدا اون مقام من درآوردی رابه خودتون ببخشه. دستتون هم دردنکنه، نباشیم تواین سازمانهای چپرچلاق راحتتریم
آنقدر میگویم مرگ بر آمریکا تا محقق شود مرگ بر آمریکا
موضوع خیلی مهمتر از مرگ مهسا امینی هست هم زمان با مهسا امینی دختری تو عراق کشته شد چند ماه قبا خبرنگار خانمی به دست سربازان اسرائیلی کشته شد چرا هیچکس صداش در نیاومد موضوع مقاومت ایران ونظامش در برابر زور گویی آمریکا وصهیونیزم جهانی وغربه که این تحمل غرب به انتها رسیده داره تلاش می کنه هرجوری شده جمهوری اسلامی رو از بین ببره وایران رو هم تجزیه کنه بعد هم حساب ترکیه وبقیه ی کشورهای منطقه رو برسه تا صهیونیزم جهانی قدرت بلا منازع جهان بشه وباخیال راحت ثروتهای دنیا روبچاپه واقایی کنه اگر عاقل باشیم بازیچه نمی شیم محکم می ایستیم وستمگرهای جهانی رو نابود می کنیم کارمون هم کاملاً درسته مرگ بر امریکا
سلام آمریکا که هیچ همه کشور های اروپایی وامریکایی وافریقایی واسرائیل مخالفین ایران در مقابل عزم واراده ملت مسلمان ودین دار هیچ غلطی نمتوانن بکنن ما ملت مسلمان شده وسنی باید در مقابل این رای ناجوانمردانه وحدت وهمبسگی خود را حفط کنیم تا ثابت کنیم دین اسلام برای حقوق زنان در همه زمینه ها ارزش قائل شده ودر کشور اسلامی ایران هم اجرا می‌شود وانهایی که که ایرانی هستن این موضوع رو قبول ندارن يقين بدانید یا از اسلام چیزی نمیدانن یا مثل بیگانگان دین ندار ومخالف دین مبین اسلام هستن که هیچ فرقی با آمریکا واسرائیل ندارن
در مورد این کمیسیون همین قدر بدونید که عربستان تو سال ۲۰۱۷ عضو این کمیسیون شد که هنوز تو اون سال زن هاشون اجازه نداشتن گواهینامه بگیرن و رانندگی کنن .
اینا‌با‌همه‌دنیا‌جنک‌دارن‌‌اگربمبه‌اتم‌داشتن‌دیگه‌نمیشد‌جلوشونو‌گرفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حالا‌بکو‌مرک‌بر‌آمریگاه‌
بعضیا همیشه ناامید و مخالفن
پس لطفا حرف نزنن افسردگی میگیره مخاطب
به دررررک سیاه حالا فکر کردین ایران چی میشه؟؟؟؟ کشورهای خراب شده ی خودتون چی، کم بی مشکل هستین. نابود بشین الهی
کمیسیون مقام زن یعنی چی؟
اشکال ندارد ماهم درنماز جمعه محکومشان میکنیم نگران نباشید
یک نفر نمیدونه چه عواقبی برای ایران داره
یه نفر نتونست توضیح بده چه اتفاقی قراره بیافته
هرکی یه چیز ی میکه
رسانه یعنی مستقل.نه وابسته و ترسو.نظر موافقان کو؟ونزوالا اخه کجای دنیاست.چقدر بدبخت شدم متحد ما رو ببین.چین و روسیه باج نگیرن دفاع نمیکنن.بقیه کشورها هم که بدردنخور.جالبه نوشتید کشورهای کوچیک رای مثبت دادن.المان انگیلیس و فراسنه و ... کوچیکن.چقدر خوبید شما
سوریه رو کجای دلتون گذاشتید ؟ سوریه سوریه عمو بشار از تو بیشتر از این انتظار می‌رفت
سازمان ملل/احمدی نژاد عالی رحمه گفته بود جایی که میسوزد آب بریزید!؟
خیلی عجیبه ، این کمیسیون تا الان خبری ازش نبود و هیچی برامون نداشت ! حالا چی شده ، این همه عزاداری میکنین ؟ تا الان سازمان ملل چه غلطی کرده مقابل استکبار که این کمیسیون‌های ریزه پیزه بخوان بکنن؟ یه کار مفید بفرمائید یا دهنتون رو ببندید لطفا !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل