بازدید 20539
۴

دلار جهانی سقوط کرد

شاخص دلار در ساعات اولیه معاملات اروپا پس از ثبت بزرگترین افت روزانه خود طی پنج ماه اخیر، با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۵.۰۱۰ رسید.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 12 August 2022

به گزارش تابناک و به نقل از اکونومیک، در حالی که معامله‌گران افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو را پیش‌بینی کرده بودند، اما پس از انتشار آمار‌های تورم بالا در آمریکا، دلار ارزش خود را در برابر سایر ارز‌های اصلی از دست داد.

شاخص دلار در ساعات اولیه معاملات اروپا پس از ثبت بزرگترین افت روزانه خود طی پنج ماه اخیر، با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۵.۰۱۰ رسید.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه جولای، ماه به ماه، پس از افزایش ۱.۳ درصدی در ژوئن بدون تغییر بوده است.

تحلیلگران ارزی در کومرتس بانک (Commerzbank) طی یادداشتی اظهار کردند: «داده‌های روز گذشته این امیدواری را ایجاد کرد که تورم به اوج خود رسیده است و فدرال رزرو برای تحت کنترل نگه داشتن تورم باید نرخ‌ها را با شدت کمتری افزایش دهد».

معامله‌گران پیش‌بینی کردند که فدرال رزرو برای سومین بار متوالی در نشست سیاست‌گذاری خود در سپتامبر نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد و اکنون افزایش نیم واحدی را به‌عنوان گزینه محتمل‌تر می‌بینند.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو به دنبال تعدیل هرگونه انتظار در مورد سیاست‌های به‌طور قابل توجهی سست‌تر بودند. نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس در کنفرانسی گفت که بانک مرکزی بسیار دور از اعلام پیروزی بر تورم است.

تحلیلگران ارزی در بانک ژاپنی مافگ (MUFG:) اظهار کردند: «در حالی که داده‌های دیروز به وضوح خطر اقدامات تهاجمی بیشتر فدرال رزرو را کاهش می‌دهد بنابراین به کاهش تقاضای دلار نیز کمک می‌کند و بعید می‌دانیم که این داده‌ها به تنهایی باعث فروش بیشتر دلار آمریکا شود».

یورو و ین ژاپن ازجمله ارز‌هایی بودند که از ضعف دلار سود بردند و هر دو بر رشد روز گذشته افزودند. یورو آخرین بار با یک چهارم درصد افزایش به ۱.۰۳۲۵۵ دلار رسید.

ین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۲.۶۱۵ ین در هر دلار رسید.

استرلینگ پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز گذشته، به‌طور کلی در برابر دلار در ۱.۲۲۲۵۰ ثابت بود.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
خخخخخ...چه جوک خنده داری ....
از کی تا حالا دو در هزار نوسان اسمش سقوط شده اقتصاد دان
شاخص ریال چه قدره؟؟؟؟
ارزهای جهان به شبکه جهانی وصل است مانند لیر ترکیه و دلار و یوان و ریال عربستان و درهم و ین و ....
مطمئن باشید اگر ریال ما وصل بود آبروریزی جهانی میشد
ریال صعود کرد پس؟خوشحال باشیم یعنی الان؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر