بازدید 3830

انتقاد شدید مکرون از جنگ تجاری آمریکا

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، در اولین روز از سفر رسمی خود به واشنگتن، خطاب به قانون‌گذاران آمریکا گفت یارانه‌های صنعتی این کشور علیه شرکت‌های فرانسوی «فوق العاده تهاجمی» است.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 01 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، مکرون در مراسم ناهار روز چهار شنبه (به وقت محلی) اعضای کنگره و رهبران تجاری آمریکا تصریح کرد: «این سیاست‌ها برای تجار فرانسه بسیار نامطلوب است.» وی پس از این ناهار کاری به دیدار جو بایدن همتای آمریکایی خود رفت.

اشاره مکرون به سیاستی است که اخیرا به امضای بایدن رسیده و به نام قانون کاهش تورم (IRA) شناخته می‌شود. طبق این قانون، با حمایت دولت آمریکا از تولیدکنندگان، میلیاردها دلار به صنایع سازگار با محیط زیست کمک خواهد شد.

کاخ سفید از قانون IRA به عنوان تلاش مبتکرانه برای احیای مجدد تولیدات آمریکا و ترویج فناوری‌های تجدیدپذیر یاد می‌کند، اما دولت‌های اتحادیه اروپا معتقدند که آمریکا با دادن یارانه به بخش اقتصاد سبز خود با اروپا جنگ تجاری به راه انداخته است.

مکرون با تاکید بر اینکه طبقه متوسط فرانسه نیازمند شغل است گفت: «ما نمی‌خواهیم به بازاری برای فروش محصولات آمریکایی تبدیل شویم زیرا دقیقاً محصولات مشابه شما را داریم. و پیامد IRA این است که شما شاید مشکل خود را حل کنید اما مشکل ما را افزایش خواهید داد.»

کارین ژان پیر سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، در واکنش به این سخنان گفت که پیشرفت‌های آمریکا در اقتصاد انرژی پاک به اروپایی‌ها کمک خواهد کرد.

مکرون روز گذشته نیز با کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در مقر ناسا در واشنگتن دیدار کرد. در این دیدار همکاری فرانسه و آمریکا در فضا بررسی و پیشنهاد اعزام اولین فرانسوی به ماه توسط ناسا مطرح شد.

مکرون با اشاره به برنامه آمریکا با عنوان «آرتمیس» برای سفر به ماه که اولین ماموریت آزمایشی بدون سرنشین سفینه آن در اواسط نوامبر با مشارکت آژانس فضایی اروپا انجام شد گفت: «ما بسیار مشتاق هستیم به آن بپیوندیم.»

سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکا اولین سفر رسمی یک مقام بلندپایه خارجی به واشنگتن از زمان روی کار آمدن بایدن حدود دو سال پیش محسوب می‌شود.

این سفر سه روزه در حالی انجام می‌شود که تنش‌های تجاری آمریکا و اروپا در اوج خود قرار دارد.

یکی از مشکلات دیگر اروپا با ایالات متحده، هزینه بالای صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا است که برای جبران صادرات روسیه افزایش یافته است.

همچنین در مورد چگونگی مقابله با چین، میان این دو بلوک اختلاف نظر وجود دارد. با توجه به اینکه واشنگتن لحن جنگ طلبانه‌تری را دنبال می‌کند و قدرت‌های اتحادیه اروپا در تلاش برای یافتن راه حل میانه‌ای هستند، بعید به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد نزدیک شدن نقطه نظرات دو طرف باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر