بازدید 4241

خاندوزی: همه موتورهای ایجاد تورم را کنترل کردیم

وزیر اقتصاد با اشاره به سهولت دسترسی فعالان اقتصادی به مفاصا حساب مالیاتی و گواهی عدم بدهی مالیاتی، گفت: تمام موتورهای ایجاد تورم از ناحیه بی انضباطی های بودجه‌ای، شبکه بانکی، خلق پول، نوسان های بی ضابطه نرخ ارز و... در ماه‌های گذشته کنترل شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 30 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی با اشاره به اینکه، مسئله تورم به صورت ثابت و هفتگی توسط بانک مرکزی رصد می‌شود، گفت: گزارشی از عواملی که موجب بی انضباطی مالی و پولی در کشور می شود و همچنین بی انضباطی ها که منجر به ایجاد تورم و تحمیل آن به جامعه می شود، در کنار مسائل منجر به کسری بودجه، بی انضباطی های بانکی و... به صورت مستمر به ستاد اقتصادی دولت ارائه می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری مدیران کل امور مالیاتی کشور در مشهد گفت: در این اجلاس ضمن مرور بر عملکرد یکساله سازمان امور مالیاتی در استانهای مختلف، شناسایی نقاط ضعف و قوت در خصوص راهبردهای مالیاتی کشور در سال دوم دولت مردمی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات به صورت مشترک گرفته شد.

وی افزود: با توجه به سرفصل مهم دولت مردمی که اعتماد به فعالان اقتصادی است یکی از موارد مهم در این نشست این بود که از حدود چهار و نیم میلیون اظهارنامه که اشخاص حقیقی در سال گذشته ارائه کرده‌اند، حدود سه و نیم میلیون بدون رسیدگی و با اعتماد کامل به فعالان اقتصادی و مشاغل مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و حدود یک میلیون از آن از طریق موتورهای ریسکی که در سازمان امور مالیاتی هست و با تمرکز بر مودیان پرخطر و همچنین اعتماد به اکثریت فعالان اقتصادی کار را جلو خواهند برد.

خاندوزی تصریح کرد: نکته دوم در خصوص سهولت دسترسی فعالان اقتصادی به مفاصا حساب مالیاتی و گواهی عدم بدهی مالیاتی ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم است که مقرر شد تا پایان پاییز امسال تمام آنها به صورت برخط و بدون مراجعه فیزیکی مردم صورت پذیرد.

خاندوزی در باره کاهش تورم در کشور گفت: تقریباً تمام موتورهای ایجاد تورم چه از ناحیه بی انضباطی های بودجه‌ای، شبکه بانکی، خلق پول، نوسان های بی ضابطه نرخ ارز و... در ماه‌های گذشته کنترل شده است و با سرعت در حال مهار موتورهای تولید تورم هستیم. البته به ثمر نشستن آن مستلزم گذر زمان میباشد.

وی افزود: در اولین گزارش کمیته رصد بانک مرکزی که به ستاد اقتصادی دولت ارائه می شود با دقت در اعداد و ارقام در مورد مهار عوامل بودجه و تورم و کنترل پایه پولی در طول 6 ماهه اول امسال گزارشی ارائه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۴
افرین
بله درسته! ما هم داریم نتیجه اش را با پوست و گوشت و استخوان حس میکنیم مخصوصا در خرید مرغ ۷۰ هزار تومانی. اگر احیانا موتوری جا مانده لطفا آن را هم کنترل کنید. ما با مرغ ۸۰ هزار تومانی هم مشکلی نداریم. اصلا بشه ۱۰۰ هزار تومان اما می ارزه که همه ی موتور های تورم کنترل بشوند. در شراط خاص بشه ۱۵۰ هزار تومان هم ملالی نیست. تورم که به قیمت مایحتاج مردم اصلا‌‌‌‌ ربطی نداره. ما همینکه موتورها کنترل شده اند از شما در این دنیا و آخرت رضایت کامل داریم. خدا هر جور صلاح میدونه برای شما وخانواده تان جبران کنه. همچنین همه ی مسئولینی که مرتبط با این کنترل خارق العاده بوده اند بی نصیب نباشند ان شاالله. زنده باشیم و نتیجه اش را در همین دنیا ببینیم
پس لطف کنید به ملت ایران بگویید:

سوییچ و کلید موتور پرقدرت این ابر تورمی که کمر ملت ایران را شکسته و موجب فقر و فلاکت و بیکاری و بدبختی ملت شده است دست کیست

به راننده بفرمایید فوراً موتور را خاموش کند
احتمالا موتور افزایش قیمت مرغ فراموش کردین از کار بندازین
چون‌از قیمت مصوب هم‌گذشت
خوب استاد بزرگ اقتصاد پس چرا تورم صعودی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو خیلی خوبی خاندوزی. تورم از زمانی که جنابعالی تشریف اورده ای از کشور های اسکاندیناوی هم کمتر شده است. متشکریم!
اره داریم هر روز حسش میکنیم با تمام وجود!!!!
سلام آقای وزیر مثل اینکه در ایران زندگی نمی کند قیمت ها را آزاد سازی کردید بقول خودتان قیمت های جهانی در حالیکه قیمت روغن نباتی در ایران دو برابر اروپا است باز انتظار افزایش دارید. با همه این اوصاف قیمت مرغ را از 30 هزارتومان کردید 60 هزار تومان یعنی قیمت جهانی بعد در همین یک ماه شده 80 هزار تومان حالا بگویید چگونه همه موتورهای تورم رزا کنترل کردید؟ گوشت گوسفند در همین ماه ده درصد نسبت به ماه قبل افزایش پیدا کرده است
مطمئنی داداش ....... !!! خخخخخخخخ
هه هه هه هه هه!!!!
اگر هم کاری انجام داده‌ای رفوزه شده‌ای چون نتیجه نداشت.
موتور اصلی دولت است
آقا مکانیک خودتی و بس. بقیه اداشو در می آوردن!!!
موتور مملکت رو نیاری پایین.
خنده دارترین جک
بامزه ترین دروغ سیزده!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی