بازدید 5487

توصیه‌های آیت الله مکارم شیرازی به وزیر بهداشت

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تقدیر از پیشرفت هایی که در علوم پزشکی کشور حاصل شده گفت: وزارت بهداشت افزون بر ارتقاء سطح سلامت و بهداشت، باید نسبت به مسائل درمانی قشر ضعیف به خصوص بیماران صعب العلاج کمک کند.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 21 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز خبر حوزه، وی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تولید بعضی از اقلام دارویی و واکسن‌ها توسط شرکت‌های داخلی را از جمله ثمرات تحریم‌ها دانست و افزود: تحریم‌های آمریکا و غرب فرصتی ایجاد کرد تا در این تولیدات به خودکفایی برسیم.

وی همچنین ادامه داد: مساله افزایش جمعیت کشور پیش از آن که یک مساله درمانی باشد، اخلاقی است. باید مردم بدانند که آنچه سبب حفظ مملکت می‌شود، جمعیت کشور است. چین به سبب جمعیتی که دارد در بسیاری از مسائل، حرف اول را در دنیا می‌زند.

آیت الله مکارم شیرازی، شعار جمعیت کمتر، زندگی بهتر را اشتباه دانست و تأکید کرد: برخی تنها آرامش و آسایش امروز خودشان را ملاحظه می‌کنند، اما فردا وقتی جمعیت کم و پیر شد، با کمبود و پیری جمعیت، نسل آینده شما چه خواهد شد؟ اینکه اجازه نمی‌دهیم محیط زیست تخریب شود، برای این است که محیط زیست تنها برای ما نیست، بلکه برای آیندگان هم است، بنابراین به فکر آیندگان بودن، خود یک مساله مهم است.

وی گفت: مسائل فرهنگی بیشتر از آموزش سرچشمه می‌گیرد نه از فشار؛ اینکه بخواهیم با فشار، مساله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

این مرجع تقلید در ادامه، حوزه‌ علمیه را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برشمرد که می‌تواند در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت کشور، به وزارت بهداشت کمک نماید.

آیت الله مکارم شیرازی، وجود بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به خصوص مناطق محروم که به همت حوزه و مراجع تقلید بنا شده و به صورت خیریه جهت درمان بیماران ناتوان و ضعیف فعّال هستند را از نمونه‌های آن برشمرد.

وی افزود: وزارت بهداشت می‌تواند با ایجاد مراکزی در قم و آموزش به طلاب، از آنان برای درمان در مناطق محروم استفاده نماید.

وی در پایان به هزینه بالای ویزیت پزشکان اشاره کرد و گفت: برخی از پزشکان، برای منفعت بیشتر خودشان، بیماران را به مطب‌شان ارجاع می‌دهند، و در آنجا هم هزینه‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل می‌کنند، که مناسب است با مسائل فرهنگی و تربیتی نسبت به این مسأله هم اقدام شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار