بازدید 6209
۱

فرانسه: رآکتور‌های هسته‌ای در زمستان فعال می‌شوند

وزیر انرژی فرانسه از فعالسازی تمام رآکتورهای این کشور در فصل زمستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳ 03 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، وزیر انرژی فرانسه در سخنانی از فعالسازی تمام نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور در فصل زمستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر انرژی فرانسه گفت: تعداد رآکتورهای هسته‌ای در فرانسه ۵۶ رآکتور است که ۳۲ مورد از آنها به دلیل اعمال نگهداری و مشکلات فرسودگی از فعالیت متوقف شده بودند.

این در حالی است که شرکت گاز پروم روسیه روز جمعه اعلام کرد در پی بروز نشتی در خط لوله نورد استریم یک، صادرات گاز از طریق این خط، که از اصلی ترین خطوط انتقال گاز است، به اروپا به صورت کامل قطع شد.

طبق اعلام این شرکت روسی؛ توقف جریان گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک، تا زمان رفع کامل نقص عملکرد تجهیزات متوقف می‌شود.

از سوی دیگر بلومبرگ گزارش داد: توقف انتقال گاز از طریق نورد استریم ۱، خانواده‌ها و کارخانه‌ها و اقتصاد کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اوایل روز جمعه این شرکت روسی اعلام کرده بود که تحویل گاز از طریق یکی از مسیرهای اصلی تأمین گاز به اروپا یعنی خط لوله نورد استریم ۱، در معرض خطر است، زیرا تنها یک توربین فعال دارد. موضوعی که نگرانی‌های اروپا را در تأمین انرژی با توجه به در پیش بودن فصل سرما عمق می بخشد.

روسیه برای مقابله با تحریم‌های همه‌جانبه غرب علاوه بر کاهش عرضه، پیش از این همچنین تهدید کرده بود که همه کشورهای واردکننده گاز روسیه باید با «روبل» روسیه تسویه حساب کنند. مسکو تاکنون صادرات گاز به لتونی، بلغارستان و لهستان را به علت پرداخت‌نکردن به روبل متوقف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
دیر یا زود سینه خیز باید بروید پشت دفتر پوتین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست