بازدید 6483

وضعیت جوی هرمزگان قرمز شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان وضعیت جوی را تحت تاثیر پدیده مونسون ناپایدار اعلام کرد و گفت: برخلاف انتظار بعد از کاهش نسبی فعالیت روزهای قبل سامانه مونسونی امروز وضعیت جوی استان به حالت خطر و قرمز رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 01 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، مهرداد حسن زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها خطر استان را با توجه به بارندگی های شدید و سیلاب در استان های کرمان، فارس و بوشهر دوچندان دانست و افزود: هرچند امروز و فردا دو نقطه شمال و غرب هرمزگان بیشترین تاثیر از سامانه را خواهند داشت اما تمامی شهرها و روستاها حتی با وجود هوای آفتابی با خطر ورود سیلاب و روان آبها از مسیل روستاها و شهرهای همجوار مواجه هستند.

حسن‌زاده تاکید کرد: بارش‌ها در استان هرمزگان به صورت رگبار شدید، تندباد همراه با گرد و خاک همچنین صاعقه و تگرگ خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان پیش‌بینی وضعیت زرد دریایی در جزایر را با مواج شدن دریا به دلیل وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی اعلام و توصیه کرد: لازم است همچنان مردم در جزیره های هرمز، قشم، لارک، هنگام و کیش از انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا پرهیز کرده و برای رفت وآمد شناورها به ویژه در بنادر غربی استان تمهیدات ایمنی را رعایت کنند.

حسن‌زاده لطف خداوند و همراهی مردم استان را در گذر از وضعیت خطرناک فعلی مهم برشمرد و ادامه داد: از آغاز فعالیت سامانه در استان خسارت جانی و مصدومیت ناشی از آن نداشتیم و با تاکید و دستور استاندار هرمزگان تا عادی شدن وضعیت جوی استان و استان های همجوار همه نیروهای امدادی، راهداری، تیم‌های فنی و خدماتی، مدیران استانی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران همچنان در حال آماده باش کامل هستند.

وی ضمن قدردانی از مردم استان تاکید کرد: در مناطق شهری و روستایی همچنان باید از قرارگرفتن در مسیر رودخانه های فصلی، مراتع، ارتفاعات خودداری کنیم و هنگام مشاهده نور صاعقه از قرار گرفتن در محوطه باز، کنار درختان، پنجره، وسایل برقی و گازی پرهیز کرده و خطر سیلاب و تندبادهای ناگهانی را جدی بگیریم.

حسن زاده یادآور شد: کشاورزان و دامداران برای نگهداری از مزارع، محصولات، احشام و دام خود تمهیداتی بیندیشند و رانندگان درسطح شهر یا مسیرهای برون شهری از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کرده و به محض شروع رگبار، صاعقه و تندباد در جای امن به دور از درختان و تیرهای برق توقف کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر