بازدید 4491

قرارگیری حدود ۴۰۰ قلم داروی ضروری در لیست بیمه‌ای

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نزدیک به ۴۰۰ قلم داروی ضروری و پرتکرار به تدریج در لیست بیمه‌ای قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 20 September 2022


به گزارش تابناک از ایسنا، محمد مهدی ناصحی درباره پرداخت مطالبات طرح دارویار توسط سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه پرداختی ما به التفاوت ارز دارو و سهم سازمان در دو ماه گذشته بلافاصله انجام شده است. درنظر داریم با توجه به منابعی که در اختیار داریم بلافاصله پس از پایان شهریور ماه نیز بتوانیم در سراسر کشور مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنیم.

وی افزود: تمام مطالبات پرداخت شده است و درحال حاضر منتظر اسناد هستیم. هر سندی توسط بیمارستان دولتی، خصوصی و یا مراکز سرپایی ارسال شود، پرداختی‌ها صورت می‌گیرد. خوشبختانه همکاری سازمان برنامه تاکنون قابل قبول بوده و تخصیص‌ها به موقع انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: حتی برای مطالبات شهریور بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نیز ۲۳۵۰ میلیارد تومان به سازمان تخصیص پیدا کرده است که در صورت ارسال اسناد مطالبات پرداخت می‌شود.

ناصحی تاکید کرد: اسناد سرپایی به صورت الکترنیکی ارسال می‌شود اما اسناد بستری به شکل الکترونیک آفلاین است؛ لذا پس از جمع بندی، پرداختی‌ها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای مرداد ماه بخش سرپایی سازمان بیمه سلامت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درمجموع سهم خود و سهم ما به التفاوت ارزی را پرداخت کرده است، اظهار کرد: در بخش بستری دارویی نیز همین میزان هزینه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان درماه وجود دارد که در مجموع می‌توان گفت بیمه سلامت ۱۰۰۰ میلیارد تومان با این داروهای تحت پوشش و ما به التفاوت ارز در کشور پرداخت می‌کند، یعنی سهم بیمه سلامت تاکنون منهای ملزومات و تجهیزات پزشکی ماهانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه گفت: جهت کاهش مشکلات مردم در بحث پوشش بیمه‌ای داروها، معاونت درمان وزارت بهداشت باید تعاریف و پروتکل‌های مربوط را تدوین کند و طبق این پروتکل‌ها در سامانه‌های بیمه سلامت قواعدی جاری می‌شود، لذا مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ناصحی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر از ۳۹۰۰ قلم دارو در فارماکوپه نزدیک به ۲۰۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه است که داروهای ضروری و پرتکرار است، لذا نزدیک به ۴۰۰ قلم داروی ضروری و پرتکرار دیگر نیز به‌تدریج تا پایان سال جاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر