بازدید 4040

نخبگانی که عذاب می‌کشند

این روزها همه ما نگران شرایطی هستم که در آن واقع شدیم. هر کجا می‌رویم صحبت از اتفاقات این روزهاست. هر کسی هم براساس اطلاعات خودش تحلیل می‌کند، نظر می‌دهد، نگرانی‌هایی دارد و.... وقتی با نخبگان و خبرگان حوزه اجتماعی هم می‌نشینیم چنین فضایی وجود دارد که غیرطبیعی هم نیست.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 02 November 2022

به گزارش تابناک، سید حسن موسوی چلک مددکار اجتماعی در خبرآنلاین نوشت: طبیعتا نمی‌توان نسبت به اتفاقات اجتماعی جامعه بی‌تفاوت بود. اما کسانی‌که بیشتر اطلاعات دارند و توانایی تحلیل قوی‌تر و همه جانب‌تر، در کنار صداقتی که دارند، نگرانی‌های‌شان بیشتر است. چند روز قبل خدمت دوستی فرهیخته که از بزرگان حوزه اجتماعی ایران است رسیده بودم، بعد از خوش و بش اولیه، طبق معمول این روزها، گپ‌وگفت‌ها حول همین اعتراض‌های مردم بود و این‌که قبلا بارها از سر دلسوزی و برای تحقق حقوق شهروندی این را هشدار داده بودیم. کارشناسان دیگر هم به‌شکل‌های مختلف این کار را کرده بودند، ولی خوب گوش شنوا کمتر بود؛ گوشی که صدای متفاوت را بر مبنای واقعیت‌های اجتماعی، نه اختلاف‌های فردی یا دفاع از یک گرایش سیاسی و حزبی و... بشنود و بر مبنای آن تصمیم گیری کند.

در چنین شرایطی وقتی اتفاقاتی این چنینی می‌افتد، یعنی مردم و خانواده‌های ایرانی عزادار می‌شوند، کسب و کارها دچار مشکل می‌شوند، اعتماد اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و سرمایه اجتماعی کمتر می‌شود، خبرگانی که هشدار داده بودند اما هشدارهای‌شان مورد توجه قرار نمی‌گیرد اصطلاح «عذاب می کشند».

این دوست فرهیخته در آخر دیدار صمیمی گفت که «سید» در چنین شرایطی «ندانستن» نعمت بزرگی است که اگر این گونه بودیم این همه زجر نمی‌کشیدیم و غصه نمی‌خوردیم. از بس غصه حوزه اجتماعی را خوردیم زودتر از سن‌مان پیر شدیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار