بازدید 2642

برنامه دیدار روسای جمهوری آمریکا و چین در کامبوج

جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا بامداد شنبه گفت که بایدن به شی جین پینگ همتای چینی خود اطلاع خواهد داد که اگر کره شمالی به مسیر خود ادامه دهد، این به معنای حضور نظامی بیشتر آمریکا در منطقه [شبه جزیره کره] خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 12 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سالیوان بدون اشاره به زمان دیدار بایدن و شی افزود: بایدن موضوع کره شمالی را در نشست در کامبوج با همتای چینی خود مطرح خواهد کرد.

وی ادامه داد: نشست چهره به چهره بایدن و رئیس جمهوری چین موجب شفافیت و طرح مواضع و تقویت تفاهم بین دو کشور می‌شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: بایدن با رهبران آسه آن درباره نیاز به آزادی دریانوردی و تضمین نقش سازنده آمریکا در حفظ ثبات منطقه را مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد داد.

نشست سالانه رهبران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) روز جمعه ۲۰ آبان‌ماه در حالی در پنوم پن پایتخت کامبوج آغاز به کار کرد که بیشترین تمرکز بر اقدام قوی‌تر علیه میانمار به دلیل درگیری‌های سیاسی در این کشور قرار دارد.

وی همچنین گفت که رئیس جمهوری کشورش با همتایان کره جنوبی و ژاپنی‌اش تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی را بررسی خواهد کرد.

سالیوان در خصوص جنگ اوکراین هم گفت:این به اوکراین بستگی دارد که کی و چگونه میخواهد با روسیه مذاکره کند.

وی ادعا کرد: هرگز مقامات اوکراین را زیر فشار قرار نخواهیم داد و به آنها دیکته نمی‌کنیم که چه کاری انجام دهند.

سالیوان اظهار کرد: روسیه تلاش برای الحاق خاک اوکراین را شدت بخشیده است و این مسأله نشان می‌دهد که مسکو جدیتی برای مذاکره ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: از هیچ کمک امنیتی به اوکراین برای این که در میدان نبرد [با روسیه] در بهترین شرایط قرار داشته باشد، دریغ نخواهیم کرد.

سالیوان ادعا کرد: به نظر می رسد که روس‌ها از منطقه خرسون عقب نشینی کرده و اوکراینی‌ها پیروزی بزرگی را رقم زده‌اند.

ادعای سالیوان مبنی بر عدم فشار به اوکراین درحالی بیان می‌شود که وزارت امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نفوذ آمریکا بر روی دولت اوکراین به جایی رسیده که واشنگتن به تدریج تبدیل به یک طرف جنگ در اوکراین می‌شود و در این شرایط، گفتگو با واشنگتن درباره مساله اوکراین مشکل ساز خواهد بود.

«الکساندر دارچیف» مدیر بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه نیز به خبرگزاری تاس گفت که به غیر از کمک مالی و نظامی عمده و همچنین حمایت معنوی از دولت ولودیمیر زلسنکی رییس جمهوری اوکراین، آمریکایی‌ها به تدریج تبدیل به یک طرف مستقیم در جنگ می‌شوند. مشخص شد که بمباران‌های مرگبار جمعیت غیرنظامی در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و اراضی آزاد شده اوکراین دست کم با تایید مراکز تصمیم گیری آمریکا صورت می‌گیرد.

دارچیف بهترین راه حل برای آمریکا را وادار کردن زلسنکی به بازگشت به مذاکرات با روسیه عنوان کرد. مقام ارشد وزارت خارجه روسیه بیان کرد که برای جلوگیری از شکست تحقیرانه همانند مورد افغانستان، بهترین راه حل برای واشنگتن مجبور کردن زلسنکی به بازگشت به میز مذاکره است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفته بود که ادامه سیاست تقویت ارتش اوکراین و تشکیلات نئونازی با جنگ‌افزارهای ناتو و آمریکا فقط درد و رنج دولت کی‌یف را طولانی‌تر می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر