بازدید 5974

افزایش تدابیرامنیتی لندن همزمان با انتقال تابوت ملکه

هم اکنون، هشدار امنیتی در انگلیس در سطح «قابل توجه» است که معنی و مفهوم آن، احتمال وقوع حمله تروریستی است.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 13 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، تدابیر امنیتی در انگلیس که پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم در این کشور تشدید شده بود همزمان با انتقال تابوت حامل وی به پایتخت انگلیس به اوج می‌رسد و واحد‌های مبارزه با تروریسم در نقاط مختلف لندن مستقر شده اند.

پلیس انگلیس درباره علت استقرار واحد‌های مبارزه با تروریسم در نقاط مختلف شهر به خبرنگاران گفته تهدید تروریستی خاصی نشده، اما تدابیر احتیاطی در نظر گرفته شده است.

رسانه‌های انگلیسی با بیان اینکه نیرو‌های امنیت داخلی به حال آماده باش درآمده اند، به نقل از پلیس متروپولیتن اعلام کردند، آن‌ها بیشتر نگران برهم خوردن نظم عمومی و هرج مرج در روند مراسم جابجایی تابوت ملکه اند تا حملات تروریستی.

هم اکنون، هشدار امنیتی در انگلیس در سطح «قابل توجه» است که معنی و مفهوم آن، احتمال وقوع حمله تروریستی است.

سه شنبه ۲۲ شهریور، تابوت حامل ملکه با هواپیما از اسکاتلند به لندن و کاخ باکینگهام مقر اصلی نهاد سلطنتی در انگلیس منتقل می‌شود تا در ادامه مراسم تشریفاتی، دوشنبه هفته آینده مراسم خاکسپاری ملکه انجام شود.

الیزابت دوم ملکه ۹۶ ساله انگلیس که با هفتاد سال سلطنت رکورددار فرمانروایی در انگلیس است، پنجشنبه ۱۷ شهریور در بالمورال کاخ تابستانی اش در اسکاتلند واقع در شمال انگلیس درگذشت.

با درگذشت ملکه انگلیس، چارلز ولیعهد ۷۳ ساله اش بلافاصله و بدون رای و نظر مردم و حتی نمایندگان انان جانشین ملکه شد که موجی از انتقاد‌ها را به ویژه از جانب جمهوری خواهان در پی داشته است.

در مسیر انتقال تابوت ملکه انگلیس در اسکاتلند شماری از مخالفان نهاد سلطنت با شعار و در دست داشتن نوشته‌هایی در اعتراض به نظام سلطنتی مخالفت خود را ابراز کردند که به دست نیرو‌های امنیتی و پلیس بازداشت شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل