بازدید 5907
۱

ترامپ خواستار تعلیق قانون اساسی آمریکا شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تکرار ادعاهایش درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، خواستار تعلیق قانون اساسی ایالات متحده شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 04 December 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تکرار ادعاهای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، در پلتفورم شبکه اجتماعی خود موسوم به «سوشال تروث» خواستار تعلیق قانون اساسی آمریکا شد.

وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» در این خصوص گزارش کرد، کاخ سفید به شدت از ترامپ به دلیل درخواست برای تعلیق قانون اساسی ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا بعد از آن بر «تقلب گسترده» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که «ایلان ماسک» مالک توییتر شنبه اطلاعاتی درباره نقش توییتر در محدود کردن دسترسی به روایاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرد.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود در این خصوص نوشت: «پس با افشای تقلب و فریبکاری گسترده در همکاری نزدیک با شرکت‌های فناوری بزرگ، کمیته ملی دموکرات و حزب دموکرات، آیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را کنار می‌گذارید و برنده محق را اعلام می‌کنید یا اینکه انتخابات جدید برگزار خواهید کرد؟»

وی در ادامه پیام خود نوشت: «تقلب‌های گسترده از این نوع و با این حجم، اجازه خاتمه تمامی قوانین و ضوابط و بندهایی که حتی در قانون اساسی آورده شده را می‌دهد. "بنیان‌گذار" بزرگ ما خواهان انتخابات دروغین و تقلبی نبوده و از آن چشم‌پوشی نمی‌کرده است».

«اندرو بیتس» سخنگوی کاخ سفید شنبه در واکنش به اظهارات ترامپ، مدعی شد: قانون اساسی آمریکا یک سند مقدس است که برای بیش از ۲۰۰ سال تضمین کرده که آزادی و حاکمیت قانون در کشور بزرگ ما غالب است. قانون اساسی، مردم آمریکا را صرفنظر از حزب، گردهم می‌آورد و رهبران منتخب، سوگند می‌خورند که از آن محافظت کنند.

وی ادامه داد: این یک اثر تاریخی نهایی برای تمامی آمریکایی‌هایی است که برای شکست حاکمان ظالمی که از قدرت خود سوء‌استفاده کردند و حقوق اساسی را زیرپاگذاشتند، جان خود را از دست دادند.

سخنگوی کاخ سفید سپس با انتقاد از ترامپ ادامه داد: حمله به قانون اساسی و محتویات آن، تنفر به روح ملت ما است و باید به صورت همه‌جانبه محکوم شود. شما نمی‌توانید فقط وقتی که پیروز شدید، عاشق آمریکا باشید.

ترامپ اخیراً رسماً نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا بعنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه را اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
اتفاقا عاشق واقعی امریکا ترامپ است .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر