بازدید 4664

درپی سیل ویرانگر، دبیرکل سازمان ملل به پاکستان می‌رود

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل هفته آینده برای بررسی پیامدهای ناشی از سیل ویرانگر در پاکستان و ابراز همدردی با مردم و آسیب دیدگان به این کشور سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 31 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه به وقت محلی با اعلام اینکه گوترش هفته آینده به پاکستان سفر خواهد کرد، گفت: دبیر کل سازمان ملل در این سفر از نزدیک با سیل زدگان پاکستانی دیدار و شاهد روند امدادرسانی به مردم سیل زده خواهد بود.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد که این سفر با توجه به وضعیت غم انگیز میلیون‌ها مرد، زن و کودک که تحت تاثیر سیل‌های تاریخی در پاکستان قرار گرفته‌اند، انجام می‌شود.

به گفته وی، دبیر کل سازمان ملل روز جمعه قرار است وارد اسلام آباد شود و از مناطق سیل زده بازدید کند.

دوجاریک با اشاره به فراخوان سازمان ملل و دولت پاکستان برای تامین هزینه فوری عملیات امدادرسانی به سیل زدگان پاکستان، یادآور شد: برنامه جهانی غذا کمک‌هایش را تاکنون به حدود ۱۶۸ هزار نفر در بلوچستان رسانده و در روزهای آینده عملیات کمک به حدود ۱۱۷ هزار نفر دیگر در استان سند آغاز خواهد شد.

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه به وقت محلی خواستار کمک فوری به بیش از ۳۰ میلیون سیل زده پاکستانی شد.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۳۰ میلیون نفر پاکستانی با بارش باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در سراسر کشور، تخت تأثیر قرار گرفته‌اند و ۶.۴ میلیون نفر از آنان به کمک فوری نیاز دارند.

این آژانس افزود: از ماه ژوئن، سیل صدها هزار نفر از مردم محلی را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است. عده‌ای از آنان به اردوگاه‌ها یا نزد خانواده‌های دیگر نقل مکان کرده‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در واکنش به درخواست کمک دولت پاکستان، خواستار تامین ۱۶۰ میلیون دلار هزینه‌های امداد رسانی به سیل زدگان پاکستانی شد.

قرار است این مبلغ برای تأمین مایحتاج حدود ۵ میلیون از آسیب دیدگان سیل‌های اخیر پاکستان به کار گرفته شود.

پاکستان با بدترین سیل ناشی از بارندگی در تاریخ خود مواجه است به طوری که بر اثر آن تا کنون بیش از یک‌هزار تن کشته و ۱۵۰۰ تن مجروح شده‌اند.

سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به سیل اخیر در پاکستان درباره احتمال بدتر شدن وضعیت این کشور در صورت تداوم بارندگی‌ها هشدار داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ای ان آی هند، این سیل بیش از ۵.۷ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است. در حال حاضر ۴۹۸ هزارو ۴۴۲نفر در کمپ‌های امدادی در سراسر کشور اقامت دارند.

بر اساس گزارش سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) در ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۱۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این حادثه طبیعی موجب کشته شدن حدود ۷۱۹ هزارو ۵۵۸ راس دام شده است.

دولت پاکستان برای مقابله با اثرات مخرب سیل در سطح ملی و بین‌المللی درخواست کمک‌های مالی کرده است.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان روز سه‌شنبه در دیدار با نمایندگان رسانه‌های بین المللی در اسلام‌آباد، گفت: پاکستان به شدت نیازمند همیاری جهان و کمک کشورها است زیرا دستکم ۳۳ میلیون نفر به طور مستقیم تحت تاثیر سیل بی سابقه در پاکستان قرار گرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل