بازدید 18711

دسته‌بندی بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها

عرفی گراها: هم مقید هستند، هم خوش قلب هستند، و هم حتی به تعبیر رهبرانقلاب احتمالا دل در گرو اسلام و انقلاب دارند. اما به طور عرفی در جامعه شل حجاب شده‌اند. در دل نیت به شل حجابی نمی‌کنند اما پوشش عرفی جامعه را در این شیوه می‌بینند.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 17 July 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه جوان نوشت: در یک تقسیم بندی کلی می‌توان چند دسته شل حجاب و بدحجاب را شناسایی کرد.

اول: نوجوانان: دوره نوجوانی دوره گذار از بحران‌های شناختی و هویتی‌ است.نوجوان از یک سو به دنبال ابراز شخصیت مستقل خود است و از یک سو به شدت نیازمند راهنمایی و توجه. هم روحیه عصیانگری بروز می‌کند و هم روحیه خودنمایی. برای دختران هم که مسئله ابراز وجود و مورد توجه قرار گرفتن یک مسئله ذاتی است، دوران نوجوانی، دوران اوج گیری این ویژگی شخصیتی است. طبیعی است در چنین دورانی بدحجابی به عنوان یک ابزار خودنمایی و نمایش استقلال مورد توجه نوجوانان قرار گیرد.

روش مواجه شدن با نوجوانان بدحجاب، مدارا و محبت است.

دوم: اهالی مُد: افرادی هستند که دنبال زیبایی هستند. شیک‌پوشی و زیبا بودن و ... ویژگی این طیف است. این هم تمایل نادرستی نیست، البته می‌تواند به یک تمایل انحرافی تبدیل شود. در هر حال تمایل به زیبایی یکی از تمایلات درست انسانی است. روایت‌های مختلفی از آراستگی ظاهری حضرت رسول در دسترس است که می‌تواند الگوی آراستگی برای بشریت باشد.

روش مواجه شدن با این طیف نیز اصلاح صنعت مد در ایران است. مسئله‌ای که قبلا رهبرانقلاب نیز از متولیان امر خواسته بودند تا توجه بیشتری به آن شود.

سوم: عرفی گراها: هم مقید هستند، هم خوش قلب هستند، و هم حتی به تعبیر رهبرانقلاب احتمالا دل در گرو اسلام و انقلاب دارند. اما به طور عرفی در جامعه شل حجاب شده‌اند. در دل نیت به شل حجابی نمی‌کنند اما پوشش عرفی جامعه را در این شیوه می‌بینند.

روش پاسخ به این طیف نیز آگاهی بخشی از عوارض عرفی‌گرایی در مسئله حجاب است. دل این افراد مریض نیست. شناخت از وضعیت و دلیل حجاب و فلسفه آن به همراه محبت و رفاقت راهگشا خواهد بود.

چهارم: کاسبان و مانکن‌ها: شبکه‌های مافیایی که به دنبال سودهای اقتصادی هستند از برخی زنان به عنوان ابزار ترویج یک سبک پوشش استفاده می‌کنند. برخی زنان پول می‌گیرند تا یک نوع خاص از پوشش را ترویج کنند. این اتفاق هم دلیل اقتصادی دارد و هم دلایل ضدامنیت ملی.

روش مقابله با این افراد نیز کار دقیق اطلاعاتی و امنیتی است. شبکه‌های فساد اقتصادی باید به طور دقیق شناسایی و برخورد قانونی محکم با آن‌ها انجام گیرد.

پنجم: بی‌عفت‌ها: افرادی که امراض روحی و روانی دارند و مرزشان تا روسپی‌ها هم ادامه پیدا می‌کند در این دسته قرار می‌گیرند. این طیف هم نه با نظام و انقلاب و اسلام کار دارند و نه با مخالفان و اپوزیسیون و کمپین‌سازان ضد اسلام.

این طیف هم باید جمع‌آوری شوند. هم نهادهای امنیتی باید ورود کنند و هم مجموعه‌های اجتماعی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی و عوارض ناشی از چنین پدیده‌هایی باید درگیر ماجرا شوند.

ششم: قانون شکن‌ها: افرادی که به طور مستقیم و با نیت برخورد با قوانین اجتماعی می‌خواهند با بدحجابی کارشان را پیش ببرند. مسئله این طیف هم خود حجاب نیست. این طیف یک مسئله سیاسی در ایران دارند و آن مقابله با حکومت مستقر در ایران است. بدحجابی تنها یک بهانه است و در اصل آن اقدام سیاسی برایشان موضوعیت دارد.

پاسخ درست به این طیف نیز مواجهه قهری با ماجرا است. اینجا گشت ارشاد، قوه قضائیه و ... مسوول هستند و باید اقدام قاطع از خود نشان دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲۱
واقعا تقسیم بندی مسخره ای است... اصلا شما چطور به خودتون اجازه میدید مردم را دسته بندی کنید؟ چرا مسیولین را دسته بندی نمیکنید؟
این مطالب خوب است اما خوبتر است که در صدا و سیما به عنوان فراگیرترین رسانه ، مطرح شود . راستی چرا در این کشاکش حجاب و بی حجابی ، صدا و سیما لال شده است ؟
داستان امروز تابناک :"دسته‌بندی بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها"!
فعلا امروز با این موضوع سرگرم باشید تا روزهای بعد!
یک دسته بندی بیشتر نیست یک : ما مردم ایران دو : طبقه حاکم
خودتون هم خوب میدونید پنج درصد بیشتر نیستین و ضعف و بی لیاقتی و بی سوادی خودتون رو با این چیزها پنهان می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
احسنت
با زور نمیشه اعتقاد کسی رو عوض کرد . زور نتیجه برعکس داره یعنی توی این 50 سال هنوز این رو نفهمیدید!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قرار نیست اعتقاد کسی عوض شود قرار است ظاهر افراد تغییر کند
واقعا باعث خوشحالی است حتی خفن ترین آزمایشگاهای هسته ای رویسه و امریکا هم همچین طیف سنجهایی در اختیار ندارد که این آقایان ظاهرا دارند! بابا بی خیال چرا اینقدر داستان میپچانید خودتان را گول میزنید کجای این سیاره الان حجاب اجباری است که الان اینجا هست .این قیبل حرفها این حرفهایی است که اوایل آمدن ماهواره میزدند که هر جایی که در آن گیرنده ماهواره است بالقوه خانه تیمی و پادگان ضد انقلاب است مگر آنکه یکی فقط شو تماشا کند ( اون روزگار به ویدیوکلیپ موسیقی می گفتند) که آن هم اخلاقش خراب است باید هدایت بشود ممکن است ضد انقلاب نباشد خودتان خنده تان نمیگرد ؟ اون اتاق فکری که این طیف سنح را اختراع کرده خدا میداند چقدر حقوق میگرد و چند ساعت وقت هدر داده است اون از پول بیت المال خدا میداند باقی محصولات این اتاق چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
ایشان درست میگن کجای دنیا مهریه و نفقه را با خشونت و به زور از آدم می گیرن همانطور که حجاب اجباری رو بر می دارید مهریه و نفقه اجباری رو هم بردارید چون با اجبار و خشونت کار به جایی نمی رود
ماشاا... در مورد مسائل بی خود و بی فایده چنان صاحب تئوری و طبقه بندی دانش میشید که آدم فکر می کنه جزو برترین کشورهای جهان از نظر عملی هستید
پس بی زحمت با این تفاسیر اگر 2 تار مو یک عریزی بیرون بود و کمی مانتوش کوتاه بود گشت ارشاد برخورد نکند چون اینها نه قانون شکن هستند نه بی غفت
این آپارتاید ایدئولوژیک مردم واقعا شرم آوره! شرم کنید!
پاسخ ها
رضوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
ایشون بدنبال آپارتاید غیر ایدئولوژیک هستن که شرم آور نباشه
این ایده ها و راهکارهای خوب روزنامه جوان چند ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه می خواهد
درصد بالایی از جامعه نه حجاب مدنظر شمارو رو قبول دارن و نه سبک زندگی دلخواه شمارو. تا زمانی که اینها رو به عنوان بخشی از واقعیت جامعه به رسمیت نشناسید اینگونه تنش ها و دوقطبی ها ادامه خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
این در صد های الکی ار گجا میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
حجاب مد نظر کی دقیفا ؟ اسلام ، دولت اسلامی
اگر اینطور هست چرا باید یک خارچی در این کشور که دینش اسلام نیست حجو کشورش ایران نیست باشد حجاب داشته باشه ؟
روزنامه جوان! تو اصلا کی هستی و در چه مقامی هستی که به هموطنانت چنین برچسبی بزنی؟
بابا اين همه كشور مسلمان هست كه شما به درست يا غلط داريد پول ملت ايران را آنجا هزينه مي كنيد (سوريه ،لبنان و...)كدامشان حجاب اجباري دارند دين يك مقوله فكري است نه فيزيكي يكي نماز مي خواند يكي نه، يكي روزه مي گيرد يكي نه هركسي را در قبر خودش مي خوابانند اما به نظر حركات اين روزهاي برخورد با مسئله حجاب بيشتر بخاطر سرگرم نمودن ملت وغافل نمودن آنها از بي كفايتي حكومت در مقابله با گراني هاست
باریکلا بسیار هم عالی فقط باید یک دستگاهی اختراع کنید بدهید دست مامور گشت ارشاد که چند رنگ چراغ داسته باشد هر کی را خواست دستگیر کنید بگیرد سمتش ببنید کدام چراغ روشن می‌شود جزو کدوم دسته است باید باهاش چیکار کرد! واقعا جلوی فرار این مغزها را از مملکت باید گرفت اینها نباشند کار مملکت میخوابد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل