بازدید 12442

پس از انتظاری طولانی، چارلز رسما شاه انگلیس شد

قرار است در آینده که زمان آن هنوز مشخص نشده است، مراسم ویژه تاجگذاری چارلز به عنوان پادشاه جدید انگلیس برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 11 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، انتظار طولانی چارلز فرزند ارشد ملکه الیزابت دوم و ولیعهد انگلیس پایان یافت و او که پس از مرگ ملکه بلافاصله جانشین مادرش شده بود در یک مراسم تشریفاتی به نام شورای سلطنت یا شورای جلوس به طور رسمی پادشاه انگلیس و رییس حکومت این کشور و ۱۴ کشور همسود یا مشترک المنافع شد و لقب چارلز سوم را برای خود برگزید.

در این مراسم تشریفاتی در کاخ سنت جیمز انجام شد، چارلز شاه جدید انگلیس در جمع نخست وزیر جدید، دیگر نخست وزیران ادوار این کشور و شماری از مقامات ارشد انگلیس، مشاوران ارشد نهاد سلطنت و شماری از اعضای خاندان سلطنت، با اعلام رسمی درگذشت ملکه و ادای احترام به او و رویکردش گفت: در چارچوب وظایف سلطنتی، بقیه عمر خود را صرف خدمت خواهد کرد.

پس از انتظاری طولانی، چارلز بطور رسمی شاه انگلیس شدچارلز سوم به عنوان پادشاه جدید انگلیس که چندین بار به علت آنچه که دخالت هایش در امور کشور خارج از چارچوب وظایف سلطنتی عنوان شد، هدف انتقاد‌ها قرار گرفته بود تلاش کرد در این باره به حاضران اطمینان دهد که همچون مادرش ملکه رفتار کند.

در این مراسم تشریفاتی با حضور گارد سلطنتی، جارچی، خبر پادشاهی چارلز را به عنوان شاه این کشور اعلام کرد و سپس با شلیک توپ، سرود ملی این کشور با تغییراتی قرائت و عبارت خدا، شاه را نگهدارد جایگزین عبارت خدا، ملکه را نگهدارد شد.

لیز تراس پانزدهمین نخست وزیری که سه شنبه هفته پیش از جانب ملکه مامور تشکیل دولت جدید این کشور شد و روسا و شماری از نمایندگان هر دو مجلس اعیان و عوام نیز با حضور در پارلمان و نیز دویست نفر از شخصیت‌ها و مقامات ارشد این کشور برای اعلام وفاداری به پادشاه سوگند خوردند و سپس سند اعلام وفاداری را امضا کردند.

قرار است، مراسم تشریفاتی اعلام پادشاهی چارلز سوم و سوگند وفاداری به او، در دیگر مناطق این کشور شامل اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هم که به اتفاق انگلیس، بریتانیا یا انگلستان را تشکیل می‌دهند، برگزار شود.

در این مراسم اعلام شد، ۹ روز دیگر مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم که در سن ۹۶ سالگی و پس از هفتاد سال سلطنت پنج شنبه ۱۷ شهریوردرگذشت انجام می‌شود و این روز تعطیل عمومی خواهد بود.

قرار است، در آینده که زمان آن هنوز مشخص نشده است، مراسم ویژه تاجگذاری چارلز به عنوان پادشاه جدید انگلیس برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر