بازدید 5452

آمریکا اقدامات شدیدتری علیه روسیه انجام خواهد داد

وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که انتظار می رود در روزهای آینده اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن علیه روسیه در واکنش به برگزاری همه پرسی در مناطق اشغالی اوکراین انجام شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 29 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما به همکاری با متحدان و شرکا ادامه خواهیم داد تا بر روسیه و افراد و نهادهایی که به تصرف و اشغال کمک می کنند، فشار بیشتری وارد کنیم.

سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا برای اقدامات بیشتر علیه روسیه در حالی انجام می شود که اتحادیه اروپا شریک نزدیک آمریکا پیش از این خود را برای تحریم بیشتر روسیه آماده کرده بود.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به برگزاری رفراندوم توسط روسیه در مناطق اشغالی اوکراین، بسیج نظامی مسکو و تهدید ولادیمیر پوتین برای استفاده از سلاح هسته ای گفت: ما مصمم هستیم که کرملین هزینه این اقدامات را بپردازد در همین رابطه به عنوان بخشی از دور جدید تحریم ها که باید توسط ۲۷ کشور اتحادیه اروپا امضا شود ،کمیسیون مبنای قانونی را برای سقف قیمت نفت روسیه، مطابق با توافق گروه ۷ تعیین می کند.

به گفته فون در لاین، اتحادیه اروپا همچنین به دنبال ممنوعیت صادرات روسیه به ارزش ۷ میلیارد دلار و تشدید محدودیت ها بر کالاهای خروجی از اتحادیه اروپا است که می تواند به ماشین جنگی روسیه کمک کند.

همه پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد، بنابر نتایج نهایی، درجمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد به پیوستن به روسیه دادند، در جمهوری خلق لوهانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپروژیه ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵درصد رای به پیوستن به خاک روسیه داده و خواستار تبدیل شدن به بخشی از فدراسیون روسیه شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان