بازدید 14056
۵

سوت‌زنی برای فساد مالی در پتروشیمی مهر عسلویه

افشای پرونده فساد در یکی از پتروشیمی‌ مهر منجر به برکناری مدیرعامل آن شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 13 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، هفته گذشته، محمد اسلامی مدیرعامل پتروشیمی مهر با دستور قضایی برکنار و حکم مدیرعاملی وی نیز باطل شده بود.

گزارش نهایی سازمان بازرسی به وزارت نفت، سازمان بورس و اوراق بهادار، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ارائه شده است. بزرگ‌ترین تخلف پتروشیمی مهر، بازگشت نگشتن ۱۷۰ میلیون دلار معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات عنوان شده است.

بر اساس گزارش سازمان بازرسی «تخلفات در پتروشیمی مهر منجر به کاهش تولیدات این شرکت و درنهایت منجر به کاهش برداشت میعانات گازی از میدان گازی پارس جنوبی خواهد شد که در آستانه فصل سرما بحران تامین سوخت و انرژی شهری و صنعتی را افزایش می‌دهد.»

پرونده پتروشیمی مهر، واگذاری پرحاشیه ۶۰درصد از سهام شرکت به سرمایه‌گذار ایتالیایی و بیش از پنج هزار میلیارد ارز صادراتی گمشده و تبانی و حقوق‌های نجومی و تخلفات بورسی و غیره مشاهده می‌شود.

تخلف دیگر این مجموعه بدهی سه هزار میلیاردی به پتروشیمی‌های «جم» و «مروارید» است. یکی از شروط قرارداد، تامین خوراک پتروشیمی از سوی سهامدار ایرانی بود که تاکنون به این تعهد خود پایبند بوده است اما سهامدار خارجی و مدیرعامل منصوب آن به ‌دلایلی از پرداخت هزینه خوراک به شرکت‌های تامین‌کننده آن امتناع کرده‌اند و این مساله موجب بدهی سه هزار میلیارد به شرکت‌های مذکور شده است.

حقوق نجومی یکی از اعضای گروه کارشناسی قیمت‌گذاری و بدهی سه هزار میلیارد تومانی به پتروشیمی‌های جم و مروارید و «تخلفات بورسی» از دیگر تخلفات این پرونده است. گفته شده که «ع.ح» یکی از اعضای تیم کارشناسی قیمت‌گذاری؛ پس از جابه‌جایی و انتقال سهام از سوی سهامدار ایتالیایی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی می‌شود.

پیش‌تر یاشار سلطانی فعال رسانه‌ای، فیش حقوقی وی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد ۲۶ هزار دلار برای این کارشناسی قیمت‌گذاری دریافت کرده است.

انتشار این گزارش در حالی صورت گرفته است که پیش‌تر نماینده دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در توییتی از فساد ۱۷۰ میلیون دلاری در شرکت پتروشیمی مهر خبر داده بود.

ابراهیم رضایی نوشته بود: «در پتروشیمی مهر چه خبر است؟ به جای پس گرفتن طلب ۱۷۰ میلیون دلاری کشور از سهامدار خارجی این پتروشیمی، شرکت را به وکیل سهامدار خارجی تقدیم کرده‌اند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵
روز قیامت خیلی بده که آدم رو از ریش آویزان کنند .
با اين مديران بيسواد نفتي خصوصا در بخش پتروشيمي و پالايش و پخش هيچ اتفاقي نخواهد افتاد . شخص معاون وزير در پالايش و پخش بعد از انتصاب واقعيت اصلي خود را رو كرده و همان مسير زنگنه و باند بازي را در پيش گرفته . بجز دوستان و آشنايان و همشهريان خود و تعدادي از هم خوابگاهي هاي دوران دانشگاه كه بدون كوچكترين سواد و صلاحيت منتصب كرده چه كاري انجام داده است؟ نارضايتي بين كاركنان بيداد ميكند . آقايان آخرتي هم هست بخدا اين پستها خيلي زود گذره !!!!!!!!!
اسم مدیر عامل برکنار شده رو چرا کامل نمی نویسید؟!
ایشون الآن هم آزادانه به فعالیت های اقتصادی شخصیشون در دفترشون واقع در تهران محمودیه نزدیک خیابان الف و کارخانه نان صنعتیشون واقع در شهرک صنعتی ماهدشت می پردازند و یک بازار مبل در شهر قم دارند و... باز هم بگم؟! ایشون با ارتباطات عجیب و غریب در زمان مدیریت عامل پتروشیمی مهر ماشین حاملشون مجوز تردد از خط ویژه با چراغ پلیسی هم داشت! نتیجه اینکه ایشون تنها نبوده و نیست! وگرنه الآن هم به این راحتی فعالیت نمی کرد.
باید سامانه دخل و خرج ادارت و شرکتها و .. به ضورت آنلاین به سازمانهای ناظر وصل باشد و با کوچکترین دزدی ای فورا رسیدگی شود نه اینکه سالها بدزدند تا به مرز 92 هزار ملیارد تومان برسد بعد مجلس برود و کشف کند و ...
پس پول تو مملکت هست ولی دزدی زیاده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی