بازدید 2756

هیاهو پس از اظهارات ضد مهاجرتی وزیر کشور انگلیس

پس از ادعای سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس در پارلمان، مبنی بر اینکه این کشور با "تهاجم" افرادی که با قایق‌های کوچک در حال عبور از کانال مانش هستند مواجه است، احزاب مخالف و حتی برخی از نمایندگان پارلمان در حزب حاکم محافظه کار، شایستگی وی را برای این پست زیر سوال بردند.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 01 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رویترز دوشنبه شب نوشت، براورمن هفته گذشته، ۶روز پس از استعفای خود از سمت وزیر کشوری به دلیل ارسال یک سند دولتی از ایمیل شخصی خود به کارمند یکی از نمایندگان مجلس و نقض قوانین، توسط ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس مجدداً به عنوان وزیر کشور منصوب شد.

وی روز دوشنبه در سخنانی در پارلمان انگلیس که به خاطر بی توجهی به توصیه‌های حقوقی در مورد بازداشت طولانی مدت مهاجران در یک مرکز رسیدگی به پناهندگان در جنوب این کشور مورد پرسش قرار گرفته بود، گفت که سامانه مهاجرتی انگلیس "در هم شکسته" و "خارج از کنترل" است.

وی گفت: "بیایید وانمود نکنیم که همه پناهنده‌ها در مضیقه هستند، کل کشور می‌داند که این درست نیست. "

این اظهارات یک روز پس از آن بیان شد که مردی روز یکشنبه بمب‌های بنزینی متصل به وسایل آتش بازی را به سمت یک مرکز مهاجرت در بندر دوور در جنوب انگلیس پرتاب و سپس خودکشی کرد.

سوناک که هفته گذشته به عنوان سومین نخست‌وزیر انگلیس در دو ماه گذشته شروع به کار کرد، روزهای اولیه ریاست خود را تحت‌الشعاع اختلافات در مورد انتصاب براورمن به وزارت کشور سپری می‌کند.

احزاب مخالف و حتی برخی از نمایندگان پارلمان در حزب حاکم محافظه کار، شایستگی براورمن برای این پست را زیر سوال برده‌اند.

تامی شپرد نماینده پارلمان اسکاتلند از حزب ملی اسکاتلند (SNP) او را به "لفاظی‌های راست افراطی و تحریک آمیز" متهم کرد.

براورمن روز دوشنبه، اذعان کرد که ۶ بار اسناد رسمی دولتی را در ایمیل شخصی خود قرار داده است؛ اقدامی که نگرانی‌های جدیدی را در مورد نقض قوانین انگلیس از سوی وزیران در زمانی که مسئولیت امنیت کشور را بر عهده دارند، ایجاد کرده است.

با این حال، پس از اینکه برخی از مسئولان او را به نادیده گرفتن عمدی توصیه‌های حقوقی برای انتقال افراد از اردوگاه‌ها به هتل‌ها متهم کردند، براورمن از تصمیم خود برای نگهداری هزاران نفر در یک مرکز مهاجرت در شهر کنت دفاع کرد.

دیوید نیل بازرس ارشد مستقل مرزها و مهاجرت، هفته گذشته شرایط سایت منستون در کنت را "بسیار فاجعه بار" توصیف کرد.

در حالی که پیش بینی شده بود در این کمپ حداکثر ۱۵۰۰ مهاجر برای کمتر از ۲۴ ساعت اسکان داده شوند، تعداد آنها به بیش از دو برابر افزایش یافته است. همچنین یک خانواده افغان می‌گوید که آنها ۳۲ روز در آنجا بوده‌اند.

براورمن در طول مناظره در پارلمان گفت که با یک قانونگذار موافق است که گفته بود اگر مهاجران معتقد باشند که محل اقامت در انگلیس به اندازه کافی خوب نیست، می‌توانند «به یک قایق سوار شوند و مستقیماً به فرانسه برگردند».

کیم جانسون، یک قانونگذار از حزب اصلی مخالف کارگر، گفت که ادبیات براورمن، نژادپرستان و افراط گرایان را برای حمله به پناهجویان آسیب پذیر ترغیب می‌کند.

آن مک لافلین، یکی از اعضای حزب SNP، گفت که "از شنیدن اینکه وزیر کشور عمداً از زبان تحریک آمیز درباره پناهجویان آسیب پذیر استفاده می‌کند، شوکه و کاملاً منزجر شده است". او این اظهارات را شرم آور خواند.

در پی افزایش بی‌سابقه تعداد پناهجویانی که با قایق‌های کوچک در سراسر کانال مانش در سال جاری وارد انگلیس شده‌اند، آمارهای دولتی نشان می‌دهد که تا کنون بیش از ۳۹ هزار نفر در سال جاری وارد این کشور شده‌اند که نسبت به ۲۸هزار ۵۲۶ نفر در سال گذشته افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد. بیشتر این پناهجویان از ایران، سوریه، عراق و اریتره هستند.

دولت انگلیس می‌گوید که ۹۰ درصد از پناهجویان مرد هستند و بسیاری از آنها مهاجران اقتصادی هستند تا پناهندگان واقعی.

بر اساس یک نظرسنجی که در ماه جاری منتشر شد، حدود یک پنجم از انگلیسی‌ها می‌گویند که مقابله با مهاجرت چالش برانگیزترین مسئله پیش روی این کشور است.

براورمن ضن حمایت از خروج انگلیس از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر گفت، این تنها راهی است که این کشور می‌تواند مشکلات مهاجرتی خود را حل کند. وی اضافه کرد این "رویای" او بود که ببیند پروازی که پناهجویان را به رواندا اخراج می‌کند، برمی‌خیزد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست