بازدید 7628

وعده ماکرون به تداوم حمایت نظامی از اوکراین

- ماکرون امروز (دوشنبه) گفت، فرانسه به حمایت نظامی به اوکراین از طریق تامین سیستم‌های دفاع هوایی و سایر تجهیزات ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ 14 November 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت: ما طرف درگیری در اوکراین نیستیم، اما از این کشور حمایت‌های بشردوستانه، اقتصادی و نظامی می‌کنیم. باید این حمایت را با تامین سیستم‌های ضد موشکی و دیگر دفاعی تقویت کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین به این نکته اشاره کرد که جامعه بین الملل باید تلاش‌هایش را در تضمین این مساله که اوکراین می‌تواند در این زمستان جان سالم به در ببرد، دو چندان کند.

در همین منوال، ماکرون تاکید کرد که ادامه گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مهم است. نقش فرانسه این است که سعی کند از دیپلماسی تا آنجا که ممکن است کارآمد استفاده کند. دیپلماسی همچنین صحبت کردن با افرادی است که با آنها مخالفیم.

فرانسه پیشتر ۱۸ واحد توپخانه خودکششی کالیبر ۱۵۵ میلیمتری سزار را از انبار ارتش به اوکراین تحویل داده است. در ماه سپتامبر ۲۰۲۲، رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که این کشور همچنین تسلیحات خودکششی ۱۵۵ میلیمتری TRF۱ را که دیگر توسط ارتش فرانسه استفاده نمی‌شود، به اوکراین عرضه خواهد کرد.

علاوه بر این، ماکرون در ماه اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که فرانسه در حال همکاری با دانمارک برای تامین شش هویتزر سزار به اوکراین است.

از زمانیکه روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد، کشورهای غربی کمک‌های بشردوستانه، نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. مسکو جریان تسلیحات متحدان غربی خود به اوکراین را محکوم کرده و گفته است که این اقدام به درگیری‌ها می‌افزاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل