بازدید 43361

اظهارات بایدن درباره ایران و زنان ایران در سازمان ملل

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی تکراری گفته است آمریکا آماده بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک است اگر ایران به تعهداتش عمل کند.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 22 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانش در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای چندمین بار مواضع خود را در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران تکرار کرد و گفت: آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هستیم.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنانش به مذاکرات لغو تحریم‌های ایران اشاره و در این خصوص حرف‌های گذشته خود را تکرار کرد و مدعی شد: در حالی که آمریکا، در صورتی که ایران به سمت الزامات خود گام بردارد، آماده بازگشت دوطرفه به برنامه جامع اقدام مشترک است.

وی همچنین ادعا کرد: آمریکا صریحا می‌گوید: ما هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد به یک سلاح هسته‌ای دست یابد.

بایدن اضافه کرد: من همچنان معتقدم دیپلماسی بهترین راه دستیابی به این نتیجه است. رژیم منع تکثیر، یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های این نهاد (سازمان ملل) است. ما نمی‌توانیم به جهان اجازه دهیم به عقب بازگردد. ما همچنین نمی‌توانیم چشمان خود را در برابر نقض حقوق بشر ببندیم. شاید یکی از دستاورد‌های منحصر به فرد این نهاد، اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه لفاظی هایش درباره ایران اشاره‌ای کوتاه به اغتشاشات در ایران داشت و مدعی شد: امروز در کنار شهروندان شجاع و زنان شجاع ایران هستیم که الان در حال تظاهرات برای به دست آوردن حقوق اساسی خود هستند. تاجایی که من می‌دانم، آینده از آنِ کشور‌هایی است که از تمام ظرفیت جمعیت خود استفاده کنند و زنان و دختران بتوانند از حقوق برابر خود استفاده کنند.

بایدن همچنین با اشاره به جنگ اوکراین و این ادعا که آمریکا خواهان پایان این جنگ استف، اضافه کرد: در سال گذشته، جهان ما، مشقت‌های بزرگی را تجربه کرد. بحران ناامنی غذایی، گرمای بی سابقه، سیل‌ها و خشکسالی‌ها و کووید ۱۹، تورم و جنگ بیرحمانه و غیرضروری. با صراحت می‌گویم جنگی که یک مرد انتخاب کرد، اجازه دهید صریح بگویم: یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همسایه خود حمله و تلاش کرد یک کشور مستقل را از نقشه پاک کند. روسیه بی شرمانه اصل منشور سازمان ملل متحد را نقض کرد.

بایدن اضافه کرد: امروز، رئیس جمهور پوتین، اروپا را تهدید به هسته‌ای کرد و این بی توجهی بی پروایانه به مسئولیت در برابر رژیم منع تکثیر است. اکنون، روسیه سربازان بیشتری را فراخواند تا به جنگ ملحق شوند و کرملین در حال سازماندهی همه پرسی دروغین است تا بتواند بخشی از اوکراین را به خود الحاق کند که این نقض شدید منشور سازمان ملل متحد است.

بایدن گفت: ما با کشور‌های شریک و از طریق سازمان ملل متحد از هنجار‌ها و مسئولیت ها، رفتار کشور‌های مسئولیت پذیر در حوزه سایبری حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم کسانی را از حملات سایبری برای تهدید امنیت و صلح بین المللی استفاده می‌کنند، پاسخگو کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر