بازدید 5509

احتمال بروز پیک جدید کرونا در اواخر پاییز

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:برای پیشگیری از ابتلا به ویروسی با این سرایت پذیری بالا که با سرعت زیادی گسترش پیدا می‌کند، افراد باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴ 11 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم قادری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۶ درصد از نمونه‌های آزمایشگاهی در طول یک ماه اخیر از نوع همین سویه BA۵ است و احتمالا در هفته‌های آینده سویه غالب در کشور خواهد شد.

به گفته وی بررسی‌ها نشان می‌دهد که سویه جدید BA۵ شدت بیماری و مرگ و میر آن مانند امیکرون است، اما باید مراقب بود، زیرا وقتی قسمت عمده جامعه را درگیر می‌کند میزان مرگ و میر و بستری را به خاطر افزایش میزان ابتلا بالا خواهد برد.

او اعلام کرد: در حال حاضر سطح ایمنی بدن مردم کم شده و از طرفی واریانت BA۵ که به تازگی در کشور به گردش افتاده از سرایت پذیری بالاتری برخوردار است.

قادری گفت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروسی با این سرایت پذیری بالا که با سرعت زیادی گسترش پیدا می‌کند، افراد باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

به گفته او افرادی که دز اول یا دوم را زده باید نسبت به تزریق نوبت بعدی واکسن سریعا اقدام کنند. افرادی که شش ماه از تزریق واکسن شان گذشته باید یک نوبت دیگر واکسن تزریق کنند. برای دز یاد آور هر نوع واکسنی را می‌توان تلقیح کرد و مهم این است که سطح ایمنی افراد با تزریق واکسن مجددا بالا برود.

او گفت: تعداد افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند زیاد هستند و اگر این افراد نسبت به تلقیح واکسن اقدام کنند تا مقدار زیادی خیال ما بابت افزایش سطح ایمنی بدن افراد در فصل پاییز راحت خواهد شد و در غیر این صورت در اواخر پاییز و اوایل زمستان احتمال دارد پیک جدیدی را تجربه کنیم.

او گفت: در فضا‌های سربسته و فضای باز پر ازدحام حتما باید ماسک زده شود و در شهر‌های قرمز زدن ماسک مانند گذشته اجباری است و دستورالعمل‌ها در این مناطق هیچ فرقی نکرده است. افرادی که کوچک‌ترین علائم داشته باید ماسک زده تا دیگران و خانواده شان را مبتلا و گرفتار نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار