بازدید 33370
سه هزار و صد و شصت و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

آیت الله جوادی آملی: با کمیته امداد نمی شود کشور را اداره کرد / واکنش فرمانده سپاه به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ / خبرگزاری دولت: مهاباد کاملا آرام است؛ زندگی در شهر روال عادی دارد / ماجرای ورود میوه اسرائیلی به ایران چیست؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند مقام مسئول: جهش قیمت گوشت صحت ندارد/ روایت ایرنا از ادامه روند کاهش قیمت روغن در بازار/ توضیح استاندار فارس درباره علت تناقض در تعداد شهدای حرم شاهچراغ / نماینده ایران: هرگز سلاحی در اختیار طرف‌های جنگ اوکراین قرار نداده‌ایم و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ 27 October 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

یک جوان مهابادی با گلوله جنگی کشته شد
ناصر عتباتی، رئيس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، درباره علت کشته شدن یک جوان در شهرستان مهاباد اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، این فرد با گلوله جنگی کشته شده و جسد وی را از محلی پیدا کردند که کانون تجمعات و اغتشاشات نبوده و ماموران نیز به هیچ وجه از اسلحه جنگی استفاده نمی‌کنند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، وی افزود: روز گذشته در چند نقطه شهرستان مهاباد تجمع و اغتشاش صورت گرفت؛ اما هیچ گلوله‌ای شلیک نشده است. رئیس کل دادگستری استان آذربايجان غربی بیان کرد: جسد این فرد را یک پزشک و چند نفر از آشنایان وی به بیمارستان مهاباد منتقل کردند و پزشکی قانونی نیز جسد را معاینه کرده است. عتباتی گفت: با توجه به شکایت اولیای دم مبنی بر قتل عمد و طی شدن مراسم تشییع و تدفین این فرد، پرونده قضایی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است. رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: تحقیقات برای شناسایی ضارب آغاز شده است.

خبرگزاری دولت: مهاباد کاملا آرام است؛ زندگی در شهر روال عادی دارد
خبرگزاری دولت در ادامه گزارش خود نوشته است: «به دنبال برگزاری مراسم تشییع پیکر یک جوان مهابادی که گفته می‌شود در ناآرامی‌های شامگاه چهارشنبه این شهر به صورت مشکوک جان باخته بود، عده‌ای اغتشاشگر از احساسات مردم شرکت کننده در این مراسم سوءاستفاده کرده و جو شهر را بر هم زدند. اغتشاشگران پس از برگزاری مراسم تشییع، مردم را به سمت فرمانداری و ایجاد تجمع در این محل تشویق کردند. آشوبگران همچنین در مسیر منتهی به فرمانداری مهاباد، اقدام به تخریب اموال عمومی کردند که منجر به شکسته شدن شیشه‌های مراکزی چون بانک های کشاورزی و سپه، اداره مالیات، ثبت احوال و کمیته امداد شد. اغتشاشگران با سر دادن شعارهای ساختارشکن قصد ورود به فرمانداری را داشتند که با دخالت نیروی انتظامی از محل متفرق شدند. آنها همچنین با حرکت به سمت کلانتری ۱۱ شعارهای ساختارشکن سر دادند که با ورود نیروی انتظامی متفرق شدند. گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا، حاکی است تصرف کلانتری توسط اغتشاشگران که در شبکه های مجازی منتشر شد صحت ندارد. مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا حاکی است معترضان با پرتاب سنگ، آتش زدن سطل آشغال و مسدود کردن مسیر، مانع تردد خودروهای شهروندان شدند. شهر مهاباد هم اکنون آرام است و پلیس اوضاع را تحت کنترل دارد. اغتشاشگران امروز ضمن سر دادن شعارهای ساختارشکنانه، ایجاد مانع برای کسب و کار مغازه داران، اقدام به درگیری با پلیس و تحریب اموال عمومی کردند.

فرماندار مهاباد: شایعه تصرف فرمانداری توسط معترضان صحت ندارد
فرماندار مهاباد با اشاره به وجود برخی ناآرامی‌ها در این شهر گفت: در حال حاضر، شهر آرام است و مشکلی خاصی هم وجود ندارد. امیر قادری اظهار کرد: صبح امروز تعدادی از اغتشاشگران در این شهر تجمع غیرقانونی کرده و شیشه برخی دستگاه‌های خدمات رسان دولتی را شکسته و به تعدادی از بانک‌ها و مغازه‌های مردم آسیب رسانده و آنها را آتش زده و تخریب کردند. وی اضافه کرد: هم اکنون با همکاری مردم و نیروهای پلیس امنیت، شهر آرام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. قادری ادامه داد: شایعات در مورد اینکه معترضان فرمانداری این شهر را تصرف کرده‌اند، صحت ندارد؛ ضمن اینکه اغتشاش تمام شده است. فرماندار مهاباد، مردم را به آرامش دعوت کرده و گفت: در این اغتشاش به اموال عمومی خسارت زیادی وارد شده است. به گزارش خبرنگار ایرنا، در حال حاضر مهاباد وضعیت آرامی داشته و نیروهای شهرداری در حال جمع آوری شیشه‌های شکسته و اموال تخریب شده از سطح خیابان‌ها و معابر هستند.

زندان نه؛ دانش‌آموزان بازداشتی در اعتراض‌ها، به مراکز اصلاح و تربیت فرستاده شدند
دیده‌بان ایران نوشت؛ شادمهر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضوع دستگیری دانش‌آموزان صحت دارد، مسئولان با رافت و مهربانی پیگیر این مساله هستند. البته تاکید میکنم که دانش‌آموزانی که دستگیر شده‌اند به زندان نرفته‌اند بلکه به مراکز اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

آیت الله جوادی آملی: با کمیته امداد نمی شود کشور را اداره کرد
آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر تولید و اشتغال عنوان کرد: با کمیته امداد نمی شود کشور را اداره کرد، بلکه باید با تولید و اشتغال، ضمن حفظ آبرومندی برای زندگی مردم، فقر را ریشه کن کرد تا همه کریمانه بر سر سفره خود بنشینند، چرا که پیامبر گرامی اسلام نیز می فرماید خدایا بین ما و نان ما جدایی مینداز که اگر نان نبود، نه روزه مى‌گرفتیم و نه نماز مى‌خواندیم و نه فریضه‌هاى پروردگارمان را انجام مى‌دادیم. او با تاکید بر پیشگیری در حل مسائل کشور، بیان داشت: ما یک «بهداشت» داریم و یک «درمان»؛ «بهداشت» همان حرف صحیح، عمل صحیح و اقدام پاک امینانه است که موجب پیشگیری خیلی از مشکلات کشور می شود و سپس کسی که مریض شد و تزریقاتی شد، باید «درمان» نیز باشد!


شبکه چهار «ابراهیم فیاض» را اخراج کرد؟!
امروز چهارم آبان ماه، ابراهیم فیاض میهمان برنامه سندچشم انداز در شبکه چهار سیما بود که پس از دقایقی از برنامه اخراج شد. البته در حضور او صدای میکروفون متصل به گوش مجری می‌آید که مشخص نیست از پشت صحنه چه تذکری به او می دهند و بعد از کات اولیه به بهانه نظرسنجی، فیاض با سرعت از برنامه حذف می شود. شبکه چهار هیچ توضیحی در مورد حذف این استاد دانشگاه به مخاطبینش نداده است.


واکنش فرمانده سپاه به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ
فرمانده کل سپاه طی پیامی ضمن تسلیت حادثه تروریسیتی شیراز گفت: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت مظلومانه جمعی از زائرین و هموطنان عزیز در جنایت تروریستی اشقیای تکفیری در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(ارواحنافداه )، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) و آحاد ملت شریف ایران بویژه خانواده های معظم شهدای حادثه تسلیت و تعزیت می گویم. این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دست یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم ( ص ) قربانی و به خاک و خون بکشانند. با محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و اقدام پلید به حامیان و همراهان پشت صحنه آن قاطعانه اعلام می کنیم: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند. از درگاه حضرت حق تعالی برای شهیدان گرانقدر علوم و درجات و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) و برای مجروحین حادثه شفای عاجل طلب می کنم.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


پیام رئیس دولت اصلاحات در پی وقوع حادثه تروریستی در شیراز
سیدمحمد خاتمی در پیامی وقوع حادثهٔ تروریستی در شیراز، ضمن محکوم کردن خشونت به هر شکل، با بازماندگان قربانیان خشونت در شیراز و تهران و زاهدان و مازندران و کردستان و جای‌جای میهن ابراز همدردی و تأکید کرد خشونت را با خشونت نمی‌توان پاسخ داد.

متن کامل این پیام بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثهٔ تروریستی شیراز که به جان‌باختن عده ای از هموطنان عزیز و آسیب‌دیدن عده ای بیشتر منجر شد، نشان داد که خشونت تا چه حد می‌تواند بی‌رحم و مصیبت‌بار باشد. ضمن محکوم کردن این حرکت پلید و دردآفرین، برای جانباختگان عزیز رحمت واسعه الهی و برای آسیب‌دیدگان، بهبودی از خداوند منان طلب می کنم. آنچه در جامعهٔ ما جاری‌ست و می‌توان ریشه های آن را از دیرباز جستجو کرد و رو به سوی آزادی و زندگی دارد، درخور توجه است؛ ولی با کمال تأسف بروز خشونت -از هر طرف که باشد- دلها را آزرده می‌کند.
زیستن اولین حق هر انسانی است و به زیستن انسان‌ها باید هدف و رسالت نظام‌ها و حکومت‌ها باشد. ملاک ارزیابی یک نظام و یک حکومت این است که تا چه حد زمینهٔ بهزیستی مردم را فراهم می آورد. تقاضای زندگی خوب، امن و عادلانه از سوی مردم، تقاضای طبیعی است و اگر ببینند شرایط این زندگی فراهم نیست، حق دارند انتقاد و حتی اعتراض کنند. ولی در همه حال انتقاد و اعتراض باید متوجه نفی خشونت هم باشد و نباید خود به خشونت آلوده شود. مخصوصاً در شرایطی که بدخواهان ایران و ایرانی در بیرون مرزهای کشور با حربه‌های غیر انسانی مانند تحریم و یا تشویق خشونت برای بهره گیری از خون پاک جوانان کشور امیدهای واهی در سر دارند. ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه کسانی که عزیزان خود را در حادثهٔ تروریستی اخیر شیراز و پیش از آن از تهران تا زاهدان و مازندران و کردستان و جای‌‌جای میهن از دست داده‌اند، تأکید می‌کنم که خشونت را با خشونت نمی‌توان پاسخ داد، هرچند باید با خشونت‌گران مقابله کرد. برای بهبود اوضاع و فراهم آمدن فضای زندگی امن و سالم و برخوردار برای همه، بخصوص حکومت‌ها باید موازین حکمرانی خوب را رعایت کنند و ضمن شنیدن صدای انتقاد و اعتراض -حتی اگر ناحق باشد- زمینه را برای فراهم آوردن رضایت مادی و معنوی مردم فراهم آورند. من نیز به نوبه خود در آشکار و نهان راههایی که به این امر مبارک منتهی می‌شود و امنیت را پایدار و آزادی و توسعه و پیشرفت را تأمین می‌کند در حد فهم و توان اندک خود نمایانده‌ام. امید است که گوشها شنوا و دلها پذیرا شود.


سورنا ستاری سِمَت گرفت
رهبر معظم انقلاب با عضویت دکتر سورنا ستاری در شورای راهبردی روابط خارجی موافقت کردند. دکتر سورنا ستاری مسئولیت کمیسیون تازه تاسیس علم و فناوری شورای راهبردی روابط خارجی را بر عهده‌ خواهد داشت.وی که از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف است، پیش از این مسئولیت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و ریاست بنیاد ملی نخبگان را بر عهده داشت.شورای راهبردی روابط خارجی نهاد مشورتی رهبری با رویکردی راهبردی در حوزه روابط خارجی است که اکنون با افزوده شدن کمیسیون علم و فناوری، در قالب پنج کمیسیون و دبیرخانه فعالیت دارد.


شهادت سرگرد پاسدار «کمندی» در جریان اغتشاشات دیشب غرب تهران
در پی حمله شب گذشته برخی از اغتشاشگران به مدافعان امنیت، سرگرد پاسدار امیر کمندی در حین اجرای ماموریت برای ایجاد امنیت و ایستادگی در مقابل اغتشاشگران به فیض شهادت نائل آمد.اغتشاشگران این شهید مدافع امنیت را به وسیله پرتاب نارنجک دستی در غرب تهران به شهادت رساندند. گفتنی است، از این شهید مدافع امنیت دو فرزند به یادگار مانده است.


نماینده ایران: هرگز سلاحی در اختیار طرف‌های جنگ اوکراین قرار نداده‌ایم
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به تأکید جمهوری اسلامی بر پایان فوری جنگ در اوکراین گفت: هرگز سلاحی در اختیار طرف‌های جنگ در اوکراین قرار نداده‌ایم.«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک که در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان صلح و امنیت بین‌المللی سخن می‌گفت، استدلالات ایران درباره رد ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین و ارتباط آن با قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد توافق هسته‌ای را تشریح کرد.نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران گفت: تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا، دیگر کشورها را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرده در حالی‌که آنها خود به نقض فاحش همه تعهدات حقوقی تحت همان قطعنامه ادامه می‌دهند. مثال بارز این نقض تعهد، خروج غیر قانونی ایالات متحده از توافق هسته‌ای و تداوم این نقض تعهد در زمان حال به عنوان اهرمی برای چانه زنی است. اقدامی که نقض آشکار و فاحش قواعد آمره حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب می‌شود. دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: در یک تلاش زبونانه دیگر، کشورهای غربی تلاش کرده‌اند تا از طریق انتشار اطلاعات نادرست، مطالب غیرمستند، گمانه زنی‌های نادرست و تفاسیر گمراه کننده، خودسرانه و ناقص از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بین این قطعنامه و استفاده از پهپادها در درگیری اوکراین ارتباط ساختگی برقرار کرده تا از این طریق ادعاهای بی اساس خود را علیه جمهوری اسلامی ایران توجیه کنند.


توضیح استاندار فارس درباره علت تناقض در تعداد شهدای حرم شاهچراغ
استاندار فارس درباره علت تناقض در آمار تعداد شهدای حادثه تروریستی شیراز می‌گوید که شب گذشته بنده ۱۵ نفر اعلام کردم، ولی صبح مشخص شد که، چون تعدادی شناسایی نشده بودند، دو نفر از شهدا دو بار شناسایی شده بودند؛ یکبار به عنوان شهدایی که درون بیمارستان به شهادت رسیدند و یک بار هم در محوطه حرم؛ بنابراین تعداد شهدای ما ۱۳ نفر است و انشاءالله مجروحان هم به سلامت از بیمارستان مرخص می‌شوند.


آیت‌الله جوادی آملی: مسئولین باید بیدار شوند
آیت الله جوادی آملی گفت: ما نگران نیستیم، اما مسئولین هم باید بیدار شوند و جلوی بی عرضگی ها، اختلاس ها، خیانت ها، نجومی ها و باندبازی ها گرفته شود تا خطری کشور را تهدید نکند، در غیر این صورت این گرفتاری ها همچنان خواهد بود!مرجع تقلید شیعیان در دیدار سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، بیان داشتند: مردم ستون دین هستند و باید راحتی و آسایش آنها برای همه ما اصل باشد.ایشان اظهار داشتند: ایران کشوری بزرگ و دارای مردمی بزرگ و بزرگ زاده است، اما باید توجه داشت که ما در میدان مین هستیم و دشمن پشت دیوار است و این وظیفه همگان را سنگین می کند تا دست از اختلافات سیاسی و جناحی بردارند و بر کمک به مردم متمرکز شوند.ایشان با اشاره به نامه امیرالمومنین در نهج البلاغه بیان داشتند: حضرت امیر در نامه خود به مردم مصر خطاب می کند که نگویید چون مالک اشتر استاندار ماست و استاندار خوب و رهبر خوبی است، همین کفایت است، بلکه بدانید « مَنْ نَامَ لَمْ یُنَمْ عَنْه»ُ اگر کسی بخوابد، دشمن بیدار حمله می کند، شما وظیفه دارید که همیشه بیدار باشید!

ماجرای ورود میوه اسرائیلی به ایران چیست؟
باشگاه خبرنگاران جوان: ظرف دو روز گذشته در اقدامی مشکوک، نوعی پرتقال اسراییلی در برخی میوه فروشی‌های شهر تهران توزیع شده که بر روی آن علامت تجاری(jaffa sweetie israel-po) نصب شده است. اصغر یاوری عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: عرضه میوه های قاچاق اسرائیلی به ایران را تکذیب می کنم. به گفته او، در سطح میدان عرضه هر گونه میوه قاچاق ممنوع است و در صورت رویت بازرسان اتحادیه و تعزیرات داخل میدان برخورد می‌کنند. هر چند ممکن است در خرده فروشی ها عرضه قاچاق صورت گیرد. در این رابطه مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: در سنوات گذشته حدود ۱۵ سال پیش در مقطعی که پرتقال دچار سرمازدگی‌شده بود و اجبار به واردات پرتقال پیش آمد، این‌محصول از اطراف مدیترانه وارد شد که پس از ورود برچسب اسرائیلی روی میوه ها بود. به گفته او، هرچند در آن‌ مقطع واردکنندگان پرتقال را از کشورهای ثالث مصر و ترکیه وارد کرده بودند، با واردکنندگان برخورد شد و دیگر از آن زمان شاهد ورود میوه های اسرائیلی نبودیم.

بانک مرکزی: نرخ تورم کاهشی شد
بانک مرکزی در گزارشی از تحولات اقتصاد کلان کشور در شهریور ۱۴۰۱ نوشت: تورم‌های نقطه به نقطه و دوازده‌ماهه شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در شهریورماه سال جاری نیز به‌ ترتیب ارقام ۴۴.۹ و ۳۹.۶ درصد را ثبت کرد که نسبت به مردادماه سال جاری به ترتیب معادل ۰.۹ و ۰.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

روایت ایرنا از ادامه روند کاهش قیمت روغن در بازار
ایرنا در گزارشی نوشت: کاهش قیمت روغن در بازار پس از گذشت شش ماه از حذف و اصلاح سیاست ارز ترجیحی، کماکان ادامه دارد، به گونه ای که علیرضا شرفی مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی گفت: کاهش قیمت همچنان ملموس است و این کاهش باعث شد که بازار رقابتی در شرکت‌ها همچنان دنبال شود و مشکلی در زمینه تامین روغن تا پایان سال وجود ندارد. وی با بیان اینکه چالشی در زمینه واردات روغن پیش روی ما نیست، افزود: ریزش قیمت روغن در بازارهای جهانی با رفع موانع صادرات روغن از مالزی و اندونزی هم‌زمان شد؛ همچنین روند صادرات روغن آفتاب‌گردان از روسیه و اوکراین تسهیل شده و این عوامل دست به دست هم داده تا شاهد کاهش قیمت روغن خام در بازار جهانی و بازار داخلی باشیم. در واقع وضعیت بازار نشان می‌دهد که توان خرید مردم، افزایش تولید، وفور توزیع کالا و اطمینان مصرف‌کنندگان از تداوم تامین این کالا در میزان مصرف و تقاضای این محصول تاثیر بسزایی داشته باشد به نحوی که روغن نباتی ۵ کیلویی ۳۶۵ هزار تومان، روغن جامد کوچک ۷۰ هزار و ۴۰۰ هزار تومان، روغن مایع ۸۱۰ گرمی ۵۹ هزار و ۴۰۰، روغن مایع ۹۰۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان شده است، در حالی که پیش از حذف ارز ترجیحی روغن در بیشتر مواقع در در قفسه فروشگاه‌ها نایاب بود و هر روز مصرف کننده با یک قیمت مواجه می‌شد."

مقام مسئول: جهش قیمت گوشت صحت ندارد
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی استان تهران، در گفتگو با ایلنا در ارتباط به افزایش قیمت گوشت قرمز گفت:گوشت قرمز در اوایل هفته با افزایش قیمت جزئی روبرو بوده است و خبر جهش اعلامی در برخی رسانه‌ها در تهران صحت ندارد. وی خاطرنشان کرد: همه ساله در آغاز فصل پاییز و ماه‌های مهر و آبان با کاهش دمای هوا و افزایش مصرف پروتئین تا حدودی شاهد افزایش قیمت گوشت هستیم که امسال کمتر شدن ذخیره دام زنده و افزایش قیمت آن نیز مزید بر علت شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۸
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۶۱
خبرنگار دولت احتمالا از مهاباد اصفهان گزارش داده اگه از مهابادی که ما هستیم گزارش اینجوری داده باید بگم که واقعا دروغ گفته
بانک مرکزی ما رو نیگا توره حضرت عباس !
نرخ همه چیز توی بازار افزایشی است اونوقت بانک مرکزی میگه نرخ تورم کاهشی است !
لطفا ما رو راهنمایی کنید که از کجا باید این میوه های وارداتی رو خریداری کنیم ؟
کاهش قیمتها محسوس است؟؟؟ یا مسیولان توهم زدن یا ما تو توهمیم
دل ما از این میوه ها میخواد
خواهشا دیگه میوه رو قاطی سیاست نکنید .
عجبا !
اینستاگرام و تلگرام که فیلتر شده اند یوتیوب و توئیتر و فیس بوک هم که قابل دسترسی نیستند تابناک هم که کامنت منتشر نمی کنه شهر ها هم که درگیر ناخوشی هستند پس ما جوانان بدبخت به کجا پناه برده و به چه کسی شکایت کنیم از مسؤول محترم سانسور نظرات‌ درخواست دارم رسیدگی فرمائید
چرا کیم فعال شده.تنها دلیلش این است که کیم نوکر ارباب پوتین است و بدستور پوتین باید عمل کند تا فشار از روس پوتین در اکراین شاید کاسته شود. خیلی ساده خواهید بود که تصور کنید که این چین بود که کره شمالی را مجهز به بمب اتمی و موشک قاره پیما کرد. چین در شرق اسیا یگانه قدرت اتمی بود و هرگز دوست نداشت و اجازه نمی داد که کره شمالی مجهز به بمب اتم شود. در واقع مجهز کردن کیم به بمب کارکرد دو گانه برای پوتین دارد. هم امریکا و ژاپن و کره جنوبی را تهدید می کند و هم در واقع به چین این پیغام را می دهد که باید منافع روسیه را در نظر داشته باشد. مانند داعش چه داعش و چه بمبهای کره شمالی حکم سگهای هار پوتین را دارد که هم دشمنان را ارعاب کند و هم دوستان مانند چین را مجبور به دادن باج و امتیاز کند و از خط پوتین خارج نکند.
در حالیکه داعش مسئولیت حمله رو به عهده گرفته بعضیا اصرار دارن بگن عامل این اتفاق همان عوامل اعتراصات هستند
دلمون خوش بود که اگه تورم مون ۱۲۰ درصده به جاش امنیت داریم !

# شاه چراغ
مگه هنوز داعش هست توی کره خاکی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
داعش هست ولی کم است در کره خاکی
ای بابا
داعش که اومد توی کشورمون !
ما رفتیم سوریه که توی کشورمون با داعش نجنگیم
به جای گیر دادن به ۴ تا شوید مو ؛ جلوی داعش رو بگیرید که قتل عام راه نندازه
خبرگذاری دولت کجا مهاباد ارام هستش؟
درود واحترام
هر کسی به اندازه حیطه فعالیت خود در گرفتاری کشور دخیل است ، تابناک هم با سانسور !
حادثه شاچراغ اثبات کرد که قطع اینترنت و فیلتر کردن واتساپ و اینستاگرام و تلگرام امنیت نمی آورد
سریع
فوری
انقلابی
از داعش انتقام بگیرید
مردم احساس امنیت کنند
به کشتگان زاهدان و شاه چراغ غمگینم خدا به خانواده هایشان صبر جزیل عنایت فرماید
یه جوری میگن کانون اصلاح و تربیت انگار خونه خاله است...بهتره اقایون یه سری به کانون بزنن ببینن چطور جاییه...کودکان خلافکار بزهکار و بی خانواده و بد سرپرست و غیره و غیره بچه های مردم میبرید پیششون...
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
میخواهی بیاریم خونه شما
آقای خاتمی لطفا صحبت نکنید. حداقل این اصولگراها موضعشون مشخصه و صریحا میگن موضع ما فلان هست و مردم تکلیفشون رو با اونا میدونن. شما اصلاح طلب ها که هر از چند گاهی میاین یه حرف مبهمی میزنین و میرین قایم میشین. اصلا معلوم نیست موضع شما چی هست. مثلا میخواین بگین طرف مردم هستین؟ خخخ. شما به مراتب خطرناکترید. شما اصلاح طلب ها هیچیتون معلوم نیست و خون خیلی از جوونهای مملکت پای شماهاست. اگر ذره ای احترام برای خودت قائل هستی دیگه اصلا و ابدا حرف نزن.
نیروی انتظامی اقتدار. اقتدار.
به خدا که ما امت حزب‌الله دلمان پر از خون و چشمانمان پر از اشک است که این روزهای اتحاد منافقین و داعش را می‌بینیم. مسئولین عزیز از شما عاجزانه خواهش داریم که پاسخ اغتشاشگران را از فردا با گلوله‌ گرم بدهید. ما با دستان خالی کمک می‌کنیم ولی اقتدار را شما باید نشان دهید ای عزیزان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
خداییش تو امت حزب اله هستی ؟؟ یا از البانی داری کامنت میزاری ؟؟اتش بیار معرکه
افزایش قیمت گوشت صحت ندارد،فقط در میادین شهرداری تهران در هر کیلو تا ۷۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده.واقعا این حجم از راستگویی در مسئولان قابل تقدیر است!!!!
سلام، درود بر آیت الله جوادی آملی
 با کمیته امداد نمی شود کشور را اداره کرد بلکه باید با تولید و اشتغال، ضمن حفظ آبرومندی برای زندگی مردم، فقر را ریشه کن کرد تا همه کریمانه بر سر سفره خود بنشینند،
واقعا با گداپروی نمی شود کشور را اداره کرد و مردم را از فرهنگ کار باز داشت کار و تلاش و رزق و روزی بدست آوردن و کاری خدا پسندانه است و حتی روایت است که اگر کسی در حین تامین رزق و روزی خانواده کشته شود نقش شهید را دارد متاسفانه ۴۳ سال است که مسئولین عزیز به جای اینکه شرایط شغل و کار را فراهم کنند دکان صدقه همچون کمیته امداد و بنگاه های خیره به راه انداختند و دایم صدقه جمع می کنند و بین یک عده تقسیم می کنند بطوریکه در شهر ما به سختی کسی برای جمع کردن پنبه پیدا می شود
این حرکت ها دیگه اعتراض نیست بلکه باعث گرفتن آرامش از مردمه ترا بخدا واقعاً نیروهای نظام اول آرامش را با هر قیمتی فراهم کنند واینکه باید درس خوبی به این ملک سلمان بدهند
بارها این اتفاقات دردناک افتاده حمله به مجلس و حمله به مردم زیاد بوده و هیچکدوم در زمان های اعتراضات مردمی نبوده
در مکانی که بازرسی بدنی انجام میگیره چطور ممکنه یک نفر اسلحه به اون بزرگی همراهش بیاره داخل حرم؟
واقعا فکر کردید با اخبار پایین آمدن قیمت روغن و لبنیات ،مردم آرام میشن؟بابا این راهش نیست بخدا، من بسیار نگران آینده ایران هستم، باید دید چرا مردم با هر اتفاقی به خیابان میان و اعتراض میکنن، در گذشته ،هر چقدر مردم کوتاه اومدن،مسولان بیشتر سخت گیری کردن، باید درد اصلی مردم رو شنید
حمله کنندگان به مردم در شاهچراغ لباس معمولی و شخصی و اسلحه به همراه داشتن بدون هیچ مشکلی هم اسلحه به همراه داشتن پس...
در کل ایران خبری نیست وشهر در امن امان است
آقای رییسی کشور تشنه گفتگو و تغییرات بنیادی در رفتار شماست نه احیای گشت ارشاد و کمیته سابق با ماشین زرد
شیراز را داعش برعهده گرفته چه ربطی به معترضین دارد از بی کفایتی اتفاق افتاد که خیلی راحت وارد شد و کاملا وقت داشت اسلحه گیر کرده را درست کند و خشاب عوض کنه
اين چه گزارشي است كه تورم چند درصد كاهش يافت يا روغن چند تومان !
پس چی شد مجوز تجمع؟
قرار بود مکانی برای اعلام اعتراض و بیان خواسته ها اعلام شود؟
زنده‌باد سید محمد خاتمی و اصلاحات
۳۸ میلیون نفر رفتند زیر خط فقر مطلق ؟؟؟ خط فقر رسیده به ۱۸ میلیون حالتون هست ؟؟
جوانان مملکت قید ازدواج رو زدن
بیمارستان‌های مملکت بخاطر نبود داروی و داروهای تقلبی تبدیل به قتلگاه شده
قیمت کالاها تو ۴ سال نزدیک به ۱۱برابر شده ؟؟؟
حقوق کارمندان کفاف ۱۰ روز اول ماه رو نمیده ؟؟؟
به امام حسین قسم ۷ میلیون حقوق معلمی فقط یک میلیون سیصد مونده
جوادی املی نظرشون در مورد اعتراضات مردم را نگفتند؟
همه چی آرومه ما چقدر خوشحالیم!
روغن از ۹۱ هزار به ۳۶۵ رسیده... مصرفش به شدت پایین آمده.... حالا تو میگی فراوانی...
آيت اله جوادي آملي : مسئولين بايد بيدار شوند !!
--------------------------------
چنان به ياد دارم كه در مقطع راهنمايي ، مسئله اي بود در رياضي ، كه صحبت از پرتقال فروش كرده بود و فروش پرتقال و حساب وكتاب اين كه اين مقدار پرتقال خريده است به فلان مبلغ و چند درصد سود ببرد واز اين قبيل محاسبات كه البته مسئله مقداري پيچ و خم هم داشت ! يادش بخير ، معلم مربوطه در حل آن مسئله مانده بود و از شاگردان زرنگ كلاس هم كمك خواست ، اما مسئله همان طور لاينحل باقي ماند ، تا اين كه حوصله معلم سر رفت و و با خنده مصنوعي گفت : « همه شما در آينده بايد مهندس و دكتر بشويد و شما را چه كار به پرتقال و پرتقال فروشي و حساب و كتاب سود و زيان پرتقال » ! و بعد مسئله را پاك كرد و دوباره خنديد !! ... اما خب ، روز بعد آن مرحوم ، جواب مسئله را كه آورده بود ، برايمان گفت حال از اين خاطره نتيجه مي گيريم كه مسئله را بايد حل كرد ، با پاك كردن صورت مسئله ، هيچ مسئله اي
حل نخواهد شد و همچنان آن مسئله ، به صورت مسئله باقي خواهد ماند تا زماني كه حل شود و ديگر مسئله نباشد !!
-------------------
بزرگي هم گفته است : به « واقعيات » چشم بدوز ، چرا كه واقعيات به تو چشم دوخته است !!
خبرگزاری دولت که ادعا میکند مهاباد آرام است، چرا کارکنان و خبرنگاران خود را برای تفریح و هواخوری به آن شهر نمی فرستد؟ ا
آقای جوادی آملی کل مملکت شده کمیته امداد غیر از مسوولین و فرزندانشان که در ناز و نعمت به سر نیبرند، هر روز خبرهای بد میشنویم، حقوق به ریال، خدمات به دلار، هر روز دلار گرون میشه و فوب خلیج فارس را مثل پتک تو سر حقوق بی جانمان میزنند.
گوشت ران گوسفند مهیا پروتئین از ۲۱۵ هزار تومان در شهریور یه ۲۴۷ هزار تومان در مهر ماه رسیده ، باید گفت : اگه این جهش نیست پس چیه ؟ البته حق داری ، لازم است که ما جهش رو به شما نشان بدیم .
بگیرید بکنیدشون تو زندان این اغتشاشگران مخل امنیت و آسایش مردم را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
منتظر دستور شما بودیم ر
چرا این بسته خبری قابل باور نیست؟ درست شبه اخبار صدا و سیما است !
روغن ۵کیلویی ۳۶۵ هزارتوان خیلی ارزان است؟
بلاخره تلاش سلبریتیهاباحمایت اربابنشون داره به ثمرمیشینه ، ازاین به بعدباید شاهد ترور ، بمب گزاری و کشتار مردم باشیم ،
مسئولین باید بیدار شن و حرف مردم رو بشنون، وگرنه همیشه برای شنیدن حرف هم‌دیگه بیدار بودن.
درود بر آیت الله جوادی آملی که تذکر بیدار شدن را به مسئولینی که خود را به خواب زدند داد.
با وجود افزایش شدید مشکلات مردم، برخی مسئولین از کنار اعتراضات مردم عبور می کنند و مدعی پیشرفت کشور هستند. تذکر آیت الله آملی بسیار بجاست.
درود بر خاتمی که به زیبایی با خانواده های کشتگان حوادث اخیر ابراز همدردی کرد.
شما که گوش شنوا ندارید چرا استاد دانشگاه دعوت می کنید به صدا و سیما؟ خوب همان جمع خودی بروند و گل بگویند و گل بشنوند. مردم عادی هم که مرجع اصلی شان جای دیگری شده است
صدا و سیمای میلی تحمل شنیدن هیچگونه صدای متفاوت رو نداره!!!
هنوز انتقام سردار سلیمانی گرفته نشده! قراره کی این وعده ها عمل بشه؟
راستی مگه طبق نامه سردار سلیملنی داعش تمام نشده بو ذ
حضرت جوادی آملی قبلا چنین توصیه هایی کرده اند که البته توجهی نشده و نمی شود
فعلا مسولین گوشهای خود را بسته اند
تشكيلات موازي فناوري زيادي دركشور وجود دارد ولي توليد فناوري در زمينه هاي مختلف كم است و اثر چنداني براي كشور ندارد
به نظر میرسه همانقدر که مسئولان در زمینه اقتصاد موفق بودند همانقدر هم در سیاست موفق بوده اند.پس بازنگری و تغییرات در سیاست و رویه ها بسیار لازم و بدیهی است.البته تا دیر تر نشده.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر