بازدید 26625
سه هزار و هفتاد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

بادامچیان: برجام را رها نمی‌کنیم، چون لازمش داریم / باهنر: اقتصاد کلان ما مشکل دارد و هیچ یک از دولت‌ها مقصر نیستند/کنایه مسعود پزشکیان به قیمت دارو و جراحی اقتصادی دولت/طالبان مشتری نفت ایران شد

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند: همتی خطاب به خبرگزاری رسمی دولت؛ بازی با آمار مشکلی را حل نمی‌کند /ارز دو نرخی موجب فساد می‌شود/ ایرنا: تصمیم دولت رئیسی، برنج درجه یک شمال را به ۸۵ هزار تومان کاهش داد/متقاضیان نهضت مسکن توان پرداخت آورده را ندارند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 23 July 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کنایه مسعود پزشکیان به قیمت دارو و جراحی اقتصادی دولت
پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تولیدکننده دارو حتما قدرت خرید همه مواد اولیه دارو را نخواهد داشت چون نقدینگی مورد نیاز را نداشته و برای تهیه ارز باید هزینه بیشتری پرداخت کند. مسعود پزشکیان با اشاره به افزایش قیمت دارو و رشد افسارگسیخته آن بیان کرد: بنده قبل از آغاز سال نو هم تاکید داشتم که با روند موجود، مشکلاتی را در سال جدید در بخش دارو خواهیم داشت. وی با بیان اینکه حتی ما با قیمت‌های بالای دارو، کمبود در عرضه دارو خواهیم داشت، اظهار کرد: تا پیش از این تولیدکنندگان ماده اولیه دارو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری می‌کردند و، اما در حال حاضر باید با ارز آزاد ماده اولیه دارو را خریداری کنند و به قیمت تمام شده هم دارو را به فروش برسانند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: به عنوان مثال ما به کارخانه دار و تولید کننده دارو نمی‌توانیم بگوییم برود و با قیمت ۳۰ هزارتومان ماده اولیه به کشور وارد کند و به قیمت ۴۲۰۰ تومان به فروش برساند لذا این قیمت حداقل باید هفت برابر شود تا تولیدکننده سرپا بایستد. این نماینده مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر با منابعی که تولیدکننده دارو دارد حتما قدرت خرید همه مواد اولیه دارو را نخواهد داشت، چون نقدینگی لازم را نداشته و برای تهیه ارز باید هزینه بیشتری پرداخت کند. وی با ذکر مجدد این که تولیدکنندگان هزینه بیشتری برای تهیه ارز صرف می‌کنند، بیان کرد: از این روی، تولید کننده کمتر مواد اولیه می‌خرد و کمتر تولید می‌کند و با قیمتی که خریده به فروش می‌رساند؛ یعنی با چهار برابر افزایش قیمت و این موضوع از ابتدای حذف ارز ترجیحی دارو مشخص بود. حداقل باید مسئولان جراحی اقتصادی را بلد باشند و بعد دست به جراحی اقتصادی بزنند یعنی اگر شکم بیماری را شکافتند و این بیمار خون ریزی کرد در وسط کار هاج و واج نمانند.

بادامچیان: برجام را رها نمی‌کنیم، چون لازمش داریم
اسدالله بادامچیان، دبیرکل موتلفه اسلامی در پاسخ به این که ایران چرا برجام را رها نکرده می‌گوید: چون آن را لازم داریم، روزی که بحث مذاکره شد، مرحوم زارعی در مجلس بود. یک روز گفت دیدید چه خاکی بر سرمان شد؟ من گفتم آقای محترم این‌ها چیست می‌گویید؟ روزی هم که ترامپ از برجام خارج شد، به او گفتم آقای زارعی یک نامه تشکر آمیز برای ترامپ بنویس که تو را از خاک بر سری نجات داد. مذاکره که اصالت ندارد، ولی باید مذاکره کنیم، اگر مذاکره نکنید در دنیا می‌گویند ایرانی‌ها اهل مذاکره نیستند، پس ما مذاکره را لازم داریم… برجام بازی سیاسی امریکایی‌ها و غربی‌ها بود، آن‌ها فکر کردند با برجام تسلیم آنان می‌شویم، یا ما مذاکره نمی‌کنیم. اما مشاهده کردند آدمی مثل دکتر ظریف خنده رو و‌ تر و تمیز با مهارت رو به رویشان است. این حزب اللهی‌های ما وقتی آقای ظریف با آقای کری با هم راه می‌رفتند و صبحانه می‌خوردند، خیلی عصبانی بودند و فکر می‌کردند این علامت سازش است، اما شیوه مذکور نشان دهنده اقتدار ایران در دنیا بود، امریکا اگر بخواهد با کشوری دست دهد، نمی‌رود مذاکره کند بلکه مثل رژیم قبلی ایران به قول فردوست در خاطراتش مسائل را به شاه دیکته می‌کردند. یک بار هم رویشان را زیاد کردند. آقای ظریف گفت همین که شما ۴ نفر آن طرف هستید و من این طرف هستم دلیل قدرت ما است، پس ما از برجام با همین روشی که جلو رفتیم نه تنها ضرر نکردیم که نفع هم بردیم؛ این عقیده من است و ممکن است برخی هم خوششان نیاید. در برجام هم هرگز حاضر نیستیم یک قدم خلاف مصالح ملت ایران و خلاف نظر رهبری‌مان پیش رویم، این جانی‌ها جنایت کار هستند. آقای ترومن سمبل جنایتکاری است که با بمباران اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، در عرض چند دقیقه چند میلیون کشته و مجروح و معلول به جا گذاشت. همانطور که آقا فرمودند هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است.

باهنر: اقتصاد کلان ما مشکل دارد و هیچ یک از دولت‌ها مقصر نیستند
محمدرضا باهنر: این که بخواهیم مشکلات را گردن هم بیندازیم و فرافکنی بکنیم، در یک حکمرانی مطلوب مسموع نیست و گردن هم انداختن پسندیده نیست. بعد یک عده می‌گویند بانیان وضع موجود. دولت آقای روحانی ۴،۵ سال تورم را کنترل کرد و در آخر این تورم ترکید و روی۴۴ درصد رفت ببینید این باید برای ما هشدار باشد زمان آقای هاشمی ما تورم ۴۹ درصدی داشتیم، دوره دوم آقای احمدی نژاد تورم ۴۴ و ۴۵ درصدی، دوره دوم آقای روحانی هم همینطور بود. باید متوجه شویم که اقتصاد کلان ما مشکل دارد و هیچ یک از دولت‌ها مقصر نیستند. اگر بخواهیم گردن همدیگر بیندازیم که بانیان وضع موجود تورم ۴۴ درصدی تحویل دادند؛ حالا شما‌ها می‌خواهید چه کار کنید؟ می‌خواهید آن را روی ۷ درصد بیاورید؟ همین هم راه حل دارد. من نمی‌گویم راه حل ندارد، اما جراحی خیلی سختی می‌خواهد و همین مسائل پیش می‌آید.

خبرنگار پرس‌تی‌وی در لیست ترور قرار گرفت
جانی میلر خبرنگار پرس‌تی‌وی که در اوکراین فعالیت دارد، اکنون در لیست ترور سازمان‌های نئونازی وابسته به دولت کی‌یف قرار دارد. وی به قتل تهدید شده و اکثر اشخاصی که قبل از وی در این فهرست معرفی شدند به قتل رسیدند. حتی یک نوجوان ۱۳ ساله اوکراینی که به عنوان شاهد میدانی یکی از رویداد‌ها با میلر مصاحبه داشته نیز در این فهرست کشتار قرار دارد. میلر با رویکرد به ژورنالیسم تحقیقی، شواهد و مدارک را بررسی کرده و حتی تا نزدیک خطوط مقدم جنگ استان دونتسک در اوکراین حضور میدانی داشته تا با دقت و بر اساس واقعیت مسائل را گزارش کند؛ بنابراین، وی هم یک پژوهشگر است هم یک فعال رسانه، اما چرا سازمان‌های نئونازی و مسلحین مورد حمایت دولت اوکراین قصد کشتن وی را دارند؟ میلر، ماه گذشته در گزارشی فاش کرد که «ارتش اوکراین غیرنظامیان را در مناطق اطراف دونتسک گلوله‌باران می‌کند و در عین حال ارتش روسیه را به جنایات متهم می‌کند.»

کوثری: رابطه برادرانه ایران با دیگر کشور‌ها به آمریکا ربطی ندارد
نماینده مجلس: آمریکایی‌ها همیشه دست پیش را می‌گیرند که پس نیفتند. آن‌ها خیال می‌کنند، الان نیز همان وضعیت بعد جنگ جهانی دوم بر جهان حاکم است و آمریکا قدرت بلامنازع جهان محسوب می‌شود؛ بنابراین، آمریکایی‌ها همیشه می‌خواهند با کشور‌ها تحکمی برخورد کنند. با وجودی که همان زمان نیز ما توافق برجام را قبول نداشتیم، اما ایران به تمام تعهدات برجامی‌اش همان ابتدا عمل کرد، در حالیکه آمریکا از برجام خارج شد، چون ترامپ فکر می‌کرد هنوز می‌توان با قلدری، گردن کشی و زورگویی در دنیا رفتار کرد. آمریکایی‌ها حالا باید جواب دهند، چرا از توافق برجام خارج شدند. ایران هیچ گاه از برجام خارج نشد و بند به بند تعهداتش جامه عمل پوشاند. هر کشوری بخواهد با ایران ارتباط بگیرد، این کار در قالب روابط برادرانه انجام می‌شود و به آمریکا ربطی ندارد. /نامه نیوز

عضو شورای نگهبان: پوتین مقابل رهبری همچون کودکی دبستانی نشسته بود
آیت الله حسینی خراسانی: پوتین یکی از مدعیان ابر قدرتی جهان با رفتار و منش خود مثل دیگر سران دنیا مقابل رهبری جمهوری اسلامی ایران که سرشار از تقواست، همچون کودکی دبستانی در برابر استادی مجرب و کار کشته، ادب، تواضع و فروتنی خاصی نشان داد که افتخاری برای ایران اسلامی است. / ایرنا

اجاره بهای مسکن نجومی شد
یک مشاور املاک در رابطه با وضعیت رهن و اجاره مسکن، با تاکید بر عقب نشینی مردم از مرکز و بالای شهر به سمت پایین و حاشیه شهر می‌گوید: طی سال مستاجران زیادی دیگر توان تمدید اجاره خانه را نداشتند و به سمت پایین شهر آمدند. حتی در پایین شهر مواردی دیده شده که افراد به چادرنشینی روی آورده‌اند. در بنگاه ما شاید ۱۰ مورد یا بیشتر بوده که مراجعه کرده‌اند، اما پول پیش برای کرایه خانه نداشتند. / ایسنا

تخلفات فولاد مبارکه اصفهان ۹۲ هزار میلیارد تومان  است
حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با تسنیم، با اشاره به آخرین خبر‌ها از روند بررسی این تحفص، گفت: به رغم اینکه تفحص از شرکت فولاد مبارکه از اولین تحقیق و تفحص‌ها در مجلس یازدهم بوده که به ثمر نشسته و  گزارش آن نیز آماده قرائت در  صحن مجلس است، اما متاسفانه با  برخی کوتاهی‌هایی که از سوی کمیسیون صنایع صورت گرفته، ارسال گزارش نهایی هیات تفحص به هیات رئیسه مجلس با وقفه روبرو شده است.  گزارش نهایی تفحص از شرکت فولاد مبارکه در اجلاسیه گذشته کمیسیون صنایع مصوب و به امضا رسید، ولی با این حال به صحن علنی ارجاع نشد که به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن لابی‌های برخی اشخاص منتفذ در دولت قبل و برخی مدیران شرکت فولاد مبارکه -که نام‌شان در بین افراد متهم در پرونده تخلفات این شرکت بوده- باشد. البته ظاهراً گزارش نهایی اواخر هفته گذشته از سوی هیات رئیسه جدید کمیسیون صنایع به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده که امیدواریم در اولین فرصت در دستور کار  جلسات صحن قرار گیرد. عضو هیات تفحص از شرکت فولاد مبارکه، با بیان اینکه "گزارش نهایی تخلفات در فولاد مبارکه بیش از ۱۰۰۰ صفحه است"، عنوان کرد: با این حال آنچه برای صحن آماده شده خلاصه‌ای از گزارش تفصیلی است که  در ۱۲ صفحه آماده شده و توسط سخنگوی کمیسیون صنایع در صحن مجلس قرائت خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه تخلفات صورت گرفته در شرکت فولاد مبارکه محرز است، گفت: حجم تخلفات این شرکت حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان است که عمده آن  شامل پول‌پاشی‌ها و خریداری الکترود‌های معیوب است.

همتی خطاب به خبرگزاری رسمی دولت؛ بازی با آمار مشکلی را حل نمی‌کند
همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در فضای مجازی نوشت: امروز خبرگزاری رسمی دولت از کاهش۰/۴درصدی پایه پولی درخردادماه با افتخار یادکرده و از اینکه چرا من در خصوص این افتخار ادعایی چیزی نگفته و سکوت کرده ام گله کرده است! حالا که خودتان اصرار دارید می‌گویم: با ادعای عدم اخذ تنخواه از بانک مرکزی و برای تأمین کسری بودجه دولت، دست در حساب‌های شرکت‌های وابسته به دولت کرده و از سپرده‌های آن‌ها برداشت کرده اید. بقیه مطالب را هم توضیح بدهم؟  ضمناً بازی با آمار مشکلی را حل نمی‌کند و ظرف چند ماه مشخص می‌شود. نتیجه سیاست‌های پولی و مالی دولت بایستی عملاً در سفره‌های مردم دیده شود و مردم به عینه رفاه خود را احساس کنند.

طالبان مشتری نفت ایران شد
وزارت دارایی دولت موقت طالبان امروز شنبه (یکم مرداد) از امضای قرارداد خرید نفت از ایران خبر داد. بنا بر اعلام این وزارت، قرارداد خرید ۳۵۰ هزار تن نفت از ایران به‌منظور کاهش قیمت مواد سوختی در افغانستان امضا شده است. وزارت دارایی طالبان همچنین افزود که پیش از این هیاتی از شرکت دولتی نفت و گاز، وزارت خارجه، تجارت، بانک مرکزی و اداره استاندارد برای خرید نفت به ایران سفر کردند. به گفته این وزارتخانه، هیات مذکور با همکاری سفارت افغانستان در تهران و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران برای خریدای نفت، قیمت و ترانزیت مواد نفتی رایزنی کردند. بر اساس اعلام این وزارت، همچنین یک کمیته مشترک برای امضای قرارداد‌های سی ان جی، کار ساخت خطوط لوله مواد نفتی به افغانستان و همچنین قرارداد‌های بلندمدت تشکیل شده است. این در شرایطی است که از چندی پیش تاکنون، قیمت بنزین و گازوئیل در بازار کابل بی‌سابقه‌ افزایش پیدا کرده است. براساس گزارش مراکز فروش مواد سوختی در کابل، هر لیتر گازوئیل در کابل به قیمت ۱۱۸ افغانی و هم لیتر بنزین نیز به ۹۸ افغانی به فروش می‌رسد.

ارز دو نرخی موجب فساد می‌شود
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران چند نرخی بودن ارز را موجب فساد دانست که در هیچ کجای دنیا نیز مرسوم نیست و عنوان کرد: بانک مرکزی ارز آزاد را غیرواقعی می‌داند و رقم واقعی ارز را همان ارز نیمایی عنوان می‌کند. در ساختار هر حکومتی، بانک مرکزی، سیاستگذار حوزه ارزی است که با تمامی این اوصاف پیگیر اصلاح موضوع ارز هستیم.

خرید سکه کم شد
کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص وضعیت حباب سکه گفت: همان طور که در روز‌های گذشته پیش بینی کرده بودیم، با نزدیک شدن به ماه محرم و کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه، حباب سکه در حال کاهش است؛ بنابراین امروز حباب سکه در محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود و با توجه به افزایش قیمت ۴۴ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی، تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با توجه به کاهش حباب، کم بوده است.

ایرنا: تصمیم دولت رئیسی، برنج درجه یک شمال را به ۸۵ هزار تومان کاهش داد
ایرنا نوشت: طی سال‌های اخیر، قیمت برنج ایرانی در پی ممنوعیت واردات در فصل برداشت افزایش می‌یافت که دولت سیزدهم با آزادسازی واردات برنج در فصل برداشت محصول، موجب روند کاهشی قیمت‌ها شد، به طوری که اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج درجه یک شمال به ۸۵ هزار تومان رسیده است.

متقاضیان نهضت مسکن توان پرداخت آورده را ندارند
به گفته لطفی کارشناس بازار مسکن، دولت طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت سالیانه یک میلیون واحد را برنامه‌ریزی کرده، اما ظاهرا این برنامه با چالش‌هایی مواجه است که مهمترین آن به عدم واریز آورده ناشی از کمبود توان متقاضیان مربوط می‌شود. این در حالی است که با تورم بیش از ۵۰ درصدی در نهاده‌های ساختمانی مواجه هستیم. دولت اعلام کرده در ماه‌های آینده ۱۰۰ هزار واحد را به مرحله افتتاح می‌رساند، اما شاید این تعداد جوابگوی تقاضای موثر در بازار مسکن نباشد. /ایسنا

سازمان مالیات اطلاعات کارت به کارت‌های بانکی را در اختیار دارد
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی، با بیان اینکه سازمان مالیاتی اطلاعات کارتخوان‌ها، حساب‌های بانکی و کارت به کارت‌های بانکی را در اختیار دارد، اظهار داشت: نظام مالیاتی با هوشمندی، سامانه محوری و داده محوری می‌تواند عدالت مالیاتی را برقرار کند. وی به تبیین برنامه‌های سازمان برای تحقق درآمد مالیاتی ۴۵۴ هزار میلیاردتومانی برآوردی سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: با اجرای برنامه‌ها و همراهی مردم می‌توان یک رکورد بسیار مهم برای کشور رقم زد. وی توسعه پایه‌های مالیاتی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد را از برنامه‌های آتی سازمان دانست که باعث مقابله با سوداگری و افزایش نقش تنظیم‌گری مالیات در اقتصاد کشور می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵۹
اگر برگردیم به برجام و دوباره آمریکا بزنه زیرش، دوباره یک شوک بسیار شدید به اقتصاد ما وارد میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
یک طرف کشور را سیل برده
و 22نفر مردند
یکی از دولتمردان
نمایندگان
امامان جمعه
نمایندگان خبرگان
و....
یک تسلیت نگفت.
واقعا که؟؟؟
بانک مرکزی برای خودش میگه
مردم الان باید تو صف بایستند تا ۲۰۰۰ دلار ۳۱۰۰۰ تومنی بگیرند
آزاد هم باید ۳۴۰۰۰ تومن بابت هر دلار بپردازند
این قیمت واقعی دلار هست
باقی کشک
وقتي كه قيمت دارو را به فلك مي بريم جان مردم يعني كشك البته از شش كلاسه هم بعيد نيست
دولت ریسی عادت داره دستور بده منتها همه دستوراتش بهتر روی یخ بنویسه وقتی دست مردم می رسه اب شده
اگه دولت مقصر نیست، پس کی مقصره؟ ما زیاد پول می‌دیم جنسا گرون می‌شن؟
واقعا حیف از ظریف حیف مردی توانا که متاسفانه کوتاه قدان سیاسی تحملش را نداشتند.
تا هنگامى كه دولت ها در بازار مداخله كنند و هر سال هزينه ها و عوارض دولتى و حقوق و دستمزد رو بالا ببره نبايد انتظار كاهش نرخ تورم رو داشت
اگر دولت مصمم ب مهار تورم هست بايد از خودش شروع كنه و برنامه ريزى و مصوب كنه سالى حداقل يک درصد از هزينه ها و حقوق و عوارضش رو كم تر از سال قبل كنه
آقای پزشکیان ۴۳ سال وضع همینه چیزی گران میشه بعد عده ای از مسوولین مخالفت میکنن بعد دوباره گران میشه همینطور تکرار میشه
عه؟ مسئولان که میگفتن آمریکا به برجام نیاز داره!!!!!!
بادامچیان بداند که امریکا و اروپاییان هم گاگول و پخمه نیستند که فریب اتلاف وقت ما در برجام را بخورند

در زمان جلیلی که یادتان هست ، با همین سیاستی که شما از آن با افتخار میگویید ،!!!!!

7 قطعنامه تحریمی و بند 7 منشور ملل را نصیب مان کرد

و حالا هم که دستیار جلیلی و گروه 40 نفره اش ماههاست که در حال رفت و امو و اسکان در هتلهای 5 ستاره اتریش هستند

نهایتا ، با چند تحریم قوبتر و ارسال پرونده به شورای امنیت و با دستان خالی تر از جلیلی باز خواهند گشت

و خدا خودش به مردم و کشور ایران ، ا رحم کند !!!!!!!انشاالله
رئیسی و
قابلمه های خالی
مجموعه که سیستم های سرمایشی سرماسان رو تولید میکنیم فکر میکردیم وضعیت اقتصادی خوب و برجام درست میشه اما همه‌چی سخت‌تر شده واسه ما تولیدکننده‌ها
وقتی افرادی مانند باهنر که سال ها در سمت نایب رئیس مجلس
در مجلس برای اقتصاد ریل گذاری کنند نتیجه همین می شود.
ما مردم نباید بخاطر اختلاف نظر مقابل هم بایستیم، ما باید در کنار هم باشیم تا مورد سو استفاده قدرتمندان قرار نگیریم
توپ تانک فشفشه غربگدا .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
شما قبل از این که هر روز بیای اینجا کامنت در حد شعور خودت بذاری داخل یک طشت اب سرد بشین خنک شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
ایضا شرق گدا
سلام به بعضی ها باید گفت و بارها گفت حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی یا این جمله حرفی نزنی نمی گویند لالی. چون واقعا لازمه و احتیاج دارند و باید بیاموزند.
مشخص نیست چرامشاوران املاک درتهران اینقدرمشتاقند بجمعیت شهرتهران اضافه شود شهرتهران به همت بساز و بفروشها وانبوه سازها آنقدر پرجمعیت وغیرقابل سکونت شده که امکان نفس کشیدن ندارد هرکه درشهروروستای خودش کاری راحت برای کسب درآمدپیدانکرده راهی تهران شده اکنون دلالان املاک هم تلاش میکنندباترفندهائی این وضع رابحرانی ترکنند درتمام کشورهای دنیاهزینه زندگی درشهرهای پرجمعیت بسیار سنگین ترازشهرهای کوچکتراست ودولتها دلیلی نمیبینند که شهرهای شلوغ راشلوغ ترکنند ماچه اصراری داریم که امکانات زندگی درتهران رابصورتی درآوریم که شهرهاوروستاها راخالی وتهران راهرچه میشود شلوغ ترواعصاب خردکن ترکنیم بسیارمنطقی تراست که امکانات کاروزندگی درشهرهای کوچک وروستاهارابیشترکنیم که روستائیان زحمت کش وشهرستانیهای پرتلاش برای کاروزندگی به زادگاهشان برگردندکه هم شهرتهران قابل نفس کشیدن باشد وهم ایجاداشتغال مفید بیشترشودوهم مهاجرین تهران زندگی بهتری درزادگاه خودشان داشته باشند دراین بین اگرمشاوران املاک ازدرآمدشان کمی کاسته شود سودش بیشترازضرری است که بهمه میخورد
موقع بردات نحصول اجازه واردات دادند تا کشاورز مجبور شود بدنجش را به دلال بفروشد
بعد که فصل برداشت تمام شد و برنج رفت دست دلال واردات ممنوع میسه و برنج به قیمت ۲۰۰ هزار میرسه
آقای باهنر اقتصادی کلان ایران در دست دشمنان کشور که نیست در دست دولت‌هایی بود و هست که کشور را اداره می‌کنند و اگر مشکلی باشد در دولت‌ها و مشاورین و وزرا باید جستجو کرد نه اینکه ریشه‌ی مشکل را مبهم برای مردم نشان بدهیم و تازه دنبال مشکل در اقتصاد کلان بگردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
از جمله خود شخص باهنر سالها نماینده و در قامت نایب رئیس مجلس بودند.
جناب با هنر شما یکی ساکت.
اقای کوثری درسته رابطه برادرانه شما به کسی ربطی نداره اما رابطه شما با پوتین شده هم آغوشی غیر شرعی.
ول کن این لاشه متعفن برجام رو
حالا ما فک میکنیم مثل بچه دبستانی نشسته است خوب که چی ؟ فایدش برا مردم چی است ؟
یه دوتا فایده بگین
به طالبان تا تغییر رفتارش علیه مردم افغانستان نفت نفروشید. در این جنایت شریک نشویم.
مردم تا تغییر مثبت در سفره خودشان نبینند هیچ آماری را باور نمیکنند. حالا هر بازی خواستند با آمار بکنند. میزان راستی آزمایی آمارها قدرت خرید قاطبه مردم است.
اجاره بهای مسکن نجومی شد امام رضا برای این چیزها ناراحت نمیشه فقط برای تار مو ناراحت میشه
بایدم رها نکنید اگر لج بازی نمی شد روحانی بهترین زندگی را برای ملت درست می‌کرد
چرا کسی علت عدم تورم در دولت خاتمی را بازگو نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
یک عده حسود تحمل محبوبیت خاتمی رو نداشتن
ایرنا: تصمیم دولت رئیسی، برنج درجه یک شمال را به ۸۵ هزار تومان کاهش داد
ایرنا نوشت: طی سال‌های اخیر، قیمت برنج ایرانی در پی ممنوعیت واردات در فصل برداشت افزایش می‌یافت که دولت سیزدهم با آزادسازی واردات برنج در فصل برداشت محصول، موجب روند کاهشی قیمت‌ها شدچطورشد؟ مگر همین رئیسی بیسواد دستور نداد که هرکالایی وجنسی درایران تولید میشود نباید مشابه خارجی ان وارد شود؟ حالا درفصل برداشت برنج اینگونه توسر کشاورز میزند /اقای رئیسی ایا میدانی سم وکود ولوازمات کشاورزی با روی کاراوومدن شما چند برابر افزایش قیمت داشته/؟
معلومه که دولتها مقصر نیستند.....مقصر صد در صد مردم هستن!
جرات رها کردن برجام رو ندارید

رها کردن برجام یعتی سرنوشت اوکراین در انتظار شما
بایدن با پوتین قبلا معامله پشت پرده رو انجام داده
وقتی که یه 6 کلاسه جراحی کنه همین می شه دیگه .
ایرنا اون برنج درجه یک شمالی با همین قیمت برای منم بفرست
حرفهای بادامچیان نشان میده که نه تنها غربیها بلکه مردم ایران و‌کل دنیا سر کارند!
اندر حكايت جراحي اقتصادي !!
-----------
اين كه به بهانه جراحي اقتصادي ، حاضر شويم خيلي از خانواده هاي حقوق بگيران و كارگران و بازنشسته ها و امثالهم با حقوق ٨ تومن و هفت تومان و شش تومان در ماه به زندگي ادامه دهند ، اين جراحي اقتصادي نيست ، اين حراجي كردن است ، چوب حراج زدن به زندگي و حيات اين اقشار از مردم !!
آره هر جا کم آوردید بزارید گردن برجام و فرآیند اون
اقای باهنر درست میگن بعد از چهل و اندی نتوانستیم اقتصاد، سیاست و .... درست کنیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
باهنر مقصره یا بقال سرکوچه
خداییش این آقای بادام چیان چیزی از برجام بیشتر از چرتکه و حجره میدونه ؟
بلللله معلومه که لازمش داری آقای باااادام چیاان،تو برجام رو لازم نداشته باشی کی لازم داشته باشه
آقای باهنر ! مشکل در دریچه نگاه شما و همه جناح ها به مسایل ایران و جهان است. دیدگاه تان مشکل دارد
جناب باهنر اصلاح اقتصاد کلان با کیست با خدا
احیانا خدا مقصره ولی دولتها مقصر نیستند
اگر توان پرداخت آورده را ندارند جزء نهادهای حمایتی قرار گیرند از طرفی در کنار این طرح بهتر است طرح های تکمیلی برای همه افرادی که دوست دارند در مسکن سرمایه گذاری کنند و محدودیت مالی ندارد پیشنهاد شود تا سرانه ساخت مسکن با سرمایه گذاری انها افزایش یابد برای مثال ساخت یک میلیون مسکن در تهران برای هر کسی که دوست دارد در این حوزه سرمایه گذاری کند به همراه مشوق های سرمایه گذاری و وام
جناب بادامچیان! شما و همفکرانتان که عقیده داشتید برجام هیچ خاصیتی ندارد و به سبب آن تا توانستید چوب لای چرخ دولت قبل گذاشتید و به دنبال آن هم مردم رو بیچاره کردید. حالا برجام رو لازم دارید؟
اگه یک حرف حساب بادامچیان زده باشه همین است
آقای بادامچیان :آیه الله علم الهدی فرمودندبرجام مصداق نرمش ذلیلانه شد شما میخواهید حفظش کنید
زلنسکی گفته است او بدل پوتین بوده است.
با سلام
اقای بادمچیان بر جام ابتکار اصلاح طلب ها بود که شما تکذیبشان می کردید هیچ موقع نباید در مذاکره بسته شود حتی دشمن واقعی هم باید با او درب مذاکره باز باشد
آقای باهنر اقتصاد کلان از تو جوراب مادر بزرگامون بیرون نیومده برادر از تو دل سیاست گذاری ها و برنامه نویسی های به اصطلاح توسعه حضرات دولتیون و مجلسیون و ... از جمله جنابعالی و امثالهم در تمام دولت ها بیرون اومده
سازمان امور مالیاتی هر ایده چترفندی برای جلوگیری از فرار مالیاتی پیاده می کند ،شرکتهای خصوصی واشخاصی که فرار مالیاتی اصل اصولی فعالیت انهاست ،با کمک حسابداران خبره راهی برای فرار ابداع می کنند ،اخیرا که مساله دستگاههای پوز وحسابهای بانکی برای جلوگیری از فرار مالیاتی از قراین مالیاتی قرار جرفته فراریان مالیاتی در شرکتها با نصب دستگاه فروش را مستقیما به حساب سهامداران واعضا خانواده انها چیااشخاص مورد اعتماد حود گارت به کارت می کنند تا باپخش موارد فروش ودرامد سازمان مالیاتی به درامد وفروش واقعی دسترسی نداشته باشد وفرار مالیاتی کماکان تحقق یابد .
آقاي بادامچيان مطمئن باشيد تبعات لجبازي شمارا ملت فراموش نخواهند كرد
پس توتمام سالهای گذشته چه کار میکردیدکه آلان فهمیدیداقتصادکلانتون مشکل داره.
خلاصه حرف بادمچیان این است مذاکره برای مذاکره نه برای نتیجه و کاهش آلام مردم
اقای باهنر ما خیلی وقته که میدونیم اقتصاد کلان ما مشکل دارد. اقتصاد که هیچ، همه چیز ما مشکل دارد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار