بازدید 4088

مادران باردار واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: باید مادران در معرض خطر در کشور را شناسایی کرد و به آن ها مشاوره داده شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 09 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نسرین چنگیزی رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: در وضعیت سلامتی مادران باردار در سال جاری تقریبا به دوران قبل از شیوع کرونا رسیده ایم و این وضعیت رضایت بخش است اما باید واکسیناسیون کرونا را انجام دهند. واکسن مجاز کرونا برای مادران باردار سینوفارم است.

به گفته وی اداره سلامت مادران وزارت بهداشت برنامه ریزی کرده است تا مادران باردار در پکیج کلاس های آمادگی بارداری و ارزیابی خطر از نظر این که احتمال عدم شیردهی یا تداوم شیردهی شناسایی شود تا این افراد به گروه ترویج تغذیه با شیر مادر معرفی شوند تا این مادر با به دنیا آمدن فرزندش اقدام به شیردهی کند.

وی افزود: از جمله دیگر برنامه های وزارت بهداشت این است که نوزاد در هفته های اولیه تولد ارزیابی شود. وضعیت کودکان تا ۴۲ روز بعد از تولد در بحث تغذیه با شیر مادر پیگیری می شود و این گونه اقدامات و پیگیری ها در قالب بسته خدمتی خواهند بود.

چنگیزی ادامه داد: باید مادران در معرض خطر را شناسایی و به آن ها مشاوره بدهند. سوالات مادران در زمینه های مختلف با هدف ارتقای سلامتی مادران و نوزادان به صورت تلفنی پاسخ داده می شوند. اطلاعات مادران به همکاران دانشگاه علوم پزشکی مربوطه داده می شود و اقدامات لازم برای فرد مد نظر انجام خواهد شد.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: احتمال پیروزی ترویج تغذیه با شیر مادر بدون در نظر گرفتن شخصیت مادر، زیاد نیست و باید خود مادر این تعهد را نسبت به این موضوع احساس کند. تغذیه با شیر مادر از اهمیت بالایی برخوردار است . موضوعات باروری و حمایت از مادران باردار بسیار مهم هستند و در زمینه جوانی جمعیت باید اقدامات و برنامه ریزی را تغییر دهیم .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست