بازدید 22007
کلاهبرداری که به فریب باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها ادامه می‌دهد

افتضاح تازه کارگزار بدنام؛ جعل با حمایت وزیر! / استقلال طعمه صدها میلیاردی آقازاده تبلیغات محیطی فوتبال

آیا وزیر ورزش منابع از دست رفته و زیان فوتبال و سازمان لیگ در ماجرای تبلیغات محیطی استقلال را جبران و پرداخت خواهد کرد؟ آیا حمایت نهاد مسئولی در این کشور پیدا می‌شود که به کلاهبرداری‌های یک دلال تبلیغات پایان بدهد؟
کد خبر: ۱۱۴۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 13 October 2022

در حالی که سایت تابناک پیش از این بارها درباره فعالیت‌های مخرب و کلاهبرداری‌های پیاپی فردی به نام ع.ش در تبلیغات محیطی ورزش ایران به خصوص فوتبال هشدار داده بود، متاسفانه باشگاه استقلال با مدیریت مصطفی آجورلو، بار دیگر در دام این شخص سودجو و پرونده دار، افتاد و طعمه اکاذیب او شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کارگزار استقلال که گفته می‌شود، استقلال ارتباطش با وی را به خاطر تکرار چندباره بدعهدی و نقض قرارداد و عدم پرداخت مبالغ منعقده قطع کرده است، حالا طبق گفته یکی از مدیران سازمان لیگ، جعل را هم به تخلفات و فساد گسترده خود افزوده است.

فردی که برای کسب درآمد، دور زمین چمن ورزشگاه آزادی را به نمایشگاه تابلوهای رنگارنگ و چشمک‌زن تبدیل کرده و حتی به قوانین کنفدراسیون و فیفا هم درباره حجم و حدود قانونی تبلیغات محیطی توجهی ندارد.

گند تازه کارگزار بدنام؛ جعل با حمایت وزیر! / استقلال طعمه صدها میلیاردی آقازاده تبلیغات محیطی فوتبال

جعل تضامین و ابهام در تاکید وزیر برای پذیرش آن 

بر اساس ادعای مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال، تضامین مالی باشگاه استقلال برای تبلیغات محیطی لیگ بیست و یکم جعلی بوده است. همچنین این باشگاه تاکنون تضامین مالی مربوط به فصل جدید را نداده است.

ابتدای لیگ بیست و یکم بود که باشگاه استقلال برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی دیدارهای خانگی‌اش با سازمان لیگ وارد مجادله شد. مدیران این باشگاه در آن برهه مدعی شدند در قراردادی که با کارگزار جدیدشان به امضا رسانده‌اند، حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت که ۱۵۰ میلیارد تومان آن، حاصل تبلیغات محیطی است. کش‌وقوس‌های فراوان در آبان و آذر ۱۴۰۰ و حمایت وزیر ورزش و جوانان از باشگاه استقلال در نهایت منجر به کوتاه آمدن سازمان لیگ شد و این سازمان به شرط گرفتن تضامین مالی و گرفتن سهمش از تبلیغات محیطی استقلال، با خواسته آبی‌پوشان کنار آمد.

حالا باید پرسید، آیا وزیر ورزش منابع از دست رفته و زیان فوتبال و سازمان لیگ در ماجرای تبلیغات محیطی فصل گذشته بازی‌های استقلال را جبران و پرداخت خواهد کرد؟ آیا حمایت نهاد مسئولی در این کشور پیدا می‌شود که به کلاهبرداری های یک دلال تبلیغات پایان بدهد؟ آیا نهادهای قضایی کشور چشم خود را بر عملکرد این آقازاده که فرزند یکی از روحانی‌های مشهور است، بسته اند؟ 

این رویه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و چرا این چهره برای تاراج منافع و حقوق فوتبال و ورزش کشور، حمایت یکی از مدیران ارشد ورزش ایران را پشت سر خود دارد؟ هنوز جانبداری داورزنی معاون وزارت ورزش در دولت قبلی یادمان نرفته که در ماجرای برگزاری دربی در آلمان پافشاری عجیب و مشکوکی داشت.

 

چه کسی پاسخگوی جعلی بودن ضمانت است؟

سال گذشته که آجورلو برای استیفای حقوق پایمال شده استقلال تلاش می‌کرد، بحث ارائه تضامین مالی از سوی این باشگاه به سازمان لیگ جنجال‌هایی به وجود آورد، چون سازمان لیگ خواهان ارائه تضامین بانکی بود، ولی باشگاه استقلال با توجه به دولتی بودنش، قادر به دادن چنین تضمینی نبود. البته در نهایت با راهکار مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان مقرر شد که کارگزار باشگاه استقلال این تضامین مالی را به سازمان لیگ ارائه کند تا این مشکل حل شود؛ اما در نهایت استقلال لیگ بیست و یکم را با بدهی ۳۶ میلیاردی به سازمان لیگ فوتبال به پایان رساند!

گند تازه کارگزار بدنام؛ جعل با حمایت وزیر! / استقلال طعمه صدها میلیاردی آقازاده تبلیغات محیطی فوتبال

این اتفاقات باعث نشد که استقلال در لیگ بیست و دوم هم تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌اش را در اختیار نگیرد و با وجود همه اختلافات، سهم سازمان لیگ با افزایش ۳۰ درصدی به ۳ میلیارد و ۷۵۰ رسید تا این سازمان به قرارداد گذشته‌اش با باشگاه استقلال ادامه دهد؛ اما اکنون مشخص شد که اختلاف سازمان لیگ و باشگاه استقلال محدود به مسائل مالی نیست.

 

۷۰ میلیارد تومان دیگر هم به یغما رفت؟

طبق ادعای حسین آل اسحاق، مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال، تضامین مالی‌ که کارگزار باشگاه استقلال ارائه کرده، جعلی بوده و به همین دلیل، این سازمان نتوانسته با استفاده از این تضامین، بدهی‌هایش از باشگاه استقلال را وصول کند. علاوه بر این، تاکنون هیچ تضمین مالی‌ برای تبلیغات محیطی لیگ بیست و دوم به سازمان لیگ داده نشده است. او همچنین در گفت‌وگوی تلویزیونی که داشت، مدعی شد که بدهی باشگاه استقلال در دو قراردادش با سازمان لیگ فوتبال بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است که با خسارت دیرکردش، مبلغ هنگفت‌تری می‌شود.

باید دید واکنش باشگاه استقلال به این ادعاهای مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال چیست و آیا آن‌ها این ادعاها را تایید می‌کنند یا خیر؟ با این حال نکته واضح درباره همکاری باشگاه استقلال با کارگزار این است که کارگزار آبی‌پوشان به بخش اعظمی از تعهداتش عمل نکرده است که با توجه به سوابق چندسال اخیر او، اصلا جای تعجب ندارد و قابل پیش‌بینی بود.

سال گذشته بود که صادق درودگر، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال درباره کارگزار استقلال گفته بود: ما اطلاعاتی که در مورد ایشان داریم، در اختیار دوستانمان در باشگاه استقلال قرار می‌دهیم تا بعدها دچار مشکل نشوند، چون اگر باشگاهی دچار مشکل شود، انگار که ما دچار مشکل شده‌ایم. این فرد با بدهی ۱۰۰ میلیاردی یکی از بزرگترین بدهکاران به فوتبال ماست.

 

ورزش را از چنگال هیولای تبلیغات محیطی نجات دهید

حالا باید نهادهای مسئول دولتی و نظارتی پاسخگو باشند که چگونه این شخص متخلف و فاسد به گواه ده‌ها شاهد در ورزش و فوتبال کشور، بدون منع و مانعی به جولان خود ادامه می‌دهد و البته حمایت مدیران ارشد را هم همواره پشت خود دارد؟ 

گند تازه کارگزار بدنام؛ جعل با حمایت وزیر! / استقلال طعمه صدها میلیاردی آقازاده تبلیغات محیطی فوتبال

فردی که طی دو دهه اخیر تحت عناوین شرکت‌های مختلف با نام‌های متفاوت، خون ورزش و درآمدهای آن را مکیده است و قربانیان بسیاری را به‌ جا گذاشته که با ساده لوحی، در تارعنکبوت دروغ‌ها و وعده‌های او گیر افتادند و در پایان اغلب سر و کارشان با دادگاه است که هم جریان رسیدگی طول می‌کشد و هم فرسایشی شدن این دعواها و جابجایی مدیران مهلت احقاق حق را نمی‌دهد.

کاربلد بودن این فرد متقلب در نحوه عقد قرارداد و استفاده از واژه ها و بندهایی که کار شکایت را سخت می‌کند، از دیگر ترفندهای رو شده این چهره پرحاشیه تبلیغات محیطی فوتبال و ورزش کشور است.

نویسنده: مجید کوهستانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵
اگر حرفها و ادعاهای شما درست است پس چرا اسم این هیولای تبلیغاتی را شفاف اعلام نمی فرمایید ؟
اقازاده ها همه جا مثل قارچ سمی روییده اند !
چرا اجرلو هنوز برکنار نشده ؟؟!!!
خوب اسمش را هم بگویید ، اخه تا کی ع،ش ، و ا ، س و از این حرفها ، اگر انقدر اطمینان دارید که خلاف کرده اسمش رو بگید ، مردم خوشحال میشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
همین اندازه هم که تابناک

ریسک کرده و گزارش داده

باید سپاسگزار باشید!!؟
در و تخته با هم جور شده اند..فوتبالی که امثال تاج مدیرش باشند باید هم از این کارگزارها داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
مگر اسم تاج و کفاشیان و میزان

خلافشان و تعداد پرونده های

سنگین شان را افشا کردند

چکار کردند ؟

تاج که با رای قاطع رفقایش

مجددا هم قلب بیمارش ، شفا یافت !!!!!!؟

و هم رییس فدراسیون فوتبال

شد و دوباره کیروش را آورد بر
سر کار !!!!؟
وقتی تبلیغات دست سازمان لیگ بود فقط پنج میلیارد تومان برای یک فصل به استقلال رسید در حالیکه بعد از واگذاری تبلیغات به باشگاه در اولین بازی فصل قبل ده میلیارد از محل تبلیغات به استقلال رسید. اگه سایر منابع درامدی
باشگاه از جمله حق پخش تلوزیونی در احتیار باشگاه بود مطمعنا سی میلیارد که هیچ اگه بدهی سیصد میلیارد هم بود هم بود به راحتی پرداخت میشد
چرا اسمی از این آقازاده ی فاسد نمیبرید .
کار بلده؟ شما هم از افراد کاربلد استفاده کنید
بسه دیگه
همه چیزمون به هم میاد. منظورم مسئولین هست.
فوتبال باید بدست دلسوزان و مدافعین فوتبال اداره شود حتی اگر مبلغی بیشتر خرج گردد
سردار آجر لو یکی از بزرگان فوتبال است سردار محمدی
و دوستانی که برای دفاع از این کشور تلاش کرده اند
امثال علی کریمی الان کجایند
فوتبال را بدست نیرو مخلص و انقلابی جبهه ایی بدهید
رییس این کارگزار کیه که حتی تابناک هم جرات نوشتن اسمش را ندارد؟
شما هم کار بلد ها رو سر کار بیارین تمام
بابا همه ما سر کاریم ، این آقا زاده ها سالها خون مردم رو می مکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر