بازدید 68375
۳

شرط خروج زائران اربعین از کشور

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون زائران حاضر در راهپیمایی اربعین توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲ 10 August 2022

به گزارش «تابناک»، محسن فرهادی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ملاک شرکت در راهپیمایی اربعین، تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است.

وی افزود: دوز یادآور، یعنی اینکه ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن کرونا گذشته باشد. به طوری که اگر ۶ ماه قبل دوز دوم را تزریق کرده باشد، دوز سوم را باید تزریق کند و اگر ۶ ماه قبل دوز سوم را زده باشد، باید دوز چهارم را بزند.

فرهادی ادامه داد: بر همین اساس، برای شرکت در راهپیمایی اربعین، ملاک تعداد دوزهای قبلی نیست، بلکه ۶ ماه فاصله تزریق واکسن مهم است که باید رعایت شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: به طور کلی برای سفرهای برون مرزی، این الزام وجود دارد که دوز یادآور با رعایت ۶ ماه فاصله از تزریق قبلی، انجام شود.

فرهادی افزود: علاوه بر تزریق دوز یادآور، فرد نباید بیمار باشد. البته موضوع تست پی سی آر منتفی شده اما، هنگام خروج از مرز، کنترل صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت عراق نیز کنترل‌های خاص خودش را برای ورود زائران اربعین دارد یا خیر، گفت: در جلساتی که به همین منظور برگزار شده، این هماهنگی‌ها به عمل آمده که زائران ایرانی با توجه به تزریق دوز یادآور امکان شرکت در راهپیمایی اربعین را داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۳
واکسن نمیزنم و هیچ کاری هم نمیتوانید بکنید.
اوایل که واکسن نداشتید واکسن فقط برای گروه های آسیب پذیر لازم بود حالا که واکسن روی دست شرکت های دارای نفوذ روی وزارت بهداشت باد کرده و داره تاریخ مصرفشون میگذره هر روز یه چیزی رو بهونه کنید که واکسن روی دست دوستانتون باد نکنه 3 میلیون زائرم کم نیست !!!!
بالاخره این واکسن های غیر استندارد که مونده رو دستتون رو داید آب می کنید !!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی