بازدید 2910

سه مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در بهبهان

رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: موارد مشکوک بستری بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بیمارستان معین شهرستان به سه نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲ 29 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، رمضان احدی با اعلام اقدامات انجام شده بیان کرد: از زمان دریافت نتیجه قطعی فرد مبتلا شده در بهبهان، جلسات قرارگاه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور مسئولین دانشکده علوم پزشکی بهبهان، بیمارستان‌ها، فرمانداری، نماینده دادستان، اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی به صورت روزانه برگزار شده است.

وی ادامه داد: به کادر بهداشت، درمان و پرسنل بیمارستان معین و همچنین به دامدارها توسط دانشکده علوم پزشکی و اداره دامپزشکی آموزش‌های لازم داده شده است؛ در همین راستا کشیک‌های شبانه روزی متشکل از پزشک متخصص و واحدهای فنی و پشتیبانی معاونت بهداشت دانشکده نیز مشخص شده‌اند.

احدی با اعلام تعداد موارد تحت مراقبت و مشکوک گفت: وضعیت عمومی این افراد مشکوک مساعد است و از این سه نفر، یک نفر از استان همجوار برای مراقبت بیشتر به بیمارستان معین بهبهان انتقال داده شده است و ۲ مورد دیگر نیز در زمان غربالگری افراد مرتبط با اولین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مشکوک اعلام شده و در اتاق ایزوله تحت نظر و درمان قرار گرفته‌اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان از ارسال نمونه‌های گرفته شده از موارد مشکوک خبرداد و گفت: از موارد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو نمونه گرفته شده و برای انستیتو پاستور ارسال شده است و همچنین به صورت جدی پیگیر غربالگری افراد مرتبط با موارد مشکوک هستیم تا در صورت مثبت شدن نمونه این افراد آمادگی کامل برای مداوا مبتلایان احتمالی و کنترل بیماری در شهرستان را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دامداری‌های مرتبط با افراد مشکوک مشخص و توسط اداره دامپزشکی سمپاشی شده است و علاوه بر آن کشتارگاه دام و سایر دامپروری‌ها نیز جهت جلوگیری از احتمال گسترش این بیماری سمپاشی شده است.

احدی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشت از مردم درخواست کرد تا در زمان خرید گوشت حتما از دستکش استفاده کنند و گوشت خریداری شده را حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت در دمای بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و همچنین از پخته شدن کامل گوشت قرمز با دمایی بالاتر از دمای ۵۷ درجه سانتیگراد اطمینان کسب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان