بازدید 69062
با مذاکرات هسته‌ای

مذاکرات وین در روز‌های آینده از سر گرفته می‌شود/ جزئیات پیشنهاد بورل برای احیای برجام/ باقری: آماده جمع بندی مذاکرات هستیم

پس از مذاکرات غیر مستقیم هسته‌ای میان ایران و آمریکا در دوحه قطر که آخرین دور مذاکرات هسته‌ای بوده است، طرفین غربی به ویژه آمریکایی‌ها از شکست مذاکرات خبر دادند و در مقابل طرفین ایرانی اعلام کردند مذاکرات شکست نخورده و اگر واشنگتن از خواسته‌های زیاده خواهانه خود کوتاه بیاید می‌توان به توافق دست یافت. با این حال، گزارش‌ها حاکی از این است که مذاکرات احیای برجام در روز‌های آینده از سر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶ 31 July 2022

مذاکرات وین در روزهای آینده از سر گرفته می شود/ جزئیات پیشنهاد بورل برای احیای برجام 

بین الملل تابناک: پس از مذاکرات غیر مستقیم هسته‌ای میان ایران و آمریکا در دوحه قطر که آخرین دور مذاکرات هسته‌ای بوده است، طرفین غربی به ویژه آمریکایی‌ها از شکست مذاکرات خبر دادند و در مقابل طرفین ایرانی اعلام کردند مذاکرات شکست نخورده و اگر واشنگتن از خواسته‌های زیاده خواهانه خود کوتاه بیاید می‌توان به توافق دست یافت. با این حال، گزارش‌ها حاکی از این است که مذاکرات احیای برجام در روز‌های آینده از سر گرفته خواهد شد.

باقری: آماده جمع بندی مذاکرات هستیم
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۲۰:۵۸

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) نهم مرداد ماه در توئیتی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: ما ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به منظور هموار ساختن مسیر برای جمع بندی سریع مذاکرات وین، که با هدف اصلاح یک شرایط پیچیده خسارت‌بار ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، آغاز شده به طرف‌های مقابل ارائه دادیم.

وی در توئیتی دیگر افزود: ما به صورت نزدیک با شرکای برجامی خود به ویژه هماهنگ کننده به منظور ارائه فرصتی دیگر به آمریکا برای نشان دادن حسن نیت و مسؤولیت پذیری خود کار می‌کنیم.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ایران آماده جمع بندی مذاکرات در مدت زمان کوتاهی است. اگر طرف مقابل نیز آماده اقدام مشابه باشد.

درخواست جوزف بورل از ایران برای پذیرش متن پیشنهادی اروپا
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۲۰:۵۷

جوزپ بورل در یادداشتی در سایت اینترنتی اتحادیه اروپا گفت: ایران و دیگر طرف ها باید متن توافق پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام را قبول کنند. نقشه و طرح جدی از سوی ایران برای احیای توافق برجام وجود ندارد. دامنه حل اختلافات مهم با جمهوری اسلامی ایران کمتر می شود و به پایان می رسد.

او قبل از این هم در یادداشتی در روزنامه فایننشال تایمز انگلیس نوشت: متن پیشنهادی توافق احیای برجام آماده است که نگرانی های دو طرف مذاکرات را در نظر می گیرد.

بخش های مهم این یادداشت به این شرح است:

- بعد از ۱۵ ماه از مذاکرات فشرده و مثمر در وین و ارتباطات متعدد با اعضای برجام و امریکا به این نتیجه گیری رسیدم که مساحت حل اختلافات کمتر می شود و احتمالا پایان می یابد.

- زمان آن رسیده مقامات ایران، تصمیمات سیاسی سریعی را برای پایان مذاکرات وین بگیرند و به صورت فوری به اجرای کامل برجام برگردیم.

- متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام شامل چارچوب های محکمی برای فعالیت هسته ای ایران است. گزینه بهتر برای احیای برجام روی میز است. الان زمان تصمیم گیری است.

- هدف ما همیشه دست یابی به توافقی است که به سود همه از جمله ایران و اروپا و جامعه جهانی، خواهد بود و این چیزی است که همه ما آن را محقق کردیم. متن پیشنهای توافق احیای برجام شامل محدودیت های شدید بر فعالیت هسته ای ایران وبزرگترین سیستم نظارت و بازرسی بود که از سوی آژانس اجرایی می شد.

- برجام باعث کاهش 98 درصدی ذخایر اورانیوم غنی شده ایران و برچیدن هزاران دستگاه سانتریفیوژ این کشور شد.

سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکست خورد زیرا اجماع حاضران در برجام آن را زنده نگه داشت و هم اکنون ادامه برجام مهمتر از هر وقت دیگری است.

در همین راستا، یعقوب رضازاده اظهار کرد: در چند روز گذشته، اعضای کمیسیون امنیت ملی، نشست هایی با آقای باقری، رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای داشتند. طبق مباحث مطرح، با توجه به تلاش‌های طرف‌های اروپایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام، احتمالا در روزهای آینده دور جدید مذاکرات برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دور از مذاکرات با پشتوانه و عزم جدی طرف ما و طرف مقابل صورت می گیرد و چندین سال است که مذاکرات بدون نتیجه مانده و انشاءالله با رویکرد جدید توافق خوبی بین طرفین انجام می شود؛ البته همراه با دقت عمل و رسیدن به نتیجه قابل قبول برای ملت و مجلس.

رضازاده درباره مکان مذاکرات گفت: احتمالا در وین برگزار خواهد شد. البته ما پیشنهاد کردیم مذاکرات در خاک کشور ما باشد ولی در نهایت مکان قطعی مذاکرات بعد از توافق طرفین مشخص می‌شود.

جزئیات پیشنهاد بورل برای احیای برجام 

یک رسانه عربی در گزارشی به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات، جزئیات تازه‌ای درخصوص پیشنهاد مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایران منتشر کرد.

 روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع نزدیک به روند مذاکرات هسته ای غیر مستقیم ایران و آمریکا با وساطت اتحادیه اروپا و کشورهای عربی خلیج فارس، جزئیاتی در خصوص پیشنهاد مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به تهران و واشنگتن منتشر کرد.

جوزپ بورل سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که پیش نویس جدیدی درخصوص برنامه هسته ای ایران ارائه داده و از طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات خواسته است که این پیش‌نویس را قبول کنند تا مانع بروز بحران خطرناک شوند.

وی در مقاله ای که در فایننشال تایمز منتشر شد، نوشت: این پیش نویس "ایده آل نیست" اما به نظر من به عنوان واسطه در این مذاکرات، توافق ممکن است.

بورل بدون پرداختن به جزئیات تاکید کرد که پیشنهاد مطرح به تمام امور اساسی می پردازد و راه حل هایی را شامل می شود که تمام طرف‌ها با دشواری به آن ها دست یافتند.

منابع العربی الجدید ادعا کردند که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی با جوزپ بورل، ملاحظات ایران درخصوص این پیشنهاد را به وی ابلاغ کرده و گفته که ایران به طور کلی مخالفت‌هایی با طرح دارد اما تاکنون رسما مخالفت خود را اعلام نکرده است.

این منابع می‌گویند: مسئولان ایرانی بر این باورند که طرح اروپایی چیز مهم و بزرگی به پیش‌نویس توافقی که در مارس گذشته مطرح شده اضافه نمی کند و پیشنهاد کنونی به طور کافی سه مطالبه اصلی تهران را برآورده نمی‌کند.

این منابع درخصوص مطالبات تهران تاکید کردند که ایران خواهان گسترش چهارچوب رفع تحریم ها، دادن ضمانت های کافی و همچنین اعلان آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر بستن پرونده تضمین های مربوط به اختلافات میان تهران و آژانس است؛ اختلافاتی که به سه سایت هسته ای ایران مربوط می شود و آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این مدعی شده بود که ایران در آن ها فعالیت هسته ای اعلام نشده دارد.

منابع نزدیک به مذاکرات هسته ای اعلام کردند که پیشنهاد جدید بورل، رفع تحریم های بخشی از موسسات و شرکت های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نه همه آن ها را شامل می شود و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز متعهد می شود که دولتش به توافق احترام بگذارد.

این منابع در ادامه تاکید کردند، امیرعبداللهیان به بورل گفته است که ایران از پیشنهادها و ایده هایی که در راستای تکمیل مذاکرات و رسیدن به توافق هستند استقبال می کند و همزمان خواستار انجام مباحثات بیشتر درخصوص پیشنهادهای اروپایی و همچنین پیشنهادهای تهران برای رسیدن به راهکارهای مشترک است.

این منابع همچنین تاکید کردند که پیشنهاد انجام دیدار میان علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز مطرح شده است.

این منابع در بخش دیگری خاطرنشان کردند که وزیر خارجه ایران نیز پیشنهادهای جدیدی درخصوص مسائل مورد اختلاف به بورل داده است.

در این گزارش آمده است؛ گویا در آینده نزدیک شاهد توافقی نباشیم و باید تا ماه سپتامبر و قبل از نشست شورای حکام آژانس در آن ماه منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی رخ می دهد.

منابع العربی الجدید در پایان تاکید کردند: تماس های علنی و غیرعلنی قطر و عمان با دو طرف ایرانی و آمریکایی به منظور نزدیک کردن رویکردهایشان ادامه دارد و تحرکات جدیدی درخصوص تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن در حال انجام است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶۱
بهتر است مذاکرات زودتر به جمع بندی برسد.
مردم واقعا خسته شده اند
دولت هم که فقط شعار میدهد
گرانی هم بیداد میکند
این یعنی استفاده اروپایی ها از توافق صادرات گاز ایران به اروپا و گذر اروپا از وضعیت بحرانی انرژی و بعد از رفع تحدید انرژی ،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
ان وقت روسیه مرض دارد با اجرای برجام موافقت کند تا انحصار گازی اش تمام شود؟
تورا جان امام زمان شادی را به ای مردم افسرده ونا امید بیاورید دیگه بسه از نا امیدی پناه به امام زمان ببریم تا بیاید و مردم را از غم و غصه نجات دهد
دور جدید اروپا گشتی
هورااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
اروپاگردی
اگر آمریکا وارد برجام بشه و دوباره خارج بشه یک شوک شدیدی به اقتصاد ما وارد میشه که ممکنه خیلی از مردم حتی برای خوردن غذای ساده هم مشکل پیدا کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
مگه الان ندارن؟
آقای باقری از مخالفان مذاکرات برجام بوده اما حالا خود مذاکره کننده ارشد است !!! باور اینکه این مذاکرات به نتیجه برسد فقط می‌توان گفت همه چیز سرکاری است
کاش ایران بفهمددرحال حاضرپذیرش برجام به نفع آمریکا واروپاست.ایران بایدتا3ماه آینده رسیدن فثل سرمامذاکره بازی کند اونوقت آمریکا واروپاتسلیم میشوند.بایدهم مذاکره برای مذاکره کنبم وهم پهپادها وموشکها رادریمن براعرستان وامارات آماده کنیم. ودرفصل سرمااونهارابه آتش بکشندعرستان وحمارات هم تسلیم خواهندشد.
بیکار ترین و بیسوادترین نمایندگان کشور در مذاکرات بتفریح وین و دوحه و مسکو و... رفتند و نتیجه نگرفتند و در آخر نیز جمع بندی یعنی اتمام کار و احماع جهانی بر سر مکانیزم ماشه علیه ایران.

امید که در ایران دادگاهی برای مجازات آنها ترتیب داده شود و محاکمه و مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
چقدر تو ساده ای هرچی دشمنان ایران میگن باور نکن و ساده لوح نباش
بورل که عقلش اینقدر باشه بقیه اروپا چقدر است . ، این احمق ها ، دوباره دارند همان پیشنهاد های سابق را میدهند ، تعهد رییس جمهور آمریکا که ارزشی ندارد ، اروپا چه تعهدی دارد در برنامه وقتی عمل نکرد چکار کردند تعهدشان کجاست مگر همین فرانسه نبود می‌گفت شرکت ها خصوصی هستند و ما نمی‌توانیم کاری بکنیم . اینها عمله آمریکا هستند این طرح هم بدرد خودشان میخورد
ادامه مداکرات با وجود باقری و تیم 40 نفره مخالفین هر گونه توافق برجام ، فقط باعث اتلاف وقت با ارزش کشور و مردم خواهد شد

و از همین الان مشخص است که این تیم و جماعت امام صادقی ، اثلا اعتقاد و باوری به توافق برجام نداسته و ندارند
زیر میز ذلت بزنید که دچار ننگ برای آیندگان نشوید
وزارت امور خارجه با هماهنگی با مقام رهبری شخص مجربی را به جای علی باقری به وین بفرستد تا این بار هم به مانند دفعات قبل دست خالی از وین برنگردیم
حالا ما نمیدونیم که هنرپیشه های فیلم هم عوض میشند ما ملت ایران تا حالا خوب سرگرم شدیم
مذاکرات وین در روز‌های آینده از سر گرفته می‌شود.
اروپا: هی؛ هلو
ایران: السلام و علیکم
اروپا: بیایید تا مذاکره کنیم.
ایران: خوب بفرما
اروپا: برجام را باید بپذیرد و موشک هایتان را جمع کنید. توی گوش اسراییل هم.. و گرنه ....
ایران: وگرنه و چی. برجام بی برجام، موشک هم مال خودمان است و اسراییل هم غلط کرده
اروپا: بانک هایتان را تجریم می کنیم. راه فروش نفت را می بنیدم.
ایران: خیلی حرف می زنید. ماه هم حسابتان را در تنگه هرمز می بنیدیم تا در سرما بمانید. برجام را هم قبول نداریم. فقط آمدیم تعطیلات تا حرف بزنیم.
اینا دارن به خیال شون زمان برای آرزوهای محالشون میخرن،
عمو اولیانوف آماده شو برای خالی بندی های جدید
امریکادروغگوست.بهش.اعتمادنکنید
خب اگر قرار بود که زیر بار خواسته های غربی ها بروید، چرا سال گذشته این جام زهر را ننوشیدید؟ آقایان مسئولین محترم! مردم گرفتارند ، می فهمید؟ واقعا گرفتارند .....پس لطفا از فکر ساخت بمب اتم بیرون بیایید و قدری به حوائج مردم رسیدگی کنید
این را هم بدانید که به فرض ساخت سلاح های غیر متعارف توسط ایران، به بدترین وجه ممکن تحریم خواهیم شد و تازه اول بدبختی ها خواهد بود
بعیده ازین مذاکرات چیزی بیرون بیاد، چرا بمب اتم را نمی سازید و قال قضیه را نمی کنید.
طاهباز که آزاد شد یعنی چراغ سبز نشان دادن به آمریکا.
نرمش قهرمانانه دیگری‌ در راه است.
به امید نابودی ترکمانچای اصلاح طلبان و لاریجانی
اصلاح‌طلبان غرب زده چی می گویند
اینا همه بهانه است تا یه مسافرت توپ وسط تابستون به اروپا جور کنن
اين برجام شده آينه دق براي ملت ايران نمي دانم چرا طرفين سريعتر تعين تكليف نمي كنند مردم را سركارگذاشتند وچندين سال است اقتصاد كشور را به برجام گره زدند واقتصاد كشور را فلج كردند اين موش وگربه بازي ها مشخص نيست كي تمام مي شود تا مردم از بلاتكليفي در بياند
آقای باقری کنی با ملت بزرگ ایران بازی نکنید. حداقل دراین مدت یکسال یک حرف راست به مردم بزنید. ترا خدا از آن کسی آدم را خلق کرد بترسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
آقای باقری کنی هیچ‌کاره است
مسئولان تمایلی به برجام ندارند.....تحریم به مسئولان اثری نگذاشته است.....
20 سال مذاکرات را کش دادند برای اینکه به بمب اتم برسند.....
مذاکره بسیار کار عاقلانه ای است . همانگونه که پیامبر با کفار مذاکره کرد و برای امنیت و آسایش مسلمین صلحنامه حدیبیه را امضا نمود.
باقری به چهل نفر همراه: میریم اردو ،میریم اردو ،لباس تابستانه بردارید!!؟؟
احتمالا قصد بر اینه که دلار ارزون بشه و دوباره گرون بشه
واقعا دیگه مسخره شده آخرشم قول میدم بیشترین امتیازات رو به اونا میدن
مثل اینه ترامپو مسئول مذاکره در مورد معاهدات اقلیمی و محیط زیستی بکنن بعد توقع داشته باشن توافق هم بکنه
باقری کنی مخالف صد در صده برجامه این چه کار مسخره ایه ایشون رو کردید مسئول مذاکرات
میذاشتیدش یه گوشه از وزارت امور خارجه میکردیدش مسئول موعظه سفرای خارجی بهتر نبود؟
زودتر بندید بره ملت دارن له میشن
ملت رو مسخره خودتون کردین. من با 35 سال سن فقط عمرم رو دیدم که گذشت و برای اهداف و مقاصد نامشخص شما سوخت
جون مادرتان توافق کنید ؟تا کمی از مشکلاتمان حل شود تورا بخون امام حسین این دفع مذاکره را به سرانجام برسانید ....
اقا بیخود بیت المال رو برای مذاکراتی که از قبل نتیجه اش معلوم هست هدر ندهید. این اقای کنی ته مانده جلیلی و دار و دسته هست. نه سواد داره نه مذاکره بلده فقط میاد تهران و جلیلی یه تیکه کاغذ میده دستش میگه برو‌ این رو ایده بده . ایده های ایشان هم که خریدار نداره پس بی خیال مذاکره!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
شما خوبی استاد!! بفرما شما بروید مذاکره کنید
آمریکا و اروپا غیر قابل اعتماد هستن و نمیشه اعتماد کنیم پس احیای برجام تلف کردن وقت هست والا هیچ گاه به نتیجه مطلوب ما نمیرسه
آمریکا و اروپا غیر قابل اعتماد هستن و نمیشه اعتماد کنیم پس احیای برجام تلف کردن وقت هست والا هیچ گاه به نتیجه مطلوب ما نمیرسه
توافق سست، نبودش بهتر از بودنش هست، ما همین الان هم تحت شدیدترین تحریمها هستیم، بنظرم اگر ننگجام رو رها کنیم و توپ رو به زمین اونها بیندازیم آنوقت طرفهای مقابل باید دست به دامان ایران بشوند، چون تحریم‌های شورای امنیت در مقابل تحریم‌های آمریکا چیزی نیست، حال که ما تحریم‌های آمریکا رو داریم، و حاضر نیستند مثل آدم حقوق مردم ایران را برگردانند، بهترین گزینه خروج از برجام و تقابل همه جانبه است، مرگ یکبار ، شیون هم یکبار!! قریب بیست سال ملت دارند ذره ذره زجر میکشند و همه جور فشار رو تحمل میکنند، حالا که طرفها اهل منطق نیستند باید با زبون خودشون باهاشون حرف زد،، همون روشی که احمدی نژاد باهاشون داشت،، نتیجه هم داده بود،، حالا پس از نه سال مذاکره و برجام هسته ای بر باد ده !! هم تحریم هستیم و هم هسته ای نداریم و هم هر ننه قمری واسمون خط و نشون میکشه
نکته اصلی در مذاکرات این هست که خود ایرانیها هم میدونن که آمریکاییها زیر میز میزنن واحتمالا دولت بعدی با وضعیت فعلی بایدن در دست جمهوریخواهان خواهد بود .ترامپ هم که بشه رییس جمهور دیگه هیچی .ایرانیها باید غنی سازی رو تا حدی بالاببرن که اورانیوم لازم برای ساخت بمب هسته ای رو داشته باشن اما همین اورانیوم رو به عنوان ضمانت تو خود ایران نگه دارن تا درصورت بد عهدی گزینه های بدی رو امتحان کنند.
از اونجا که هم باید بازی کرد وهم مصالح رو در نظر گرفت جوری که دشمن از ضعفت خبر نداشته باشه کاری سخته چون همه مردمت هم شاید درک نکنن
آمریکاواروپادربحران خودساخته اوکراین واحتمالاجنگ تنگه تایوان هم شروع خواهدشدپس تاآذرماه اروپایخ میزندوآمریکابا۲قطبی جمهوریخواه دموکرات درحال جنگ داخلی ۲۰۲۴است روزی درتاریخ خواهندنوشت سقوط آمریکابخاطرتحریم ودلارخواهدبود
بعد از برجام و بدعهدی اروپا و آمریکا با یک حساب سر انگشتی بیشتر از 500 میلیارد دلار، بدون احتساب خسارات انسانی، اجتماعی و... ایران متحمل زیان شده است
آیا پیگیری و ضمانتی وجود دارد که حداقل ظرف مدت کوتاهی معادل این خسارات بوسیله ایجاد یک صندوق در ایران سرمایه گذاری کنند؟
شما برو‌ بمبت رو بساز. مردم رو‌سر کار نذار
نظرات بعضی دوستان را نمیشه تصور کرد نوشته یک ایرانی باشه
تصور کنید همین امروز اعلام بشه کل صنعت هسته ای رو تعطیل کردند و موشک ها رو هم از بین بردیم
اونوقت همین بایدن میاد لپمون رو ماچ میکنه بهمون شکلات میده!؟
بازگشت شرورهایی نظیر ترامپ دیگه بماند
عقل هم خوب چیزیه
هی میگن برجام چی شد... برجام چی شد
از این سناریو که گفته شد بالاتر که نداریم
اون وقت به آرامش می‌رسیم!؟
دشمنی صهیونیست‌ها و وهابی ها و اروپایی ها و آمریکایی ها با ما تمام میشه!؟
کمک توی سرشون بخوره
فکر می‌کنید دست از سرمون بر میدارند!؟
گیجیم ولی آزمون سختیست در حد جنگ کربلا اسلامالحسین نمیشود با دشمنان حسین صلح کرد و زیر بار ظور رفت
شما داری زمان می خری که بمب بسازی. بمب رو بساز ببینیم‌با بمب چه گلی به سر ما می زنی.
میانگین قیمت خونه تو تهران متری 44 میلیون !!!!
باز برگی جدید از یک ماراتون قدیمی و باز بی فایده بودن و معطلی وسرگرمی وخوراک جدید رسانه ها
از این دولت آبی گرم نمیشه
اصلا برجام وجودنداره .....تمام
آقای رضازاده اگر قراره نشست به نتیجه برسه برگزار کنید وگرنه نه وقت مردم رو نگیرید
ملت را بد جوری سر کار گذاشتید
به طرف های مذاکره کننده به هیچ عنوان،به هیچ عنوان اعتماد نکنید.تضمین قابل اجرا بگیرید.مذاکره کنندگان غربی و اروپایی هر یک خودشان یک روانشناس و روانپزشک سیاسی و دیپلماتیک هستند که حتی از دوره دانشگاه هایشان تعلیم میبینند.
چانه زدن دولت ایران برای مردم‌نیست برای خودشونه فوقش برجام تصویب بشه چون ترامپ برنده انتخابات امریکا است عملا. دستاوردی برای اقایون نداره
سلام ايران طرح جدي براي مذاكرات دارد و خيلي هم خوبه در ضمن در ساختار متن كه نوشتيد ان شاء الله ، ان شاء الله اينگونه نوشته مي شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر