بازدید 4561

طالبان: نیازی به احزاب سیاسی نیست

عبدالکریم حیدر، معین وزارت عدلیه طالبان در نشست گزارش‌دهی سالانۀ این وزارت گفت، در حال حاضر نیازی به فعالیت احزاب سیاسی نیست.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲ 05 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری شفقنا افغانستان، مقام‌های وزارت عدلیه حکومت طالبان در یک نشست خبری در کابل احزاب سیاسی افغانستان را به ایجاد تفرقه در میان مردم متهم کردند.

حیدر گفت، احزاب مردم افغانستان را از نظر زبانی، جغرافیایی و فرهنگی به گروه های مختلف تقسیم کرده‌اند. این احزاب بدون اینکه کشور را به نام‌های مختلف تقسیم کنند و مشکلات رابرای مردم ایجاد کنند، معنا و کارکرد دیگری ندارند.

نمایندگان شماری از احزاب سیاسی می‌گویند، گروهی که مشروعیت داخلی و خارجی ندارد نمی‌توانند در روند فعالیت‌ احزاب سیاسی مانع ایجاد کنند.

در همین حال، حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری عبدالرشید دوستم، معاون محمد اشرف غنی، رئیس جمهور مخلوع افغانستان می‌گوید، اقوام افغانستان حق دارند زیر چتر یک حزب فعالیت کنند و این حق آنان است.

احسان نیرو، سخنگوی گفت که طالبات به هیچ قوم و مذهبی در افغانستان احترام نمی گذارند؛ ادعایی که طالبان در گذشته آن را رد کرده‌اند.

نیرو افزود : از این که گروه طالبان فاقد مشروعیت سیاسی است و خود این گروه هنوز نتوانسته مشروعیت داخلی و خارجی را کسب کند و این‌ها هر تصمیمی را که مبنی بر احزاب می‌گیرند یک تصمیم غیرقانونی و غیر پذیرفته شده نزد مردم افغانستان است و این‌ها هیچ‌گاه باور به تنوع اقوام و تنوع احزاب در افغانستان نداشته و ندارند.

به گفته وی، موجودیت احزاب در افغانستان و جهان یک اصل است و باید به این اصل احترام گذاشته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان