بازدید 202149

زن جوان: نمی‌دانستم همکلاسی‌ام هوویم خواهد شد

زن ۳۷ ساله‌ای است که برای شکایت از همسرش وارد کلانتری قاسم آباد مشهد شده بود با بیان این که دیگر تحمل بدرفتاری، کتک کاری و تحقیر‌های همسرم را ندارم سرگذشت خود را به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری گفت.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 19 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، او گفت: چند سال بعد از آن که تحصیل در مقطع دبیرستان را به پایان رساندم ابوذر به خواستگاری ام آمد، اگرچه او در بازار شغل آزاد داشت، اما از درآمد مالی خوبی برخوردار بود به همین دلیل من هم به خواستگاری او پاسخ مثبت دادم و این گونه زندگی مشترک ما شروع شد.

در همین حال یکی از دوستان و همکلاسی های دوران دبیرستانم نیز با جوان دیگری ازدواج کرده بود. وقتی «سوزان» را در یکی از مراکز خرید دیدم خیلی خوشحال شدم و او را به منزلم دعوت کردم آن شب از خاطرات گذشته گفتیم و با هم خندیدیم و گاهی به گذر آن دوران افسوس خوردیم.

وقتی ابوذر از سرکار به منزل بازگشت دوستم را به او معرفی و تاکید کردم که سوزان پرشر و شورترین دختر کلاس بود که مدام همه دختران را اذیت می کرد، اما اکنون ازدواج کرده و دیگر آن هیجان سابق را ندارد. خلاصه آن شب سوزان شام را در کنار ما صرف کرد و سپس همسرم او را با خودرو خارجی شاسی بلند به منزلش رساند. حالا دیگر من دوستی صمیمی برای درد دل هایم پیدا کرده بودم و سوزان به راحتی به منزل ما رفت و آمد می کرد. معاشرت های ما به گونه ای صمیمانه شد که دیگر سوزان حجابش را نزد همسرم رعایت نمی کرد و با پوشش منزل در کنار ابوذر قرار می گرفت. او هیچ گاه با همسرش به منزل ما نیامد و ادعا می کرد همسرش انسانی معاشرتی نیست و از حضور در منزل دیگران خجالت می کشد.

خلاصه رفت و آمدهای سوزان ادامه داشت و من هم هیچ وقت به رفتارهای او با همسرم مشکوک نمی شدم؛ چرا که او هم زنی متاهل بود و از سوی دیگر نیز من سوزان را از همان دوران دبیرستان به شدت دوست داشتم تا این که دخترم ساناز به دنیا آمد و رفت و آمد سوزان به منزل ما بیشتر شد؛ چرا که سعی می کرد به من در امور خانه داری کمک کند، اما مدتی بعد احساس کردم اخلاق و رفتار همسرم تغییر کرده است با وجود این اهمیتی به موضوع ندادم و دلیل آن را مشکلات کاری و فراز و فرودهای اقتصادی در بازار تجارت می دانستم و از سوی دیگر سرگرم بچه داری بودم و توجه زیادی به همسرم نداشتم.

در حالی که پنج سال از این ماجرا سپری شده بود دیگر احساس کردم این بی تفاوتی ها و روابط سرد عاطفی ابوذر بی دلیل نیست، بنابراین با همان کنجکاوی زنانه رفتارهای همسرم را زیر نظر گرفتم تا این که فهمیدم پای یک زن دیگر در میان است به همین دلیل یک روز به طور پنهانی گوشی همسرم را بررسی کردم و از پیام ها و تصاویر آن متوجه شدم که همسرم با سوزان ارتباط صمیمانه دارد.

سوزان نیز حدود یک سال قبل از شوهرش طلاق گرفته بود، ولی همچنان به منزل ما رفت و آمد داشت. وقتی موضوع را با جدیت پیگیری کردم تازه فهمیدم که ابوذر از چند ماه قبل سوزان را به عقد موقت خودش درآورده است.

گویی آسمان بر سرم فرو ریخت و نفرت همه وجودم را فرا گرفت با خشم و عصبانیت با ابوذر به مشاجره پرداختم و سپس به حالت قهر منزلم را ترک کردم و به همراه دخترم به خانه پدرم بازگشتم تا شاید همسرم به خودش بیاید و از سوزان جدا شود، اما او هیچ گاه زیر بار خواسته من نرفت و ادعا می کرد «سوزان به خاطر من از همسرش طلاق گرفته است و من نمی توانم در این شرایط او را طلاق بدهم!»

حالا دیگر در مخمصه بدی افتاده بودم و نمی توانستم تصمیم درستی بگیرم، بیش از اندازه به ساناز وابسته بودم و نمی توانستم از ابوذر طلاق بگیرم چرا که بعد از آن دخترم دچار ناراحتی های روحی و عاطفی می شد و آینده اش در مسیری تاریک قرار می گرفت، این بود که خواسته های خودم را زیر پا گذاشتم و با حالت تحقیرآمیزی نزد ابوذر بازگشتم تا در کنار هوویی زندگی کنم که روزی صمیمی ترین دوستم بود و حالا از او نفرت داشتم، اما بدبختی من از آن جا بیشتر شد که فهمیدم سوزان نیز مانند همسرم اعتیاد دارد و مدام در کنار یکدیگر مواد مخدر مصرف می کنند.

اکنون اعتیاد همسرم و هوویم به جایی رسیده است که همسرم دیگر مخارج زندگی را نمی پردازد و همواره مرا کتک می زند تا از زندگی او بیرون بروم. همسرم در حالی مدعی است که سوزان از دختر من به خوبی مراقبت می کند که من در این شهر غریب هستم و خانواده ام در شمال کشور زندگی می کنند. این بار وقتی همسرم مرا به شدت کتک زد دیگر طاقت نیاوردم و دست به دامان قانون شدم .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰۷
انتشار یافته: ۲۰
مشکل شبکه های اجتماعی با مسدود کردن حل شده و حجاب زنها شده مادر مشکلات
زنه حجابش را رعایت نکرده و زندگی ایشون از هم پاشیده
حالا اگه دو ماه پیش بود می گفتند در شبکه های اجتماعی با دوستم ارتباط گرفته بود و ....
داستان سرایی شماها خیلی مسخره است
این همه زن حجاب ندارند یعنی به دوستان خود خیانت می کنند ؟
هرزگی به حجاب نیست داداش
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
شما اگر دوست داری خانومت بی حجال جلوی دیگران مانوور بده مهم نیست. آثار بی حجابی و بی بندوباری را در غرب میشه دید
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
واقعیت اینه که اگر یک زن دیگر جلوی شوهر شما زیبایی خودش را جلوه گر کند شوهر به سمت او جلب میشود حتی اگر بهترین مرد دنیا باشد. این را نمیتوان انکار کرد. و مطقابلا زن هم بیشتر هوس میکند خودش را جلوی مردان دیگر نشان دهد و از آنها تایید زیبایی بگیرد. دیگر حریمی نمیماندو اگر این را انکار کنی هیچ غریزه انسانی نداری یا اصلا برات مهم نیست خیانت بشه بهت
با هوو می شه ساخت اما با اعتیاد نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
چرا کسی باید خیانت همسر را تحمل کنه و بسازه ؟
هوو یعنی خیانت
اگر زن خیانت کنه شما می سازی ؟
خیر.قضیه از این قرار است:
همسرت تورو دوست داشت.
بچه دار که شدید همه توجه تو معطوف شد به بچه و همسر مورد بی مهری قرار گرفت.بدون اینکه شما متوجه بشید این اتفاق افتاد.
بعد از آن بدون اینکه متوجه باشی شروع کردی از سختی های زندگی زناشویی همراه با بچه با سوزان صحبت کردن و سوزان متوجه بوجود آمدن شکاف عاطفی بین شما شد. و ایشان هم بدون اینکه متوجه باشه شد غمخوار شوهرت و سعی کرد با پر کردن جای خالی تو پیش شوهرت، زندگیتونو جذابتر کنه.
قطعا شوهر خوبی داری که سوزان مجذوبش شده و سعی کرده همصحبت شوهر تو بشه.
هیچ یک از کارهایی که سوزان انجام داده، شوهرت انجام داده و خودت انجام دادی از روی توطئه و نقشه شیطانی نبوده و این اتفاقیه که در هر زندگی ای میتونه بیفته.
مرد خوب داشتی و نتونستی نگه بداریش. باید وقتی که بچه دار میشدی فکر این روز رو می کردی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
در مورد مرد هم ممکنه چنین بی توجهی هایی وجود داشته باشه مثلا مرد بر اثر کار و مشغله زیاد به همسرش بی توجه بشه
در این صورت به زن حق خیانت می دهید یا خیانت فقط آپشن آقایان است ؟
زهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
جالبه آقایون همیشه برای خیانت دلایل کافی دارن
زهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
مرد خوب؟ به زنش خیانت کرده اونوقت میگی مرد خوبی بوده؟ عجب این یکی دیگه فقط تفکر یه مرد عقب مونده ایرانیه
عزیزم طبق کدوم قانون ؟؟؟ قانونی که حضانت بچه رو داده به پدر؟؟؟
ای تف به رویتان با این رفتارهای دور از انسانیتتان. من هم خانمم همکلاسی دانشگاهش را به خانه آورد و پس از مدتی با من دوست شد ولی هیچ وقت نتوانست جای همسرم را بگیرد. بعد خودم شوهرش دادم و از شرش خلاص شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
تف تو روت که همسر داشتی و خیانت کردی به همسرت..دوست شد و از شرش خلاص شدم.بگو استفادمو کردم.ی نگاه تو ایینه به خودتون کنید قاضی جان..
متاسفانه وقتی که نسبت به بی بند وباری دیگران در جلوی همسر خود بی تفاوت هستید نباید انتظاری بیشتر از این داشت .همه انسانها متعهد و اراده محکمی ندارند . این که اسلام میگه در روابط با نامحرم حریم نگه دارید بی دلیل نیست . انشالله که مشکل این خانم هم حل شود
دوست مال بیرون زندگی هست...ندیدم دوستی توی زندگی کسی بیاد و زندگی دچار مشکل نشه....رفت و آمد فقط فامیلی و در حد و اندازه لازم....ولاغیر....هرکی دوستشو زیاد آورد چه زن و چه مرد به مشکل برخورد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
تجربه من هم همینه
نه فقط دوست
حتی خانواده نزدیک
خانواده حریم داره
اینکه افراد دیگری صبح تا شب و روزهای متوالی در خانواده حضور داشته باشند معنی حریم خصوصی و خانواده جدید از بین می ره و حرمتها شکسته می شه
رفت و آامد باید نظم و منطق داشته باشه که حریم خصوصی حفظ بشه
زن،زندگی،آزادی،بله آزادی زن تا کجا باشد که زندگی خصوصی آسیب نبیند؟؟؟حالا بفهمید این بی حجابی ها
عادی می شود معنی اش اینست که مردها تنوع طلب تر می شوتدچون حق انتخابهای بیشتری پیدا می کنند وهرگز سیرایی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
آزادی مرد تا کجا باید باشه ؟
مرد از هفت دولت ازاد و زن همه جوره اسیر
و گرفتار؟
در ضمن زن کالا نیست که مرد انتخاب کنه
زنی که نخواد رابطه نامشروع داشته باشه کسی نمی تونه مجبورش کنه مگر با تجاوز و زور
مردی که نخواد خیانت کنه را هم هزاران زن بی حجاب نمی تونه به خائن تبدیل کنه
حجاب و شرافت و عفت باید درونی باشه
احسنت با شما در خصوص حریم خصوصی خانواده و حفظ حرمتها موافقم
متاسفانه خیانت خیلی زیادشده تاهیچ خانمی هیچ زنی چراغ سبزنشون نده ازخودش هیچ مردی حق نزدیک شدن نداره استارت ازطرف خانم هاست متاسفانه وظرفیت داشتن خیلی مهمه من خودم نزدیک 6ساله که زندگی خوبی ندارم شک کردن دیگه ازهمه چی بدتره دعاکنیدحالم خوب بشه ممنون ازشما
بی بوته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر