بازدید 7271
۷

وام فرزند آوری؛ وام بلاتکلیف؟

وام فرزندآوری که دولت در راستای سیاست جوانی جمعیت برای تسهیل شرایط فرزندآوری قرار داده، به نظر می آید آنگونه که باید و شاید تسهیل کننده فرزندآوری نبوده و موجبات گلایه مندی مردم را به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 30 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از حبرگزاری صدا و سیما، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، هزینه بر بودن فرزندآوری است. قطعاً دولت بر اساس قانون این وظیفه را دارد که شرایط مناسبی را برای خانواده‌ها ایجاد کند که دغدغه مالی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری نداشته باشند.

حال که به دلیل وضعیت باروری پایین در کشور، دولت تسهیلاتی برای فرزندآوری قرار داده که مشوق خانواده‌ها باشد، بانک‌ها به جای تسهیل گری مانع ایجاد می‌کنند.

متن پیام یک شهروند:

به تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ در سامانه وام فرزندآوری ثبت نام کردم، بعد گذشت تقریبا ۷۰ روز یک پیامک جهت ادامه مراحل و معرفی به بانک دریافت کردم. در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ پس از مراجعه به بانک صادرات به کد ۰۲۰۳۱ بانک برای دو ماه دیگر یعنی ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ زمان تعیین کرده تا برای تکمیل پرونده مراجعه کنم.
آیا برای این وام که دولت دستور در پرداخت آن در اسرع وقت داده باید ۵ ماه طول بکشد؟!
اگر هماهنگی‌ها بین دولت و بانک وجود ندارد، چرا دولت چنین وعده و وعیدی را به خانواده‌ها برای تشویق به فرزندآوری داده است؟ بالاخره کی قرار است این بلاتکلیفی تمام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۷
بدبخت اگه لنگ چندر قاز دولت هستی بیخیال شو. الان 20 بهت داد، باقیشو چکار میکنی؟
اخه چرا باید به دولتی اعتماد کنید که که تمام وعده هایش تا الان دروغ بوده
نمونه بزرگش ادعا گران شدن فقط 4 گروه کالایی بعد از حذف ارز 4200 که عملا چیزی نمانده که گران نشده باشد
واقعا کسی هست که بخاطر قول دریافت وام فرزندآوری و یک خودرو و یک تیکه زمین تو ناکجا آباد بره یک بچه به دنیا بیاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا هنوز تو دنیا همچین آدمایی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
والا دوماه تونوبت تعیین شعبه بانک مهر بودم نیومد زدم بانک رفاه هنوز سه ماه که تعیین شعبه نشدیم .دولت یاوام نده یاوام هم میده باسازو کارش بده اعلاف کرده .چرا بامردم بازی میکنن
از سایت تابناک خواهش می کنم
بابت وام 200 میلیونی فرزند سوم هم از مسئولین امر پرس و جو شود
تقریبا یک ماه از وعده بانک مرکزی گذشته
اما نه لینک ثبت نامی هست نه بانک ها پاسخگو هستند
با سلام بنده از فروردین ماه اقدام کردم ثبت نام نموده ام اما تا کنون نوبت به ما نرسیده یعنی بانک مرکزی تایید نمیکنه و بلاتکلیف مونده ایم قرار بر این بود این وامها زود پرداخت شود اما....
سلام تابناک
میخوام وام ازدواج بگیرم همه مدارک کامل کردم و تحویل بانک صادرات دادم اما در حال حاضر میگن اعتبارات از طرف بانک مرکزی بسته شده در صورتی که دو ماه پیش مدارک کامل شده چند ماه هم تو نوبت تایید بودم. والا نمی‌دونم دولت رو چه حسابی میگه برید ازدواج کنید یه حمایت ساده نمیتونه انجام بده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل