بازدید 10010

عبور ۵ سیارک از نزدیکی زمین تا دوشنبه

گزارش ناسا نشان می‌دهد که پنج سیارک از دیروز تا دوشنبه از نزدکی زمین عبور کرده و یا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ 28 August 2022

به گزارش تابناک و به نقل از روزنامه سان، این گزارش توسط آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا (JPL)، یک آزمایشگاه توسعه تحقیقاتی در موسسه فناوری مستقر در پاسادینا کالیفرنیا، منتشر شده است. هر پنج سیارک به عنوان اجرام نزدیک به زمین (NEO) طبقه‌بندی می‌شوند، اما به طور بالقوه خطرناک نیستند، بنابراین هیچ خطری برای سیاره ما ندارند.


اسامی این پنج سیارک به شرح ذیل است:

۱. Asteroid ۲۰۲۲ QP۴: این سنگ فضایی دیروز در حدود ساعت ۹:۲۷ صبح با سرعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر در ساعت از کنار زمین ما عبور کرد و در فاصله نسبتا نزدیک ۱ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۵۱۹ کیلومتری به زمین نزدیک شد.

۲. Asteroid ۲۰۲۲ QQ۴: این سنگ فضایی تقریباً به اندازه یک هواپیمای تجاری با قطر ۳۳.۵۲۸ متر است. به گفته ناسا، در ۲۷ اوت، در فاصله ۵ میلیون و ۹۳۸ هزار کیلومتری به زمین ما نزدیک شده است. سرعت آن نیز حدود ۲۵ هزار کیلومتر بر ساعت است.

۳. Asteroid ۲۰۲۲ QP۳: این سیارک نیز حدود ۳۰ هزار کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و امروز (یکشنبه) در فاصله امن ۵ میلیون و ۵۰۳ هزار کیلومتری زمین خواهد رسید.

۴. Asteroid ۲۰۲۲ QX۴: این سیارک حدود ۳۹ متر قطر داشته و با سرعت تقریبا ۲۹ هزار کیلومتر بر ساعت در ۲۹ اوت (فردا) در فاصله ۱ میلیون و ۸۳۴ هزار کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت.

۵. Asteroid ۲۰۱۷ BU: فاصله این سیارک هم ۶ میلیون و ۵۱ هزار کیلومتری زمین خواهد بود و با قطر تقریبا ۳۳.۵ متری سرعتی معادل تقریبا ۲۵ هزار کیلومتری بر ساعت خواهد داشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان