بازدید 4535

تبریک دیرهنگام بایدن به نتانیاهو

در تماسی دیرهنگام، سرانجام رئیس جمهور امریکا پس از ۵ روز با نتانیاهو به عنوان نامزد پیروز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی تماس گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 08 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا سرانجام با تأخیری ۵ روزه پس از اعلام نتایج انتخابات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با «بنیامین نتانیاهو»، رهبر حزب لیکود و نامزد پیروز این انتخابات تماس گرفت و نتانیاهو پس از مدت‌ها انتظار بالاخره به آرزویش رسید و تلفنی با بایدن گفتگو کرد.

پایگاه خبری عبری زبان «واللا» با اعلام این خبر تاکید کرد که جو بایدن روز دوشنبه تلفنی با نتانیاهو گفتگو کرده و پیروزی او در انتخابات کنست را تبریک گفته است.

این اولین گفتگوی تلفنی دو طرف پس از برگزاری انتخابات کنست رژیم صهیونیستی است.

پیش از این، عدم تبریک مقامات ارشد آمریکایی به بنیامین نتانیاهو در پی پیروزی وی در انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خبر ساز شده بود و روزنامه صهیونیستی یسرائیل هیوم در این باره و قبل از تماس دیرهنگام بایدن با نتانیاهو نوشته بود: «تام نایدس سفیر آمریکا در اسرائیل تنها کسی بوده که به صورت تلفنی پیروزی نتانیاهو در انتخابات را به وی تبریک گفته است.» به نوشته یسرائیل هیوم، بایدن در عدم تبریک به نتانیاهو تنها نبوده است و آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا نیز که چند روز پیش در نشست جی هفت شرکت کرده بود و تلفنی با مقامات مصر، عراق و تشکیلات خودگردان گفتگو کرده بود، هنوز تماسی با نتانیاهو برقرار نکرده است. در همین رابطه یک مقام نزدیک به نتانیاهو گفته بود که وی و نزدیکانش همچنان در این موضوع صبر خواهند کرد اما اگر تا روز یکشنبه هفته جاری اتفاقی نیفتد، سوالاتی برای ما به وجود خواهد آمد.

گفتنی است ائتلاف راستگرایان افراطی به رهبری نتانیاهو در انتخابات اخیر کنست توانست با بدست آوردن ۶۴ کرسی، پیروز شود.

امروز همچنین امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو پیروزی وی در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، امانوئل ماکرون در صفحه توئیتر خود نوشت: «من برای تبریک پیروزی نتانیاهو با وی تماس گرفتم. ما همچون وی خواهان تقویت روابط مستحکم بین اسرائیل و فرانسه هستیم.»در همین حال، روزنامه یدیعوت آحارنوت هم نوشت که امانوئل ماکرون در این تماس تلفنی ضمن تبریک به نتانیاهو، از وی برای سفر به پاریس دعوت کرد و نتانیاهو نیز این دعوت را پذیرفته و دو طرف قرار است در کاخ الیزه دیدار و رایزنی کنند.

بر اساس نتایج انتخابات اخیر پارلمانی رژیم صهیونیستی، حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو ۳۲ کرسی به دست آورد. حزب «ییش عتید» به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی ۲۴ کرسی کسب کرد. همچنین «اردودگاه ملی» به ریاست بنی گانتز ۱۲ کرسی، «شاس» به رهبری درعی ۱۱ کرسی، «یهودیت توراتی» به ریاست گافنی ۷ کرسی و «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ۶ کرسی به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب، ائتلاف راست افراطی به ریاست نتانیاهو ۶۴ کرسی کسب کرد و دولت آینده رژیم صهیونیستی را تشکیل خواهد داد. براین اساس به نظر می‌رسد در روزهای آینده با تشدید دو قطبی در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی، مقامات مرتبط با کابینه شکست خورده یائیر لاپید از صحنه حذف شده و نزدیکان نتانیاهو بار دیگر به قدرت بازگردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل