بازدید 5019

پاپ: جنگ روسیه و اوکراین یک جنگ جهانی است

پاپ فرانسیس خواستار توجه به عوامل و زمینه های درگیری در جنگ اوکراین شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸ 29 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان درباره جنگ اوکراین اعلام کرد که این جنگ مانند فیلم کابوی که در آن آدم‌های خوب و بد وجود دارد، نیست و این اشتباه است که فکر کنیم این جنگ فقط بین روسیه و اوکراین است و تمام.

پاپ فرانسیس درباره تحولات اوکراین گفت: یک جنگ در جریان است، و این جنگ فقط بین اوکراین و روسیه نیست، بلکه یک جنگ جهانی است.

پاپ افزود: برای درک دلایل جنگ اوکراین، باید پویایی‌ها و عواملی را بررسی کنیم که درگیری را ایجاد کرده است.

پیش از این نیز،، «پاپ فرانسیس» در مورد خط قرمزهای واتیکان در روابط با مسکو اظهارنظر و تاکید کرد که گفت و گو حیاتی است و باید همیشه به عنوان راهی برای درک متقابل و صلح حفظ شود.

پاپ در جریان یک کنفرانس خبری که در زمان بازگشت از قزاقستان برگزار شد، گفت: همیشه باید فرصت گفت‌وگو به همه داده شود، زیرا همیشه فرصتی برای تغییر چیزی از طریق گفت‌وگو و ارائه یک دیدگاه جایگزین وجود دارد.

پاپ فرانسیس افزود: این [دیالوگ] باید با دست دراز و یک گام به جلو انجام شود، در غیر این صورت آخرین درهای صلح را خواهیم بست.

پیش از این نیز، پاپ فرانسیس در گفتگویی که با سی ان ان پرتغال انجام داد، درباره اظهار تمایلش برای سفر به روسیه و اوکراین بعد از سفر اخیرش به کانادا با هدف حمایت از گفتگوها، خاطرنشان کرد: حالا من نمی‌توانم این سفر را انجام دهم زیرا بعد از سفرم به کانادا کمی درمان زانویم به مشکل برخورد و پزشک من برایم انجام این سفر را منع کرده و گفت قبل از قزاقستان تو نمی‌توانی سفر کنی.

او خاطر نشان کرد: من ارتباطم از طریق تلفن را حفظ کرده‌ام. می‌شود کاری در بین همه ما انجام شود. من وضعیت را با درد و دعا کردن‌هایم دنبال می‌کنم. اما وضعیت واقعاً غم انگیز است.

وی افزود: من همواره معتقدم ما با داشتن گفتگو پیشرفت می‌کنیم.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مصاحبه‌ای که در ماه ژوئیه انجام داده بود نیز گفت خواستار سفر به کی یف است اما همچنین می‌خواهد به مسکو هم سفر کند و ترجیحش این است که ابتدا به مسکو برود تا از صلح حمایت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان