بازدید 7927

افزایش یارانه نقدی، قدرت خرید مردم را افزایش داده

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به اقشار ضعیف جامعه موجب افزایش قدرت خرید این قشر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ 07 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: پرداخت یارانه نقدی به جای یارانه پنهان و واقعی شدن قیمت کالاهای اساسی با عکس کاهش ضریب جینی در جامعه شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: ما امروز شاهد هستیم که دهک ضعیف جامعه به ازای هر فرد ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این مساله قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش داده و موجب کاهش ضریب جینی شده است.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: پیش از این یارانه‌ها به صورت پنهان به کالاها تخصیص می‌یافت در تخصیص یارانه‌ها به صورت پنهان اقشار مرفه جامعه بیشترین بهره را از یارانه‌ها می‌برند اما در حال حاضر و با واقعی شدن قیمت‌ها یارانه کالاها به صورت هدفمند به اقشار ضعیف جامعه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه یارانه نقدی که پرداخت می‌شود، جبران کننده تورم موجود نیست اما بخش قابل توجهی از آن را پوشش می‌دهد و قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که در مورد کسانی که یارانه آنها قطع شده بررسی‌های لازم صورت گیرد تا کسانی که حقشان در این زمینه تاکنون تضییع شده، احیا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۱۱
من نمی دانم سنگ معیار شما چیست ولی سفره ما بازنشستگان هر روز خالی تر از دیروز...بیایید دریافتی مان را عوض کنیم باور کنید من بهتر از شما شعار می دهم...
جناب محترم افزايش قدرت خريد با تورم رابطه مستقيم داره،و در مدت كوتاهي تورم ناشي از اون باعث بي اثر شدن قدرت خريد ميشه. براي اينكه مبالغ واريز شده منبع و پشتوانه قدرت مندي نداره و چاپ پول بوده.
آقا کارمندان و حقوق بگیران چه کنند؟ توی این گرونی انصافه که 10 درصد اضافه شده به حقوق همه چیز 3 برابر شده.. ظلم نکنید .. زن و بچه کارمندان چه گناهی کردند ؟
قدرت خرید زمانی افزایش میافت که قیمت ها چند صد درصدی افزایش نمیکرد بجای اینکه زوی باد دل حرفی بزنید کمی خبرها رو از روی سایت ها بخوانید تا بفهمید مصرف میوه و گوشت و برنح و ... نسبت به قبل چقدر کاهش داشته .
افزایش یارانه نقدی، قدرت خرید مردم را افزایش داده
سید جان بخاطر جدت در ایام عزاداری محرم از این جک ها نگو
اقای نماینده ازگفته خودت مبنی بر یارانه باعث افزایش قدرت خرید مردم بخصوص دهک های پایین جامعه شده دفاع کن بطوری علمی ما بازنشسته بدون یارانه محاسبه کنیم با چهار صد هزارتومان چه کالایی برای خانواده میشود در طول مدت یک ماه تهیه کرد گوشت نیم کیلو حداقل ۱۲۰ هزارتومان مرغ یک عدد حدافل یکصد هزار تومان نان ۳۰ عدد حداقل ۹۰ هزار تومان فقط انچه مانده ۹۰ هزارتومان برای برنج سیب زمینی تخم مرغ پیاز و..........حالا بگو قدرت خرید چقدر بالا رفته دوصد گفته چویک کردار نیست درعمل قدرت خرید ملت را بالا ببرید هرقلم کالی مصرفی روزانه ملت درطول هفته قیمت صعودی داردبا این معیار دهک چندم هم قدرت خرید ندارد
این بابا رفیق تمام دولت‌هاست
کدوم قدرت خرید میشه بگید لبنیاتی که بیشتر از ۱۰۰ در ۱۰۰ گرون شده یا مرغ و گوشت یا میوه یا روغن اگر سواد ندارید حداقل حرف نزنید دیگه نمیشه یه کیک یا کلوچه یا آبمیوه برای بچه خرید واقعا فقط قشنگ حرف میزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
اول متن را با دقت بخوان
این حرف توهین به مردم شریف ایرانه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار