بازدید 4546

قیمت برق در ایتالیا سر به فلک کشید

اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا از افزایش بی سابقه بهای برق در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ 22 October 2022

به گزارش تابناک، اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا روز سه شنبه اعلام کرد تعرفه‌های برق در ایتالیا در ماه گذشته شاهد رکوردی در افزایش بود و به صورت سالانه از ۱۳۶ درصد فراتر رفت.

به گزارش وبگاه آر تی، در ماه سپتامبر، قیمت برق در رتبه بندی گران‌ترین کالا‌ها و خدمات که این اتحادیه مرتباً بر اساس داده‌های مؤسسه ملی آمار ایتالیا جمع آوری می‌کند، در صدر قرار گرفت.

در رده محصولات غیرخوراکی، پس از قیمت برق، هزینه سفر هوایی در اروپا قرار دارد که طی یک سال گذشته، ۱۲۸ درصد افزایش یافته است. هزینه پرواز‌های بین قاره‌ای در جایگاه سوم قرار دارد که قیمت آن تقریباً دو برابر (۹۷.۴%) شده است. تعرفه گاز نیز در ماه سپتامبر قدری کمتر از ۶۴ درصد افزایش یافته است.

در مورد محصولات غذایی، روغن‌های گیاهی (به استثنای روغن زیتون) در صدر جدول قرار گرفته اند که تقریباً ۶۰ ٪ افزایش قیمت داشتند. قیمت کره و برنج نیز به ترتیب ۳۸ درصد و ۲۶.۷ درصد افزایش یافتند. سایر مواد غذایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته اند عبارتند از: ماکارونی، شیر، آرد و سبزیجات اصلی.

ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه مصرف کنندگان گفت: تن‌ها برای غذا و نوشیدنی، هر خانواده ایتالیایی به طور متوسط سالانه ۶۶۰ یورو بیشتر پرداخت خواهد کرد.

وی افزود که خانواده‌هایی که دو فرزند دارند باید ۹۰۰ یورو (۸۸۵ دلار) بیشتر و کسانی که سه فرزند دارند، باید ۱۰۷۵ یورو (۱۰۵۷ دلار) بیشتر بپردازند.

داده‌های مؤسسه ملی آمار ایتالیا نشان می‌دهد که تورم در ایتالیا در ماه سپتامبر به صورت سالانه به ۸/۹ درصد رسیده است. در همین حال، «سبد مصرف کننده» در طول سال ۱۰/۹ درصد افزایش داشته است. چنین افزایش بالایی در قیمت مواد غذایی اساسی و کالا‌های شخصی از سال ۱۹۸۳ در ایتالیا ثبت نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
خدایا ده درصد در سال بیشتر برای خانواده چهار نفره!!!! مگه میشه اصلا!!! کمرشون نشکنه زیر این فشار! من هم خانواده چهار نفره دارم پارسال ماهی 12 خرج میشد الان 25.....البته ناگفته نمونه کلی چیزها مثل لباس و عطر و ادکلن و هدیه و ...حذف شده تا 110 درصد رشد را ببینم!! حقوق هم 5 درصد رشد داشته!
از ۱۹۸۳ تا به حال!!!!!؟ بیان از ما یا بگیرند ساعت به ساعت نه ۴۰ سال .
الهی بمیرم برای این ایتالیایی های بیچاره 130 درصد !!! مثل ایران که نیست گل و بلبل روغن از پارسال 600 درصد مرغ 300 درصد برنج 400 درصد خودرو طی دو سال 500 درصد خونه هم که نگو ... بیچاره این ایتالیایی ها که اینقدر دولت بی عرضه دارن
باطری خورشیدی
خدا رو ششششششکر
فقط قیمت‌ها را اعلام نکنید. حقوق و درآمد و سرعت اینترنت را هم‌ بگویید
چرندیات برای گرانی برق در ایران !!!!!!!
اینا که در مقابل تورم ما هیچی نیست...
بیچاره ایتالیایی ها، بیان از ایران تورم را یاد بگیرن؛ این سوسول بازی ها چیه؟؟؟؟
با این تورم 50 درصدی خودمون چرا غصه تورم 9 درصدی ایتالیا را بخوریم. باید بگیم خوش به حالشون. نه نفت دارن، نه گاز دارن. نه اینهمه معدن آهن و مس و روی و طلا ایران را. با اینوصف وضعشون لااقل از ما خیلی خیلی بهتره
قیمت گوشت چطور؟
قیمت مرغ؟
قیمت مسکن؟
دارو؟
اجاره خانه؟
حمل و نقل؟
ماشین؟
....
من نمیدونم چرا هرچی خبر بد و شوکه کننده است برای کشورهای اروپایی و آمریکاست ولی واقعیت و رنج و بد بختیش رو ما ذاریم تحمل میکنیم؟؟؟!!!
پدرشون داره در میاد
همه که مثل ما نیستن هیچ افزایش قیمتی تو کشورشون ثبت نشده باشه و تورم منفی داشته باشن
آخ آخ بیچاره شدیم، الان از چند وقت دیگه همه از ایتالیا به ایران مهاجرت میکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی