بازدید 6933
۱

توضیح دانشگاه صنعتی اصفهان درباره بیماری دانشجویان

روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره بیماری گوارشی در بین دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: احتمالاً آلودگی غذای توزیع شده در سلف مرکزی باکتری 'شیگلاسونئی' بوده که سبب بیماری تعدادی از دانشجویان مصرف کننده این وعده غذایی شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 02 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامگاه پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دنبال اطلاع معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بروز بیماری گوارشی در تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در سوم آذر ماه امسال، اقدامات متعددی به منظور تشخیص و ارزیابی روند شیوع بیماری و کنترل آن توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تشکیل جلسه فوری و اعزام تیم واکنش سریع و استقرار در دانشگاه در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه همان روز، مصاحبه با برخی افراد علامت دار و ثبت شرح حال دانشجویان بیمار مُقیم خوابگاه، تهیه نمونه های میکروبی و شیمیایی آب و نمونه های انسانی کرونا و التور، آموزش افراد، استقرار پزشک اپیدمیولوژیست در مرکز بهداشت دانشگاه و تکمیل پرسشنامه آنالیز ریسک مواد غذایی، بازرسی های مکرر از شرایط بهداشتی اماکن، بازرسی سامانه فاضلاب و پساب دانشگاه، گندزدایی اماکن و اعلام ممنوعیت موقت طبخ غذا در دانشگاه از جمله این اقدامات به شمار می رود.

در این اطلاعیه درباره علت شیوع این بیماری آمده است: با بررسی های صورت گرفته، احتمالاً آلودگی غذای توزیع شده در سلف مرکزی باکتری 'شیگلاسونئی' بوده که سبب بیماری تعدادی از دانشجویان مصرف کننده این وعده غذایی شده و در روزهای بعد و به دنبال تماس این دانشجویان با سایرین، افراد دیگری نیز دچار علائم بیماری شده اند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: پس از انجام اقدامات ذکر شده و به دنبال آزمایش های بعدی، نتایج میکروبی و شیمیایی آب مطلوب بود، همچنین نتایج نمونه های مواد غذایی بررسی شده تا این لحظه نیز بر اساس اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مطابق استانداردهای لازم است.

بر اساس این اطلاعیه مقرر شده است که با تشدید نظارت ها بر مراکز حساس دانشگاه توسط کادر نظارتی دانشگاه و مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط جهت نظارت بر کلیه فرایندهای تهیه و طبخ غذا و بهداشت اماکن و فضاهای دانشگاه حضور داشته و ضمن انجام آزمایشات مستمر و معاینات کامل سلامتی از کارکنان شاغل در رستوران ها، از بکارگیری نیروی متفرقه به غیر از نیروی کار رسمی آشپزخانه در محل پخت و توزیع غذا ممانعت شود.

همچنین مقرر شد تا اطلاع ثانوی، عرضه غذاهای با ریسک آلودگی از جمله کباب کوبیده، جوجه کباب و محصولات فله ای (دسر، دورچین، سبزی خوردن، لبنیات و ماست و خیار) ممنوع شود.

در این اطلاعیه، ضدعفونی مستمر همه اماکن و فضاهای دانشگاه بویژه رستوران، خوابگاه، سرویس های بهداشتی و همچنین رعایت بهداشت فردی و عمومی به منظور پیشگیری از این بیماری توصیه شده است.

از چهارشنبه هفته گذشته ( دوم آذر) شماری از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان دچار مشکلات گوارشی شدند و به مراکز درمانی از جمله مرکز بهداشت این دانشگاه و بیمارستان های خمینی‌شهر مراجعه کردند.

مسوولان این دانشگاه و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کردند که ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی، بررسی‌ها و آزمایش های لازم برای مشخص شدن دلایل احتمالی این موضوع انجام و نتیجه آن اعلام می شود.
دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
تنها غذاس سالم جوجه کباب و چلو مرغ است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار