بازدید 22276

انواع جوجه کباب ایرانی

در ذهن ما ایرانی‌ها به نوعی جوجه کباب با عطر زعفران عجین شده اما در این مقاله سعی داریم دیگر روش‌های مزه‌دار کردن آن را به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 16 January 2023

انواع جوجه کباب ایرانی

جوجه کباب و انواع طعم‌دار آن

یکی از غذاهای ایرانی که در مهمانی‌ها و مراسمات مختلف سرو می‌شود، جوجه کباب است. این غذای محبوب را می‌توان در طعم‌های متنوع و بسیار سریع طبخ نمود، ازین رو آن را هم مناسب مجالس و هم غذایی برای تفریحات و دورهمی‌های بیرون از خانه می‌شناسیم. 

  • جوجه کباب زعفرانی

دم‌کرده غلیظ زعفران، آب لیمو و پیاز سه ترکیب طلایی ما برای تهیه یک جوجه کباب زعفرانی با عطر و طعمی بی‌نظیر هستند. افراد زیادی از جمله کودکان طرفدار این نوع طبخ و مزه می‌باشند. همانطور که از ترکیبات مشخص است، تهیه این نوع جوجه کباب بسیار آسان بوده و خودتان می‌توانید با توجه به ذائقه شخصیتان بخش‌های مختلف مرغ نظیر کتف، بال، ران و یا سینه مرغ را پس از طعم‌دار کردن آماده طبخ نمایید.

  • جوجه کباب لبنانی

در هنگام سخن گفتن از کباب و غذاهای بین‌المللی ناخداگاه به یاد کباب‌های لبنانی می‌افتیم. لبنانی‌ها در طبخ جوجه‌کباب لبنانی برای ازبین بردن بوی ضخم مرغ، از ادویه‌های زیادی استفاده می‌کنند که طعم فوق‌العاده‌ای به جوجه کباب می‌دهد و برای افرادی که از بوی مرغ زده شده‌اند بهانه‌ای باقی نمی‌گذارند. البته دسر معروف سس سیر لبنانی یا همان سس توم که در کنار این غذا سرو می‌شود جذابیت و طعم این غذا را دوچندان می‌کند. اگر شماهم به غذاهای لبنانی علاقه دارید، می‌توانید با مراجعه به لینک فوق با این غذا و مواد لازم جهت تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

  • جوجه کباب مکزیکی

انواع جوجه کباب ایرانی

غذاهای مکزیکی که معمولا با ادویه فراوان همراه اند به تند و تیزی معروف اند. برای تهیه جوجه‌کباب مکزیکی می‌توان هم از مایکروویو و هم از ذغال استفاده کرد. لازم به ذکر است که سس سالسا مخصوص، می‌تواند عطر و طعم مضاعفی را برای این غذا به ‌ارمغان آورد. اگر شماهم به این غذا علاقه دارید، می‌توانید با مراجعه به لینک فوق با این غذا و مواد لازم جهت تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

  • جوجه کباب بندری

فلفل قرمز بخش جدایی‌ناپذیر غذاهای تند و تیزی است که در ایران با عنوان بندری شناخته می‌شوند. این غذاها که به طرز فوق‌العاده‌ای خوشمزه‌اند همواره تحریک کننده اشتهای افرادی با ذائقه تندپسند هستند. برای تهیه جوجه‌کباب بندری می‌توان قسمت‌های بدون استخوان مرغ را با ادویه‌هایی نظیر سیر و فلفل قرمز طعم‌دار نمود. این غذا با طعم بی‌نظیر و خاص خود یکی از محبوب‌ترین غذاهای رستورانی ایران است.

  • جوجه کباب هندی

جوجه‌کباب هندی همانند دیگر غذاهای هند از نظر رنگ و مزه بسیار خاص می‌باشد. در پخت این غذا از سس مخصوصی استفاده می‌شود که شامل خامه، پیاز و زردچوبه است. هندی‌ها معمولا از ران مرغ برای تهیه این غذا استفاده کرده و ادویه‌های خاص هندی دیگر با چاشنی تندی را با آن همراه میکنند. یکی دیگر از ادویه‌هایی که می‌تواند این غذا را بیش از پیش خاص کند زنجبیل است که می‌توانید نوع ادویه مورد نظر را با توجه به ذائقتان انتخاب نمایید.

  • جوجه کباب ژاپنی

غذاهای شرق آسیایی، غذاهایی‌اند که با ذائقه همه افراد سازگار نیستند اما این موضوع نمی‌تواند منکر محبوبیت آن‌ها بین افراد با سلیقه‌های غذایی خاص باشد. جوجه‌کباب ژاپنی از دسته غذاهایی است که دارای طعم متفاوت و خاصی می‌باشد.

  • جوجه کباب اسپانیایی

جوجه‌کباب اسپانیایی یا پینچوی مرغ از انواع غذاهای بین‌المللی پر طرفدار است که با استفاده‌ از ادویه‌هایی نظیر پودر زیره، گشنیز و پاپریکا طعم‌دار می‌شود. این غذای محبوب و خوشمزه به عنوان نهار، شام و حتی میان‌وعده نیز استفاده می‌شود. این خوشمزه اسپانیایی یکی از غذاهای معروف در بین مردم سراسر دنیاست.

  • جوجه کباب ترش

یکی از غذاهای معروف با ریشه ایرانی کباب ترش است که سر منشا آن به مناطق شمالی کشور مربوط می‌شود. از مواد خاصی که برای طعم‌دار کردن این غذا استفاده می‌شود می‌توان به رب انار اشاره کرد. از این چاشنی محلی جذاب و خوشمزه در طبخ بیشتر غذاهای شمالی استفاده می‌شود. اگر شماهم به جوجه‌کباب ترش علاقه دارید، می‌توانید با مراجعه به لینک فوق با این غذا و مواد لازم جهت تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

  • جوجه کباب ایتالیایی

از آنجایی که ایتالیایی‌ها علاقه‌ی زیادی به مصرف انواع پنیر دارند، دور از انتظار نیست که در تهیه جوجه کباب مخصوص به خود نیز از پنیر پارمزان استفاده کنند. مواد دیگری که به آن‌ها در طعم‌دار کردن جوجه‌کباب ایتالیایی کمک می‌کند آرد سوخاری ایتالیایی و گاهاً پودر سیر می‌باشد.

  • جوجه کباب یونانی

هرگاه سخن از غذاهای یونانی به میان می‌آید نام روغن زیتون بی‌اختیار در حافظه نقش می‌بندد. برای طبخ جوجه‌کباب یونانی علاوه‌بر روغن زیتون از انواع ادویه‌ها برای طعم‌دار کردن آن استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که روش پخت این غذا بسته به ذائقه متفاوت است و می‌توان از مایکروویو، ماهیتابه و یا در صورت تمایل از ذغال و نوع کبابی آن بهره برد.

  • جوجه کباب لاری

جوجه ماستی یا جوجه لاری نوع دیگری از جوجه کباب است، همانطور که از اسم آن مشخص است ماست نقش موثری را در این دستور طبخ ایفا می‌کند. در این طرز تهیه تکه ‎های مرغ را در ماست و نمک استراحت داده و سپس آن‌ها را کباب می‌کنند.

  • جوجه کباب عربی

انواع جوجه کباب ایرانی

ادویه‌های تند، خامه و سس مایونز از ارکان اصلی طعم‌دهی به این نوع کباب هستند. در این طرز تهیه استخوان‌های مرغ را جدا نموده و گوشت مرغ را به شکل‌های مربعی کوچک درآورده، به سیخ زده و سپس کباب می‌کنند. جوجه‌ کباب عربی از غذاهای محبوب در کشور ماست.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر