بازدید 5627

کاهش صادرات نفت عراق به رغم افزایش تولید

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی شرکت بازاریابی نفت عراق (SOMO) تولید نفت خام این کشور در ماه آگوست، ۶۷هزار بشکه در روز نسبت به ماه جولای افزایش داشته است، در حالی که صادرات از بنادر جنوب عراق به دلیل تاخیر در نوسازی زیرساخت‌ها کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ 09 September 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا؛ طبق داده‌ها عراق در ماه آگوست ۴.۶۵۱میلیون بشکه نفت خام که مطابق با سهم این کشور در توافق اوپک پلاس است در روز تولید کرد، اما نتوانست صادرات خود را افزایش دهد و حتی کاهشی ۶۲ هزار بشکه‌ای داشت که باعث شد مازاد عرضه ماه اوت به سمت مخازن ذخیره‌سازی و مصرف داخلی انتقال یابد.

طبق این گزارش؛ افزایش صادرات استان بصره در جنوب عراق نتوانسته است کاهش ۴۵ هزار بشکه‌ای محموله‌های نفتی از منطقه کردستان عراق را جبران کند، زیرا صادرات استان از جولای تنها ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۳.۲۵ میلیون بشکه در روز در ماه آگوست رسیده است.

عراق در تلاش است که با ارتقای ایستگاه‌های پمپاژ خود، ظرفیت صادرات نفت از طریق بنادر خلیج‌فارس را در ماه اوت به ۳.۳۵ میلیون بشکه در روز و تا سپتامبر ۳.۴۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد، که تاکنون به دلیل تاخیری که در روند نوسازی این ایستگاه‌ها بوجود آمده، این هدف با موانعی رو‌به‌رو شده و اکنون ظرفیت صادرات حدود ۳.۳ میلیون بشکه در روز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار