بازدید 32965
۳

چارلز سوم؛ رئیس اتحادیه ۵۶ کشور و پادشاه ۱۵ مملکت

پادشاه بریتانیا، نماد این اتحادیه محسوب می شود. یکی از این کشورها نیز همسایه ایران است و بعد از مرگ ملکه بریتانیا، عزای عمومی اعلام کرد... این کشورها با جمعیتی نزدیک به یک سوم ساکنان کره زمین، المپیک خود را دارند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲ 13 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، چرا خبر درگذشت ملکه بریتانیا بازتاب جهانی گسترده‌ای داشت؟ به این سوال می‌توان از جنبه‌های گوناگونی پاسخ داد، ولی پاسخ حقوقی اش این است که برخلاف برخی تصورات، با درگذشت ملکه، تنها پادشاه بریتانیا از دنیا نرفته است بلکه رئیس اتحادیه ۵۶ کشور مشترک المنافع و پادشاه همزمان ۱۵ کشور درگذشته است که وضعیتی خاص و منحصر به فرد در جهان به شمار می‌رود.

اتحادیه کشور‌های مشترک‌المنافع یا همسود، سازمانی بین‌المللی متشکل از ۵۶ کشور است و ریاست این اتحادیه را پادشاه بریتانیا بر عهده دارد که در ۷۰ سال گذشته با ملکه الیزابت دوم بود و اینک پسر او، چارلز سوم (چارلز فیلیپ آرتور جرج) عهده دار این سمت است. دفتر مرکزی اتحادیه نیز در خانه مارلبورگ لندن واقع شده است.

پادشاه بریتانیا، نماد این اتحادیه محسوب می‌شود. یکی از این کشور‌ها نیز همسایه ایران است و بعد از مرگ ملکه بریتانیا، یک روز عزای عمومی اعلام کرد: پاکستان.

نشان کشور‌های مشترک المنافع

بریتانیا، کانادا، استرالیا، سنگاپور، نیوزیلند، مالزی، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، بنگلادش، نیجریه، کنیا، سریلانکا و ... از جمله معروف‌ترین کشور‌های مشترک المنافع هستند.

این کشور‌ها المپیک خاص خود را دارند و هر ۴ سال یک بار ورزشکاران آن‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اسامی کشور‌های مشترک المنافع به تفکیک قاره (منبع: سایت رسمی کشور‌های مشترک المنافع)

از بین این کشورها، علاوه بر خود بریتانیا، ۱۴ کشور دیگر پذیرفته اند که پادشاه بریتانیا، پادشاه آنان نیز باشد. این کشور‌ها عبارتند از: استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آنتیگوا و باربودا، باهاما، بلیز، گرنادا، جاماییکا، پاپوآ گینه نو، سنت لوسیا، جزایر سلیمان، سنت کیتس و نویس، و سنت وینست و گرنادینز. (خود بریتانیا هم در واقع متشکل از ۴ کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است).

این ۱۵ کشور دارای نظام پادشاهی هستند و اخیراً پادشاه خود، ملکه الیزابت دوم را از دست داده اند و پادشاه جدیدشان چارلز سوم، چند روزی است که حکمرانی خود بر این ممالک را آغاز کرده است.
پادشاه بریتانیا، افرادی را به عنوان نماینده خود به این کشور‌ها معرفی می‌کند که "فرماندارکل" نامیده می‌شوند. سفر پادشاه بریتانیا به این کشورها، با هزینه کشور مقصد صورت می‌گیرد.

جغرافیای کشور‌های مشترک المنافع

از این روست که خبر درگذشت ملکه بریتانیا بیش از مرگ هر سیاستمداری در جهان بازتاب داشت چرا که رئیس اتحادیه کشور‌های مشترک المنافعی درگذشته که با جمعیتی بالغ بر ۲.۵ میلیارد نفر، نزدیک یک سوم از ساکنان کره زمین را تشکیل می‌دهند و اینک، چارلز سوم شده است "رئیس اتحادیه ۵۶ کشور و پادشاه همزمان ۱۵ مملکت. "

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳
انوقت اینگونه تبلیغ می کنند که پادشاه انگلیس صرفا یک مقام تشریفاتی است و دخالت در امور سیاسی و اقتصادی و نظامی و جاسوسی و هزار پدر سوخته بازی و جنایت انگلیس در دنیا ندارد.
داداش کلا تشریفاتی است و هیچگوه دخالت نمی کند
ضمنا نقشه 500 سال پیش دنیا نگاه کنی اینا همه پرچم انگلیس روشون بوده!
قبول نیست ، اروپا را دوبار گفتید!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس