بازدید 89672
مدیرکل انتقال خون کرمانشاه خبر داد؛

نیاز فوری به سه گروه خونی در کرمانشاه

- مدیرکل انتقال خون کرمانشاه از نیاز فوری به سه گروه خونی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ 25 July 2022

به گزارش تابناک، مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اطهار کرد: با توجه به کاهش اهداکنندگان خون به دلیل گرمای هوا و یا مسافرت‌های تابستان از تیر ماه با کاهش خون شدید مواجه هستیم به گونه‌ای که تاکنون طی این ماه به سختی توانایی تهیه پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی نیازمند به خون را پاسخگو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای تهیه پلاکت مورد نیاز در استان کرمانشاه با کمبود شدید مواجه هستیم، افزود: به دلیل کوتاه بودن عمر پلاکت‌ها بیشتر از سه روز امکان استفاده از آنها وجود ندارد که بر اساس نیازهای روزانه مراکز درمانی در استان کرمانشاه باید از تمامی گروه‌های خونی ذخیره لازم را داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه در سه گروه خونی O منفی، A مثبت و AB مثبت دچار کمبود شده و برای تأمین خون مورد نیاز بیماران به این سه گروه خونی نیاز فوری دارد.

میرزاده خاطر نشان کرد: از تمامی افرادی که شرایط خون دهی دارند تقاضا داریم به منظور جبران کمبودها و کمک به بیماران نیازمند برای اهدای خون اقدام کنند و از این امر غافل نشوند.

وی بیان کرد: مرکز اهدای خون در اداره کل انتقال خون کرمانشاه هرروز از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۹ به صورت ۲ شیفت و در روزهای جمعه از ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ ظهر دایر است و همچنین پایگاه خونگیری معتضدی واقع در بیمارستان معتضدی هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ دایر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی