بازدید 104186
با مذاکرات وین

آغاز مذاکرات هسته ای در وین /ایران: درخواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا را کنار نگذاشته ایم/ باقری و اولیانوف دیدار کردند

پس از پنج ماه وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد، از امروز پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده، روایات‌ مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 04 August 2022

هیات مذاکره کننده ایرانی وارد وین شد

بین الملل تابناک: پس از پنج ماه وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد، از امروز پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده، روایات‌ مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

آخرین بار مذاکرات بین آمریکا و ایران در پایان ماه ژوئن سال جاری به میزبانی قطر برگزار شد اما این مذاکرات هم پس از دو روز بدون هیچ پیشرفتی قطع شد.

کاخ سفید: زمان برای تهران در حال سپری‌ شدن است
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۰۱:۰۵

علی‌رغم حضور تیم‌های ایرانی و کشورهای ۱+۴ به همراه تیم آمریکایی در وین جهت از سر گرفتن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، واشنگتن اما هنوز به بیانیه‌های دوپهلو ادامه می‌دهد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه مدعی شد که زمان برای تهران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای در حال تمام شدن است.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کربی طی نشست خبری در کاخ سفید، مدعی شد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تقریباً کامل شده اما زمان برای تهران جهت پذیرش توافق در حال سپری شدن است».

مسؤولیت آمریکا و سه کشور اروپایی درباره برجام
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۰۰:۵۶

در پاسخ به اتهامات مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام و فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز کشورمان در جریان دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، «اسدالله اشراق جهرمی» مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه ضمن رد این اتهامات بی اساس، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را با اشاره به موارد عدم پایبندی کشورهای غربی توضیح داد. 

این دیپلمات ارشد کشورمان اظهار داشت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حق بی چون و چرای کشورهای عضو معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است و ایران نیز به عنوان کشور عضو این معاهده از این حق برخوردار است. 

مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کرد: در حالی که آمریکا، انگلیس و فرانسه فعالانه در حال تقویت و نوسازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود هستند و آلمان به عنوان یک کشور غیر هسته‌ای برخلاف تعهدات خود میزبان تعداد زیادی از تسلیحات هسته‌ای در خاک خود است و همزمان همه این کشورها چشم خود را نسبت به تهدیدات ناشی از برنامه و زرادخانه هسته‌ای مخفی رژیم صهیونیستی می‌بندند و از آن حمایت می‌کنند، آنها هیچ جایگاه اخلاقی برای بیان این اظهارات ریاکارانه در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران ندارند.

وی اقزود: در واقع، علاوه بر سیاست‌های دوگانه و تظاهر به داشتن یک موضع سازنده، آنچه باعث نگرانی شدید جامعه بین‌المللی است، عدم پایبندی دولت‌های مزبور به تعهدات الزام آور حقوقی خود طبق معاهده ان.پی.تی است. 

اشراق جهرمی با اشاره به برجام به عنوان راه‌حلی برای حل و فصل بحرانی غیرضروری و تصنعی در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران بر اساس عمل متقابل تصریح کرد که واقعیت غیرقابل انکار در این زمینه پایبندی ایران به برجام در عین خروج آمریکا و اعمال مجدد تحریم‌ها و نیز بی عملی شرکای اروپایی برجام بوده و در پاسخ به این وضعیت، ایران ناگزیر از توسل به اقدامات جبرانی خاصی مطابق با مفاد برجام، از جمله بندهای ۲۶ و ۳۶ بود. با وجود این، در صورت پایبندی سایر اعضا، ایران آمادگی دارد تعهدات برجامی خود را به طور کامل اجرا کند.

نماینده ایران خاطرنشان کرد: مایه تاسف است که دولت کنونی آمریکا ضمن انتقاد از سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، در عمل به اجرای تحریم‌ها ادامه داده و حتی تحریم‌های بیشتری وضع کرده است. مایه تاسف بیشتر آن است که اعضای اروپایی برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، بلکه از ایالات متحده که تعهدات برجامی خود را نقض کرده، طرفداری می‌کنند. نمایندگان این کشورها باید بدانند که استفاده از اهرم تحریم‌ها و یا اتخاذ رویکرد طلبکارانه علیه ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت و مسؤولیت آمریکا و سایر اعضای برجام است که انتفاع ایران از مزایای اجرای برجام را تضمین کنند.

اشراق جهرمی گفت: در این شرایط، مذاکرات جاری در وین فرصتی مناسب در اختیار آمریکا برای اثبات جدیت آن کشور برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام فراهم می‌کند.

عضو هیات جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در پایان تاکید کرد که علیرغم تمام لفاظی‌ها و اتهامات علیه ایران، ما به توافقنامه پادمانی خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها سند الزام آور در این زمینه پایبند هستیم.

دیدار علی باقری و انریکا مورا
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۵:۳۵

در ادامه رایزنی‌های هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در وین، دقایقی قبل علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در هتل پله کوبورگ شهر وین به صورت دوجانبه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

آغاز مذاکرات هسته ای در وین /ایران: درخواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا را کنار نگذاشته ایم/ باقری و اولیانوف دیدار کردند

 

کارشناس آمریکایی: ایران در تلاش است که با موضع مذاکراتی قوی، در وین حاضر شود
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۶

اریک بروئر کارشناس آمریکایی در حوزه عدم اشاعه معتقد است ایران در حال تقویت اهرم‌های مذاکراتی خود است. بروئر نوشته است: «ایران در تلاش است که با موضع مذاکراتی قوی، در وین حاضر شود: با گسترش غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته (همزمان با تهدید به افزایش بیشتر)، کم اهمیت جلوه دادن اثرات تحریم‌ها و برجسته کردن توانایی خود برای ساخت سلاح اگر تصمیم به این کار بگیرد.»

بروئر ادامه داده است: «این نشان می‌دهد که راه حل سریعی مشاهده نمی‌شود و حتی اگر در برخی موضوعات، عقب‌نشینی صورت بگیرد (مانند لیست تروریسم)، ایران برای اخذ امتیازات بیشتر در سایر حوزه‌ها پافشاری خواهد کرد.»

هیات مذاکره کننده ایرانی وارد وین شد/ایران: درخواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا را کنار نگذاشته ایم

 

اتهام زنی هسته ای امارات و عربستان به ایران
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۵

، «حمد الکعبی» نماینده دائم امارات عربی متحده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامگاه چهارشنبه، در کنفرانس کشورهای عضو پیمان عدم اشاعه سلاح‌ هسته‌ای به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت.

بنابر گزارش شبکه «العربیه»، نماینده امارات در بخشی از سخنانش اظهار داشت آن دسته از کشورهای عضو که دارای تأسیسات هسته‌ای عملیاتی هستند؛ مانند ایران، باید به توافقنامه ایمنی هسته‌ای بپیوندند و مفاد آن را رعایت کنند.

حمد الکعبی بدون اشاره به همکاری‌ پیوسته تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار «همکاری کامل ایران» با این سازمان به منظور از بین بردن آنچه «نگرانی» و «بازگردانی اعتماد» خواند، شد.

وی همچنین اعلام کرد که ابوظبی از عدم حصول پیشرفت در حل‌ مسائل مربوط به تعهدات ایران در قبال توافق پادمان و توسعه فزاینده برنامه هسته‌ای این کشور نگران است.

در همین ارتباط، «عبدالعزیز الواصل» نماینده ریاض در سازمان ملل نیز دیشب گفت: «عربستان سعودی از تمام تلاش‌های بین‌المللی که هدف آن‌ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، حمایت می‌کند».

نماینده عربستان سعودی در ادامه با اتهام‌زنی به ایران اضافه کرده بود: «عدم شفافیت ایران [در همکاری] با آژانس بین‌المللی منشور سازمان ملل را نقض می‌کند. عاری‌کردن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای مسئولیتی جمعی است».

الواصل، دیشب، همچنین مدعی شده بود: «اقدامات ایران خطر اشاعه [تسلیحات] هسته‌ای را افزایش می‌دهد».

مقامات امارات و عربستان سعودی در حالی اتهامات مذکور را علیه ایران مطرح کرده‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های متوالی، صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرده است.

ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و بارها از معیارهای دوگانه سازمان‌های بین‌المللی در عدم رسیدگی به تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

رایزنی مذاکره کنندگان ایران و روسیه در وین
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۳

مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ریاست علی باقری و میخائیل اولیانوف پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت وین در آستانه دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

«میخائیل اولیانوف» مذاکره‌ کننده روسیه دیشب در اظهاراتی درباره این مذاکرات بیان کرد که مذاکره‌کنندگان این کشور آماده انجام گفت‌وگوهای سازنده در وین برای نهایی کردن توافق هستند.

هیات مذاکره کننده ایرانی وارد وین شد/ایران: درخواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا را کنار نگذاشته ایم

ایران: درخواست حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا را کنار نگذاشته ایم
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۱

یک منبع آگاه در تیم مذاکره کننده گفت: جمهوری اسلامی ایران، درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته و ادعاهای رسانه‌ای در این رابطه فاقد اعتبار است.

یک منبع آگاه در تیم مذاکره کننده در مورد ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایران شرط خود را برای حذف سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی کنار گذاشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته است و ادعاهای رسانه‌ای در این رابطه فاقد اعتبار است.

این منبع آگاه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حسن‌نیت خود در مذاکرات را نشان داده است و و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق دارد.

وی ادامه داد: اکنون توپ در زمین آمریکا است و اگر آن‌ها خواهان به نتیجه رسیدن توافق با ایران هستند، باید از فرصتی که اعضای برجام در اختیارشان گذاشته استفاده کرده و مسولانه عمل کنند.

گفت و‌ گوی وزرای خارجه قطر و آمریکا درباره مذاکرات وین
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۳:۵۵

در آستانه برگزاری دور جدیدی از مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، وزیر امور خارجه قطر با همتای آمریکایی خود درباره توافق هسته‌ای گفت‌و‌گو کرد.

وزیر خارجه قطر در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این باره نوشت: «از دیدار دوستم وزیر خارجه آمریکا در کامبوج در حاشیه نشست‌های آسه‌آن خرسند شدم.»

بن‌عبدالرحمن اضافه کرد: «ما گفت‌وگوی ثمربخشی درباره راه‌های توسعه روابط دوجانبه داشتم و در نشستمان به آخرین تحولات توافق هسته‌ای و اوضاع افغانستان پرداختیم.»

 

هیات مذاکره کننده ایرانی وارد وین شد

هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها، ساعاتی پیش وارد شهر وین پایتخت اتریش شدند.

گفت‌وگوها بین نمایندگان ایران و دیگر طرف‌ها از امروز (پنجشنبه) ۱۳ مرداد ماه در فرمت‌های مختلف برگزار خواهد شد.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۲ مرداد ماه در توئیتی درباره سفرش به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسئولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل کنند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آستانه ازسرگیری مذاکرات وین گفت: با وجود این که در این مرحله، انتظارات برای رخ دادن گشایشی در تلاش‌ها برای احیای برجام پایین است، این کشور آماده نهایی کردن یک توافق در مذاکرات است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گقت که این کشور قدردان تلاش‌های جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین است و اشاره کرد که آمریکا «آماده نهایی کردن یک توافق در این زمینه و اجرای دوباره برجام در سریع‌ترین زمان ممکن بر اساس طرحی بوده است که از ماه مارس روی میز مذاکرات قرار داشته.»

او در ادامه با تکرار سیاست آمریکا در مذاکرات برجامی مبنی بر مقصر جلوه دادن ایران، گفت: ایران برای رسیدن به یک‌ توافق، باید از درخواست‌های فرابرجامی صرف‌نظر کند. ما امیدواریم این طور باشد؛ هرچند در این مرحله، انتظارات کلی پایین است.

اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، روز گذشته راهی وین شد و در صفحه توییترش نوشت: در راه وین برای مذاکره درباره اجرایی شدن کامل برجام بر مبنای متن ارائه شده هماهنگ‌کننده مذاکرات جوزپ بورل در ۲۰ ژوئیه.

ادعای رسانه آمریکایی درباره کنار گذاشتن درخواست خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از قول یک مقام اروپایی نوشت: در جریان دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب، باید تا آخر هفته توافق شود تا پس از آن، وزرای خارجه برای تایید نهایی این توافق احتمالی، در وین حاضر شوند.

این مقام اروپایی که نامش فاش نشده، مذاکرات پنج‌شنبه، در وین را ''فرصتی برای توافق بر سر نکته‌های نهایی به منظور احیای برجام'' توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه از این مذاکرات می‌گویند که ایران در حال حاضر موافقت کرده تا از مطالبه حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا صرف‌نظر کند اما همچنان خواستار تضمین‌های قوی‌تر است مبنی بر اینکه واشنگتن مجددا از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد و تحریم‌ها را دوباره‌ اعمال نخواهد کرد.

منابع آگاه همچنین به وال استریت ژورنال می‌گویند که ایران، مهم‌تر از همه خواستار آن است تا تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور پایان یابد. این در حالی است که آمریکا و کشورهای اروپایی بارها با این درخواست ایران مخالفت کرده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱۴
مذاکرات قطر این حسن را داشت که از شر خالی بندی های اولیانوف راحت بودیم
دیپلمات‌های اروپایی اصلا با روسها صحبت نمی کنند و ان ها را قبول ندارند( به دلیل دروغگویی های آنها قبل از جنگ اکراین )منتهی اولیانوف از دیشب مجددا خالی بندی های برجامی اش را شروع کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
اروپایی ها نسبت به تعهدات سیاسی عمل می کنند.
برجامی در کار نخواهد بود شنبه هر چه دارید و ندارید را به دلار تبدیل کنید. من هدفم خرید 15 هزار دلار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
بی ربط حرف میزنی و ایرانی نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
برجامي در كار نخواهد بود ولي تبديل دارايي خود به دلار يعني خودكشي
مطمئن باشيد كه با توجه به وضع كنوني دنيا، درآمدهاي ارزي كشور از وضعيت فعلي كمتر نخواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
اصلا برو خودت رو هم بفروش و به دلار تبدیل کن . شما که در آلبانی زندگی میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
مسیر من میدان فردوسی است هر روز تعداد بسیار زیادی از هموطنان(عموما شهرستانی) رو می بینم که صبح برای خرید دلار توی صف ایستاده اند. اطلاع موثق دارم که هر نفر دو میلیون روی این دلالی کاسب می شود. اما فایده این کار چیست؟ بودن خریدار(حتی به صورت کاذب در بازار) باعث می شود که قیمت دلار پایین نیاد چون بازار عرضه و تقاضا هست. و این به نفع کسانی است که به دنبال
حفظ قیمت بالای دلار هستند و از سوی دیگر باعث می شود بخور و نمیری به جیب مردم بیچاره واریز بشه وبه این ترتیب بازارها ی کالا کلا به ورطه رکود نیفتند!حالا بیابید پرتقال فروش را!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
ناشناس ۱۵۵۲ ادبیات پرویز پرستویی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
دلار فروشی جوجه ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
حتما دلار برای فروش داری، دلال!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
اینکه هدف جنابعالی چیه،به خودتان ارتباط داره،بنده شخصا هیچ وقت از اینکه دلار بره بالا و فشار آن روی اقشار آسیب پذیر جامعه باشه،خوشحال نمیشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
نه که شماها ایرانی هستید و منافع ملی برای شماها اهمیت داره

واقعا برجام و توافقی در کار نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
آلبانی نشین بی غیرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
میزان تنفرانگیز بودن دشمنان ایران و آلبانی نشین هارو از همین کامنت بسنجید
ایلیا جهرمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
فقط خجالت بکش!
سوغاتی های سری قبل سفر وین تمام شده بود، خانواده درخواست سفر مجدد حاجی به وین را داشتند، بی خود پیگیر تحولات مذاکرات نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
من مييييييييييييييييييييييييييييييييييدونم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
انتظار نداریم امثال شماها به بیشتر از این چیزا فکر کنی.
وقتی قرار نیست به برجام بگردیم چرا پول بیت المال هدر می دهید، با خانوادها رفتند یا نه، سفر فرنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
حرف مفت نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
كافر همه را به كيش خود پندارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
به آقای باقری پیشنهاد بده دفعه بعد که خواستند برن وین، تو رو هم به عنوان پیشگو و جادوگر ببره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
این دولت مثل دولت قبل نیست خانوادگی بروند مذاکره
یادت هست حسین فریدون و همسرش بردن مذاکره دو تا کورسواد که نمیدونن انرژی هسته ای چی هست
ناشناس
| Austria |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
تو حرف مفت نزن مگه غیر اینه همش با خانوادهاشون دارن میرن مسافرت و توی مذاکرات هم درخواستهای الکی می کنند که انجام نشه چندبار اینکارو کردن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
مذاکرات اگر برای ملت آب نداره برای بعضیها نون داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
یه نگاه بنداز به مثبت و منفی ها ببین کی داره حرف مفت میزنه

در ضمن تو بزن پولش رو بگیر
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
رفتند به عنوان کارت بازی روسیه حاضری بزنن
یه پول معوریت دلاری هم به جیب میزنن
اینجا هم برای ملت ژست مذاکره کننده میگیرند
خودشان هم راضی هستند
چه توافقی!!!
چرا الکی با روح و روان مردم بازی می کنید.
البت حقوق نجومی میگیرن که با روح و روان مردم بدبخت ایران بازی کنن. قطعا ایران همه را سر کار گذاشته. و این بازی خرید زمان است برای رسیدن به بمب اتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
ای با روح و روان مردم بازی کردن کیف داره! باید قبلا این بازی را کرده باشی تا بدونی چه کیفی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
تو ایرانی هستی؟_
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
چند تا نظر دادی با اسم های مختلف.
در نهایت چاره ای جز پذیرش برجام ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
برجام هيچ خاصيتي براي كشور نداشته و ندارد.
ناشناس
| Austria |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
اتفاقا من امیدوارم توافق نکنند در صورت توافق برای مردم هیچ اتفاقی نمی افته ولی دست بال خودشونو خانوادهاشون باز تر می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
کی؟ اگر منظورتون آقای باقریه بدون که یه بچه نماز شب خون هیچوقت برجام را نمی پذیره
نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
ملت چاره ای نداره. مسئولین اگرجاره ای نداشتند که تا الان .صدتا برجام امضاء میکردند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
بستگی داره کیهان چی بخواد
شما هم با این برجام خون مردم رو کردین تو شیشه ، بابا ول کنید تو رو خدا، تا کی میخواد سر مردم رو با این حرفا شیره بمالید ، گرونی تورم بیداد میکنه ، واقعا مردم برا نون شب موندن، شما هنوز تو راه برو برگرد برجامی هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
آمریکا همینه ظالمه پایانی بر ظلم ها و جنایاتش نداره
اروپا در شرایط بد تامین انرژی قرار گرفته و برای احیای برجام هر کاری می کند. از طرفی آمریکا هم تحت فشار اروپاست. فکر کنم در شرایط خوبی هستیم و باید با ایده های بکر طرف را تهی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
مثلا چه اید ه ای؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
چند می گیری تو که کامنت میذاری همه جا
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
یه نفری راه افتادی داری جواب همه رو میدی؟
در شرایط خوبی هستیم؟
تا 4 ساعت دیگه مشخص میشه برجام کاملا از دست رفته
اماده شو برای دلار 100 هزار تومنی و مکانیسم ماشه اروپا
بعد هم متمم هفتم سازمان ملل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
ایده بکر اونهم با این تیم؟؟؟؟؟
ریحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
به خاطر همین مسئله ، عمرا اگر روسها بذارن مذاکرات به نتیجه برسه.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
اروپا و آمریکا اگر به منابع انرژی نیاز دارند میتوانند امتیاز های خوبی به کشور های عربی بدهند و از ما بی نیاز شوند. مجبور نیستند فقط با ما توافق کنند . این ما هستیم که مجبوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
صنار بده آش

به همین خیال باش
مذاکره کننده ای دیگر نداریم بجز باقری کنی ایشون هرازبر رو تشخیص نمیده دراین یکسال رفت وآمدن مشخص شد. فامیل بازی تاکی چه دسته گلی رو به ارمغان آورد در این مدت بجز هدر رفتن بتت المال .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
شمایی که هر رو از بر تشخیص میدی، ممکنه بفرمایید تخصصتون چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
تا دلت بخواد مذاکره کننده داریم ولی نماز شب خون مثل آقای باقری کم داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
دکترا روابط خارجی داره فقط ظریف زبان باز حتما سردر میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
نقل از ویکی پدیا
علی باقری کنی به همراه سعید جلیلی یکی از منتقدان مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی بوده و در موقعیت‌های مختلف از جمله شبکه افق و در مجلس شورای اسلامی محتوای مذاکرات و توافق برجام را نقد کرده‌است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
مهدوی کنی برادرزاده دیگه ای نداره ؟؟؟؟
اگر قبلا یادتان باشد یک نفر بود همراه آقای جلیلی می رفتند با کاترین اشتون چایی می زدند بر می گشتند اون همین جناب باقری بود ….
البته آرزو می کنم برجام امضا شود چون گزینه های جایگزین به ضرر ایران و جهان است
مطمئن باشیدمذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
ما که شرقگدا هستیم بفرمایید اولیانوف از طرف ما مذاکره دیگه چرا باقری کنی میره
در نهایت مجبوریم برجام رو بپذیریم. کامنت خیلی قشنگی بود. با ذکر این نکته که قرار بود اون رو آتش بزنیم. یعنی در نهایت جام آتش را سر کشیدیم.
چرا کنار نگذاشتید؟ سفره‌ی مردمو که به تحریما گره زدید؛ حداقل بذارید ملت یه لقمه نون بخورن.
حتی اگر برجام احیا بشه، آمریکا ظرف 6 ماه میتونه همه تحریمها رو برگردونه. اینطوری هیچ سرمایه گذاری مهمی برپایه برجام نمیتونه انجام بشه. اگر هم توافقی قراره بشه باید توافقی باشه که بتونه باعث گسترش سرمایه گذاری بشه نه فقط ورود کالاهای مصرفی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
دقیقن همینه امریکا هدفش فقط رای اوردن بایدن و خفه کردن صدای اروپاییاست اصلا دنبال توافق به نفع ایران نیست
هرچی که روسیه بگه همون اونم میگه نه
امیدواریم ک اینبار توافق بشه
ولی اگه نشد جان مادرتون مذاکره رو ول کنین
بحث وين ميشه دلار دويست ارزون ميشه و عدم توافق دلار ٥ هزارتومن ميره بالا
جان مادرتون اگه اينبار نشد ول كنين
مردم بدبخت رو بدبختتر نكنيد
تو اين رفت و امدا دلار از ١٨ تومن ب ٣٢ تومن رسيد
فقط در یک صورت برجام احیا میشه که ایران تمامی خواسته های آمریکا و اروپا را بدون قید و شرط قبول کنه و تعهد هم بده....‌
این مذاکرات میتونه تنش رو کاهش بده اما بسیار بعیده که سر برجام توافق بشه. هرچند ممکنه توافقات محدودتری انجام بشه.
سپاه رو تحریم کردن و ما ارتش آمریکا رو تحریم کردیم !
شرکت نفت و غیره رو تحریم کردند و مقابله به مثل کردیم و طرح دادیم تا کوکا کولا رو تحریم کنیم !
چی فکر کردین ؟
" ما میتوانیم "
همین امروز هم توافق انجام شود و شرکتهای خارجی بخواهند با سرمایه و دانش به روز وارد کشور شوند و اقتصاد کشور تکانی بخورد برابر خواهد شد با ورود ترامپ به کاخ سفید و روز از نو و روزی از نو.
متاسفانه کشور ما به دلیل اقتصاد ضعیف و محدود و عدم داشتن متحد استراتژیک محکوم به بازیچه بودن بین غرب و شرق بوده و هست.
نقطه سر خد
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ......................
بااین تفکری که مذاکره کنندگان ما دارند ،وهمچنین مشاورههایی که با اولیانوف روس انجام می دهند توافقی وبرجامی درکارنخواهد بود ،دراینده به احتمال زیاد حلقه تحریمها خصوصا دربخش فروش نفت و پتروشیمی ها تنگتر خواهد شد ،تا درامدی به خزانه واریز نگردد ،خدا می دانداین همه خرابیها وخسارات بلایای طبیعی خصوصا سیل که 23استان ایران را ویران کرده وخسارات جانی .مالی فراوان به ملت بی پناه وارد کرده وزیر ساختهای شهری وروستایی را ویران کرده چگونه باید ترمیم گردد .ملتی بااکثریت گرسنه با مملکتی ویران چگونه نباید به مسببین این وضع لعن ونفرین نکنند وبه بدبختیهای خود بدرگاه خداوند شکوه نکند .
ایران نمی خواد برجام رو قبول کنه...اگه بونیم این تحریم برای چه کله گنده هایی سود داره می‌فهمیم که هیچ توافقی نخواهد بود...
این وقفه ها برای چیه؟ اگر قراره سر کاری نباشه باید پشت سر هم جلسه بزارید و تمومش کنید.
بخاطر مصلحت کشور و مردم هم شده این فرصت طلایی را از دست ندهید،مردم ب سختی روزگار میگذرانن،سخت گیری و لجاجت به ضرر کشور است،فرصتها مثل ابر میگذرند
برجام که بد بود معیشت مردم را هم که بهش گره نزدید احسنت نمیشه دیگه پنیر و... خورد راستی چی شد میگفتید که بر دهان کسانی میزنید که بخواهن با خون سلیمانی معامله کنند
اولیانف هست دیگه باقری واسه چی رفت؟
مرسی از پوتین که اجازه دادن دوباره مذاکره بشه
مردم دیگه نه برجام قبول دارن .نه آقای رییسی و دولت ناکارمدش..که تویکسال تورم بیش از200%افزایش داده..افزایش حقوق کارمند بدبخت10%………
مذاکرات باید در ایران تشکیل بشه
چرا ما میریم اروپا
اونا بیان دستبوسی
شما فقط نظر مخالفان دولت را نشر می دهید! ؟
آقای باقری بعد از یکسال رفت و آمد بیهوده و تلف کردن وقت مردم در این مذاکرات یه کار مثبتی انجام بدید
کاش با روس‌ها مشورت نمی کردید و مستقل عمل می کردید ، آنگاه می دیدید که نتیجه مطلوب تری حاصل می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
چه انتظار عجیبی از افراد وابسته داری ؟
دیگه الان توافق هم بکنند تا بره اجرایی بشه دوران بایدن تمام میشه و دوباره روز از نو روزی از نو. ضمن اینکه اصلا بایدن هم روی خوشی به ما نشون نداده. الان 2 ساله که دارن مذاکره می کنند!
چرا.سجاد رو نفرستیم برا مذاکره ،خوب کوری میخونه.
باید دنیا تفهیم ‌شود که دیگر عضویت در پیمان ان پی تی و بطور همزمان تحریم بودن به هیچ وجه پذیرفتنی نیست
طنز تلخ اینکه آژانس مواضعش را با جاني صهیونیستی عزیزدردانه اتمی غرب که عضو پیمان نیست برعلیه یکی از اولین اعضای پیمان هماهنگ میکند
سریال طنز مذاکرات هسته ای.
ایران نباید خواهان شود در برجام
بلکه خوانده شود
ماکه برجام را نقض تکریم ماکه عهد شکنی نکردیم هر چه مابیشتر بر برجام اصرار کنیم
اروپا و آمریکا بیشتر انکار میکنند
بخدا که ملت خسته شده‌اند فکر کنید برجامی نیست کار خودتان را بنمایید
ما دیگر آب از سرمان گذشته چه یک قطره چه چندین و چند متر
توافقی در کار نیست الکی داغش نکنید
آمریکا دروغگو حیله گر وبقول خودش ابرقدرت است نمیدونه این حرفا قدیمی شده خانی رفت وخانی دیگر نمانده الان چین وروسیه کدخدا وخان هستن اروپا وآمریکا باید امسال پتو کنن دور خودشون که یخ نزنن .زمستان خنکی در انتظار اروپاست وآمریکاست .اگر میخوان سرما نخورن وگرونا نگیرن باید باخفت بیان پای میز مذاکره .هرچه این چند سال زور گفتن به ملت ایران امسال تلافی همه ش تو پوستشون در میاد.
کارنامه آقای باقری هشت سال هدر دادن عمر و مال مردم در تیم جلیلی در دولت دهم و یک سال عملکرد بدون نتیجه در دولت رئیسی بوده چرا هنوز داره از ایشون استفاده میشه؟
چرا مغلطه می کنید ، یعنی چه که هر و از بر تشخیص نمی ده ، شما که می تونید بسم الله ، بر جام قبلی رو که همه شاهد بودیم ، طرف غربی چه بلایی به سرش آورد ، بلاخره کار کارشناسی باید صورت بگیره
تامادامی که شروط امریکا قبول نشودبرجام به نتیجه نخواهدرسیدبایدباقری کنی تسلیم دشمن شود.به حکم قرآن سوره انفال آیات ۶۱و۶۲
اگر ایران می خواست توافق صورت گیرد در زمان روحانی تمام شده بود این رفت وآمدها فقط بخاطر سرگرم کردن مردم است وانگهی باقری خود یکی از منتقدان سرسخت توافق بوده و هست پس فقط مصرف بیت‌المال و سر کار گذاشتن مردم !!!
ورود و خروج از برجام باعث بی ثباتی در اقتصاد میشه یعنی الان ده ساله که حتی سرمایه گذاران داخلی نه میتونن روی شرایط تحریم حساب کنن نه شرایط نبود تحریم.
من خودم موافق سپاهم و کارهای بین المللی و داخلیش ولی یه نکته ذهنم رو مشغول کرده اینه که چرا برجام رو به سپاه گره می زنید؛ اینجوری اگر برجام به جایی نرسه همه کم کاری ها و بد عهدی ها سر سپاه خواهد شکست لطفا یه کم فکر کنید؛ مگر سپاه اینقدر.. که اسمش توی یه لیست باشه یا نباشه براش مهم باشه.
انتظار تفکر.
چرا توافق کنند. فرزندان و نوه و نتیجه در غرب در حال صفا

خود در وطن در راس و در رکاب اربابان غربی.

می گن بگید مرگ بر آمریکا و سفارت رو ....
ولی بچه هاتون بیان برای تحصیل و صفا
با اولیانف و با مذاکرات غیر مستقیم فقط پول بی زبان کشور در وین خرج میشود نتیجه هیچ است
کاش بمب اتم داشتیم . همه بمب اتم دارن می خوان کشورای دیگه نرسن به بمب اتم تا همیشه بتونن بهشون زور بگن . اگه اکراین بمب اتم داشت روزگارش این بود؟
همه دارن و روز به روز بیشترش می کنن
بجای برجام بفرمائیدگردش اروپائی دوستان جهت تجدیدقوا چون این چاه برای ما به آب نمیرسد ولی برای برخی به کردش وتفریح میرسد
جناب باقری و مذاکره..!!!

این دو مقوله جدا از هم هستن.. کسی که با برجام مخالف هس چطور می تونه مذاکره کننده خوبی باشه
این مذاکره مثل دوره قبل هرروزازپیشرفت مذاکرات ونزدیک توافق میگفتید اخرش بی نتیجه متوقف شدبه قطررفتیدبازهیچ.همه کشورهاازامریکاپیروی میکنند.برای منافع خودفعلا برای احیابرجام دست بکارشدند.وقتی چیزی که میخاهندبدست اوردندبه گذشته برمیگردندتنهاراه ایران دست ازمذاکره وهزینه بیخودی برداردچه تحریم باشه چه نباشه تورم وگرانی پابرجاوهمچنان صعودی وقابل کنترول نیست پس این همه دل ملت بدردنیاورید.
بعد ناهار دیگه خبری نشد؟؟
باقری کنی توافق کن نیست.اینها دلشون بر ای سنگرو یک اسلحه کلاش تنگ شده.
باقری حودش هم میداند که اگر در این دور از مذاکرات نتوانیم با طرف مقابل و به ویژه امریکا به توافق برسیم، دیگر هیچ امیدی به زنده کردن برجام در آینده وجود نخواهد داشت ..... دلیلش هم واضح است ...... ترامپ دارد می آید
وقتی هیچ خبری از مذاکرات به بیرون درز نمی کند، یعنی مردم نامحرم هستند...یعنی....
آیا به مردم خواهید گفت که آخر روی چه چیزهایی توافق کردند؟ یا که این هم جز اسرار خواهند ماند. البته نه برای دنیای غرب کت همه چیز باید شفاف باشد
آقای باقری کنی لطفا به مردم ایران توضیح دهید که آقای اولیانوف چه کاره مردم ایران هستند؟
خدا بداد مردم ایران برسه با این تیم فشل که یکساله مردم رو سر کار گذاشته و هم و غمش شکست مذاکراته.
احتمالا نوشیدن جام زهر نزدیک است حتی اگر نخواهند مردم آنها را وادار به نوشیدن می کنند حجم اعتراضات کسبه بازنشسته ها و ... ببینید هر لحظه ممکن است انفجاری رخ دهد که قابل کنترل نباشد
از الان برجام را شکست خورد تلقی کنید
وقتی هیچ کار موثری انجام نمی‌دهید انتظار معجزه دارید
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما که قصد حل مشکلات ندارید چرا مردم بیچاره را سر کار میذارید
؟؟؟؟؟؟؟؟
یورش روسیه به اکراین و تهدید تایوان توسط چین یک نکته پندآموز داره و اون اینه که تو این دنیا باید قوی باشی والا هر کشور قدرتمندی هر وقت دلش بخواد میتونه به کشورت یورش بیاره
ضمنا درس و پند دیگه اینه که باید با همه قدرت های جهان تعامل و همکاری داشته باشی و منافع ملی که شامل مردم و میهن هست رو بر هر چیزی ترجیح بدی
فقط یادتون باشه به مردم دروغ نگید که حتما میگید .. که همین روسیه و امریکا حقیقت را خواهند گفت .. هیچ حقیقتی پشت پرده نخواهد ماند.
خودتون رو سر کار بگذارید.پوتین باید دستور بده ما چیکار کنیم
خواهشاً دیگه بتن ریزی نکنید هیچ رآکتور را! قابل اعتماد نیستند.
حیف از پول هتل و پرواز
چرا مذاکرات در ایرا ن تشکیل نمی‌شود برجام برای مسئولان کشور نان دارد اگر برجام باشه دیگه بهانه ای برای بی عرضه گی ندارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل